1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

481775 inlägg · 4079 ämnen

Skellefteå AIK - MODO Hockey 2011-08-24

« · 1394584 · » Till forumet


Sv: Skellefteå AIK - MODO Hockey 2011-08-24
Här är Näslund, ser han inte lite fet och sur ut? Fejk?
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - MODO Hockey 2011-08-24
Poffa: klart den är fake, såg honom idag :)
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - MODO Hockey 2011-08-24
mrpm: Axelsson har jag lämnat, jag diggar tröjjan, den var skit ful när den blev officiell. Men nu när färgerna ser normala ut så blev den riktigt snygg.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - MODO Hockey 2011-08-24

Sawchuk: Zoomar man in bilden är det rätt mycket mer pixelerat just kring hakan än i övriga bilden. Kollar man halsens vänstra kant är den dessutom helt rak, vilket är extremt ovanligt.

Mitt tips är fake, men bra gjord.

Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - MODO Hockey 2011-08-24
RubinCarter:
Han ser inte ut så på riktigt iallafall..
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - MODO Hockey 2011-08-24

Lite reflektioner från matchen.

Modo var inte med i första, gissningsvis beroende på att många gjorde sin första match för säsongen. Passningar som inte gick fram, tveksamt positionsspel och sega ben.

I andra var det, som de flesta såg, mycket bättre. Man kom rätt in i perioden via PP och målet. I tredje tror jag det var lite sega ben, samtidigt som det blev en hel del spel i BP.

Spelarmässigt då?

Tellan i målet såg stabil ut. En del puckar som studsa ifrån honom, men det tror jag beror en hel del på att det var första matchen. Skulle tro att det blir bättre ju mer han får stå. Lugn och stabil i spelet med klubban, något vi inte varit bortskämda med.

På backsidan så ingav Pöck och Tollefsen stort förtroende defensivt. Ahnelöv är lite fladdrig och går ibland bort sig i ivern att tacklas. Får han dock in träffen så gör det ont, fråga Johan Forsberg. Hersley och Westin ska inte spela i BP och de blir lite stirriga i egen zon, framåt ser det dock bra ut. Nye Joonas Lehtivuori såg också vilsen ut, men där drar jag inga stora växlar efter en träning och en match. Han bör dock visa framfötterna i Finland för att ligga bra till för ett förlängt kontrakt.

Framåt så handlade det mycket om Hari och Samuelsson. De var väldigt aktiva och gjorde en hel del bra prestationer. Susse bra, trots att han såg lite loj ut. Skröder var övertänd ibland, men samtidigt så spelar han bäst när han ligger på gränsen. Anton Byström jobbar bra i det tysta och John Westin likadant.

Tyvärr tycker jag inte Ryno är tillräckligt bra för en plats. Han gjorde enstaka bra saker, men mestadels var det inte mycket att skryta med.

För övrigt sög biljetthanteringen. Många missade början på matchen då beställda biljetter inte fanns och folk blev skickade i skytteltrafik till kansliet.

Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - MODO Hockey 2011-08-24
RubinCarter:


Det är det jag menar, vem har tillgång till dessa väl tagna kort?
Är det fejk är det dessutom jävligt proffsigt gjort.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - MODO Hockey 2011-08-24
Sawchuk: F.ö mycket snyggare tröjja nu när det var ett bättre kort iaf!
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - MODO Hockey 2011-08-24
Sawchuk: Från nån nolifer som vill sprida rykte? Vi får väl helt enkelt se hur han ser ut när de lägger ut bilden på hemsidan eller om han blir intervjuad eller vadsomhelst..
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - MODO Hockey 2011-08-24
mrpm:

Bilden på Flashback är från Forumbilder, frågan är ju vart orginalet kommer ifrån.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - MODO Hockey 2011-08-24
Bilden på Axelsson är tagen från Flashback.. Förmodligen fake, såg Axelsson på matchen och han hade inga dubbelhakor vad jag såg iallafall!

