1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 535146 inlägg · 4129 ämnen
« · 2145826 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Modo - Aik 2021-02-10
Olli Nomadinen : det är många år sedan jag klippte banden med s.k. vänner som ringer o hånar efter en tragisk förlust, idioter som inte förstår kärleken till en klubb.

Efter katastrofen när vi åkte ur är alltid min mobil avstängd från matchstart till dagen efter

Men dom som flesar mest brukar inte kunna rabbla upp men än 2-3 spelare i lagen dom själva påstår sej hålla på.

Sv: Silly season - 2020
Blake: Ja det ligger nog något i det du säger. Det är lite kul också.

Sv: Silly season - 2020
Markus1212: Ja just det! Och där svarar du dig själv. Det är med andra ord för få seniorer som bär upp laget. Problemet är nog mer senior relaterat än junior.

Sv: Silly season - 2020
M Horava: dom är kanske inte värdelösa, men dom håller verkligen inte måttet för denna nivå... Sen är det bara naivt att tro att man ska kunna bygga ett försvar på juniorer!
Juniorer ska blandas in, inte vara hörnstenar!
Styf för svag defensivt, Wallinder tror att han redan är stjärna, Arvidsson för svag, Lindevall för svag, strömgren för svag, Åström för svag.
Skriv kontrakt med dessa junisar, låna ut till ettan en eller 2 säsonger sen får man se!
Modo behöver kanske inte de bästa spelarna, men de ska jävlar kunna vara seniorer... Titta på de spelare som levererar. Karla 90+, Harju 90+, Sylvander 90+!

Sv: Silly season - 2020
Lub: Vars kommer det rycktet ifrån ?Det ska in en defensiv back istället för Rahimi (skadad)

Sv: Silly season - 2020
M Horava: Fantastiskt sagt.

Wallinder är en blivande NHL-spelare. Styf kommer ha en lång karriär.

Och Lindewall kommer förmodligen spela SHL-hockey under lång tid och kanske nån säsong på andra sidan pölen.

Sv: Silly season - 2020
Knafus: Men man VILL ju tro honom, även om det kanske är 1 på 4 att han har rätt. Och han hade ju Haag på känn, dessutom behöver vi modoiter något att glädjas åt i denna svunna tid.
Själv tycker jag det bara är roligt ifall det sitter en användare här med någon sorts inblick i klubbens försök till värvningar och delar med sig.

Och vad spelar det för roll om han får uppmärksamhet för att han lyckades pricka en spelarvärvning? Låt han fortsätta säger jag, tänker inte missunna honom någonting.

Kör hårt, Offen!

Sv: Silly season - 2020
Markus1212: Snälla. Sluta racka ner på våra juniorer! De är inte värdelösa!

Jag tycker att det är enkelt. De som är bäst ska få mest speltid. Sen måste backparet och femman funka i laget. Den balansen jobbar Modo på. (De rutinerade loggar hyfsat mycket istid) Nu är Dahlroth och Corrado borta som loggade mycket speltid, vilket innebär att någon annan får fler minuter. Våra junisar gör det oerhört bra utifrån vilka förutsättningar de får och har. Jag vill inte att vi stöter bort dem utan kravställer hårt, bänkar dem om de har en kass dag (..och om det gör dem bättre) och ser mellan fingrarna när de gör enstaka misstag. De är inte deras fel att de är skadefria och hoppar in på isen när coachen säger det. Vi stöttar våra egna produkter och att de ska vilja vara med och bygga framtida Modo, inget annat!

Sv: Modo - Aik 2021-02-10
Nisse på Mon or: Du missförstår mig. Jag menar att förutom de på kontrakt ska vi försöka skriva med de jag listade. Då ser det ut såhär för att vara tydlig:

Kontrakt:
-Peters

-Dahlrot
-Mikkelsson
-Styf
-Viklund
-Wallinder

-Lindewall
-Aagard
-Sebbe O
-Sylwander


Förläng med:
-Åhström
-Tjernström
-Strömgren


Skriv om vi kan:
- Rockwood - om han visar förmåga att utvecklas i spelet utan puck.
- Harju - om han vill.
- Jellvert - kan möjligtvis få andra erbjudanden.
- Enström - om han spelar vidare


Det är 10 FW, 6 backar. => Då behöver vi 4 FW, 2 backar. Värva Oscar Pettersson som energispelare för 4:e kedjan. Sedan ren spets på övriga positioner. En 1:a center, en ytterforward till 1:a, en ytterforward till 2.a kedjan. Ren spets på backposition också.


Sen kan man ju fråga sig varför man ska behålla så stor del av truppen när det gått skit?

