Ser att ni oftast skriver ett-års kontrakt.Vad kan det bero på? Är den någon typ av strategi eller vill spelarna som skriver på för er inte göra det för längre än ett år?
Vill ha klart med en hjälptränare till Harri sen så söker man väl förstås nu en ny målvakt.. Sen så är det väl ytterligare ca tio spelare som man bör komplettera upp med :)
Falahk: Enkelt, för att Honken vaknat på fel sida den dagen och släppte in fler puckar än Tero. Svårare än så är det inte.
Det får mig att minnas Stefan Livs klockrena svar till TV4 sporten på frågan om varför Sverige förlorade med 5-3 mot finland. "Tja, de gjorde fem mål och vi gjorde bara tre"
Portello: tero? han tavlar aldeles för mycke på vanliga skott och gör idiot rädningar
kan minnas att Lukner sa att tero rädade dom i matchen mot brynäs som mora van med 9-6 om mitt mine är korekt, hur fan kan en målvakt räda laget när han tappar in så många puckar?
Portello: Dålig på höga skott. Så när Mora och Luleå möts, kommer samtliga moraskott gå strax under ribban. Jag är dock lite förvånad att Luleå satsar på Leinonen. Förmodligen har han fått ett bra kontrakt, och det talar för att han är given förstemålvakt. Det skulle han inte varit i Mora kommande vinter.
Stigsson: Jag tror nog Sperrle skulle klara sig galant som förstemålvakt....men kanske vore bäst med 2 jämna målisar som delar på jobbet till en början
Vad är det som händer? Är det så att Sperrle ska vara förstavaöet, tro? Eller blir det ett nytt finskt målvaktslejon...... Vi får väl se. Men det kanske är dags att öppna plåman lite.
Dino: Då menar jag alltså förutom Nolander som jag iskallt räknar med ska skriva på.
För övrigt önskar jag mig 3 backar. Två stora defensivt starka bjässar som kan hålla rent framför eget mål samt en spelskicklig som kan styra ett powerplay.
Db_04: Och bägge är högerforwards så Elmo kanske ska skrivas in i förstafemman istället. Jag har svårt att bedöma det eftersom jag aldrig sett dom spela.
Db_04: Mora får ett kanongäng. Förvänta dig inte ett lag med stjärnglans men väl ett arbetande ishockeykollektiv. Svårmött och byggt för 50 omgångar. Laget vi hade i år var bara byggt för en halv säsong. Men ack vilken första halva det var.
Db_04: Jag tror att Leinonen blir kvar. Det var ju inte direkt så att han inte fick chansen. Han har ju etablerat sig väl som 1:a i MIK och det är väl vad en målvakt vill. Det är bara det jag går på.
Sen kanske han inte trivs eller vill tjäna mer pengar eller vad som helst. Men hockeymässigt lär han inte ha något att klaga på i mora.
Ser att ni oftast skriver ett-års kontrakt.Vad kan det bero på? Är den någon typ av strategi eller vill spelarna som skriver på för er inte göra det för längre än ett år?