Joonas tror jag kommer ta en plats för att bredda våran backuppställning. Han hade säkert jetlag och var lite trött och seg efter plan resan. Tror vi får se mer av honom i de kommande matcherna.
Kommentera


Sv: Skellefteå AIK - MODO Hockey 2011-08-24
Salle:

Såg inte Joonas sådär jättemycket (bilden var ju inte knivskarp), men det jag såg var väl inte sååå illa ändå?
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - MODO Hockey 2011-08-24
gotama: ÖA-bloggen hissar och dissar
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - MODO Hockey 2011-08-24
Dirigo: Feta nyförvärv, dåligt spel i träningsmatcherna, ingen ordning på marknadssidan. Jag har en dålig känsla inför säsongen..
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - MODO Hockey 2011-08-24
Nikki Nine:

haha, jo lite cred har du väl ;)
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - MODO Hockey 2011-08-24
Sawchuk: Vet inte om jag tas så seriöst öht :)
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - MODO Hockey 2011-08-24
J F K: hade modo lagt upp spelarbilderna på egna hemsidan hade det inte funnits något utrymme för spekulation. Det borde ju inte heller vara nån omöjlig uppgift då bilderna uppenbarligen är tagna.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - MODO Hockey 2011-08-24
Nikki Nine:

Så om jag hittar ett liknande inlägg av dig så kan vi avfärda dig som oseriös?
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - MODO Hockey 2011-08-24
J F K:

"Vem skriver att Modo inte har några linjer i spelet och började matcha för sent? Vad fasen, det är ju främst under träningarna man nöter "linjer", dvs positionsspel, uppspel och liknande."

Ja precis. 22 dagar innan seriestart bör det i varje fall synas intentioner till linjer i spelet. Och ja jag tycker man började matcha väldigt sent, det tar tid att omsätta det man övar på så att det funkar i matchsituationer.

Det kommer självklart att bli bättre men det är onekligen ganska bråttom.
Kommentera


Sv: Skellefteå AIK - MODO Hockey 2011-08-24
J F K:

Jo, visst är det så. Min spontana reaktion var som sagt att bilden är manipulerad. Men tyvärr har nog många blivit lite skadade:

bp2.blogger.com/_Jaj6wL_FQt0/Rv5_2XeZu6I/AAAAAAAAAIE/Ycesd82mhCc/s1600-h/krizan_gillar_pizza.jpeg
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - MODO Hockey 2011-08-24
J F K: Ser ut som Dick fått skröders haka o kolans kinder.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - MODO Hockey 2011-08-24
J F K:

Dock så brukar väl Fylltrattens ( han som la ut bilden först ) inlägg vara seriösa, han har varit tidig med bilder förut också.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - MODO Hockey 2011-08-24
Wayne Gresky: Ännu ett bevis på inkompetens. Huvva!
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - MODO Hockey 2011-08-24
Vem skriver att Modo inte har några linjer i spelet och började matcha för sent? Vad fasen, det är ju främst under träningarna man nöter "linjer", dvs positionsspel, uppspel och liknande.

För övrigt, vad hade folk väntat sig? Inget lag har väl bytt ut så oerhört många spelare som Modo, så det hade ju snarare varit anmärkningsvärt om man haft ett perfekt spel redan nu. Skellefteå har förvisso tappat en förstafemma, men förutom det är det betydligt färre nya spelare i deras matchställ...
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - MODO Hockey 2011-08-24
Wayne Gresky:
Alltså, jag fixar inte detta med MoDos hemsida längre. Har själv jobbat några år som webbredaktör och informatör och det är fan löjligt att se det förbannade slarvet som man gör med den externa kommunikationen. För helvete, skärpning!!!!
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - MODO Hockey 2011-08-24
Bad_Brett: Jag tror inte ett ögonblick på de där bilderna. Faktum är ju att han var lite otränad när han kom till Modo och alla rapporter jag hört pekar snarare på en mycket bättre tränad Axelsson än tidigare. Dock har jag inte hört något från efter semesterperioden, men som sagt så känner jag det som ett typiskt internetproblem. Visa upp någonting som verkar sannolikt så tror alla direkt att det är sant.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - MODO Hockey 2011-08-24
Nikki Nine:

Ja, det är mystiskt. Dessutom har inte ursprungspostaren skrivit någon kommentar angående det hela. Det osar dåligt skämt.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - MODO Hockey 2011-08-24
Gjorde verkligen Skellefteå 4-2 i sudden?
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - MODO Hockey 2011-08-24
Bad_Brett: Jag undrar var bilden kommer ifrån. Den kommer ju inte från officiella, för där ligger det ju inga bilder (shocker).
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - MODO Hockey 2011-08-24
Dirigo:

Såg det just. Han sitter ju i en vinkel som får alla att se smalare ut och dessutom var det nästan två månader sedan, så det är omöjligt att dra några slutsatser från det.

