Paddan: Frågan är hur de gör enkätundersökningen. Jag menar att det är väl inte så stor idé att göra den bland de som är på matchen. De går nog dit hur illa det än är. Kanske skall fråga runt bland de som inte är på plats. (Nu vet jag inte hur de gör så de kanske redan gör det)
Finns väl inte så många miljardärer i övik så att hoppas på en Stenbeck eller Nilsson ska man väl inte göra. Sen är frågan om man hade gjort det även om det fanns några att tillgå. Inte direkt så att Malmö gått så bra fastän man haft den enskilt största finansiären i ES.
Första steget till mer publik är väl att spela en roligare hockey och dessutom presentera nyförvärv som lockar på försäsongen.
Paddan: Nä, jag håller inte med. Har iofs inte sett Malmö Arena i helt klart skick, men nog är jag benägen att hålla den som den mäktigaste inomhusarenan i Sverige. Den har det där som jag saknar i Swedbank, t ex LED-skärmslist mellan etage.
Dessutom är den ju klart större än Swedbank, vilket skapar en mer "grandios feeling". Fast Swedbank ligger finare, Malmö Arena ligger utslängd på en leråker med ett vattentorn som närmsta granne.
Wayne Gresky: Det är 2200 biljetter kvar till torsdagens match mot HV71. Så jag är också lite orolig. Min gissning är att vi kommer se ett snitt på ca 6700 åskådare i år.
Fjolårets otroliga snitt beror till stor del på två saker. Naturligtvis SM-guldet från året innan. Men även att cirka hälften av säsongens hemmamatcher var lördagsmatcher eller storhelgsmatcher.