1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

478931 inlägg · 4078 ämnen

Skellefteå - MODO Hockey 2008-10-11

1073713 · » Till forumet


Sv: Skellefteå - MODO Hockey 2008-10-11
Poffa:

Sant. Han kanske kan gå på något sorts skumparty för gymnasieelever eller så? Jag har hört att de alltid klär av sig på sådana partyn.
Kommentera

Sv: Skellefteå - MODO Hockey 2008-10-11

knaskamilla: Det beror väl helt på hur besatt han är över att få se tonåriga pojkars bara överkroppar?

Kommentera

Sv: Skellefteå - MODO Hockey 2008-10-11
knaskamilla: tack det det värmde. Se nu till att krossa skoteraggarna på Tisdag bli jag nöjd igen.
Kommentera

Sv: Skellefteå - MODO Hockey 2008-10-11
ante08:

Du ser. Två saker du är glad för, mot en sak du är ledsen för. Du ska se att du snart kommer över att du inte fick se några nakna pojköverkroppar och kan fokusera på det positiva i stället.
Kommentera

Sv: Skellefteå - MODO Hockey 2008-10-11
knaskamilla: jo och att vi ökar avståndet. Ner till er i Tabellen också.
Kommentera

Sv: Skellefteå - MODO Hockey 2008-10-11
ante08: Jag tror nog dom tog av sig som dom brukar. Men dom är så tunna och bleka, ja snudd på transparanta att dom är ytterst svåra att få syn på.
Kommentera

Sv: Skellefteå - MODO Hockey 2008-10-11
ante08: Kanske ett bättre sätt...
Kommentera

Sv: Skellefteå - MODO Hockey 2008-10-11
ante08:

Du kanske kan trösta dig med att ni vann i alla fall?
Kommentera

Sv: Skellefteå - MODO Hockey 2008-10-11
Lumber Jack: trodde man skulle få se några bara överkroppar i eran klack idag. Men icke. Är grymt besviken just nu.
Kommentera

Sv: Skellefteå - MODO Hockey 2008-10-11
knaskamilla: En stor och kraftig karl, något mindre än mig.
Kommentera


Sv: Skellefteå - MODO Hockey 2008-10-11
knaskamilla: Backjätten?
Kommentera

Sv: Skellefteå - MODO Hockey 2008-10-11
Frisco:

"Rutinerade backjätten i MODO; Hans Jonsson kommer inte till spel mot Skellefteå. Hans är hemma i Örnsköldsvik då det väntas tillökning i familjen."
Kommentera

Sv: Skellefteå - MODO Hockey 2008-10-11
knaskamilla: Yetman.
Kommentera

Sv: Skellefteå - MODO Hockey 2008-10-11
Jag menar naturligtvis Thomas Enström, inte Tommy..
Kommentera

Sv: Skellefteå - MODO Hockey 2008-10-11
Berka: Werner är ju helt jävla värdelös. Han, Pierre Hedin, Jens Westin och framförallt Tommy "köra ner huvudet i sanden" Enström är inte mycket värda. Nej det ser det mörkt ut, Frölunda som nyligen målats ut som ett krislag är bara två poäng bakom Modo nu.. Sen kan det väl inte vara något lag som fått så mycket psykologiska mål mot sig som modo. 3-2 målen 8 sekunder innan periodpausen avgjorde ju matchen. Hade susse satt friläget innan hade modo troligen fått med sig poäng från matchen..:(
Kommentera

Sv: Skellefteå - MODO Hockey 2008-10-11
Jag tycker att det känns som slöseri att Svarten måste spela med Werner. Finns det ingen bättre spelare att sätta in där?
Kommentera

Sv: Skellefteå - MODO Hockey 2008-10-11
shinzawai:

Skulle vilja säga att vi spelar ologiskt. Vi varvar fina insatser med riktiga bottennapp. Tror att vi missat i teambuildingen i år. Se till att hitta på något riktigt löjligt och skoj när Yetman kommer så att alla är beredda att offra en arm och en pungkula för laget så ska du se att vi har chans på guldet till våren.

