« Föregående · 1827052 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: Silly season
Robin Ztorken L:
Eftersom du gnällt hela säsong kan du ju ta paus till laget är färdigt och dom i allafall gjort bort försäsongs matcherna.
Kolla på Mora och hur många som tyckte att det såg ut som ett intressant lag i början av säsongen, ett lag som verkligen spelar som ett lag och är villig offra allt för varandra och för att vinna är alltid farligt vilka namn det än står på ryggen.
Eftersom du gnällt hela säsong kan du ju ta paus till laget är färdigt och dom i allafall gjort bort försäsongs matcherna.
Kolla på Mora och hur många som tyckte att det såg ut som ett intressant lag i början av säsongen, ett lag som verkligen spelar som ett lag och är villig offra allt för varandra och för att vinna är alltid farligt vilka namn det än står på ryggen.
+ 2
Sv: Silly season
Tarasov: Jag trodde ambitionen fanns, men nu ska vi ju tydligen spela för att undvika kk.
Sen vore det ju också roligt att se sitt lag vinna någon match då oxh då, det om inte annat höjer pulsen.
Inget roligt att åskåda denna slagpåse vi släppt ut på isen senaste fyra , fem säsongerna...
Men, som sagt vi får hoppas på tränarmirakel.
Sen vore det ju också roligt att se sitt lag vinna någon match då oxh då, det om inte annat höjer pulsen.
Inget roligt att åskåda denna slagpåse vi släppt ut på isen senaste fyra , fem säsongerna...
Men, som sagt vi får hoppas på tränarmirakel.
Sv: Silly season
Robin Ztorken L: Personligen tror jag på ett stort fall framåt. Dels för att de unga som kommer underifrån har ett driv och en utvecklingspotential som jag tror Säcken kan förvalta. Lägg därtill att Häggström kommit in och Skröder förhoppningsvis har lämnat. Detta tror och hoppas jag kommer ge en positiv förändring i gruppdynamiken.
+ 2
Sv: Silly season
Robin Ztorken L:
Fast du har ju sagt att vi inte kommer gå upp på 20 år, så föreningen kanske bara kommit till samma insikter som du och jobbar därefter;) dvs. bygger för att undvika negativt kval.
Fast du har ju sagt att vi inte kommer gå upp på 20 år, så föreningen kanske bara kommit till samma insikter som du och jobbar därefter;) dvs. bygger för att undvika negativt kval.
+ 2
Sv: Silly season
Sven Tuta: Ok, jag visste inte att vi spelade för att undvika k.k.
Trodde vi hade ambitioner att nå SHL, nu vet jag bättre.
Detta förklarar den aningen klena trupp. Så vi får hoppas på tränarmirakel...
Trodde vi hade ambitioner att nå SHL, nu vet jag bättre.
Detta förklarar den aningen klena trupp. Så vi får hoppas på tränarmirakel...
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Mydar: I "sämsta" fall blir ni 180 000 dollar, vilket skulle innebära ett tillskott på nästan 1,6 miljoner kronor med dagens valutakurs.
Ja, Frölunda får 25 %.
Ja, Frölunda får 25 %.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Tarasov: Nån som har koll hur mycket Modo får för Grundström? Är det en miljon? Måste de dela pengarna med nån annan klubb?
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
modomille:
AIK/ Leksand i topp Modo 5..... hur man nu funderat ut sådant innan alla trupper är klara, folk har börjat träningsspela osv
AIK/ Leksand i topp Modo 5..... hur man nu funderat ut sådant innan alla trupper är klara, folk har börjat träningsspela osv
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Monno: Måste vara sjukt svårt att spela match den tiden, ämnesomsättning etc, jag har svårt att leverera på gymet efter kl 19, då har min kropp liksom redan gjort kväll ;)
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Tarasov: Alternativt kunna gå på krogen direkt efter match och kunna gå före så lång kö som möjligt. ;)
+ 1
Sv: Silly season
Tarasov: Självklart förstår man att istid mm spelar in. Och inte bara det. Utan även vilka andra som är på isen samtidigt mm. Men nu hade jag inga andra mätvärden att tillgå så drog en snabb slutsats av det jag hade. Anser fortfarande att Oskarsson måste floppa ganska rejält för att komma ner i den nivå Eidstedt låg på.
