1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 531226 inlägg · 4122 ämnen

ZZZ-tråd

Sv: ZZZ-tråd
knaskamilla: >>>Jag skulle behöva helger som är en sisådär fyra-fem dagar långa, då skulle man hinna vara hemma och koppla av på helgerna också. Kanske.

Mitt förslag är: platsbanken.ams.se/

Portello får säga vad han vill. Jag tror i alla fall att Gusten är bättre än grodätaren.

Zz zzZ Zzz z zZZ zz
www.sportforum.se/images/personer/frisco/28.gif

Frisco: Du är för snäll. Tack för att jag får det.

Portello:

Nä, sova så man orkar med att jobba och sedan se derbyt i morgon kväll. Förmodligen så är väl Timrås bästa spelare den där...

ZzzZZzZ ZZzzzZ

Men frågan är väl om inte vår Macke är strået vazzzzare...

Gästtillverkare av banners är alltid välkomna. Skicka en förfrågan till mig så kanske du får en plats här ovanför. Det skall dock vara klass på alstret.

Inga DVD och ingen korv. Kanske jag ska bjuda på korv på torsdag? Har en korvbit i kylen. Moström ska få en Norrland Guld vid bordet är det också tänkt.

Zz zzZ Zzz z zZZ zz

Frisco:

Glöm inte att om du åker till Malmö någon gång så har du röd korv väntandes i en frys där också...

knaskamilla:

Härligt att få tvåla till lillebror. Det sover man gott på.

ZzZZz ZZZzzzZ

Frisco: Slut på zzz. Mot jobbet!

Frisco: Dags att börja ladda batterierna inför en "fascinerande" och onormalt tidig morgondag med föreläsning om betyg och bedömning.

Paddan: zzzz

Betyg och bedömningar. På en sån föreläsning borde vi kanske skicka de två backhatande vid bordet.

Zz zzZ Zzz z zZZ zz

Frisco:

Äsch, du är bara avundsjuk för att du inte var först med dessa åsikter, och som vanligt kan du inte hålla med mig och därför har du blivit alla värdelösa backars egna lilla skyddshelgon.

Nä, zzz på er alla. Det är en lång dags färd mot ishockey i morgon.

Äh, på med pyjamasen - dags att sova.

Hmm, det blev visst något fel. Jag testar igen.

knaskamilla:
tycker pyjamasarna i den första bilden var mysigare.

(kan bero på att jag just påbörjat mitt jobb som Gert Fylking i TV3...)

knaskamilla:

Nä, nu skall jag drömma sött om hur MODO till slut lyckades besegra vildarna från Värmland.

ZzZZz  ZZZZZz

Poffa: Detsamma. Sov gott.

Härlig vinst!

Zz zzZ Zzz z zZZ zz

Poffa: Hade bara FBK varit lite effektivare vid sina målchanser, speciellt i första perioden, så hade inte modo vunnit ikväll.
Det tror jag nog den mest enögda supportern kan hålla med om.

Frisco: Godnatt!

Man funderar hur det är ställt..........

zzZ Zzz z zZZ zz

Frisco:

Nä, en sån da de ha vatt. Bäst man sov så man ork upp och blås däri pipa när storschena ska ranta runt dä på Sporthall'n.

ZZZzzZ Z' ZZZzzz

Poffa: Hmm, kanske man skulle ta och syna ögonlockens insida. Kan ju bli tröttsamt imorgon att spela kortspel i turnering om riktiga pengar. Minns inte riktigt vad det var, men jag tror att de sa att det handlade om Finns i sjön.

Paddan: Den bilden var riktigt skojig, jag antar att det är timrås kipper ni skojar om?

Paddan:

Nä, det blir nog inte roligare än så här. Därför tror jag att jag skall lägga mig och se på Saturday Night Live på Z-TV och sedan ZZzzZz.

Poffa: Äh, säg inte det. Efter en totalt misslyckad pokerturnering för egen del så har jag redan hunnit rita ett antal Z:n tack vare en mystisk huvudvärk som jag fick med mig hem istället för de 3600 kronor som en turneringsvinst inneburit.

Själv hoppas jag att både Frölundas försvar och målvakt sover imorgon eftermiddag...

Dags att sussa. Imorgon ska jag vara putt.

Zz zzZ Zzz z zZZ zz

Alexander Steen!!!!!

