1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 530633 inlägg · 4121 ämnen

Sitt vackert! (#1, 2006-07)

Sv: Sitt vackert! (#1, 2006-07)
Gidde:
Nä vet ni va..
en stor "CYBERKJAAAAAMIZ" på er allihopa

Huruvida Timrå är framtidens lag återstår att se, men timråfansen redan idag är framtidens människor verkar helt uppenbart. De ligger minst 100 000 år framåt i utvecklingen. (Timråsupporten längst till höger på bilden.)

www.expressen.se/index.jsp?a=722052

MorganaLefaey:

Måste erkänna att förutom Backlund igår så imponerade "ungdomskedjan" mest på mig...

Dom snurrade på rätt bra, och efter den otroliga inledningen på 10-15 minuter, så avstannade det mesta av Timrås rörliga anfallsspel FÖRUTOM denna kedja.

Syns att Nr 19 har Ö-vikspåbrå ;-)
Tror faktiskt att det är Lassie-varning på att jag gått i samma klass som hans mamma :)

MorganaLefaey: håller med dig där...

MorganaLefaey: Undrade själv om Backlund skulle fixa det. Nu tror jag att jag är "kär" i honom... :-)

Hawerchuk: Och med det vill du ha sagt?

Red-line: Visst är det så, och jag måste väl säga att även jag finner inledningen av serien sjuk. Hade väl själv klart med att Timrå hade bättre backar än modo, men tyckte det fanns för många frågetecken. Skulle backlund utvecklas så mycket som ni hoppades. Skulle de unga ta ett steg till osv. Man kan inte annat än att säga att jag är förvånad och imponerad över Timrås framfart så här långt.

ernie eagle: Eller någon annan valfri Kickan-wannabe.

Lumber Jack: Förhoppningsvis mer trovärdig än fd handelsministern och kulturministern. Fast jag har inga aspirationer på att rapa ur mig klämkäcka ramsor och tifoförslag, även om jag tycker att mitt Gullfibertifo är klockrent

knaskamilla: Inte jag som utvecklat fenomenet så jag får tyvärr passa på frågan.

Men ställ den gärna på vårat plank eller bubbla gud eller någon annan hemsk TIKare så får du säkert ett utförligt svar :)

ernie eagle:

Jaha, då hörde jag fel. Vad är modolider för något? Har nog aldrig hört ordet förr.

MorganaLefaey: Vi kan väl komma överens om att det enda som är värre än dåliga förlorare är dåliga vinnare... :-)

Själv tycker jag bara att inledningen av Elitserien är SJUK!!!

Paddan: Jaja, en Padda som fått för sig att han ska se hockey ur fågelperspektiv, hur pass trovärdig är han?

Cyklob: Det brukar ju dryftas på modohockey.se som ett slags försvar av sina ramsor att "det ska ju hatas på matcherna, för det är ju så de gör de som är riktiga ultras". Fast själv har jag aldrig varit någon klackmänniska, inte ens under de dryga femton år jag stod på ståplats. 

Red-line: Jag menade inte nu att fenomenet att vissa kanske inte är där de skall är något specifikt Timrålikt. Utan mer att det kan ske vars som hellst och då kanske man inte skall hoppa på alla andra innan man vet allt om sitt eget ställe.

Förlorare brukar höras mest, men samtidigt så finns det i de flesta grupper de som enbart hörs när laget vinner och måste sprida sin glädje genom att hoppa på de andra.

Jag har själv råkat ut för vakter som inte hållit måttet både i Kempis och på andra ställen. Sådant sker och är inte roligt.

Gidde: Skönt att någon håller med i alla fall :)

MorganaLefaey: Äh, det finns väl idioter överallt. Personligen har jag träffat på en alldeles övertänd vakt i Kempis. (Vaktchefen fick flytta på honom eftersom han provocerade så mycket.)

Tyvärr är det väl så att det är de dåliga förlorarna som hörs mest. De goda får inte liksom lika mycket utrymme.

AM: Man tackar :) Nej nu skall jag ner och duscha ioch göra mig klar för avfärd till E.ON. Bättre lägga sin energi på att snicka ihop en banderoll till Jonathan den store.