Så bara han håller sig cool så är det plus.
Så bara han håller sig cool så är det plus.
Sv: Silly season
MorganaLefaey:
Litar inte så mkt på plus minus. Btw så har tydligen Oskarssons farsa varit grym på pingpong, plusstatstik på waldner... det ni:)
Litar inte så mkt på plus minus. Btw så har tydligen Oskarssons farsa varit grym på pingpong, plusstatstik på waldner... det ni:)
+ 1
Sv: Silly season
Robin Ztorken L: Håller med dig, du är som vanligt negativ till allt.
Försök att se något positivt av saker för en gångs skull. Vi har fått in en tränare som kanske kan få igång ett spel värt namnet, han är känd just för sin hand med junisar. Vi går in i säsongen med kanske HA bäste målvakt, inte den dyraste bästa truppen av alla lag. Men, precis som Gavelo skriver, det viktigaste är att överleva så att vi får se vårat lag mer än denna säsong. Du kan kanske sponsra eller ska vi handla på krita, vad tycker du?
Försök att se något positivt av saker för en gångs skull. Vi har fått in en tränare som kanske kan få igång ett spel värt namnet, han är känd just för sin hand med junisar. Vi går in i säsongen med kanske HA bäste målvakt, inte den dyraste bästa truppen av alla lag. Men, precis som Gavelo skriver, det viktigaste är att överleva så att vi får se vårat lag mer än denna säsong. Du kan kanske sponsra eller ska vi handla på krita, vad tycker du?
Sv: Silly season
Tarasov: Mmm. Har hört att han är långsam och seg osv. Men jag nöjer mig faktiskt med statistiken som säger att han låg +17 i +/- och hade lågt antal utv minuter och ändå gjorde lite poäng. Jämför man det med Brejcak 3p 78min -4 och Eidstedts 4p 61min -7 så tycker jag han kan räknas in som gör inte bort sig.
Men saker på papperet brukar ju inte direkt vara att lita på. Så vem vet.
Men saker på papperet brukar ju inte direkt vara att lita på. Så vem vet.
+ 2
Sv: Silly season
Robin Ztorken L: Som du kanske lagt märke till så har Modo värvat ihop lag tidigare säsonger (som du vill att dom ska göra nu) men ändå inte fått ihop det och då har man varje år gjort dåliga ekonomiska resultat så till den milda grad att Modo ligger på kanten till konkurs. Nu verkar man iaf försöka att göra skapliga resultat i allsvenskan fast med mer hemvävt och förhoppningsvis plusresultat i bokföringen så jag fattar inte varför du öht sitter och är negativ?!
Varenda fårskalle förstår att en klubbs överlevnad går före sportsliga resultat och nu är man i den situationen ekonomiskt att överlevnad och skapa stabilitet i ekonomin är bra mycket viktigare än att drömma om shl.
Modo kommer få jobba hårt i säkerligen minst 5 år innan man har en fungerande plattform av egna spelare och en ekonomisk grund att kunna utmana i ett kval uppåt, sen kan man såklart ha ett lyckoår och gå upp tidigare men det är verkligen inget man kan räkna med.
Varenda fårskalle förstår att en klubbs överlevnad går före sportsliga resultat och nu är man i den situationen ekonomiskt att överlevnad och skapa stabilitet i ekonomin är bra mycket viktigare än att drömma om shl.
Modo kommer få jobba hårt i säkerligen minst 5 år innan man har en fungerande plattform av egna spelare och en ekonomisk grund att kunna utmana i ett kval uppåt, sen kan man såklart ha ett lyckoår och gå upp tidigare men det är verkligen inget man kan räkna med.
