Martin S: Äsch att vara partisk anser inte jag vara nåt problem, det kan till och med vara charmigt. Men att hela tiden svamla om saker som är helt fel är däremot helt ocharmigt och upplevs av mig som enbart irriterande. Dessvärre har de matcher jag följt med hockeylive från kempis upplevts som ocharmiga och rörigt. Då kommentatorerna inte klarar av att ha nån bredvid sig och bisittarna verkar ha en förkärlek för att dra paraleller till sin egen karriär... Annars är jag en supporter av idén, den är lysande! OCh med lite träning kommer nog även ni få ordning på allt.
spud: Jag håller med om att man kan ställa krav. Tanken är att vi ska vara så neutrala som möjligt men det går aldrig att komma ifrån att de som kommenterar från Södertälje är SSK fans likaså så är jag MODO supporter.
Gjorde en liten undersökning under första perioden till några här på HS. Min fråga via bubblan var: Hur orkar ni klaga på kommentatorerna. Ställer upp gratis. Gör så gott de kan. Annars skulle det ju vara tyst.
Svar 1: Det är väl inte särskilt jobbigt att klaga på dem?
Svar 2: ja, jag vet. Men jag är uppe i varv och i stället för att hacka på xxxx så hackar jag på kommenatatorerna.
Svar 3: Jo, jag vet, men man vill samtidigt få en någorlunda rättvis bedömning av matchen, inte enbart sedd ur SSK-ögon. Men det är klart, alla kommentatorer är mer eller mindre färgade
Savr 4: Dom gör ett "bra" jobb det säger jag inte emot. Dock så är kritik ibland bra att få veta så att dom kan bli bättre.
knaskamilla: Märker att man inte skall gå på sin känsla att vi fått oerhört mycket mer utvisningar än SSK den här perioden. 4 utvisningar för vardera laget, men det har känts som det dubbla minst för MoDo.
Jag tror att du kan vara säker på att de är på isen i Scaniarinken i alla fall. När de inte sitter i något av båsen eller befinner sig i omklädningsrummet, förstås.
Äh, vad snackar du för skit. Regel nummer ett är "Berätta vilka spelare som hemmalaget för in, använd gärna smeknamn så att ingen förstår vilka det är. Använd gärna detta speciellt mycket när motståndarlaget har Power Play."
AM: Nog fan skulle jag skrika om jag kommenterade en MoDo-match. Dock så kommenterar dom ju inte. Dom bara typ Robban till Chompen som passar vidare till Berra som tapper pucken. Man vet inte om dom är i offensiv zon eller på bandyplanen bredvid.