1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

480361 inlägg · 4078 ämnen

Skellefteå AIK - MODO Hockey 2011-08-24

1395023 · » Till forumet


Sv: Skellefteå AIK - MODO Hockey 2011-08-24

Sawchuk: En som såg spelarna på nära håll idag, när de flög till Finland, sa så här om bilden på Dicken:

"Så där ser han inte ut idag."

Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - MODO Hockey 2011-08-24
Sawchuk: Kommer ihåg hur Krizan såg ut efter ha kommit tillbaka efter en sommar i Slovakien!
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - MODO Hockey 2011-08-24
Nikki Nine:

Haha, nä han måste ha bulkat nå jävulskt. Vi får hoppas att bilden ljuger lite, eller mycket men det är ju ändå helt uppenbart att han inte ens varit nära att sköta kosten.

En del av dubbelhakan kan ju bero på att han drar in hakan mot halsen i fotoögonblicket men fettet på halsen samt runt ögon och kinder går fan inte att förklara.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - MODO Hockey 2011-08-24
Sawchuk:

Är det ens möjligt att gå upp typ 10-12 kg på en månad om man inte äter rent fett?

Säger inte att han inte har gjort det, undrar bara hur fan han har lyckats.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - MODO Hockey 2011-08-24
Poffa:

På Modoforum: Arren på Modoforum går tydligen i god för att bilden är helt orginal.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - MODO Hockey 2011-08-24
Sawchuk: Vem har konstaterat det?
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - MODO Hockey 2011-08-24
Nu verkar det vara konstaterat att bilden ej är redigerad. Detta betyder ju onekligen att grabben har för mycket underhudsfett. Skulle gärna se hans värden från flyttanken på Sportsmedicine.

Om han ändå kommer att göra poäng ( vilket jag hoppas ) är en helt annan sak.

Känns väldigt oproffsigt att bli Michelin på en dryg månad.
Kommentera


Sv: Skellefteå AIK - MODO Hockey 2011-08-24
Bad_Brett: Han får se ut som en jäkla Michelingubbe på bild för min del bara han spelar bra och gör grymt mycket poäng denna säsong. :)
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - MODO Hockey 2011-08-24
Bad_Brett: Dream on!
Cyklopögon när det gäller sina egna.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - MODO Hockey 2011-08-24
Poffa:

Ska vi gissa att det är ungefär såhär bilden ser ut egentligen?
Uppladdat:

450x300-dick.jpgdick.jpg

Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - MODO Hockey 2011-08-24
J F K:

Det var ingen liknelse, utan bara ett konstaterande av hur viktigt det är med stora namn.

Jag kritiserar inte heller Micke P, utan sade bara att jag inte har någon kunskap om vilket arbete han uträttar och därför inte kunde göra någon bedömning. Är han dessutom utbildad så låter det ju klockrent.

Den jag egentligen vill åt är väl Roos, som jag tycker verkar helt inkompetent på mer än ett plan.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - MODO Hockey 2011-08-24
Bad_Brett: Micke Pettersson pluggade ekonomi och
marknadsföring paralellt med hockeyn men jag kan inte säga hur många poäng det blev. Skulle tippa på minst 180 enligt det gamla systemet åtminstone.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - MODO Hockey 2011-08-24
Bad_Brett: Förstår inte liknelsen med en skatteflykting hos socialdemokraterna...

Hur som helst så är Micke P vad jag förstår mer en säljare av reklam (jobbar mot sponsorer) och inte alls den person du söker som troligen är chefen för marknadsavdelningen eller liknande. Där är jag den förste att hålla med om att vi fullständigt saknar någon med den visionen och kunnandet.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - MODO Hockey 2011-08-24
J F K:

Forsberg lever ju på sitt namn. Ungefär som när Socialdemokraterna skulle försöka värva röster genom att kalla in Stellan Skarsgård, en multimiljonär som har flytt Sverige för att undvika höga skatter... Har du tillgång till ett stort namn, spelar det ingen roll vad du egentligen har får åsikter eller kunskaper, vilket givetvis är fördelaktigt när det gäller att sälja en produkt.

Att Forsberg läser sin företagarutbildningar tycker jag sedan är kanonbra. Kan han komplettera sitt namn med faktiska kunskaper (vilket han redan lär ha till viss del efter Veckefjärden, arenan, crocsen m.m.) så kommer det nog bli riktigt bra.

Men likväl behövs det några personer som kan räkna ut hur man skall exponera dessa "kändisar" på bästa sätt för att maximera inkomsten.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - MODO Hockey 2011-08-24
J F K: idrottssveriges kanske bäste lobbyist var/är Sven Tumba. Han fick ju folk att gå man ur huse för att spela golf. Hoppas att han klarar sig, för han är för ung för att gå bort.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - MODO Hockey 2011-08-24
El Maco: Ehh, det var precis min poäng, även om han säkert inte har jättemånga högskolepoäng:)
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - MODO Hockey 2011-08-24
J F K: Foppa behöver ju bara lyfta luren ju.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - MODO Hockey 2011-08-24
Bad_Brett: "Don't underestimate the power of stupid people in large groups"
Fantastiskt!
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - MODO Hockey 2011-08-24
Bad_Brett: Därför att alla indikationer, inklusive min egen känsla av Micke, är att han är väldigt omtyckt av lokala sponsorer. Han är trevlig, har alltid tid och får företagarna att känna sig behövda. Sedan tillhör inte jag dem som tycker att alla säljare ska ha 300 högskolepoäng för att sälja reklam...

