Mora IK

45275 inlägg · 1668 ämnen

Matchtråd Tälje-Mora 27/11

463006 · » Till forumet


Sv: Matchtråd Tälje-Mora 27/11
Knogen:

Ja det var inte så att jag menade att han var bäst i laget, ville bara få fram att han var den som skapade mest i Mora. Att han alltså inte bara gjorde dåliga grejjer som vissa som inte var på matchen kanske tror när de läser tex här. Defensivt vet jag inte hur han nu var, tänker man inte så mkt på när man håller på andra laget!
Kommentera

Sv: Matchtråd Tälje-Mora 27/11
Knogen: Tycker inte han behöver bättra sej just idag bara :)
Kommentera

Sv: Matchtråd Tälje-Mora 27/11
Robnaldo:
Jag håller inte riktigt med dig, men samtidigt gör jag det. Marian är en av världens bästa ishockeyspelare, och att han lyckas skapa chanser är inget ovanligt. Inte ens när han gör en så nonchalant insats som i går eller i torsdags. Men det är just uppträdandet däremellan som gör att man kan bli smått upprörd. Tyvärr drabbas resten av laget också. Att inte jobba hemåt, att drälla med pucken som gör att motståndarna får ett gratisläge och att glida runt och vänta på smörpass i stället för att gå in i gröten och jobba är inget som uppskattas hos vare sig medspelare eller publik.

Med utgångspunkt i den potential han trots allt besitter så var han i mitt tycke en av de sämsta på planen igår. I torsdags lyckades han dessutom nästan ensam sjabbla bort ett 5 mot 3 läge. Det blev, vill jag hävda, matchavgörande.

Harald var också mycket besviken på Marian efter gårdagen. Ryktet gör också gällande att Marian skulle ha bjussat övriga laget på käk igår eftersom han skämdes för sin insats. Så riktigt så fel ute var vi kanske inte, vi kritiker?

Gott tecken är dock att han skämdes (om uppgifterna nu stämmer). Vi får hoppas på bättring framöver. Det kan behövas.
Kommentera

Sv: Matchtråd Tälje-Mora 27/11
Robnaldo: Får väl hoppas han kommer igång ordentligt snart,skulle va kul o se han när han spelar på topp.Som i matchen mot Djurgården syntes det vilken världstjärna han är!
Kommentera

Sv: Matchtråd Tälje-Mora 27/11
oddset:

Såg matchen igår och tycker Marian Hossa skapade en hel del chanser och kändes farlig varje gång i offensiv zon. Kan väl mkt bättre, men var ändå den som skapade flest chanser i Moras lag, de flesta på egen hand!

På vissa låter det ju som att han var sämst i laget..
Kommentera

Sv: Matchtråd Tälje-Mora 27/11
Tycker oxå att man ska byta plats på Marian och Bergqvist.Dom två senaste matcherna så har den kedjan blivit lite sämre när Marian kom in.Även fast man är en världsstjärna så måste man jobba lite oxå.Tyckte det var riktigt tråkigt att se hans nonchalanta spelstil i hemmamatchen mot Linköping.
Om detta fortsätter tycker jag man kan bänka honom som en markering en match eller så.
Kommentera

Sv: Matchtråd Tälje-Mora 27/11
Knogen:
Byt plats på Marian Hossa och Kenneth Bergqvist.
Kommentera

Sv: Matchtråd Tälje-Mora 27/11
Knogen:
[k]"Känslan var ivarje fall att det var väldigt jämnt, fram till 5-2."[/k]

Dessa ord var direkt tagna från Hockeyradions slutanalys.
Kommentera

Sv: Matchtråd Tälje-Mora 27/11
Knogen: Det som oroar mig mest med honom är det här som står i Aftonbladet:

"Hossa själv tar elitserien lite som en kul grej.
- Jag försöker gå ut och ha kul på isen. Man får inte ta det alltför allvarligt, säger han."
Kommentera

Sv: Matchtråd Tälje-Mora 27/11
Metal Guru:
"Känslan var ivarje fall att det var väldigt jämnt, fram till 5-2."

Vem sa det? Var den personen på samma match som jag? :-)

Nä, det här var klasskillnad. Även om det kändes som de första två målen slank in lite turligt så var SSK sett över hela matchen klart bättre, klart vassare och åkte betydligt mer skridskor.