Kul att läsa i "lägger ner"-tråden på åffisiella förresten ;)
Kommentera

Sv: Skellefteå - MODO Hockey 2008-10-11
shinzawai: Jag tycker inte att 4e kedjan ska behöva skämmas heller.
Harri måste nog våga flytta om lite i 2 och 3e för där funkar det inte, ingen kemi alls.
Kommentera

Sv: Skellefteå - MODO Hockey 2008-10-11
shinzawai:

Jag ser gärna också att förstafemman spelar 60 minuter per match men jag tror inte dom är så pigga på det :-)

Jag tror att Warg-Steen-Wernblom, Hållberg-Helst någon annan kan bli en rätt bra PP-formation, när de växer in i kostymen lite. Dock kan man ju fråga sig hur länge de kommer få spela ihop i PP när Salle och Yetman kommer tillbaka.

Man skulle kunna tänka sig att spela Salle-Warg-Yetman tillsammans med Wernblom och Hållberg. Warg tekar och ställer sig sen uppe vid blå någonstans och så kan Salle och Yetman leka runt.
Kommentera

Sv: Skellefteå - MODO Hockey 2008-10-11
Nikki: tack för idag.. ännu ett nederlag. Känns surt fast på det stora hela va saik värda 3p : modo måste få igång fler femmor som kan produsera framåt. Att dom flesta ser trötta å bedrövliga ut vet jag fan inte vad det beror på men de är jävligt tråkigt att vara modoit just nu! Kanske skulle harri bänka werner å sätta in någon annan för 2:a femman skapar just ingenting. Denna lördag är härmed åt hell_ete så god natt på er allesammans..
Kommentera

Sv: Skellefteå - MODO Hockey 2008-10-11
shinzawai: Förstafemman ska det vara.
Kommentera

Sv: Skellefteå - MODO Hockey 2008-10-11
Nikki: Förstakedjan, resten kan sätta sig i bussen och skämmas.
Kommentera

Sv: Skellefteå - MODO Hockey 2008-10-11
Fy fan vad värdelösa vi är. Så här illa såg det inte ens ut ifjol. Jag som känt mig positiv i år, fuck that. Ingen organisation, vi kliver fram med två killar som forecheckar utan att åka skridskor och får spelvändning mot oss gång på gång. Vi kan inte spela oss ut ur zon mot något lag, vi förlorar varje närkamp, är tvåa på alla andrapuckar, slår urusla pass... Det är bara Zuccarello som håller stilen, nu får vi hoppas att Yetman tillför lite energi och finess, för den här skiten vill jag inte följa.
Kommentera

Sv: Skellefteå - MODO Hockey 2008-10-11
Paddan:

J20 räcker väl, de gjorde ju iaf 10 mål idag.

För övrigt känns det som att lite av ödmjukheten har försvunnit.
Kommentera

Sv: Skellefteå - MODO Hockey 2008-10-11
Nikki: Äh, plocka in J18-laget vetja!
Kommentera

Sv: Skellefteå - MODO Hockey 2008-10-11
shinzawai:

Förklara för mig vilka formstarka spelare som ska spela... :-)
Kommentera

Sv: Skellefteå - MODO Hockey 2008-10-11
Nikki: "Harri har iallafall slutat sossecoacha i PP, verkar köra Warg-Steen-Wernblom, Hållberg-Kurvinen."

ÖH? Fyra formsvaga spelare på isen samtidigt är inte soccecoaching enl dig?
Kommentera

Sv: Skellefteå - MODO Hockey 2008-10-11
Berka:

Skellefteå är bäst i Elitserien på hemmaplan tillsammans med Brynäs. De har tre riktigt duktiga amerikaner, Anders Söderberg som kan vara elitseriens mest underskattade spelare och ett helt knippe med spelare som faktiskt kämpar 100% varje match. Nog tycker jag att det är lite elakt att säga att de suger.

De är även bättre än Modo idag, men det är inte så svårt.

Hedin är inte sämst på plan. Var är Warg? Kurvinen är ingen höjdare heller.