När det gäller marknadsföring är det en helt annan sak och där tror jag inte Micke är inblandad. Där har jag däremot hört rykten att Foppa själv ringt runt till företag för att försöka värva sponsorer och även om någon hade 2000 högskolepoäng så tror jag inte de hade kunnat öppna en dörr effektivare...
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - MODO Hockey 2011-08-24
J F K:

Du nämner ofta "Duracell" i detta sammanhang, men jag känner att jag inte har någon större koll på hur han arbetar. Personligen tycker jag att det borde vara ett grundkrav att ha minst 300 (200 gamla) högskolepoäng inom ett relevant område, alternativt en väldigt imponerande meritlista.

När det gäller marknadsföring handlar det i mångt och mycket om att kunna maximera vinsten och kräma ut så mycket pengar ur konsumenterna som man bara kan, samtidigt som man på ett manipulativt sett lyckas intala dem att de faktiskt får valuta för pengarna.

Finns mängder av exempel på detta, t.ex iPhone, Nintendo Wii, DLC till dataspel... produkter som sällan är prisvärda men likväl säljer i stora kvantiteter och på samma gång får extremt lojala fans.

Inom idrottsammanhang är väl Djurgården Fotboll det bästa exemplet. Under många år tillverkade de tröjor som ansågs så snygg att vanliga bimbotjejer sprang omkring i dem utan att knappt ha sett en fotbollsmatch i hela sina liv. Tröjor med AIK- eller Hammarby-motiv var det däremot ingen som hade.

Det handlar om att lyckas med sin "branding", att man har en röd tråd genom sortimentet som utstrålar kvalitet och stil. Unga tjejer är till exempel kända för att konsumera till förbannelse, så ett rimligt steg är att göra en storsatsning på den fronten.

Jag vill avsluta detta ryckiga inlägg med mitt favoritcitat:

"Don't underestimate the power of stupid people in large groups"
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - MODO Hockey 2011-08-24
Wayne Gresky: Med den marknadsavdelning vi har så trodde jag inte att det var någonting vi var intresserade av heller. (Med undantag för Micke "Duracell" Pettersson).
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - MODO Hockey 2011-08-24
McFire: Lågt ställda förväntningar kan vara bra för laget, men det är knappast något som säljer biljetter.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - MODO Hockey 2011-08-24
Att inte media eller "allmänheten" tror på Modo förenklar väl bara det hela, anser jag.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - MODO Hockey 2011-08-24
henkelainen:

Det är tyvärr deras jobb att tycka. Modo förlorar, och då är det lätt att tycka att det kommer gå åt skogen, speciellt med de senaste tre åren i beaktning.

Problemet sitter väl hos nyhetscheferna som säger åt dessa krönikörer (Ek & co) att de ska tycka någonting om träningsmatcherna, vilket är helt korkat. Inte ens om Modo vinner alla träningsmatcher hade man kunnat dra några vettiga slutsatser om vad som komma skall.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - MODO Hockey 2011-08-24
henkelainen: Men laget kom ju sist förra säsongen och bara tvåa i kvalserien, så det spelar väl ingen roll om man så skulle värva över hela Boston Bruins laguppställning och få dem att spela i MoDos tröjor, kom man sist förra året är de nuvarande förutsättningarna liksom ingenting värda. Så verkar journalisterna fungera, och för all del även en hel del vanliga motståndarfans.

Färjestad vinner guld för de vann ju i fjol, SAIK kommer till final fast de tappat nästan alla spelare som tog dem dit förra året, MoDo får kvala fast de har ett nästan helt nytt lag jämfört med laget som fick kvala. Allt är skrivet i sten baserat på föregående säsong, och inget kan förändras. Lustigt fenomen det där.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - MODO Hockey 2011-08-24
Hmm.. har läst runt på Aftonbladet och Expressen... ingen höjer Modo till skyarna och tror på oss. (Ek i expressen bla...)

Ändå så skrivs det om att Samuelsson kommer bli riktigt bra, Pöck kommer bli viktig för Modo. A.Forsberg/Tellan är jättebra målvakter och att Modos målvaktskris säkerligen är över.
Skröder får beröm för sina 20-25 mål i snitt per säsong och kan bli skyttekung. Att Tollefsen kommer vara en riktig klippa nu när han får spela den roll i laget han trivs med.
Att "trollgubben" Schremp kommer trivas på den stora elitserieisen med sin grymma teknik och en stor chans att han blir top-5 poängkung, att Axelsson förmodligen är elitseriens bästa forward och att dessa herrar kommer att bilda en mycket bra kedja tillsammans med Danielsson. Tellan och Axelsson har även hållt till på "Top 10-listan över bästa nyförvärven"..
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - MODO Hockey 2011-08-24
Berka:

Jo, om du jailbreakar och installerar rätt tillägg...
Kommentera


Sv: Skellefteå AIK - MODO Hockey 2011-08-24
bisterfinnen: Är upplåst, men flash funkar inte i apples telefoner och paddar
Kommentera


Sv: Skellefteå AIK - MODO Hockey 2011-08-24

Han har koll, den gode Anrell.

