1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 545874 inlägg · 4160 ämnen

Silly season

Sv: Silly season
MorganaLefaey: Aftonblaskan öppnar sin sillychat om några minuter, inte mycket att skriva om där

{10522}: Hutsko är ersatt med OP eller Theo. Valfritt där.

Alla kronor vi sparar på Hutsko är en vinst. Problemet är inte att vi säljer honom - det är att han värvades till att börja med.

MorganaLefaey: Håve har slängt 70 miljoner (mest i ligan) på en trupp som ligger fem poäng efter oss och på kvalplats. Men Nubben AGERAR iaf. Hylla Nubben!

Jag spelar hellre med Donald Brascher som 13/14:e forward än Hutsko.

KB: stelt om man har största budget å hamnar i kval. Eller åker ur för den delen

{10522}: Nu ifrågasatte du inte, utan snarare dumförklarade utan substans

{10522}: det är skillnad på att ifrågasätta och vara dumdryg

{5647}: jag gör mitt yttersta för att Jinxa detta

Hur Hinken än gör så kommer han få på käften. Köper han är det skit, gör han det inte är det också fel.

Många underliga beslut från den mannen tycker jag, men skit samma. Ikväll ska vi bara kunna vinna med egen kraft.
Kämpa modo!

Vore glädjande om tex HV hamnar nere i kvalet på målsnöret.

Frontschwein: inget matnyttigt överhuvudtaget i Aftonbladets sillychat, kruger förlängt med 2 år, alltså totalt ointressant

KB: nja jag skrev just att deras ledning misslyckats med typ 40x så mycket som det vi har att klaga på.
Så tror jag låter bli att hylla honom.

Det jag är emot är att det verkar va så att bara för att hinken gjorde det suveränt senast så får man inte vädra något missnöje.
Men om man skulle fråga var och en om de tycker hutsko o oreagan gjort något som förbättrat laget i stort. Så skulle de flesta säga nej.

Sen är en förmildrande sak att det verkar vara öken på förvärvsmarknaden. Men likväl var de felvärvningar.
Sen så blir mycket skrivet i affekt då man bryr sig så mycket och många skriver just vid tillfällen när saker går emot. Jag skalar av mycket från de som skriver värst.

Hv's ledning har i förhållande till våra mindre missar, missat fatalt. Helt sanslöst. Ska inte gå.
Men ändå lite glädjande att pengar inte löser allt för klubbarna.

MorganaLefaey: Vi har köpt Kyle Topping från VIK.

KB: snittar ju 1 p per match i HA, kan inte va sämre än Oregan då

KB: storplånkan smällde i bordet till slut!

KB: ska bli intressant att se hur det går.
Från HA så känns det som ett värdigt försök.
Sen vet man ju inte vad modo fick pröjsa.
Men är det inga sjuka summor tycker jag det är wn chansning värd att ta.

dempa: bra 2vägscenter

MorganaLefaey:
Jag gillar värvningen! Framför allt så bör han väl vara spelklar redan till Timrå på lördag eftersom han redan är på plats i Sverige. Tar hellre det än en transatlant som kanske kostar ännu mer och som inte kan spela förrän om 14 dagar

{5647}: "Sv: Silly season

#2651610 · J F K ·  · 6 timmar sedan

Smurfen: Det var väl ytterliggare en dvärg. Costanza är bara rädd att killen går efter knäskålarna då George på ålderns höst inte är lika smidig på att avvärja attacker långt ned."

Förlåt, men du måste nästan trolla. Mindre än två dygn efter att du föreläst om pride och mänskliga rättigheter, drar du dvärgskämt...? Och passande nog efter att jag öppnat mig och sagt att jag alltid har blivit mobbad för min längd?

Jag tycker man ska få skämta om det mesta, men det blir lite patetiskt att ena dagen domdera om hur man inte står upp för mänskliga rättigheter om man tycker att SHL inte behöver ha en pride-vecka, för att sedan utbrista "Det var väl ytterligare en dvärg".

Hyckleri deluxe.

{7639}:

Japp, vi köper loss Kyle Topping från Västerås

KB: Puh! Äntligen en griscenter. Vilar under skrivbordet nu!

{10522}: har du sett en del vik matcher i år?

dempa:bra värvat med tanke på marknaden, undra hur mycket vi fick punga ut

KB: ETT KÖÖÖP

Gillar värvningen har stått ut i dom VIK matcher jag sett. Ingen mjukis heller utan har lite hetta.

{10522}: Tycker det är en mer offensiv center. Lite mer tveksam defensiv, så jag ser nog honom främst som ytterforward.

{5647}: Kul med en Kyle

Stor chans att ta sig in på topplistan över bästa Kyles genom historien.

