1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 534074 inlägg · 4126 ämnen

Silly season

Sv: Silly season
*1921*: Ja, men du lägger upp det knasigt. Berg, Noren spelar som 7:e 8:e back kommer inte påverka vår defensiv så mycket eftersom de kommer få ganska lite speltid. Det är Folin som ersätts i fjärdebackpar/extraback med Noren.

Rubins - Brickley är de som ersätts med Winberg och Byström. Hur du vill lägga upp det där får du välja själv.

{10595}:
Så tolkar jag inte intervjun på ÖA. Då är det Winberg - X som ersätter Brickley/Rubins

{10595}: direkt felaktigt att räkna så, om man vill räkna på det sättet kommer brickley att ersättas av den mytomspunna toppbacken som ska värvas eftersom brickley var i egentligen alla syften andraback i modo säsongen som var med näst mest speltid båda i lika styrka och totalt.

kan i teorin ta cyanid på att byström inte kommer spela näst mest i modo kommande säsong utan det kommer bernhardt, winberg eller den där toppbacken att göra.

{10595}: Där bevisar du ju på nytt min poäng att detta är en på papperet starkare backsida än fjolårets. Berg, som gick in på sex backar nästan hela säsongen, petas nu alltså utanför startsexan av Byström, Winberg och vår nya förstaback.

Om man som du väljer att se Byström och Winberg som ersättare till Brickley och Rubins, då blir det ju sjundebacken Folin som ersätts av vår ännu namnlösa förstaback i din laguppställning. Snacka om uppgradering!

*1921*: Är vi säker på att vi behåller Folin om vi får in Byström? Det känns som att sjunde/åttonde med Berg och Norén räcker.

*1921*: Ponera att vi har 7 backar i stället då för det där kan man vrida och vända på hur mycket man vill till sin fördel. Här är vad wesslan skrev utan Noren:

X - Winberg
Berra - Näsen
Rundblad - Byström
Berg

//

mot

2023/24
Rundblad - Rubins
Berra - Näsen
Brickley - Berg
Folin

Rundblad - Rubins ersätts med X - Winberg
Brickley - Berg ersätts med Rundblad - Byström

Som extraback ersätts Folin med Berg som är av mindre betydelse.

Är detta verkligen så mycket starkare?

Brickley var bättre än Rundblad och Berg ska jämföras med Byström.

Rubins ersätts med Winberg och sen får vi hoppas att vi får ett X som är bättre än Rundblad, som gör första backparet bättre än ifjol, men Rubins var inte problemet där. Tror Rubins till och med kan vara bättre än Winberg.

{5647}: Jag håller med och tror att Folin ryker om Byström får kontrakt. Det är därför jag framstället honom som en ersättare till Folin även om de givetvis inte kommer ha samma roll i lagbygget.

{10595}: ännu enklare är att titta på det såhär

ut: brickley, rubins, wahlberg
in: ny, winberg, byström

varken rundblad eller berg ersätts eftersom att dom fortfarande är kvar i laget och har alla möjligheter att få samma speltid kommande säsong om dom är bra nog.

dom som ersätts är brickley och rubins, som ersätts av en ny back och winberg, det är uppenbart. får se vem den nya blir men det lutar starkt åt uppgradering, särskilt eftersom winberg kommer med goda rekommendationer och rubins underliggande statistik (då dricker vi igen) var sämst av dom ordinarie backarna i ganska många kategorier.

gör inte som en bonde och krångla till det

{10595}:
Det är inte uppenbart bättre men vår backsida överraskade. Sen beror det såklart på X men tycker ändå det lutar åt vi är bättre med marginal. Det är främst på forwardssidan vi kan förbättra. Det känns inte så svårt att uppgradera O Regan och Walli. Sen räcker att det vi får en förstecenter som gör 50 matcher och 25+ poäng så är det bättre en än Ruohomaa i 20 och 9 p

{9315}: ska du räkna med wahlberg som knappt spelade något så kan du också räkna med helmer styf som inte ens är back och hans brorsa som likt wahlberg var utlånad till hockeyallsvenskan. Blir samma nivå på ditt inlägg ändå.

{10595}: så du tycker alltså att jag istället ska räkna såhär

ut: brickley, rubins

och det på något sätt ska tala till din fördel? kämpa på bonden.

Tarasov: Precis, forwardssidan lär vara enklare att förbättra och kommer nog hjälpa backsidan lite mer i år.

