1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 531737 inlägg · 4125 ämnen

Swedbank Arena.

Sv: Swedbank Arena.
knaskamilla: Naturligtvisare.

Lumber Jack:

Finns det innerliggande bevis också?

knaskamilla: Ytterliggare ett bevis på att MoDo är storebror.

Salle: Eller att den "skärpta biljettkontrollen" denna säsong, som inte innebar någon skillnad mot säsongen innan, inte direkt var någon höjdare.

knaskamilla: Jag skulle kunna tänka mig att det är ett sätt att minska på personal vid dörrarna. Dessutom skulle det nog bli lättare vid konserter och andra evenemang.

Paddan:

Jag undrar faktiskt lite över det där med streckkodsscanning. Är de månne intresserade av att veta hur frekvent seriekortsinnehavarna använder sina kort?

Frisco: det återstår att se..fanns inte så många platser

Gusse: Kul! Fast fel sida!!;)

Frisco: Sittplatskortet beställt...Jag hamnar på 416

Frisco: Om man "råkar" dra kortet 27 gånger innan första matchen innebär det då att man förbrukat sitt VIP-kort?

Frisco:

Ja, det är väl egentligen det enklaste. Jag ser inga problem med den lösningen.

knaskamilla: Du får ha ditt kort liggande i biljettkassan.

Frisco:

Ja, om inte annat är det enklare när man missar en massa matcher och vill kunna sälja sin plats till någon annan.

knaskamilla: Tråkigt. Jag vill ha biljetter.

Lumber Jack:

Wow, vad spännande det ska bli att få plastkort till hösten! Med streckkod och allt.

Paddan: Det stämmer, jag kollade inbetalning från ifjol och de har höjt med 200 spänn eller 13 riksdaler per match.

Lumber Jack: Om jag inte missminner mig var priset 6.400 kronor för VIP på sektion 416 denna säsongen. Vilket i sådana fall innebär en höjning med 200 kronor.

Bara nio lördagsmatcher verkar det bli.

Nästa säsongs prislista för årskort har kommit. Är priset höjt igen, eller? Jag kommer inte ihåg vad jag betalade ifjol.

www.modohockey.se/pdf/0809/arskort_0809_web.pdf

Salle:

Örhängen och örhängen, det är också två av Sveriges kanske läskigaste artister.

knaskamilla: Det är nog ganska lättsålda biljetter tror jag. Det är ju idel örhängen som passar "ung" som gammal.

knaskamilla: 2 verkar klara iaf.

knaskamilla: Förtidspensionärer, halvskadade, inbillningssjuka?

Salle:

Vilka är det egentligen som går på den där showen?

Poffa: Länk till tidigare nämnd ÖA-artikeln om Thin Lizzy

Lumber Jack: Du är rolig, du. Jätterolig.

Nu skiter jag i er och sätter på en skiva med Flamingokvintetten, det är ju helg.

Lumber Jack: Jepp, det var Håckla eller möjligtvis Mike som skvallrade. Jag ser inte riktigt skillnaden på de där byrackorna.

Paddan: Va, har planerna för Calvert Open Air läckt ut!

Wayne Gresky: Jag som trodde att westerlind och Lumber Jack skulle ha musikaliska soaréer i Sollefteås parker. De skulle lystra till namnet Rapsoda och Rock

Lumber Jack: Nja, det där är väl så nära schlager man kan komma inom hårdrocken. Jag skulle vilja säga att Carola och Iron Maiden är mer lika än Iron Maiden och Sepultura t ex.

Lumber Jack: Stör honom inte. Han laddar nog för Lets Dance.

Poffa: Vadå, har slager-Poffa semester i sommar?

Salle: Klart man ska dit. Sedan toppar man det med Iron Maiden på Ullevi, helgen efter. Hårdrock!

Paddan: Ja det blir nog kanske till att spara ut håret för det känns som ett givet val. Alice för showen och Lizzy för nostalgin. Allt annat blir bonus eller underhållning över en pilsner eller fler.

Salle: Det står också i senaste numret av Tidningen 7 att Thin Lizzy och bandet H.E.A.T från Upplands Väsby, samt April Divine ska spela på Metal Night den 18 juli.

Cyklob: Hittar ingen länk men det stod i dagens (pappers-)ÖA att Thin Lizzy skall spela på denna "Metal Night".

Även om det inte är så mycket kvar av detta kultband så kan det ju vara lyssningsvärt.

Eller hur Hellge?

Salle: Dessutom menar du väl moratanterna? Metal Guru lär väl bli alldeles till sig?

Lumber Jack: Åfan, kanske kompisen för en gångs skulle får rätt. Han påstår att det håller på att förhandlas om att få Judas Priest till Swedbank Arena. En sak som dock är klart är att de spelar på Lerkendal veckan innan skolavslutningen

Salle:

Jag var ju faktiskt tvungen att värma min choklad och läsa artikeln först, utifall att jag skulle ha missat att det finns någon icke-kändis som heter Alice Copper.

knaskamilla: 5min. Skärpning i klassen.

LumberJack: 6min. Skärpning i klassen.

Salle: Att dom har råd, men tanke på råvarupriserna.

Salle:

"Alice Copper" säger du. Hade det inte varit häftigare med originalet?

Gidde: Nu kommer moraltanterna och dess manliga kollegor gå i taket.

[url=allehanda.se/avdelning/noje/23306]Alice Copper i Swedbank[/url]

Cyklob:

Mer än det kommer att bli på torsdag med andra ord! ;-)

spud: Det kommer nog rammla in en hel del ska du se, men som jag sa i det tidigare inlägget så är det nog ganska svårt att locka folk 2 dagar i rad. Men jag tror vi kommer nå över 7000 idag i alla fall :).

spud: aa

Cyklob: Märkligt många sittplatser lediga.

spud: Det är nog ganska svårt att fylla hallen 2 dagar i rad, men nog kommer många köpa biljetter på plats med. Ska vi gissa på vi hammnar runt 7000 ?.

Sittplatser:623 st

Ståplatser:350 st
Uppdaterad:

Idag 15:04

« · 1028175 · »