Delvis för att varje värvning innebär en risktagning. Säg att det är 35% chans att ett förvärv blir misslyckat. Ju fler förvärv, desto större risk. Betydligt lättare och mer framgångsrikt att utveckla sina egna spelare. Ex. kan vi utveckla Rockys defensiva spel har vi HA:s bästa andre center. Mindre risk i det än att värva helt nytt.

Men mest för att det är inte materialet det är fel på, det är kontinuiteten samt ett ytterst tveksamt tränarval i säsongsstarten . Med tanke på att 2 av HAs absolut bästa tränare är från Ö-vik så är ska vi köra på nån av dem på ett längre kontrakt, 3 år.

Sen kan man ju konstatera att vi varit väldigt skadedrabbade.

Sv: Silly season - 2020
Knafus:

Finns ingen anledning att misstro honom, han meddelande att vi signat en spelare och sedan 3 timmar senare blev Haag klar, det tyder väl på inside. Dessutom något som man inte kunnat gräva fram själv då detta inte varit ute i media eller som rykte på något ställe.

Så nog tror jag han har inside och att man inte kan säga vilken spelare exakt kan bero på två saker 1) att man inte fått reda på namnet utan bara att man är nära med en klasspelare eller 2) att det är så få som vet namnet att släpper man det så avslöjar man sig själv.

Han får gärna fortsätta att skriva och meddela det han hör det håller upp intresset iaf.

Sv: Silly season - 2020
Heyerdal: Tycker Offen har rätt i sina tankar att han kan vara bra mer konkret än att bara säga ”det är nära nu”, ”en bomb på gång” osv. Visst han får uppmärksamhet på det viset men det kan var och en av er göra då det är omöjligt att kontrollera vad han syftar på. Då minskar han risken att framstå som en hittepåare om det nu inte blir fler nyförvärv alls. Om inte annat ange namn på ev spelare eller åtminstone vilken organisation som han tillhör/ tillhört. Det ger lite trovärdighet åtminstone. En fråga till Offen är vilken värvning som han nämnde skulle göra saker ”livat på flera sätt” den kommentaren har runnit ut i sanden heltt. Vore intressant att få info om det. Åtminstone sådan info så det i efterhand när det blir officiellt går att avgöra vad han avsåg. Det/de inlägget har inte åldrats så väl. Är den förste att medge att jag har fel om det visar sig finnas substans i det men då bör det även gå att åtminstone i efterhand visa på identiteten på värvningen. Det saknas helt nu.

Sv: Silly season - 2020
Heyerdal: Det vore helt sjukt om Glader försöker plocka in 5-6 spelare med 12 omgångar kvar, det skriker desperation om det hela, han om någon borde begripa att det krävs iaf runt 10 omgångar innan nya spelare har kommit in i gruppen och spelsystemet.

Jag hoppas man hittar en bra Center som av någon fantastisk anledning skriver på för även nästa säsong, sen med tanke på hur mycket kex det verkar vara i backlinjen så kanske en habil Allsvensk back hade varit önskvärt, men fler spelare än så känns orimligt och helt onödigt!

Sv: Silly season - 2020
Heyerdal: Tror ni får vara snabba om det ska bli några nyförvärv, innan trålaren Kentää kommer, det ryktas om tre nyförvärv till Löven (gissar på utländska spelare i det fallet).

Sv: Silly season - 2020
Gavelo: om nu Glader har en bra dialog med alla agenter så innebär det väl inte att 5-6 nya spelare är på ingång, blir fel signaler till oss som aldrig tappar det lilla hoppet bättre undvika alltför falska förhoppningar sen om det är du Offen eller dina kontakter som ger dig för optimistiska signaler, vi är tacksamma för relevant information men nu blev det snopet

Sv: Silly season - 2020
Steken84: Styrman meddelade Modo tidigt i januari, den sociala biten gjorde att han tackade nej så kan väl knappast varit på tapeten nu

Sv: Silly season - 2020
Costanza: Det mest positiva idag blir nog att MoDo inte kan förlora en hockeymatch .Inga tappade trepoängare idag inte, det får vi vänta med tills imorgon.

Sv: Silly season - 2020
Gavelo: Ny dag. Nya möjligheter.

Sv: Silly season - 2020
{9025}: ” ibland sker saker man inte kan råda över. Nu missade vi två bra värvningar”

Detta är precis det jag har försökt banka in i huvudet på vissa här, i Modos rådande situation där det handlar om överlevnad och mest troligen endast spel för ingenmansland, väldigt oattraktivt, så är det nog väldigt väldigt svårt att öht värva spelare till klubben, vissa verkar tror att vi är ett lag i Shl med en bra chans att faktiskt spela och vinna något!

