1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

480548 inlägg · 4078 ämnen

Timrå - Modo 2021-03-10

« · 2163806 · » Till forumet


Sv: Timrå - Modo 2021-03-10
Tom Topp: Jag tycker faktiskt att Peters är en av seriens absolut bästa målvakter och att han har så pass bra räddningsprocent bakom vårt försvar är verkligen imponernade. Tyvärr stod han för många matcher ett tag och då hade han svackor.
Kommentera

Sv: Timrå - Modo 2021-03-10
Grattis Modo! Idag försvarade ni erat mål bättre än oss!
Kommentera

Sv: Timrå - Modo 2021-03-10
Saleva: Synd att Tarasov låste tråden "Niopoängsvecka" när jag nu äntligen skulle dominera här på forumet. Busschaffisen får ett fett kontrakt på måndag. Bästa nyförvärvet i hockeyvärlden efter att fönstret stängde. 100-åringen stänger fönstret och somnar om. Laddar för en ny dag...hösten 2021. Kan nån slå MoDo? Tvivlar...
Kommentera

Sv: Timrå - Modo 2021-03-10
Gavelo: Skadorna har inte påverkat Modo måste väl vara bland de mest oinsatta och direkt korkade kommentarerna någonsin. Tre av våra spetsförvärv försvann ju pga skador (Gagnon, Hedberg och Viklund). Plocka bort Dahlen, Hardegård och Lundin. Då får man verkligen se om det där med skador trots allt har en viss negativ inverkan.
Förutom dessa tre, så måste vi ha haft oerhört många fler skador än Timrå generellt.
(Men, vi hade inte varit ett topplag ändå med tanke på spelsystemet, men det borde helt enkelt inte vara lagligt att vara så ignorant om man ska skriva om sport).

Fröken Engström får gärna krypa in bakom den sten hon gömt sig bakom och skriva om knyppling på ålderdomshemmen istället.
Kommentera

Sv: Timrå - Modo 2021-03-10
Även om det inte direkt va nån nerv i matchen så känns det jättebra.😀
Kommentera

Sv: Timrå - Modo 2021-03-10
Tydligen var vi ointresserad av att spela ishockey 😂😂
Kommentera

Sv: Timrå - Modo 2021-03-10
Blake: Gud så ledsen hon måste vara Fröken Engström, det var ju inte såhär hon hade målat upp kvällen efter sin artikel idag där Modo uppmanades att ”se och lära av Timrå”

🥰
Kommentera

Sv: Timrå - Modo 2021-03-10
KB65:
Busschaffisen måste vara given nästa år
Kommentera

Sv: Timrå - Modo 2021-03-10
hanzon: ja, nu går vi för topp sex😄😄😄
Kommentera

Sv: Timrå - Modo 2021-03-10
KB65: Jag vann immunitet över silly season, för nu har jag nått att kontra med varenda gång polaren som håller på Timrå börjar snacka.
En stor kväll! Jag är helt lyrisk.
Kommentera

Sv: Timrå - Modo 2021-03-10
Costanza: Gött.
Kommentera

Sv: Timrå - Modo 2021-03-10
DrCox: Ja, rättvist var det inte och rätt meningslöst på alla sätt, men nu ska det banne mig firas på något sätt!!!

Kom igen nästa säsong. Såhär laddad har jag aldrig varit i mars redan. Kommer att bli en väldigt jobbig sommar...
Kommentera

Sv: Timrå - Modo 2021-03-10
KB65: Pokal med paprikachips.
Kommentera

Sv: Timrå - Modo 2021-03-10
Costanza: Vad vann vi?
Kommentera

Sv: Timrå - Modo 2021-03-10
Costanza: Trevligt att vinna mot Timrå även om matchen inte betyder nått för oss.
Kommentera

Sv: Timrå - Modo 2021-03-10
Tyler Durden: Finalvinst! MoDo är fortfarande bäst...
Kommentera

Sv: Timrå - Modo 2021-03-10
Tyler Durden: Vem bryr sig om shl, vi är 3 raka derbysegrare!!!
Kommentera

Sv: Timrå - Modo 2021-03-10
wolper: Tråkade ut dom totalt. Riktigt gött!
Kommentera

Sv: Timrå - Modo 2021-03-10
wolper: Snacka om att sätta Modokäppen i Timråhjulet.
Kommentera

Sv: Timrå - Modo 2021-03-10
J F K: Så jaaaa! Vi nollade Dahlén/Timrå i deras jakt på poängrekorden, skönt!
Kommentera

Sv: Timrå - Modo 2021-03-10
hanzon: SM-guld
Kommentera

Sv: Timrå - Modo 2021-03-10
Eller: haha vi spöa seriesuveränerna med detta spel😉 stoppa rekordet för mest poäng i ligan och kanske poängrekordet😉 ballt modo!!
Kommentera

Sv: Timrå - Modo 2021-03-10
Eller: Vilken härlig seger 👍
Kommentera

Sv: Timrå - Modo 2021-03-10
Gavelo: I och för sig, har man en bra målvakt så kan det ju gå vägen.
Kommentera

Sv: Timrå - Modo 2021-03-10
ToddW: Han har väl generellt haft det jobbigt i derbyn om nu Löven kan kallas derbyn.
Kommentera

Sv: Timrå - Modo 2021-03-10
Sylleeee

2-3👍👍
Kommentera

Sv: Timrå - Modo 2021-03-10
Snacka om att Dahlén har svårt mot Modo. 3 av 4 matcher utan poäng?
Kommentera

Sv: Timrå - Modo 2021-03-10
Eller: Hahah! Fyfan va underbart på nått sätt!
Kommentera