I Mora var håglöshet det förhärskande intrycket. Allra mest personifierat av stor-Hossa som gled runt och ratade allt utom smörpass på klubbbladet. Det är inte lätt för de andra kedjorna att åka in och göra ett bra jobb när den kedjan dragit ned hastigheten från 130 till 30km/h. Håller med om att den kedjan bör splittras. Fortsätter sedan Hossa på samma sätt så ska han bänkas. Om inte annat så för att markera att man inte tolererar att han ser sejouren i Mora som en semester.
Kommentera

Sv: Matchtråd Tälje-Mora 27/11
wille: Ja du, han har väl inte visat sig från sin bästa sida de 2 senaste matcherna som jag förstått det. Nonchalant och oeffektiv som tusan kan man väl säga?!
Men vi får väl se vad Harald styr med efter detta, men helt klart är att Marians motivation kan ifrågasättas nu.
Kommentera

Sv: Matchtråd Tälje-Mora 27/11
Till er stackare som följde det via radio, från en annan stackare som var på plats:
För snäll match, Mora saknade den avgörande kämpaglöden.
Södertälje var faktiskt rikigt bra, vassa kontringar och passningar som skar rakt genom Mora-försvaret. Kanske Mora underskattade Södertälje som var heta för kvällen efter bortavinsten mot Timrå senast.
I matchen mellan superstjärnorna Jokkinen och Mario Hossa så segrade finnen på K-O. Jokkinen var en matchvinnare, ettrig och nyttig och visste var målet fanns. Mario Hossa cirklade lugnt runt med sin fyrkantiga kropp och fintade och dribblade men kom inte på mål för det. Lite av Foppa-syndromet över honom, för många dribblingar, för lite avslut!
Som amatör-coach skulle jag flytta över honom till en annan kedja, just nu känns det som om 2xHossa + Pavlikovsky är för många dribblare i samma kedja.
Over and out!
Kommentera

Sv: Matchtråd Tälje-Mora 27/11
Nalia: Bajs åxå...nu lär vi ta poäng snart igen... går rykten om att hossa va kass idag...
Kommentera

Sv: Matchtråd Tälje-Mora 27/11
Metal Guru: Självklart så ska bubbeldrickat fram. Vi ska ju fira att Mora är ett steg närmre 3 friska nu!!!
Kommentera

Sv: Matchtråd Tälje-Mora 27/11
Nalia:
Ja, jag har en pava Beyaz kvar.
Var är Soda Streamern nu då. Bubbeldricka på lördagskvällen.
Kommentera

Sv: Matchtråd Tälje-Mora 27/11
Jaha..det var det det.

Men det kommer nya matcher och chanser till nya poäng.
Nu ska jag korka tequilan som står i kylen *S*
Kommentera

Sv: Matchtråd Tälje-Mora 27/11
I och för sig spelar det väl ingen roll att MIF slår Luleå.
Kommentera

Sv: Matchtråd Tälje-Mora 27/11
BRÖÖÖÖÖÖÖÖ!

"Känslan var ivarje fall att det var väldigt jämnt, fram till 5-2."
Kommentera

Sv: Matchtråd Tälje-Mora 27/11
KOM IGEN NU GRABBS!
SISTA MÅLET VINNER!
Kommentera

Sv: Matchtråd Tälje-Mora 27/11
AH:

PP med minder än 2min kvar.
Fem snabba nu!
Kommentera

Sv: Matchtråd Tälje-Mora 27/11
Metal Guru: Det verkar inte bättre...men jag har gett mig fasiken på att hänga kvar till slutsignal.
En eloge till Mora som fortsätter att försöka gå på mål trots en körd match!!
Kommentera

Sv: Matchtråd Tälje-Mora 27/11
Frölunda har i alla fall tagit ledningen. Annars är väl alla andra resultat så tokiga som dom kan vara.
Kommentera

Sv: Matchtråd Tälje-Mora 27/11
Nalia:
Ser ut som vi två är de enda överlevande.
Tre minuter kvar.
Kommentera

Sv: Matchtråd Tälje-Mora 27/11
Metal Guru: Jag biter ihop och läser resultaten baklänges för att undvika att låta pannan hälsa på skärmen.
Kommentera

Sv: Matchtråd Tälje-Mora 27/11
Nalia:
Döme ökar på till 6-2.
Nu är det nog kört.