Jag håller med många att Gagnon skulle ersatts tidigare även om det då nog var tufft att värva någon av den kalibern eftersom spelarna väntade på besked från Nhl/Ahl.

Modo är en sjukt Oattraktiv klubb att spela för säsongen 20/21 så vi ska vara glada om vi öht får hit någon fler spelare, betalar vi inte ett sjukt överpris så ska vi nog inte räkna med någon kioskvältare heller.

Sv: Modo - Aik 2021-02-10
Rytter: klart detta måste redas ut, men, jag hoppas också Modo tar tag i sina riktiga problem, jag blir orolig när man ser spelet i framförallt egen zon , inte bara backar, jag gillar ju Modo.AIK lag igår var inte en stark uppställning men uppträder som ett lag.

Sv: Silly season - 2020
Sven Tuta:

Offen skrev tidigare att den förste att tacka nej var tydligen styrman. Då var ”bomben” fortfarande aktuell för modo.

Sv: Silly season - 2020
Steken84: Vad grundar du på det, har jag missat ngt, eller tänker du på det som har stått i tidningen

Sv: Silly season - 2020
{9025}:
Tycker du är en hjälte!

Sv: Silly season - 2020
Sven Tuta:

Styrman var inte bomben.

Sv: Silly season - 2020
{9025}: Kör på, det är väl det som är definitionen för silly. En av dom som nu försvann, törs man fråga om det var Styrman du menade? Då vet vi nivån på de tilltänkta.

Sv: Silly season - 2020
{9025}: Uppskattar att du delar med dig, gör vardagen mer spännande även om det skiter sig.

Sv: Silly season - 2020
Bilyaletdinov: ibland sker saker man inte kan råda över. Nu missade vi två bra värvningar.
Men förstår att ni tror jag är full av skit.
Kanske är bättre jag är tyst tills jag vet att det är 100 klart.

Sv: Silly season - 2020
{9025}: att du orkar...

Sv: Silly season - 2020
Stor chans att det blir klart med en imorgon.

Sv: Modo - Aik 2021-02-10
{8225}: Men trots allt, 14 år sedan. Tänk vad tid är relativt....i vissa landsdelar står den stilla och i andra är det som att det var en annan tidsålder

Sv: Modo - Aik 2021-02-10
{8225}: Det kan jag. Minns det som igår, min dotter som då var 12 började gråta. Två av mina kollegor som av nån anledning är Modoiter hade den osannolikt dåliga smaken att ringa mig direkt efter. Kan säga att Foppas ord om Börje var ett hyllningstal i jämförelse med min respons

Sv: Modo - Aik 2021-02-10
{9108}: Gozzi kan knepen, har inte hört en vettig förklaring än.Tråkigt när det blir så här, Modo fick ju nyss sitt lån nekat.

Sv: Silly season - 2020
Gavelo: Arvidsson är mycket bättre. Spelar mycket rejälare och har bättre positionering.

Sv: Silly season - 2020
Robin Ztorken L: Jag tycker Arvidsson var bättre, han spelade iaf med bättre marginaler, sen att han köpte korv på deras 2-3 mål får man nog räkna med när man tvingas matcha juniorer mot ett väldigt bra lag.

Wallinder var inte heller bra idag, tappade puckar på fel ställen och kändes lite sliten i kroppsspråket.

Det blir andra bullar när Corrado, Viklund och Dalle är med igen 👍🏼

Sv: Silly season - 2020
Monno: Styf förlorade denna match åt oss i kväll på grund av det.
Oduglig ,men inte hans fel att han tvingas spela för många matcher.
Arvidsson var lika dålig han på sin position.

Sv: Silly season - 2020
Heyerdal: På pluskontot så var jag innan matchen nöjd med en hedersam förlust, men efter två perioder kändes det som om vi faktiskt hade chansen mot ett väldigt bra lag.

Allt är inte bara mörker, för den andra perioden var bland de nästa vi gjort I vinter, vilket såklart säger massor om vårt spel.

Sv: Silly season - 2020
Heyerdal: Jag håller med att vi var utspelade fösta 20 och att AIK var det klart bättre laget över resterande 40 minuterna , men Modo gör en bra match, vi ska inte slå AIK, vi är så pass mycket sämre som lag, att vi inte är utspelade i 60 minuter är bra, att vi bara förlorar med 2 mål är bra, att vi hämtar upp 0-2 till 2-2 är bra.

Kort sagt, AIK vinner rättvist och ganska enkelt men Modo var bra, vi är inte mycket bättre än såhär tyvärr och vi gör vårat bästa.

