Mora IK

HockeyAllsvenskan · 45275 inlägg · 1668 ämnen

Silly Season inför 05/06

Sv: Silly Season inför 05/06
MrAce: på lunarstorm eller ?:) ....han är väll dessutom polare med Bergquist som också roar sig med tidigare nämnda sajt

Stigsson: En hemlig källa, så att säga. Dock pålitlig.

Step: Marco Tuokko är en Center från TPS Åbos 3e-4e femma va? om ja inte minns helt fel .....va 1,5 år sen ja såg TPS senast

Db_04: Jag tror att Leinonen blir kvar. Det var ju inte direkt så att han inte fick chansen. Han har ju etablerat sig väl som 1:a i MIK och det är väl vad en målvakt vill. Det är bara det jag går på.

Sen kanske han inte trivs eller vill tjäna mer pengar eller vad som helst. Men hockeymässigt lär han inte ha något att klaga på i mora.

m o r a: Beror ju helt på va janne har i bakfickan om Mora får ett kanongäng som i år eller om det blir ett betyligt sämre lag ?

Db_04:

Nej föredrar telefon framför Lunaj..

MrAce: hehe men verkar de inte som att bjurling gör

Db_04:

Nej men det får ju stå för honom det : )

MrAce: vart tar Bengan vägen då ? Bofors???

Db_04: Mora får ett kanongäng. Förvänta dig inte ett lag med stjärnglans men väl ett arbetande ishockeykollektiv. Svårmött och byggt för 50 omgångar. Laget vi hade i år var bara byggt för en halv säsong. Men ack vilken första halva det var.

m o r a: jasså det tror du

m o r a: På tok för dåliga tredje och fjärdekedjor, då tänker jag alltså bara på forwardsen, förutom Bogg då kanske.

Såg att Simons i Expressen igår sagt att det laget med den bästa målvakten vinner sm-guld, med den inställningen blir man lätt orolig.

Jag trodde man åtminstone behövde 6 bra backar och 9 bra forwards också, men det är ju uppenbarligen inte Simons terori.

Fler målvakter tack...

MrAce: Bjurling till österike, tillsammans med hårde hardy.

warp7: Salzburg, glömmde skrivade.

warp7: Det ligger söderut :-)

m o r a: Presskonferens om en halvtimma.

Stigsson: Trevligt med några nya mukulat i vårt lag. Ska bli kul att se vad dom går för.

Stigsson: Vem är det? Det har gått en halvtimme nu.

Forzlund: Jag vet inte. Jag sitter inte på FMMA.

Forzlund: Marco Tuokko från TPS och Teemu Elomo från Espoo presenterades idag på presskonferens i FMMA.

www.eurohockey.net/players/frameset.cgi?page=show_player.cgi?serial=3574

www.eurohockey.net/players/frameset.cgi?page=show_player.cgi?serial=870

Summering av vad vi har så här långt.

MV1:
MV2: Daniel Sperrle
MV3: Marcus Ernlund

B1-B2
F1-C1-F2

B3-B4
Teemu Elomo-C2-Marco Tuokko

B5-Thomas Skogs
Kenneth Bergqvist-Magnus Sandberg-Anders Nilsson

B7-Pierre Johnsson
Martin Jansson-C4-Marcus Eriksson

Övriga:
Jonathan Granström (Granström kanske är C4?), Jonas Westerling, Mikael Simons.

Stigsson: Polare till Kauppinen och Mikkola från TPS tiden....Elomo är en bättre spelare än Toukko

Db_04: Och bägge är högerforwards så Elmo kanske ska skrivas in i förstafemman istället. Jag har svårt att bedöma det eftersom jag aldrig sett dom spela.

Stigsson: Simons säger idag i DD att de snart kommer att presentera fler nyförvärv.... Spännande

Dino: Nån som vet nåt om målvakterna inför nästa säs.?