Sv: Timrå - Modo 2021-03-10
Eller: Visst känns det skönt om vi hindrar dem från att ta rekordet och dessutom hindra Dahlen från att ta över JJs rekord.
Kommentera

Sv: Timrå - Modo 2021-03-10
Eller: Rättvist ;-)
Kommentera

Sv: Timrå - Modo 2021-03-10
Gavelo: där satt den
Kommentera

Sv: Timrå - Modo 2021-03-10
Gavelo: Jodå. Han har verkligen kunnat åka ut flera gånger, men samtidigt har även Timrå brottats. kändes bara märkligt att han åkte där. speciellt när Freddan och flera spelare gnällt som fasen.
Kommentera

Sv: Timrå - Modo 2021-03-10
J F K: Corrado har spelat på gränsen hela matchen, även om den är billig.
Kommentera

Sv: Timrå - Modo 2021-03-10
J F K: Precis vad jag också tänkte. Det är väl för att Dahlén ska få poäng.
Kommentera

Sv: Timrå - Modo 2021-03-10
J F K: tänkte på samma synd då vi är pigga nu
Kommentera

Sv: Timrå - Modo 2021-03-10
wolper: timrå snackar med domaren och kort efter kommer en billig utv, skumt😉 hahaha. Öhmanhar det inte lyckat just nu i det defensiva haha
Kommentera

Sv: Timrå - Modo 2021-03-10
Gavelo: Ha ha. Gnällde Freddan sig till en utvisning. löjligt.
Kommentera

Sv: Timrå - Modo 2021-03-10
J F K: Piva var ett bollplank och en alibi lösning för Glader, men ändå är det verkligen väldigt lite som är bra i defensiven eller som har blivit bättre.

Men jag håller med om att Mikkelsson sett bättre ut under Sunken.
Kommentera

Sv: Timrå - Modo 2021-03-10
J F K: tar tik ut målisen vid 2-2 tro
Kommentera

Sv: Timrå - Modo 2021-03-10
J F K: Som det har varit nu ett bottenlag med dåligt självförtroende, så har det varit perfekt. Men för ett topplag som ska upp så måste man vara mer spelförande, så nästa år hoppas jag på Karlin som är väldigt duktig på att justera spelet efter material och motståndare.
Kommentera

Sv: Timrå - Modo 2021-03-10
Gavelo: Piva var väl bakbunden av att spela Hellkvist-hockey? vet inte om han fick justera särskilt mycket.

men, visst fan är man sugen på en ny säsong redan nu. sämre kan det inte bli.

Timrå slår typ 20meterspassningar. mycket lättare än fyrameters. det är väl den största skillnaden.
Kommentera

Sv: Timrå - Modo 2021-03-10
hockey_21: Max Tjernström blir också bara bättre och bättre.
Kommentera

Sv: Timrå - Modo 2021-03-10
J F K: Tycker Mikkelson nästan varit våran bästa back sedan tränarbytet, hoppas han kan fortsätta på samma bana nästa år. Gör han det kan han nog vara vår försvarsgeneral nästa år.
Kommentera

Sv: Timrå - Modo 2021-03-10
J F K: Jag förstår att man endast kan göra mindre saker/ändringar men Piva har ju varit med rätt länge och jag hade hoppats på väldigt mycket mer i tränarbytet.

Vi har fortfarande inget eget spel öht, Sunken har infört en enda sak spelmässigt och det är att slå bort pucken så fort vi får den, det ser ju ut som Modo spelar på resultatet i 60 minuter match efter match.

Bara en sådan sak som att ställa upp backarna med klubborna utåt när vi är ett lag som har enorma problem att behandla puck i egen zon, att vi dessutom blir helt ofarliga från blå är inte så viktigt, prio bör vara att skapa förutsättningar för backarna att kunna kontrollera spelet i egen zon.

Men aja denna säsongen är snart över så vi får hoppas att Modo hittar bättre tränarlösningar till nästa säsong.
Kommentera

Sv: Timrå - Modo 2021-03-10
2-2
Snyggt
Kommentera

Sv: Timrå - Modo 2021-03-10
73Sjöbba: Mikkelson som kanske är den som tränarbytet betytt mest för fick göra mål. Kul för honom, för de första 40 matcherna den här säsongen var nog verkligen inte roliga...
Kommentera


Sv: Timrå - Modo 2021-03-10
Gavelo: Jag tror att det hänt mycket mer om bara Sunken fått mer tid på sig. Han hade så kort tid och kan inte ändra allt. Det blev väl bara att täta läckor istället för att verkligen fixa till stommen. Ger man för mycket nya instruktioner och justerar för mycket, så kommer ingenting att fungera.
Vi kom från en situation där man måste spela snabbt framåt och aldrig vända om eller flippa ut.
Kommentera

Sv: Timrå - Modo 2021-03-10
Clay.2: Risken är att det blir svårt att växla om när det blir slutspel. Ni är givetvis stora favoriter, men när domarna höjer nivån. Man börjar få haka, hålla fast och sådant där. Då måste sådana som Dahlen ta för sig lite mer än att åka runt på utsidan och leta flippmackor.
Men, det bör ni klara bara ni slipper skador. Ett par otäcka forwardsskador skulle definitivt bli jobbigt med tanke på hur tunn forwardssida ni har gällande antal spelare.
Kommentera

Sv: Timrå - Modo 2021-03-10
wolper: menlös match men trots omotiverat (?) Gäng så höll vi två perioder. Tror dock vi tappar det i tredje^^ man lyckas tvinga på sig några sekunder känslor iallafall denna match^^
Kommentera

« · 2163806 · »