1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 388852 inlägg · 4140 ämnen

Timrå - MoDo 121103

Sv: Timrå - MoDo 121103
J F K: Eftersom jag inte bor i Övik och kan hänga med på samma sätt så är ju spekulation det enda jag har att ta till. Att bara acceptera att dom kommer i gång senare under säsongen är ju ett hån mot både medspelare, sponsorer och fans om det beror på att dom sköter försäsongen själva. Från november och till säsongens slut bevisar dom ju att dom tillhör toppen i elitserien, år efter år.

Nieminen:  De sköter inte längre försäsongsträningen själva.

Skröder har någonting märkligt med ämnesomsättningen vad jag förstår, men enligt testvärderna ska ha vara bättre tränad än någonsin i Moodo den här försäsongen (även om jag är den förste att skriva under på att han tyvärr sett lite segare ut än tidigare).

Ifjol hölls siffrorna uppe av en formtoppad Danielsson...

J F K: Jag skulle inte vilja jämföra varken madsen , kempe eller ritto med 2 utav våra mest framgångsrika spelare, men det är klart i den omgivningen så ser det ju inte så illa ut.  Jag tycker gott man kan sära på dom, eller kasta in alt. till spina för att få igång dom, okay dom gör ju en del poäng individuellt, men det känns som att det handlar lite mer om att bara göra lite poäng, tex att få ut max av sina medspelare och göra hela laget så bra som möjligt.  Jag påstår ju inte att det nödvändigtvis skulle bli bättre om man gjorde så att man kastade om lite, men gör man det inte så kan man ju aldrig  få veta heller, och i detta läge när dom båda faktiskt varit riktigt riktigt dåliga så är det enligt mig inte fel att kasta om lite.

Sen kan dom ju fortfarande ingå i specialteams tillsammans

J F K: Sen måste man lägga in i ekvationen att ju äldre du blir ju bättre tränad måste du vara för att hålla jämna steg, så att en äldre spelare har bäst testvärden av alla i laget kan innebära att han ändå har samma fysiska kapacitet som sina yngre medspelare ute på isen.

J F K: Nagy tror jag skulle vara bra att placera bredvid Skröder och Susse. Gör klart med honom att han ska vara avslutare i kedjan, för han är ju en riktig sniper. 

Humörspelare, ja. Men det var Danielsson också. Spina och hans speed kanske skulle kunna göra sig bra tillsammans med Kempe och Müller. Både Kempe och Spina är ju snabba killar.

Berka: Skröders blindpuckar längs blå är väl knappast något han lärt sig i år direkt?
Hans favorit egentligen är ju att stå i hörnet med ryggen mot banan och kasta in puckar i slottet. I egen zon alltså.

Sen tkr jag vi ska minnas att Skröder är fan inte så gammal. Iofs lever han mkt mer på fysik än Susse.

Sen vill jag även påstå att ingen av dessa gått ner sig så mkt till i år jämfört med Sveriges (nog) mest älskade spelare. Davidsson den stackarn är ju tok slut...(inte för att det har med saken å göra, ville bara flika in det :-))

Wayne Gresky: Spina bör flyttas på, helt klart. Han må ha sina fördelar, men han passar inte i närheten av ihop med de andra två. Trion har grubblat, ritat och diskuterat hela säsongen utan att hitta något som liknar en kemi, så trots Spinas ändå fina poängproduktion så får han kedjan som helhet att snubbla. 

Bara hoppas att det inte krävs att plocka hem Nicky D för att få en förändring (även om det såklart vore trevligt, det ska sägas) Jobbigt att inte kunna slå bort känslan av att Uffe gör en Henrik 2.0 med Spina, som sägs vara en god vän till familjen.

« · 1533076