Mora IK

HockeyAllsvenskan · 45275 inlägg · 1668 ämnen

Truppen 06/07

Sv: Truppen 06/07
Dino:

Ni kan få Wallenberg =) Synd att han ritat på bara :P

mattias - 74: Finnarna tror jag Harri har järnkoll på, men däremot ser det ju oroväckande tunt ut.......Määttä, Bruun, Kultanen, Skogs, Johnsson,.......Men sen är det ju bara två juniorer därutöver..... Det måste ju till något mer utifrån.

Skrivt på för två år, tog tydligen med sig tröjan med nr. 6 :=(

horcoff:

Ajdå för er. ytterligare en spelare ni skulle behövt. ser inte bra ut nu på Backsidan! Hur bra är den där finnen ni fick ??

horcoff: Tråkigt! mycket tråkigt :/

F#n ! Då är det klart att Peter Smrek går till Frankfurt Lions.

Något annat.
Har Simons gått ner på "sparlåga"?
Lördags DD,citat:Behövs några fler Utespelare?
Man letar ju alltid efter den där kononspetsen, men vi tar det lugnt nu, det är ingen panik, säger Simons. Så då kan vi slappna av lite ?

Dino: Det kan man säkert, men gratis är det absolut inte.

Då skulle ju själva vitsen med kontrakt försvinna, eller hur?

Dino: Och vilken källa skulle det vara ? Det är mycket man hört talas om-;)

RQT: Man måste väl kunna riva ett kontrakt.....Eller?

mattias - 74: Håller med! Man får ta det som en önskedröm, som nog inte går i uppfyllelse :)

RQT: Som sagt, det går om man är överens:
www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,817036,00.html

Men nog måste man anse det som rätt ovanligt...

RQT:

ja man vet ju inte vad som skett där i så fall men jag har svårt att se Luleå släppa honom bara så där.

mattias - 74: Eller klart det går om båda parter är överens, men det låter ju sjukt att Luleå skulle släppa honom utan anledning

RQT:

Nej, mig veterligt kan du inte bryta ett kontrakt som du ens påbörjat.

mattias - 74: Jo, men det han säger är ju att Kerman av någon anledning skulle ändrat sig :P Men inte tusan kan man bryta ett kontrakt innan man ens uppfyllt något av kriterierna däri? Eller har jag fel?

Dino:

Herregud människa! Kerman är klar för Luleå sedan flera månader =)

Dino: Usch vad jag hoppas du har rätt! Det gör nog alla MIK-fans, men speciellt troligt känns det inte. Hur skulle han kunna bryta ett kontrakt innan han ens spelat en säsong? :/

Stigsson: Kom ihåh vart ni hörde det först bara....

RQT: Vi får väl se.....Men jag menar våran Kalle Kerman...

Stigsson: Han måste ju ha skrivit fel namn eller nått :D

Dino: Mycket dumt får man höra i silly tider men det här var nog det skojigaste hittills.

Dino: woot! han har väl skrivit kontrakt redan?

VA?

Kerman skulle han ändra sig nu när han har kontrakt med luelå?

Nja ingen ide att sprida falska förhoppningar Kerman stannar nog där han är.

Db_04: Jag tror inte att vi ska räkna bort Kerman än.....Hört talas om att han ändrat sig.... Det vore ju inte helt fel.

eloff: spelar Oksa som han gjorde i Espoo Blues så är han helt klart i klass med Backe om inte bättre....

ska tilläggas att jag inte är nån stor backlund supporter

MIK 7-1: Föregående säsong var Backlund helt klart bättre. Men tror ändå att Oksa har mycket mer att ge, han har ju hållt finsk landslagsklass. Och det sägerväl en hel del?

eloff: Jag tror du trampade på en öm tå där:)

Men jag tror att jag delvis håller med matias74,
även om det är svårt att hålla med en leksing;)

Tycker "oksa" att Backlund är något bättre.

eloff:

Jag håller backlund minst 2 klasser bättre än OKSA!! Timrå har inte köpt ner sig, snarare har dom köpt opp sig!

Db_04: Oksa fick inte spela någon match i Lugano. Han håller väl Johan Backlund-klass ungefär. Var i vart fall inte sämre än Adam Svoboda.

horcoff: Blandade känslor vad gäller Wessner, vi har ju många medsamma spelstil som honom,mendet skulle vara kul att se honom i MIK ändå.

Håller med, en till riktig sniper behövs mer, om man inte får ut 100% ur Brendl. Har inte sett något mer om Kurka jag heller.

RQT: Verkar osäkert med Wessner. Lägg pengarna på en spjutspets ! Har Tomas Kurka gått någonstans? kan då inte se att han är aktuell för Kärpät som sagts.

Tången: Vart det igår? Ja se där. Jag är återigen efter, som vanligt :P

RQT: Det var igår han skulle bestämma sig, och vad beslutet blev är det väl bara en som vet.

Stigsson: Ja, det är han väl nästan värd.

För övrigt har väl Wessner bara 30 min på sig att tacka ja. Hur var det, skulle han inte få någon löneförslag försen han tackat ja? Låter ju väldigt konstigt och taskigt mot honom :/

RQT: Man kan väl hänga upp tröjor för att hedra spelare utan att behöva pensionera deras nummer.

Stigsson: hmm, oj :P det var ju en bit dit :)

Db_04: Hehe exakt. Men Mora har ju endast en tröja, nog borde nästan Rossen få en plats?

Nummer finns det ju ändå gott om, kan bli lite jobbigt när alla spelare får 3-siffriga nummer bara :D

RQT: Hos oss är det en 17 säsonger och en sådär 600 poäng som är måttstocken.

RQT: ingen aning :) men de måste vara svårt annars skulle de inte finnas nåra tröjjor kvar till spelarna i laget :) och taket skulle va fullt i varje ishall :)

Db_04: Precis, vad kan kriterierna vara för att få sin tröja uppskickad i taket?

Mike Skinner: med all rätt han är väll en av dom största i miks historia...

och i modern tid måste han vara bland dom 5 största mik profilerna

Undrar hur länge det ska vara en bild på Rossen på knappen "Presentation av spelare och ledare" på morahockey.se . Så vitt jag kan minnas har han alltid varit där, hehe.

Db_04: Jo jag läste något liknande på mik.se, men hittar inga belägg någon annan stans. Nåja, får väl hoppas på det bästa då i alla fall.

Mike Skinner: enligt källor så ska han ligga nära SSK nu eftersom Mora enligt den källan ville ge Wessner tryout kontrakt i förstahand.

+ att han gärna återförenas med Strömberg... dock en ganska dålig källa för detta.

mattias - 74: Nu ska du inte kasta sten i glashus........:-)

HETA SKRIBENTER

Db_04 (48)
mora93 (42)
Ambroo (19)
mattias - 74 (17)
El Maco (17)

Kul för övrigt att off-topic gnället inte kommit på tal ännu.

Tillbaks till ämnet. Hur blev det med Wessner? Lever alla i samma ovisshet som undertecknad?

mattias - 74: äsch blir väll ett å annat för mycke i bland men ja måste ju rätta felaktiga uppgifter å sånt :) men ja håller mig till ett begränsat antal böcker iaf... du är å piper överallt :)

Db_04:

Säger killen som skriver 40 inlägg om dagen =)

mora93: ingen är emot dig men ja tror dom flesta skulle uppskatta om du svarade med ett inlägg i stället för ca 5 varje gång i bland glömmer man vissa saker å så men att skriva

ok

ja det var ju bra ,hoppas han kommer

vad tror ni

i olika inlägg är lite smått störande

« · 715795 · »