+ 2
Sv: Silly season
MorganaLefaey:
Utifrån det jag hört om Oskarsson från Luleå/Almtunahåll är inte förtroendeingivande, men potential finns iaf. Enström tror jag varken kommer lyfta eller sänka backbesättningen. Förhoppningsvis får vi för en gångs skull ett lag där helheten är bättre än delarna, det har iaf Särki lyckats med förr.
Utifrån det jag hört om Oskarsson från Luleå/Almtunahåll är inte förtroendeingivande, men potential finns iaf. Enström tror jag varken kommer lyfta eller sänka backbesättningen. Förhoppningsvis får vi för en gångs skull ett lag där helheten är bättre än delarna, det har iaf Särki lyckats med förr.
+ 1
Sv: Silly season
Tarasov: Själv tycker jag att backsidan ser ganska mycket bättre ut än som det såg ut på slutet av förra säsongen. Visst hade jag hoppats på en riktigt fet back. Men tycker ändå så här i förväg att vi har 5 backar som borde göra ett gott arbete.
Carnestad, Enström, Ericsson, Oskarsson och Sellgren. Sen har vi Hedman som förhoppningsvis blir bättre än förra sessen. Annars så får junisar slåss om den platsen.
Sen tror jag mycket blir bättre då vi faktiskt har en målvakt i början av säsongen. Det borde se till så att självförtroendet inte går i botten direkt.
Däremot tycker jag det ser tamt ut framåt.
Centerlinjen är alltså tänkt att bestå av NY, Öhman, Häggström, Öhman. Det betyder att vi har 3 centrar där produktionen är en stort frågetecken.
Visst Öhmans är som du säger i en fas där de kan ta kliv mellan säsongerna. Men om de inte gör det så står vi där med samma problem som förra säsongen med för få spelfördelare av klass.
Yttrar ser ganska gott ställt ut. Men det är samtidigt en liten illusion. Vi har i mitt tycke väldigt bra ställt de första 2 paren. Björklund, Karlkvist, Eriksson och Molin borde inte skämma ut sig. Men därefter blir det Lyrenäs, Alba, Wernblom och Wahlgren. Vilket alla har saker kvar att bevisa.
Men även de är i en fas som kan göra att de tar stora kliv mellan säsongen.
Dock anser jag att det är en liten för stor andel av laget som är "Kan ta ytterligare steg". Nu kan det bli så att man sprider ut dem lite och ta inte paren för något annat än en depth chart liknade sak.
Det som ändå ger mig lite förhoppningar är att Särken har tidigare bevisat att han kan få ordning på unga spelare och verkar vara omtyckt av dem.
Carnestad, Enström, Ericsson, Oskarsson och Sellgren. Sen har vi Hedman som förhoppningsvis blir bättre än förra sessen. Annars så får junisar slåss om den platsen.
Sen tror jag mycket blir bättre då vi faktiskt har en målvakt i början av säsongen. Det borde se till så att självförtroendet inte går i botten direkt.
Däremot tycker jag det ser tamt ut framåt.
Centerlinjen är alltså tänkt att bestå av NY, Öhman, Häggström, Öhman. Det betyder att vi har 3 centrar där produktionen är en stort frågetecken.
Visst Öhmans är som du säger i en fas där de kan ta kliv mellan säsongerna. Men om de inte gör det så står vi där med samma problem som förra säsongen med för få spelfördelare av klass.
Yttrar ser ganska gott ställt ut. Men det är samtidigt en liten illusion. Vi har i mitt tycke väldigt bra ställt de första 2 paren. Björklund, Karlkvist, Eriksson och Molin borde inte skämma ut sig. Men därefter blir det Lyrenäs, Alba, Wernblom och Wahlgren. Vilket alla har saker kvar att bevisa.
Men även de är i en fas som kan göra att de tar stora kliv mellan säsongen.