Webradion buffrar visst för andra lag också.
Kommentera

Sv: Matchtråd Tälje-Mora 27/11
Metal Guru: Ja...men nu börjar den buffra.

Gillade inte södertälje (varken staden eller laget) när jag bodde där..och inte gillar jag dem mer nu!!
Kommentera

Sv: Matchtråd Tälje-Mora 27/11
Nalia:
Nej, den här bittra kalken ska vi tömma till sista droppen.
Efter regn kommer sol.
Kommentera

Sv: Matchtråd Tälje-Mora 27/11
Vill så gärna stänga av nu
Kommentera

Sv: Matchtråd Tälje-Mora 27/11
Nu stänger jag av=( hejdå!
Kommentera

Sv: Matchtråd Tälje-Mora 27/11
Nej.
Nu gick det åt skogen.
5-2
Kommentera

Sv: Matchtråd Tälje-Mora 27/11
Slitwargen:
4870 på besök i hallen
Kommentera

Sv: Matchtråd Tälje-Mora 27/11
Metal Guru: Äh, så som vi har spelat i pp de senaste matcherna har vi nästan större chans att göra mål i boxplay=S
Kommentera

Sv: Matchtråd Tälje-Mora 27/11
Metal Guru: Ja..varför drog han inte bara till?!

Nu har jag lite magknip...känns som de missar lite för många bra lägen.
Kommentera

Sv: Matchtråd Tälje-Mora 27/11
Slitwargen:
holding på Hossa nu.
7:37 har gått.

Inte bra.
Kommentera

Sv: Matchtråd Tälje-Mora 27/11
Har missat många bra lägen idag =(
Kommentera

Sv: Matchtråd Tälje-Mora 27/11
Nalia:
Pavli - Hossa med öppet mål!
Målburen flyttar sig?
Kommentera

Sv: Matchtråd Tälje-Mora 27/11
Metal Guru: Hm..jo jag tror det *funderar*
Men nu låter det helt ok, man kan förstå om de inte är 100% objektiva..men dessa sköter det snyggt.
Kommentera

Sv: Matchtråd Tälje-Mora 27/11
Metal Guru: Hm..jo jag tror det *funderar*
Men nu låter det helt ok, man kan förstå om de inte är 100% objektiva..men dessa sköter det snyggt.
Kommentera

Sv: Matchtråd Tälje-Mora 27/11
Slitwargen:
OK. Prövar att sitta med ryggen mot datan.

Horcoff ut för High Sticking.
Kommentera

Sv: Matchtråd Tälje-Mora 27/11
Nalia:
Jäpp. Var det inte SSK som hade tönt-tomtar tidigare?
Radion buffrar inte heller, så även tekniken funkar.
Kommentera

Sv: Matchtråd Tälje-Mora 27/11
Metal Guru: aja, gör vad som helst, bara vi gör mål;-)
Kommentera

Sv: Matchtråd Tälje-Mora 27/11
Måste säga att webbradiokillarna är helt ok.
Kommentera

Sv: Matchtråd Tälje-Mora 27/11
Slitwargen:
Man vänder bara ryggen till så nätar man.
Ska jag gå igen?
Kommentera

Sv: Matchtråd Tälje-Mora 27/11
fortsätt pressa nu... Bara ribban räddade oss
Kommentera

Sv: Matchtråd Tälje-Mora 27/11
Kaptenen tar sitt ansvar=)
Kommentera

Sv: Matchtråd Tälje-Mora 27/11
Slitwargen: yes!!!! Kom igen nu!!
Kommentera

Sv: Matchtråd Tälje-Mora 27/11
Reducerat :)
Kommentera


Sv: Matchtråd Tälje-Mora 27/11
Metal Guru: Ja jag har samma tanke.
Svackor och toppar hör till...man kan inte vinna allt!!
Kommentera

Sv: Matchtråd Tälje-Mora 27/11
Nu är vi strax igång igen.
Go go go!
Kommentera

463006 · »