m o r a: tror du verkligen Leinonen blir kvar? Nog för att ja inte är moring men ja tror faktiskt att Leinonen drar....Däremot har ja hört att Bjurling inte blir kvar i DIF
Forzlund: Ytterligare en forward i 3:e eller 4:e kedjan. Det börjar bli en del såna nu =)
Undrar när Harri har kollat klart på alla videoband och samlat sig en egen uppfattning om de spelare som finns. Tror inte han har gjort det än. Spetskompetensen vill han nog själv bestämma och Mora får nog mer att säga till om vad gäller "utfyllnaden".
Jaha. Leksand tillbaks igen igen igen igen. Stor som jag är så gratulerar jag våra grannar till detta och ser fram emot att få spöa dom några gånger i högsta serien nästa säsong.
Någon som vet något om Jimmy Eriksson i SAIK? Får vi se han här eller har han längre kontrakt?
Db_04: har dom inte nerver, SAIK? jag trodde det var det enda de var uppbyggda av, från bortesta hälsenan och hålfotsinlägget, förbi svanskota, mjälte och solar plexus, ända upp till det bakre hjälmfästet.
Forzlund: Här om dan körde ja förbi en som var ute och joggade, är nästan säker (99%)på att de var Örjan Nilsson, de behöver iofs inte betyda nått, men kanske han dyker upp i mora dressen i år, vem vet??
Ett prestationskontrakt innebär väl att man har en grund med en viss del fast lön. Längre än den man egentligen skulle få, men mer med en bonus inriktad del. Spelarna i Finland går väl inte på socialbidrag? :-)
Eller kanske därför många finnar söker sig över gränsen..
MrAce: "Känns faktiskt inte som någon större saknad om vi skulle tappa Rusty."
Motivera ditt påstående. Han var ju trots allt mycket bra okt-dec.
Fanns det andra anledningar till att han dippade efter jul? Är han svår att arbeta med? Var det humöret som svek och därmed intresset att spela när Hossa d ä lämnade klubben?
Jag fick intrycket att han inte längre var intresserad av att prestera när lekkamraten försvann.
Känns faktiskt inte som någon större saknad om vi skulle tappa Rusty. Hoppas dom erbjuder honom lika mkt som Skrbek fick, då gör dom ett rejält nerköp!
m o r a: haha...Jere Karalahti spelar inte mindre än att det står KOFF på matchtröjan hans. Visserligen finns det vissa gemensamma nämnare mellan knäckebröd och pilsner. Men där finns också en väsentlig skillnad. Den stavas: Volymprocent...:-)
wille: Hur det än må vara så är det löjligt tyst om vilka spelare vi ska ha, ingen som hört något konkret? Vore kul med några etablerade namn, visst är det en bra strategi att värva billiga unga och hungriga killar, men de saknar rutin och dokumenterad kunskap. Hur många av alla unga värvningar kommer egentligen att blomma ut just när de är i Mora?!
Hört från flera olika håll att Örjan Lindmark skulle vara aktuell för mora. Vill ju helst inte tro detta men med tanke på de olika källorna kan jag inte släppa det. Nån som hört nåt?!
...såg några gammla repriser på gångna sässongen...och får mig då en tankeställare igen....fan vilka lirare vi hade..Horcoff, Cleary, Hossa, Lilja..osv...hur skall dessa spelare kunna ersättas? Man längtar sannerligen tillbaka till det som varit.
Stigsson: Malte "Många-järn-i-elden" Steen är nog inte direkt aktuell. Han har väl fullt upp med hockeyskolan, hockeygymnasiet, diverse företag samt att han ska lansera ett eget märke hockeyklubbor. Finns viss risk att en del Moraspelare kommer att lira med såna i vinter för att få lite produktexponering misstänker jag.
DomarenOne: Jag tycker inte Bergqvist var en misslyckad värvning. Han gjorde mycket bra tillsammans med Pavlikovsky innan Pavlikovsky ställde sig i skuggan av Hossa den store. Sen dippade han en del när hela laget vek ner sig men det han visade före jul tycker jag gör att han ska få en chans till.