Får inte ut någonting mer av det här. Som jag sa till skellhellfansen - ni har all rätt i världen att vara besvikna. Men sedan finns typer jag inte kan med som gör att man lackar ur och då blir nivån därefter.

De som bemöter mig och mina gelikar med respekt har mkt glädje utav oss.

Annars inte.

Ha en skön eftermiddag!

Cyklob:

AMEN!!!

ernie eagle: Nu får man väl se sig om lite i sitt eget hus också. Inte direkt så någon gick fram och försökte vara social och trevlig när man varit nere i eran hall. När jag var och hälsade på hos en kompis i sundsvall och vi gick på matchen så kom man helt nykter med en modotröja och man blev besvarad av en vakt när man skall gå in med att han drar fingret över halsen som en gest på att.... ja du förstår. Inte direkt så man kände sig välkommen.

Tror nog det finns coola och sociala folk i er klack / hall men jag har inte dykt på dem. Inte går jag ut och säger att jag skall hata och inte kan snacka med er för det. Skulle någon bjuda mig på en bira snackar jag gärna hockey. Likaså om någon från HS skulle sitta bredvid en på någon match i vår arena så skulle jag kunna svinga ett glas med denne. Alltid kul att höra hur olika man kan se en match.

Fastän man kanske inte var på mitt bästa sociala sätt mot Skellefteå så kunde jag ändå gå på fest med några skaikare ändå.

ernie eagle: Iofs så är det enligt vad vi förstår samma sak i era ögon. Så det är väl ingen skillnad då eller?

ernie eagle: Ser man på. En självutnämnd martyr.

Jag förstår aldrig varför det ska vara sådant jävla tjaffs mellan alla efter en match mellan modo-timrå. Fan det är väll som vilken annan match som helst enligt mig. Sedan det här med storebror och lillebror fattar jag inte heller båda spelar väll elitserien då är man ju i högsta serien.

Sedan det som kanske är mest tragiskt av allt är alla jävla hata hata och dumma ramsor, fan det är ju historia med sådant. Är väll bättre att hejja fram sitt eget lag änn att lägga krutet på att hackla över motståndarna ?

Aja lär väll knappast vara någon som håller med men så tycker jag i alla fall :)

knaskamilla: Vi sjöng modolider. Inte mongolider.

nämen nu tycker jag vi kramas istället för o spotta o fräsa.....

Lumber Jack:

Nä, du har rätt.

ernie eagle: Tycker inte heller att hata timrå är speciellt nödvändigt att skrika, i det läget behöver MoDo mera stöd. Men jag står inte i klacken längre så det kan jag inte göra nåt åt.

Roligast i går däremot var efter matchen när du dansade/juckade på läktaren, vilka höfter...

shinzawai: Men jag tror inte att det finns någon på hela HS som tycker mer om sig själv och/eller bara ser sina ev fördelar som du gör...

knaskamilla: Nä, men om dom står där och nynnar för sig själva, har det inget med Ö-vik, MoDo eller resten av världen att göra. Vad är problemet?

shinzawai: Du är inne och raljerar på vårt plank rätt ofta och dina inlägg är väl inte det mest begåvade som författats och nej ni kanske uttrycker er bokstavligen om det jag tagit upp men ni spänner på er nåt djävulskt. Det går iaf att diskutera hockey med lulingsrna bortsett Kickan då, men inte med öviksborna så till vida man är ifrån Timrå.

Ni har pissat på oss i åratal, nu är det vi som skvätter ner er och det är fantastiskt skönt.

Nu får ni smaka på era egna hostmedicin.

Paddan: Ja, det har han men det är å andra sidan det enda han äger...

knaskamilla: De har inga argument till någonting. Så fort de blir sura på oss drar de upp mina 3 punkter, vi svarar med en fråga när vi någonsin snackar om dessa 3 punkter och sen blir de tysta.

Lumber Jack:

Tja. Han tog ju som liknelse att de inte sjöng hata Timrå.

shinzawai:

Du glömde:
4) (egentligen 1) Inavel, banjo, ni har sex med era syskon.

Det kanske mognaste argumentet av dem alla.

knaskamilla: Äh, låt dem nynna för sig själva. Vad finns det för ont i det?

ernie eagle: Äsch tusan, det hade jag förträngt...Själv minns jag bara när jag skällde ut er klack inför öppen ridå på ett derby, det var skitkul!!!