Sv: Modo - Aik 2021-02-10
Rytter: Från aftonbladet : – Varken Solem eller Lindholm är på lån, därav kan vi låna en spelare till (utöver Cronholm), säger Gozzi.

www.brynas.se/artikel/pme6akjvr-1ekad/samuel-solem-lanas-ut-till-aik-resten-av-sasongen brynäs hemsida..

samma med Max Lindholm
orebrotribune.se/2020/10/12/orebro-hockey-lanar-ut-max-lindholm-till-aik/

och utöver Malte Setkov med som också är ett lån och nu Cronholm, så " kan dom ta in 1 till " enligt Mr Gozzi.

känns inte som många lag följer eller vet om hur detta med lån funkar.
sen att hockeyligorna tar vissa klubbar i arslet och håller hårt är ju bara ett tecken till

sen när man går igenom dessa 3 herrar på Eliteprospects m.m så står det klart och tydligt "lån" efter deras namn till just AIK

Sv: Silly season - 2020
Gavelo: håller inte med om att vi gjorde en bra match möjligen sista 10 i andra där var vi bra, vi var helt utspelade från första nedsläpp o matchen hade kunnat vara avgjord efter första perioden

Sv: Modo - Aik 2021-02-10
dempa: Hold your horses. När vi slår ut Timrå i vår så kanske det är ett annat ljud i skällan.

fast mikenomad är ett coolt namn och han kan nog leva med en repris av detta

Sv: Silly season - 2020
Monno: Om man skall säga något om matchen.
En bra match av Modo, det är nog såhär Pantern, Almtuna mfl ofta känner sig, man gör det man kan men är ett sämre hockeylag och över 60 minuter så avgör ofta skillnaderna i kvalitet.
Modo försöker i 40 minuter men är som vanligt för slarviga och bjuder på alldeles för mycket.
Offensivt var det rätt ok även om avsluten är på tok för dåliga för att vara ett hot.
Peters blandar och ger, många fina räddningar och några mindre bra ingripanden, ingen skugga över honom öht.

Det som fäller oss ikväll är våran tunna backsida och några individuella misstag, därför är det av yttersta vikt att Corrado och Viklund kommer i spel så fort som möjligt, sen får det gärna dyka in en 1:a Center som signar över 21/22

Sv: Silly season - 2020
{8225}: Häggström lär väl aldrig spela mer denna säsong, eller nästa.

Sv: Modo - Aik 2021-02-10
Olli Nomadinen : gillar din attityd här nu, mer sansad och realistisk och inte hatisk. du har kunnat vara rätt dryg förut men när inte ens du tycker det är kul att sparka på en som redan ligger så.. :) heja Timrå!

Sv: Silly season - 2020
Monno: Precis. Med den väldigt skadedrabbade backsidan borde någon etablerad defensiv back värvats in tidigare. Både Styf o Wallinder hade mått bra av att få vila några matcher ibland. Nu hängs juniorerna ut , men dom har fått spela alldeles för mycket

Sv: Modo - Aik 2021-02-10
Olli Nomadinen :
Jag tycker man skall gå för att ha 12 spelare som klarar av allsvenskan på anfallssidan, för det är lätt att drabbas av skador i det här skedet och vår avslutning är inte helt enkel. Något kval neråt vill jag absolut inte ha.

Sv: Modo - Aik 2021-02-10
Heyerdal:

Fast frågan är varför, de har ju redan haft 3 lån i truppen. De är ju dessutom presenterade som lån, att man nu skriver om en eller två av dessa för resten av säsongen är ju bara att lura systemet. De ska ju ändå räknas av mot lånekvoten kan man tycka.

Tycker det är värdelöst att inte ha tydlighet i reglerna.

Sv: Silly season - 2020
{5647}: Styf är ju "sönderspelad".
Hur många backar som gör sin första seniorsäsong orkar en hel säsong med bibehållen kvalité?
Styf har all potential att bli en bra back i framtiden. Men han skulle kanske spelat 20 matcher med typ 12min per match i år.
Inte 40 med vissa 20min matcher.

Sv: Modo - Aik 2021-02-10
Nucky: Så länge vi är närmre slutspel än kval tittar jag bara uppåt :)

Sv: Modo - Aik 2021-02-10
Costanza: Man kan inte annat än beundra dig, du är en sann supporterförebild.
På riktigt, inte ett uns av ironi!

Sv: Modo - Aik 2021-02-10
{8225}: Slipper vi bara kvala så.. ;)

Sv: Modo - Aik 2021-02-10
Nucky: MoDo?

« · 2145826 · »