Dock anser jag att det är en liten för stor andel av laget som är "Kan ta ytterligare steg". Nu kan det bli så att man sprider ut dem lite och ta inte paren för något annat än en depth chart liknade sak.
Det som ändå ger mig lite förhoppningar är att Särken har tidigare bevisat att han kan få ordning på unga spelare och verkar vara omtyckt av dem.
+ 3
Sv: Silly season
Robin Ztorken L:
Tkr både målvaktssidan och forwards som kan producera framåt ser betydligt bättre ut än förra säs. Förra åter gick vi in i säs med Björklund/Karlqvist som gjort 30p + i allsv. Nu går vi in med 4 st fw, samt två spelare som iaf gjort 20p. Visserligen som kan man väl säga att man förväntade sig att Ritchie skulle gjort fler p, men har fick en delvis en roll där det blir svårt.
Den relativa styrkan på målvaktssidan behövs det inte läggas nån större energi på att förklara varför den ser bättre ut.
Däremot så känns backsidan som ett osäkert kort, jag "litar" på att Sellgren/Tobias E/Carnestad skall kunna göra ett bra jobb, efter det känns det som ett mer oskrivet blad. Även centersidan känns osäker men inte lika osäker då båda bröderna Öhman är i en fas där det kan ta kliv mellan säsongerna.
I tillägg så är det även orinligt att förvänta sig att alla spelare tar ett kliv framåt, vissa kommer kanske inte producera som tidigare, eller kanske rentav ett kliv bakåt. Att stommen i truppen är klar vid maj månads ingång känns bra.
Tkr både målvaktssidan och forwards som kan producera framåt ser betydligt bättre ut än förra säs. Förra åter gick vi in i säs med Björklund/Karlqvist som gjort 30p + i allsv. Nu går vi in med 4 st fw, samt två spelare som iaf gjort 20p. Visserligen som kan man väl säga att man förväntade sig att Ritchie skulle gjort fler p, men har fick en delvis en roll där det blir svårt.
Den relativa styrkan på målvaktssidan behövs det inte läggas nån större energi på att förklara varför den ser bättre ut.
Däremot så känns backsidan som ett osäkert kort, jag "litar" på att Sellgren/Tobias E/Carnestad skall kunna göra ett bra jobb, efter det känns det som ett mer oskrivet blad. Även centersidan känns osäker men inte lika osäker då båda bröderna Öhman är i en fas där det kan ta kliv mellan säsongerna.
I tillägg så är det även orinligt att förvänta sig att alla spelare tar ett kliv framåt, vissa kommer kanske inte producera som tidigare, eller kanske rentav ett kliv bakåt. Att stommen i truppen är klar vid maj månads ingång känns bra.
Länkar:
VIK - MODO (Line Up)
VIK - MODO (Line Up)
Sv: Silly season
Dundee: Ja, det blir som vanligt då , börjar med ett ursvagt lag som tappar mark i början av serien som sen inte går att äta ikapp.
Det verkar vara en röd tråd man håller fast vid, i alla fall.
Som det ser ut idag är vi inte ett dugg bättre än föregående säsong, då måste det in ett par riktiga kanoner
Det verkar vara en röd tråd man håller fast vid, i alla fall.
Som det ser ut idag är vi inte ett dugg bättre än föregående säsong, då måste det in ett par riktiga kanoner
Sv: Silly season
{5647}: Självklart. Ser inte hur jag skrev just nu. Men det är korrekt. Centern ska väl fortfarande in.
Sv: Silly season
WarEvryPractice:
Skulle gissa att vi är bland de attraktivare klubbarna i allsv. när skall rekryteras men på nationell nivå är vi nog rätt långt ner i "hackordningen" där får nog SHL -lagen välja först efter degraderingen. Förhoppningsvis kan vi fortsätta vara attraktiva för de riktigt talangfulla hockeyungdomarna i kommunen och Kramfors. Personligen tkr jag inte det spelar så stor roll, det viktiga är att vi kan utveckla det vi har.