The Fat Bastard: Va, har Miike plastsandaler?

Mats Edström & AM:

Ja' håll' me' er, ja'. Det hade varit väldigt kul. Ungefär som när kidsen i Kempis skrek "hata MoDo" för att de trodde att klacken gjorde det, när de i själva verket skrek "vakna MoDo".

Ernie:

Ni sjöng om trasiga DNA-kedjor (det har Jimmy sagt) och mongolider också. Det känns inte särskilt snällt.

Mats Edström: Vinner Sundsvall ikväll ? ;)

ernie eagle:

Men Hallå !!!

MoDo har ju en supermaskulin superhjälte som numera är känd för sandaler av plast !!!

;-)

ernie eagle: Det enda som kommer från Timråhåll är:

1) Ni lever på gamla meriter.
2) Vi skiter i hur många NHL-proffs ni har.
3) Er klack suger.

Det förefaller ganska konstigt när det bara är Timråfans som snackar om våra gamla meriter, vårt rostigt gamla SM-guld och våra NHL-proffs. Vi själva pratar aldrig om det. Hur förklarar du detta? När du är klar med det kan du få utveckla varför jag är en pajas när jag konstaterar att man är en dålig vinnare när man njuter mer över motståndarens lidande än sitt eget lags seger.

Mats Edström: Ni var visst bättre än oss nittonhundraåttiosju och låg arton minuter längre än oss i Play Off nittioåtta - sådeså!

Jaha här var det livat :)

Gidde: Det jag gillar är när han skriver att våran bortastå är inte så mycket bättre. Nu har jag inte stått på stå i nya arenan, men jag har stått på stå i E-on några gånger. Har faktiskt svårt att tro att det kan vara sämre än den. Nu är det ju dock som ee säger att bygget kostar en hel del mer, vilket kanske borde medföra att man får si och så mycket bättre. Men skulle faktiskt tro en hel del på förklaringen att denna bortastå enbart lär fyllas vid matcher mot Timrå och Skellefteå (kanske någon gång mot Luleå) och att man då tagit beslutet att man inte behövde göra den större mm.

Nu är man väl väldigt bortskämd på hur snabbt man kunde komma ut då man är van kempehallen vilken typ öppnade en nödutgång på baksidan plus två stycken på sidan och sedan alla ingångar vilket medförde att hallen var fri från personer 12 sekunder efter avslutat match. Men nog hade man kunnat gjort det lite bättre än vad det är.

Kioskerna har jag inte haft något bekymmer med, men då kanske det finns fler på övre plan eller så är förhållandet kioskantal mot besökare bättre där.

Sen måste jag säga att jag faktiskt tycker synd om speakern i nya arenan. Ingen verkar lyssna på honom. Jag menar hur många kan ha parkerat Handikappbussar framför cementasilon? Snyggt att totalt vägra att flytta på dem. Rykten gick att en av bussarna numera är ett monument av betong.

AM: Vi svarade med bolibompa och sjöng ingen hatramsa vad jag vet. Det elakaste var väl "Ingen klappar med i Örnsköldsvik".

ernie eagle: Hurru, Sundsvall Hockey har väl inga gamla meriter, inga nya heller för den delen.

Dessutom skulle det låta ganska fåningt om ni skrek "hata timrå", håll med om det!

ernie eagle: Det vore oerhört komiskt om ni skulle sjunga hata timrå på läktaren....

Mats Edström: mmmm tycker om dej jag med:)

Ann: Ingen är perfekt, inte ens jag...(måste träna på att vara ohövlig i trapphuset). Tur man bor i våningen ovanpå...för då kan man se ner på er rönallar.

Dream Team: Hörrö, håll dig inom de 16% ett tag till will ya. Om det var 800 som skrev på HS så skulle det bli riktigt mycket inlägg. Du vet mkt väl att den är en mkt liten skara som skriver. Om du ber snällt så gör jag om mitt påstående så att jag innefattar alla som någonsin svarat på något inlägg jag eller andra modoiter skrivit. Fast då blir det betydligt mer än 84% ärkepuckon iofs.

« · 770197 · »