Zz zzZ Zzz z zZZ zz

Frisco: Skönt med en Sollefteåinspirerad banner.

NuMo: Äh, det där är Myckelgensjö-hardcore...

Lumber Jack: Ja, getemycket.

NuMo: Bockstavligen

El Maco:

Säng. Sova. Nu.

ZzzzZ ZZzZz

Poffa: Hmm, undrar om man ska slå sig själv medvetslös till sömns med den fascinerande boken Lärarens Kunskap...

NuMo: Det är ju en nästahemmamatchbanner. MoDo vs Luleå.

Frisco: Du är för långsökt för mig nu. Är det en skoter de skjuter framför sig?

NuMo: Nä nu börjar det bli dags att förbereda sig för morgondagens säkerligen oerhört intressanta föreläsning om Skolverket.

Man kanske skulle ta in på hotell...

Undrar varför jag skulle sakna en spelare som tackat nej?

Zz zzZ Zzz z zZZ zz

Frisco: Resonerar du likadant varje gång du friar till någon?

NuMo:

Du är alltså kär i Wernblom?

Poffa: Du är bitter för att inte Modo kunde ta honom för självklart. Man får väl ta bort alternativet Wernblom här uppe. uppenbarligen så är det bara utbölingar som röstat. Anders Eriksson och Påhlsson måste bort också, de har ju tackat nej, hur ska man kunna sakna dem då. Då återstår bara Niklas Sundström. han har väl inte tackat nej?

NuMo:

Jag är inte bitter. Långt innan det sas att Werner var på väg bort så sa jag att han var på nergång nu och att Werner-eran var slut. Jag tror att den som är bitter och försöker uppehålla minnet av en en gång bra spelare är du. Att Wernblom tackade nej till MODO såg jag bara som bra. Det betydde ju att MODO inte behövde "sparka" ut honom ur klubben. Sådant passar sig inte för en hjälte.

Frågan är ju bara hur du skall klara att jag INTE är den ende som tycker så här om Wernblom? Jag är ju kärringen mot strömmen tydligen. Eller är det så att det är du som är det denna gång?

Enligt rykten (en luling som idats läsa på Skellefteås forum) ligger inte Werna så bra till bland fansen där för tillfället.

Fast varför skriver jag det här i zätatråden?

Poffa: Nä, i den här frågan är du kanske inte kärringen mot strömmen, förutom att du inte kan förstå de över 50% som faktiskt röstat på Wernblom. (Idioter borträknat.)

NuMo:

Å andra sidan har du ju ingen som helst förståelse för mig och flera med mig som tycker att Wernblom hade gjort sitt i MODO. Så där är vi väl lika goda kålsupare båda två.

Huruvida om de 27 personer som röstat på Wernblom är MODO-iter eller inte tycker jag dessutom spelar viss roll. Därför säger den där omröstningen inte speciellt mycket.

Poffa: Jo, jag har förståelse för dig. Jag har ju tom. bekräftat att jag inte är förvånad. Men som jag tidigare skrivit. Det är spelartypen jag saknar framförallt. Vi har den inte i laget och skulle ha behövt den. det kommer att visa sig i slutspelet.

NuMo:

Jodå, visst har vi spelartypen. Vi har både Wennerberg och Hinote. Peter Öberg är också en spelare som är stöpt i den formen. Det enda som skiljer dem från det Wernblom gjorde är att de inte används så. Framför allt därför att vi inte spelar med den spelidèn längre. Vi bygger numer på att ha två kedjor som skall kombinera sig fram till lägen och två kedjor som kör dump and chase i kombination med hit and grind.

Paddan:

Nä, nu skall man sova. Så man kan glädjas åt morgondagens vinst mot Barnen från Frostmofjället.

Poffa: Jag förstår vad du säger, men du får det att låta som att vi är tillräckligt bra framför mål. Där det märks är framförallt i PP och där finns inte spelartypen, oavsett om du placerar en spelare framför mål eller inte. Under säsongen kan man räkna mål på målvaktsreturer på ett finger och det gjorde Foppa. Ett handfull till blir det när du räknar styrningar, men inte kommer de från de spelare du nämner.

Poffa: "Forsprofjället" heter det väl?

Sova i sin egen säng. Nice. Men först två bilder (varav en är en gåva till Frisco):

« · 493942 · »