Skulle gissa att vi är bland de attraktivare klubbarna i allsv. när skall rekryteras men på nationell nivå är vi nog rätt långt ner i "hackordningen" där får nog SHL -lagen välja först efter degraderingen. Förhoppningsvis kan vi fortsätta vara attraktiva för de riktigt talangfulla hockeyungdomarna i kommunen och Kramfors. Personligen tkr jag inte det spelar så stor roll, det viktiga är att vi kan utveckla det vi har.
Sv: Silly season
Dundee: Om Häggström får vara hel tror jag han kommer bidra en hel del med starkt jobb och ledarskap. Jag tror han kan vara en betydligt bättre värvning än statsen visar på.
+ 1
Sv: Silly season
Helt rätt att ge juniorerna chansen men då ska vi ej ha nån hög målsättning heller. Utan får vi spela playoff får man vara nöjd. Jag hade nog räknat in en riktigt bra back med. Men som sagt Sundlöv säger ju vi startar så här, så han spar väl lite stålar och kanske värvar under säsongen med.
Sv: Silly season
hanzon: MoDos juniorlag/hockeygym borde vara sjukt attraktivt dessa dagar. Dubbla SM-guld och ytterligare A-lagsspelare ska ersättas med juniorer. Kan nog vara den vågen han vill rida på Sundlöv.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Har någon en aning om när ersättningen från NHL kommer? Är det när deras säsong har börjat, eller tickar den in allteftersom?
Sv: Silly season
hanzon:
Kan väl hålla med om att det kännts bättre om vi hade haft nån "bättre back" till på kontrakt, det skall ju iofs komma in en center till. Det positiva är att grunden iaf är lagd, grabbarna får träna ihop i en 3-4 månader. Till det så brukar det dyka upp lite lediga spelare i september som kanske kan spetsa till laget. Förhoppningsvis kan någon av de yngre göra en "Sellgren"
Kan väl hålla med om att det kännts bättre om vi hade haft nån "bättre back" till på kontrakt, det skall ju iofs komma in en center till. Det positiva är att grunden iaf är lagd, grabbarna får träna ihop i en 3-4 månader. Till det så brukar det dyka upp lite lediga spelare i september som kanske kan spetsa till laget. Förhoppningsvis kan någon av de yngre göra en "Sellgren"
Sv: Silly season
{5647}: Inge ont om våra juniorer, men ett slagkraftigare lag måste vi ha om vi vill nå SHL.
Sv: Modohockey.se
{3763}: Du surfar nog till https:// och inte bara http://.
HTTPS:// är krypterat och därmed behöver man ett certifikat som garanterar äktheten. Det ser ut som om certifikatet är ett självsignerat certifikat eller liknande som inte någon "certificate authority" garanterar.
Om du klickar på avancerat och sedan på "gå vidare" som dyker upp senare så kan du surfa till siten.
HTTPS:// är krypterat och därmed behöver man ett certifikat som garanterar äktheten. Det ser ut som om certifikatet är ett självsignerat certifikat eller liknande som inte någon "certificate authority" garanterar.
Om du klickar på avancerat och sedan på "gå vidare" som dyker upp senare så kan du surfa till siten.
+ 2
Sv: Silly season
{5647}: Truppen skulle bestå av 24 spelare, så in med en målvakt och fyra utespelare.
Sv: Stor grabb nr 22?
Andr? Strandman: Jag har inte varit inloggad på jättelänge och såg inte ditt meddelande förrän nu. Hon heter Lena Strandman och är dotter till Rudolf. Jag kan maila bilderna till dig
Sv: Silly season
MorganaLefaey: en center ska väl till? Att man inte ersätter Jakobsson innebär väl inte att Sundlövs center faller bort också.
Sv: Silly season
Smurfen: Tycker det känns lite osäkert. Vi har 11 forwards och det enda man vet om är att en center ska in. Bland dessa forwards så har vi en hel del unga killar (5st under 20år) som än så länge måste räknas som ganska ofärdiga spelare.