Men detta måste bara vara ett skämt. Hela hockeysverige kommer att skratta åt MoDo annars, speciellt efter allt snack om hur de ska hjälpa Axelsson att bli redo för NHL.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - MODO Hockey 2011-08-24
Dirigo:

Han är ju inte i särskilt bra form där heller men han måste ju levt på öl, isterband och grädde i en och en halv månad efter inslaget spelades in.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - MODO Hockey 2011-08-24
Bad_Brett: Här är modo-tv-klippet med Dick. Lite svår vinkel =/
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - MODO Hockey 2011-08-24
Bad_Brett:

Fast om ni kollar på fatboothbilder ( googla fatbooth ) ser alla likadana ut, denna bild påminner inte alls om dem
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - MODO Hockey 2011-08-24
spud:

Det var min tanke också, att hakan ser lite suddig ut.

Först trodde jag att någon hade klippt in hans ansikte på Anton Forsbergs MoDo-tröja som var med i AB häromdagen, men det är inte samma. Så oavsett hur det ligger till så verkar det vara en nytagen bild.

Usch... det känns verkligen som ett FatBooth-skämt, men tyvärr har vi ju sett spelare komma tillbaka som fläskberg från semestern mer än en gång.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - MODO Hockey 2011-08-24
gotama: Tycker hans haka ser lite suddig ut, ser lite skumt ut. Skulle nästan tipp på fatboth har varit framme och trollat. Eller så är det så att jag så gärna vill det.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - MODO Hockey 2011-08-24
Berka:

Jag är utbildad dietist samt har styrketränat mycket aktivt i över 20 år så jag tror jag har hyfsad koll.

För att tappa i vikt måste han äta färre kalorier än han förbrukar vilket resulterar i viktnedgång. 1 gram kolhydrater = 4kcal, 1 gram protein = 4 kcal, 1 gram fett = 9 kcal.

Han kan behålla sin muskelmassa bättre om han ökar proteinintaget men han måste ändå ligga på ett minus för att tappa vikt.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - MODO Hockey 2011-08-24
Nikki Nine: Verkar ju helt sjukt. Har man inte haft nån koll på vad spelarna stoppar i sig och hur mkt dom väger? Många elitspelare är som förvuxna bäbisar och måste ju ha nån som står med piskan.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - MODO Hockey 2011-08-24
Sawchuk: Förmågan att prestera beror inte bara på underskott av kolhydrater som jag antar att du menar, det är helt beroende på hur mycke proteiner du stoppar i dig.

Ditt dagsbehov av kolh. Beräknas med 0,8g/kilo kroppsvikt dvs. Runt 50g om dagen vilket motsvarar ca 2 dl havregrynsgröt varje morgon, men om du minimerar ditt kolhydratintag så måste du äta mycke proteiner för att kunna prestera på samma nivå!
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - MODO Hockey 2011-08-24
Sawchuk: Jag har inte gjort något med bilden. Tog den från Lumberjacks forum.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - MODO Hockey 2011-08-24
Kom igen nu Nikki!

Säg att du skojar innan helvetet brakar lös.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - MODO Hockey 2011-08-24
Dirigo:

Jag utgår ifrån att bilden är manipulerad med ett program likt FatBooth som alla iPhone-nördar har så skojigt med. Han har ju figurerat i intervjuer och då har han snarast sett bättre tränad ut än tidigare. Annars måste han ha levt på grisfötter och öl under hela sommaren...
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - MODO Hockey 2011-08-24
Bad_Brett: säg för helvete att bilden är redigerad på något vis....`?
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - MODO Hockey 2011-08-24
Berka:

Är bilden sann är det fan skandal! 10-12 kilo fett tar 3-4 månader att bli av med om man inte ska tumma på förmågan att prestera genom att ligga på ett vädigt stort kaloriunderskott.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - MODO Hockey 2011-08-24
gotama: Det ska synas att man har råd att äta ;)
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - MODO Hockey 2011-08-24
Nikki Nine:

Är det en fatbooth?
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - MODO Hockey 2011-08-24
Nikki Nine: Detta är ju fan helt sjukt. Hur kan man låta största stjärnan lägga på sig nåt så jävulskt. Byt fystränare!!
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - MODO Hockey 2011-08-24
Berka:
Det kunde ha varit värre, det finns fans i Medelpad som kissar på sig av lycka när en Timråkeps visas i Lilla Sportspegeln. MoDo är Sveriges populäraste hockeyklubb, det finns viktigare saker än simpla förluster på försäsongen...
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - MODO Hockey 2011-08-24
bisterfinnen: Haha jag var klantig å gjorde affär på blocket i något överförfriskat tillstånd å köpte en låst till fel abonemang ;)
Kommentera

« · 1394584 · »