{9315}: Nej du ska räkna såhär

ut: brickley, rubins, hugo styf, helmer styf, walli, wahlberg, dickinson, topping, umegård.

och skärp dig din jävla pajas. det är du som är en bonde om någon av oss är en.

{10595}: Bönder är det finaste vi har i Sverige!
Just sayin

Gavelo: Man sitter inte bakom skärm och kallar andra för bönder. Det är väl respektlöst om något.

Gavelo: Jag slocknade. Håller med. Utan bönder dör vi.

Costanza: Måste ha varit offside? Såg ut som den var en decimeter utanför.

Gavelo: mina föräldrar var bönder, deras föräldrar innan det. De har alla slitit hårt!! Och kunniga. Avskyr det här med att kalla någon bonde som nedvärderande!

Elysium: nu får jag väl vara tydlig med att jag åsyftar att den nya prästen är den tidigare bonden som blev avstängd samtidigt som prästen skapade sitt nya konto, innan det blir ett uppror (get it)

{9315}: Trots värdelösa domare är Brynäs i final.

Bad_Brett: Jag dricker rödvin. Snart blir jag galen.

{7426}: Vidrigt äckellag!

{9315}: Ville du mig något särskilt eller sitter du bara här och snackar skit?

{9315}: före det var han dessutom arge snickaren

{7426}: Skulle säga att det snarare är tack vare usla domare är Brynäs i final. Rejäl storlagsfördel för dem och DIF.

{9315}: ?!?

{10595}: kan vi värva Hellgren-Smed?

{7426}: De filmade till sig ytterligare en seger. Brunäs är nya Blötröven när det gäller filmningar. Herregud säger jag bara. Borde finnas tillräckligt med talang för att vinna utan fusk.

Blir intressant när de får möta DIF. Kommer nog vara svårare för domarna att välja sida då.

Zource: Jag fattar inte var Brynässupportrarna fått svansföringen ifrån. De har ju hyllat laget så, så var tvungen att se de här två sista matcherna i semin... Tycker helt ärligt att BIK varit snäppet bättre spelmässigt, spelar med mer hjärta iaf i de här två senaste.

Tror solklart det blir 4-1 i matcher till Diffen efter att ha sett det här.

{9315}: Nu är det inte bara bondeuppror, nu gör fler av stånden uppror haha

dempa: Vet inte, tycker du han håller måttet?

Bad_Brett: Jo, tänkte samma sak. Vem får fördelar om DIF möter Brynäs?

modogurra: otrolig tajming dessutom! sån tajming skulle man haft i livet

Brynäs klagar på domarna match in och ut. Konstigt att Bofors har dubbelt så många utvisningar om domarna nu är så kassa.

Bad_Brett: Haha jämför inte oss med gnäll-k*karna från Gävle.

{5647}: Håller med. Jag var ironisk.

{10595}: tyckte han såg klart bättre ut än OEE iallafall?

{9315}: Det var bättre förr, när inkognito inte fanns.

{10522}: Det straffar sig hårt att sitta i båset i OT. Bofors var bra men räcker inte med Brynäs. Djurgården kanske klarar sig bättre.

Greg P: Nä, där är ni på en annan planet. De vallfärdar till en Gnällkuk i sten där i Gävle.

{10595}: Blir det Djurgården som möter Brynäs i final så kommer de åka ur i 4 raka.

Costanza: Finns faktiskt en sån på riktigt i Skellefteå
Uppladdat:

500x0-isak.jpg

Elysium: Det är bara ufon som tror att bönder skulle vara något dåligt.

{7426}: märkligt öm tå jag trampade på, man kan nästan tro att det ligger något annat bakom...

kul att assar får mer uppskattning, det förtjänar han.

{10595}: Vi som kan hockey förstår inte Folin och vill låna ut Norén. Fina killar. Men vi måste ta tre p.

Och där hjälpte domarna Rögle 🤮

Vad har hänt med Rögle dock? Play-in, sveper FBK, på g att göra detsamma med Växjö. Vad fan? Ja, vem bryr sig om man inte får ut något av materialet i grundserien om man får ut det i ett slutspelet antar jag.

Greenwolper: hoppas på något spännade nyförvärv snart💪 och stäng denna säsong nu^^

Fyfan, Rögle klara för final (i princip). Skellefteå - RBK blir ju en pest eller kolera final. Sköna när Växjö tar SM är att man skiter fullständigt i det. Ska man behöva hålla på Skellefteå?

Greenwolper: Rögle är ju fan sjuka. Hoppas de tar Skellefteå med 4-0 också vore lite kul

« · 2688697 · »