Även om Alba visade rätt takter ibland.
Nog hade jag trott på en center och ersättare för Jakobsson för att få lite mer "Jag vet vad jag har i säken" känsla.
Bland backarna kan jag mycket väl förstå att man inte värvar nån ersättare. Stenqvist och Leman spelade väl knappt och Eidstedt var katastrof. Så bara Brejcak och Lindgren man behöver ersätta för att gå plus. Och Sellgren borde bli bättre kan man tycka.
Även om Alba visade rätt takter ibland.
Nog hade jag trott på en center och ersättare för Jakobsson för att få lite mer "Jag vet vad jag har i säken" känsla.
Bland backarna kan jag mycket väl förstå att man inte värvar nån ersättare. Stenqvist och Leman spelade väl knappt och Eidstedt var katastrof. Så bara Brejcak och Lindgren man behöver ersätta för att gå plus. Och Sellgren borde bli bättre kan man tycka.
Sv: Silly season
Smurfen:
Blir nog inga problem, alla som lämnar är dåliga/dyra alla som är kvar är bra/billiga/har potential;)
Blir nog inga problem, alla som lämnar är dåliga/dyra alla som är kvar är bra/billiga/har potential;)
+ 3
Sv: Silly season
Smurfen: Bara bra då man kan ge till exempel Whalgren en större chans. Vi har redan 6 backar på kontrakt så junioren kommer ändå inte spela så mycket. Ta det lugnt.
Sv: Silly season
Monno:Reprisen från dagens sändning ligger nu ute för frivisning.
Enligt Sundlöv så ersätts Leman och Jakabsson med juniorer och inga utifrån.
Känns så där !!
Enligt Sundlöv så ersätts Leman och Jakabsson med juniorer och inga utifrån.
Känns så där !!
Sv: Silly season
Monno:
Aha! Märker ingen skillnad då jag alltid "loggar in":) iofs inte orimligt med en signering då kontrakten är skrivna tom 30 apr.
Aha! Märker ingen skillnad då jag alltid "loggar in":) iofs inte orimligt med en signering då kontrakten är skrivna tom 30 apr.
Sv: Silly season
Tarasov: Men är inte det premium material isf? Nu är det frivisning och hittills har alla frivisningar inneburit nyheter tror jag?
+ 2
« Föregående · 1827052 · Nästa »

Nu uttryckte Gav.. inte så, utan menade att man kan inte kasta pengar som Modo inte har efter spelare. Fast tror man att vi tjänar en 50-60 000 på en hemmamatch och skulle gå plus/minus noll på en playoffserie så kanske inte ekonomi är nåt man har så bra koll på.
I huvudsak har du ju dessutom fått som du vill, förlängningar med Molin/Hanses/Björklund/Tobias E , du hävdade att du inte skulle gnälla över konsekvenserna av dessa värvningar, de här värvningarna åt nog ut större delen av budgeten. Ok du fick inte det där 8 års kontraktet på Krille men det gjorde tydligen inget när han lämna. Hans S var en tränare du själv ville ha in. Jesper Lindgren var kass enligt dig, och han lämnar troligen, antar att Stenqvist inte var någon av dina favoriter heller. Du tyckte väl i princip att Enström var vår bäste back. Vad är problemet? du har i princip byggt laget:)
Tror det är orimligt att förvänta sig att man kan värva in 15 kanoner av allsvensk klass på en allsvensk budget, och inte ens det skulle fungera,råga Malmö. Oavsett hur man gör så kommer framgången bero på hur spelarna i mellanskiktet utvecklas. Skillnaden mellan en bra och dålig backsida ligger kanske i om Carnestad/Oskarsson/Enström/någon av juniorerna hittar en hög nivå. Kan bröderna Öhman/Alba/Wahlgren lyfta sig så har vi ett starkt lag. Men det kan man inte ta för givet. Därför kan jag tycka det blir lite märkligt att ta ut det ena eller det andra i förskott.