1. Cumiskey
2. Flanagan
3. Wilson

HejaKuusela : Nu verkar Västerås sälja för fullt.
Trist situation men samtidigt helt rätt.
Man behöver inte kvala och är uppenbarligen för dåliga för att ha en suck att gå upp. Bättre att gasa nästa år. Framförallt om IKO åker ut så kommer dom inte ha råd med nån supertrupp trotts fallskärmen.

Monno: Nån som sett Topping och kan/vill beskriva hans spelstil?

Nucky: Har inte sett han jätte mycket men som Gradin sa i sändningen så är han bra runt målet och gör många av sina poäng där. Klassisk kanadick som jobbar hårt och är ettrig. Tar sig in på mål och har ett bra målsinne och skott. Tror att Topping är en spelare som kan ta klivet till SHL då han just är ettrig och rätt modern i spelstil.

Nucky:

Vi försökte med Robert Lantosi igår men fick nej av den tjeckiska klubben.

Randy Marsh:
Jag hade koll Mao

Tarasov:

Blir det en bot på Lodin eller?

Föll väl lite väl lätt i situationen med brickley.

Trilske: Jo, men tror han kommer undan med huvudet på linjen i vanlig ordning.

modomille: Blir intressant att se vart vi stoppar in honom, tar han O'Regans plats på kanten?

Sams center plats tror jag inte Karlin släpper, känns slöseri att låta honom bunkra i fjärde, direkt in i första istället för Theodor? Theo som verkar hitta Ranta bra nu.

Mycket att glatt grubbla över efter vinst.

{7639}: Det är nog störst sannolikhet att Nieder får flytta sig på sig till en kant. Walli har ingenting i en förstakedja att göra, passar bäst i en brunkarroll.

Sigge: Västerås har flyttat Topping ut på en ksnt ibland då han varit sämre defensivt Tror han spelar ytter jag.

{7639}:
Gissar att han får gå in på Wallis plats.

Tarasov: när gjorde han ens en bra match senast? Hade rejält högre förhoppningar på honom. Inte i poäng förstås men i allt annat.

Tarasov: ska bli intressant att se om han är något att ha. sannolikt hinner han inte färga något, men en värd chansning hur som helst

{9315}:
Bör vara en uppgradering kontra Walli offensivt, men iom han byter liga så uppstår frågetecken.

Tarasov: lär vara bättre än hutsko oavsett. Bara det är en vinst.

Modo-Målet: The icing on the Cake - Topping! Klart som korvspad han blir en uppgradering och än om det bara slutar med att vi i forumet får nåt annat att fokusera på så var det värt pengen Hinken degade VIK-arna.

Padrone78:
Vet vi när Topping anländer till Övik?

Tarasov: dålig koll på honom men läst och tittat en del sen igår. Får intrycket av att han har en hårt psyke och mkt jävla anamma, tänker att det talar för att han inte kommer ha för mkt respekt för shl och gå in och kötta litegrann

Mr Goofy: troligtvis idag el i morgon. Hinken trodde inte han skulle spela imorrn

Tarasov: Hade Walli snittat 1p/match i Västerås? Nej.
Hade Woods gjort det? Vettefan.

Blake: Västerås har ett gäng som gjort bra med poäng. Att spela med Komarek, Flood, Hutchinson, Gersich osv gör det möjligt att producera. ViKs problem har snarast varit att man läcker oerhört bakåt i kombination med massor av skador.

grimiss: Jag har sett lite av Topping och jag har väl aldrig varit direkt imponerad så, men det är en kille som går väldigt hårt på mål och han använder sina kilon för att ta sig dit.

Gavelo: Jag tror att han kommer att kunna peta in ett gäng mål lite som Aagaard gör. Inget spelare som är dominant över hela banan, men har ett naturligt målsinne och cirklar lite som en haj kring målgården.

Ben Perrault: är väl rimligt att ge honom till torsdag på sig att komma in i laget. han är fö inte registrerad än så just nu kan han inte ens spela

{5647}: Helt enig!
Skulle jämföra vilja jämföra honom med Vela fast med något bättre spelsinne.

Apropå Aagaard, går det troll i hans klubba, hemma mot Lhc har han öppet mål men lyckas inte få in pucken och igår hade han öppet mål med pucken studsar över bladet när han ska raka in den i öppen kasse. Sjukt!

{5647}: jag har egentligen för lite att gå på för att vara åsiktsmaskin; topping gör sin bästa säsong all time i Västerås är tyvärr min känsla. Alla hans mål osar om "inte hållbart över tid".

Till alla glädje så har jag alltid känt så med dansken också och blivit motbevisad gång på gång.

« · 2651713 · »