Harri har iallafall slutat sossecoacha i PP, verkar köra Warg-Steen-Wernblom, Hållberg-Kurvinen.
Kommentera

Sv: Skellefteå - MODO Hockey 2008-10-11
spud: Warg är en hyffsad spelare i 5-5, men i PP är han ett betongblock.
Kommentera

Sv: Skellefteå - MODO Hockey 2008-10-11
Berka: Ja målvakten kan ta alla puckar, men det är sällan dom gör det. Han gjorde ju en hyffsad räddning i andra där han slidade i ett öppet läge.

Kom igen nu, stänk in 4-3 nu!
Kommentera

Sv: Skellefteå - MODO Hockey 2008-10-11
Paddan: bra box av modo där iaf.
Kommentera

Sv: Skellefteå - MODO Hockey 2008-10-11
Berka: Och till skillnad från MoDo så brukar motståndarna veta hur man gör för att göra mål med två man mer på plan.
Kommentera

Sv: Skellefteå - MODO Hockey 2008-10-11
spud: jag håller med dig ,men jag vidhåller att krizan kunde tagit den om han inte redan satt sig på knä så tidigt! jaha 5 mot 3 nu... surt
Kommentera

Sv: Skellefteå - MODO Hockey 2008-10-11
Nikki: Inte de.. då har man inte stora förväntningar på sitt hemmalag. Men en sak kanske vi kan vara överens om iaf. ? De är att pierre hedin är sämst på plan iaf!
Kommentera

Sv: Skellefteå - MODO Hockey 2008-10-11
Krizan Zucarello och Susse har varit modos bästa spelare
Kommentera

Sv: Skellefteå - MODO Hockey 2008-10-11
Nikki: Inte de.. då har man inte stora förväntningar på sitt hemmalag. Men en sak kanske vi kan vara överens om iaf. ? De är att pierre hedin är sämst på plan iaf!
Kommentera

Sv: Skellefteå - MODO Hockey 2008-10-11
Berka: Du kan inte mena att 4-2 är krizans mål? Jens westin står ju helt ensam framför mål och timander hakar upp han som är på väg in i kassen, så där skulle Westin gå in och visa vart skåpet ska stå alt. att timander överlåter sin till westin och tar han som står i skott position.

Kul match fö, bra fart.
Kommentera

Sv: Skellefteå - MODO Hockey 2008-10-11
Berka:

Nej, det gör dom inte.
Kommentera

Sv: Skellefteå - MODO Hockey 2008-10-11
Paddan: Hoppas att det bara blir två måls förlust så det inte rinner iväg till en storförlust
Kommentera

Sv: Skellefteå - MODO Hockey 2008-10-11
Paddan:Ja och det är konstigt för saik suger verkligen
Kommentera

Sv: Skellefteå - MODO Hockey 2008-10-11
Nikki: Jahapp, då har vi alltså fortfarande inte vunnit i Skellefteå sedan någon gång på 80-talet.
Kommentera

Sv: Skellefteå - MODO Hockey 2008-10-11
men satan..... 4-2 å inte fan e krizan me i matchen! VÄRDELÖST
Kommentera

Sv: Skellefteå - MODO Hockey 2008-10-11
Äh, man kan inte vinna alla matcher. Hur skulle det se ut.
Kommentera

Sv: Skellefteå - MODO Hockey 2008-10-11
spud: yepp
Kommentera

Sv: Skellefteå - MODO Hockey 2008-10-11
Första gången som jag tycker rådbjer är klen i denna match, hela jävla hallen ser ju att hadelöf gör en pekka på målburen.
Kommentera

Sv: Skellefteå - MODO Hockey 2008-10-11
Synd att de bara är susses femma som spelar hockey i modo! Saknar salle å yetman
Kommentera

Sv: Skellefteå - MODO Hockey 2008-10-11
Han är bra söt den där Sukralosen...
Kommentera

Sv: Skellefteå - MODO Hockey 2008-10-11
PIERRE HEDIN VAKNA...
Kommentera

Sv: Skellefteå - MODO Hockey 2008-10-11
Paddan: Ja susse undrar nog om det inte låg en skvätt sirap under pucken där..
Tycker det är en bra match, som vi dock borde vinna.
Kommentera

1073713 · »