"Gårdagens träningsmatch ingick i den stolta European Trophy..."

Fast det är klart, han flög ju till Övik eftersom han trodde att matchen spelades där.

Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - MODO Hockey 2011-08-24
Berka:

Lås upp den då ?!
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - MODO Hockey 2011-08-24
Icing-Ove: Ännu viktigare att notera.. visst är det så att det är Svartvadet vi ser de sista två sekundrarna i intervjun? Vägleder Näslund rätt när han tydligen går åt fel håll.. det är vår kapten det, styr även över vår GM.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - MODO Hockey 2011-08-24
J F K: Det säger jag inget om. Han är säkert i bra form och göra poäng vet vi ju alla att han kan. Jag vidhåller ändå att han har vakum i skallen när det är match.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - MODO Hockey 2011-08-24
Poffa:
Gör lite samma reflektioner som dej efter kvällens match. Tycker dock att första perioden var piggare än du beskriver. Kul o ovant med lite snabba vändningar!.. Skröder verkar ha tränat i sommar?! Helt annan fart o fläkt! Tog dock ände med förskräckelse...

Liiite ostadigt på backsidan, men framåt ok! Hur gammal är han Samuelsson? 17? Kommer att bli hur bra som helst!!

Tellan lugn o stadig o retro.. Nioåringen sa direkt på värmningen: Kolla nya målisen, han har en gammaldags stöt!!..

I jämförelse med SCA cupen ifjol, vilken var som en näradödenupplevelse, med alla "gamlingar" + konstiga värvningar + Challe osv.. så känns detta mycket bättre!!..

Gräsligt tråkigt att det blev biljettproblem!..

Själv blev jag förbannad på programmet. Bara några siffror rätt! Visste det redan innan egentligen. Alltid samma sak. Man ska vara en djävulsk nörd/kalenderbitare för att ha total koll på Modos samtliga spelare och deras nummer, innan ES startar?.. Jo, vissa hade ju rätt nummer på hjälmen... Varför kunde Skellefteå tillhandahålla en sån heltäckande information??
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - MODO Hockey 2011-08-24
Berglund: Trots att han är ett kötthuvud så har han alltså varit poängkung i ett lag som vann sm-guld. Dessutom betydligt mer slimmad och i bättre kondition än på mycket länge.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - MODO Hockey 2011-08-24
Berka: Kötthuvud, han e inte fet, han är ett kötthuvud :-)

Fast kollar man på dagens match så verkar det ha varit mest vakum i skallen på han. Han får gärna ta sånna där utvisningar i derbyna :-)

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - MODO Hockey 2011-08-24
Johnny Bravo:
Japp, feta och nöjda är de. Inga Timrå left-overs och doggy-bags här. Vi käkar kött, ni tuggar ben....
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - MODO Hockey 2011-08-24
Johnny Bravo: Kötthuvud haha! Mmm skröder är verkligen otränad, de har han alltid varit, seg, långsam å allt som medföljer fetma:)

Du har koll du
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - MODO Hockey 2011-08-24
Icing-Ove: Fantastiskt
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - MODO Hockey 2011-08-24
Icing-Ove: Ja ni har ju en fet Dick med trippelhakor o ett kötthuvve på isen i år, så du blir nog smällfet innan ert guld är bärgat till våren.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - MODO Hockey 2011-08-24
Johnny Bravo:
När jag hör de legendariska namnen tänker jag på SM-guld, jubel och huvudet fullt med oxfilé...När Tjock-Döme blåste förbi den där bakfulle TIK-backen och gjorde 3-1, tog jag en tugga till....
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - MODO Hockey 2011-08-24
Icing-Ove: Jaha Jag tänkte på Skröder.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - MODO Hockey 2011-08-24
Johnny Bravo:
Kebab-Döme har lagt av.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - MODO Hockey 2011-08-24
Hur ser kötthhuvet ut i år då?
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - MODO Hockey 2011-08-24
RubinCarter: Samma sak gäller dicken. Puss
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - MODO Hockey 2011-08-24
mrpm: Du känner dig väldigt illa tillmods över Dickens bild va...

Vampen har man iaf hört rapporter om att han ser skit fräsch ut, håller ledarroll och gör poäng i sina träningsmatcher. Om han är så grymm när han ser ut sådär, då behöver han inte gå ner ett gram. Puss!
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - MODO Hockey 2011-08-24
Poffa:

Du har nog rätt, zoomade in max och då ser man typiska spår efter photoshop på flera ställen.

Sköönt.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - MODO Hockey 2011-08-24
Icing-Ove: Däremot ser vampola ut att ha lagt på sig lite!

imageshack.us/photo/my-images/192/img0006rva.jpg/
Kommentera

1395023 · »