Hoppas att få läsa om någon ny back... Gärna en stor rackare som är lite elak och tycker om icing och sarg ut.

m o r a: Ja eller ett par, eller åtminstone Nolander.....

Dino: Då menar jag alltså förutom Nolander som jag iskallt räknar med ska skriva på.

För övrigt önskar jag mig 3 backar. Två stora defensivt starka bjässar som kan hålla rent framför eget mål samt en spelskicklig som kan styra ett powerplay.

Tack på förhand Tomten.

m o r a: Det hoppas jag också, fler stabila säkra backar.

Eh tydligen så har Tero Leinonen signat på för Luleå idag, Någon som vet mer i den fågan????

NallePhu:

Enligt Luleås hemsida är det hela klart. Detta samtidigt som Antila bryter kontraktet.

Då är det bara att gå på målvaktsjakt också då. Trodde faktiskt att man skulle bli överrens med Tero till slut.

Han är väl i allra högsta grad ersättningsbar eftersom han bara höll riktigt bra klass i en halv säsong.

Vad är det som händer? Är det så att Sperrle ska vara förstavaöet, tro? Eller blir det ett nytt finskt målvaktslejon...... Vi får väl se. Men det kanske är dags att öppna plåman lite.

Stigsson: Jag tror nog Sperrle skulle klara sig galant som förstemålvakt....men kanske vore bäst med 2 jämna målisar som delar på jobbet till en början

Dino: Bättre med ett ungt svenskt målvaktsdjur :)

Stigsson: Tero:s och Moras form gick nog rätt mycket hand i hand. Bägge spelade riktigt bra före jul för att sedan få det tyngre.

Hur skulle ni beskriva Tero? Spelstil, styrka, svagheter?

Portello: Simmar en del, men kan stå för några spektakulära räddningar till och från, snabba reflexer.

Portello:
Dålig på höga skott. Så när Mora och Luleå möts, kommer samtliga moraskott gå strax under ribban. Jag är dock lite förvånad att Luleå satsar på Leinonen. Förmodligen har han fått ett bra kontrakt, och det talar för att han är given förstemålvakt. Det skulle han inte varit i Mora kommande vinter.

Ola: Öh jo det skulle han :P

Ola: öhh? han är bättre än Sperrle ivarjefall

AD: Spelar ingen roll nu,Vi får en som är bättre än båda.....

Steff: jasså vem då ? Jimmy Danielsson kanske :)

Db_04:
Han skulle inte vara given förstemålvakt.

Portello:
tero? han tavlar aldeles för mycke på vanliga skott och gör idiot rädningar

kan minnas att Lukner sa att tero rädade dom i matchen mot brynäs som mora van med 9-6 om mitt mine är korekt, hur fan kan en målvakt räda laget när han tappar in så många puckar?

Falahk: Enkelt, för att Honken vaknat på fel sida den dagen och släppte in fler puckar än Tero. Svårare än så är det inte.

Det får mig att minnas Stefan Livs klockrena svar till TV4 sporten på frågan om varför Sverige förlorade med 5-3 mot finland. "Tja, de gjorde fem mål och vi gjorde bara tre"

Ola: Inte given....det finns nog bara 2 målvakter i serien som är helt givna det är Lundqvist och Norrena....då räknar jag inte med Lockoutmålisarna

Hur är Tero med klubban och runt målet?
Behöver man bli nervös varje gång han ska lämna kassen och stoppa en puck bakom målet?

Portello: Tero har inte gjort bort sig i spelet runt kassen vad jag kan komma ihåg. Har i och för sig bara sett hemmamatcherna.....

Dino: Låter ju bra det.Är inte nyttigt för hjärtat om målvakten ställer till det då han ska stoppa pucken.

Hur serr det ut för Mora på värvningsfronten? Är det några nya namn på g?

Portello:

Vill ha klart med en hjälptränare till Harri sen så söker man väl förstås nu en ny målvakt.. Sen så är det väl ytterligare ca tio spelare som man bör komplettera upp med :)

« · 536524 · »