Mora IK

HockeyAllsvenskan · 45275 inlägg · 1668 ämnen

Truppen 06/07

Sv: Truppen 06/07
Vad är det för supportrar som brukar kalla spelare för "Judas" när de drar? :)

zeb: ja visst....har inte sagt nått om klubbhjärta men vissa moringar hade fått för sig att han skulle stanna eftersom han trivdes så bra...

horcoff: helt rätt, det är på gång med nån forward, Ross hade väl sina ljusa stunder ,Bättre att han hade gått till nån utlänsk klubb

zeb: Mora hade 9 backar sedan de värvat Slovak och Blatak och bara det säger en del, att de inte skulle betala något överpris.(om de ens har tänkt det).
Har man hört intervjuer och läst mellan raderna så har inte Rindell varit helt överförtjust i Ross offensiva stil (en back är en back).
Jag tycker att det ser bra ut backsidan.
Förstärker man sedan med en till målsprutande forward så ser det det riktigt bra ut.

Db_04: pengar och åter pengar lille vän, är det enda som styr,klubbhjärta är det inte tal om.

Db_04:
Bor i H-mora men är från Mora

Tubest: HEDEmoring :)

Db_04:
Klart vi gör ;-)) men nu har ni ju en moring vid rodret så det blir lite ordning i leden.

Dino: som att inte ni gottar er åt vår olycka dom senaste åren då ?

Dino:

vad har jag gjort nu jag bara sa att vissa av er har en tendens att såga era spelare när dom lämnar men du verkar ju vara en sådan som gillar att fördöma leksingar, kan lova dig att jag har ett större hat mot ett annat lag än MIK!

Metal Guru: Man får väl hoppas att inte Simons och kompani har försummat nån riktig kanonlirare bara för att vänta på grisen Ross.....

mattias - 74: Å plötsligt fick mattias - 74 luft också.....Bara för att "gotta" sig åt andras olycka..... Typiskt leksingar!! Fy Fan!

Brendl tar Ross plats på blålinjen i PP och sen värvar Mora en ny transatland forward så blir de här bra :)

Metal Guru: hehe vi får väll se :) mora93 kanske hittar på nått skoj :)

Db_04:
jag tror att vi kommer överraska er med att ta det hela med ett stoiskt lugn.

mattias - 74: inte alla...men de finns några som brukar totalsåga alla som lämnar.... Kerman vare ju ganska många som började gnälla på.

horcoff:

Skall ni inte ersätta ross nu ist då ! Forwards brukar vara enklare att få tag i än bra backar, speciellt backar som ross som gör massa mål också!

mattias - 74: Var ju dig jag skulle svara, är väl lite kluven själv i den frågan. Ross var en poängmaskin framåt med defensiva problem.
Hoppas på en mål-forward till om vi inte redan har en.

horcoff:

Tyvärr kan nog intre simons mäta sig med herr nilsson lönemässigt!

Slänger in en länk också!

mattias - 74: Jag sågar då inte han, förlusterna av "slarven" Smrek och Kerman är klart Stora, men Mora har bra backar med de värvningar de gjort och jag vet att de letar efter en målspruta i form av en forward.
Hade MIK så gärna velat ha honom hade de också betalat för honom.

Db_04:

Skall bli roligt och se hur lång tid det tar nu innan vissa moringar sågar honom och säger nånting i stil med att Har aldrig gillat honom " eller "han var väl inget vidare"

Finns vissa som är ganska pigga på det här på HS!

Db_04: Ärligt talat så var nog inte Mora så villiga att betala allt för mycket för Ross, personligen har jag aldrig räknat med han. Pratade med Eric J. igår och han hade pratat med Ross och att han skulle då välja Mora om han kom till Sverige. Mora satsar hellre på forward.

rödovithockeydy: äsch dom kan ju värva Håvard Mathisen Bøe som nyligen blev ledig....han har ju lite klubbkänsla för MIK också....kanske?

ännu en anledning till att ni kommer sist iår

Swordster: tung förlust för mora...men kanon för mif att få Lupaschuck i laget.....då hade han inte så mycke till klubbhjärta ändå då..

horcoff: Tråkigt för er att tappa er bästa spelare till Malmö!

Verkar som Blatak är kvick i benen iallafall, men lite oroande att det inte står något om hur Brendl är på försäsongen, det är väl honom man är lite skeptisk mot?

horcoff: ingen aning men han har ju chansen att vänta typ hur länge som helst

mora93: Ryckte på Elithockey.net att Ross Lupaschuk är på väg till NHL, det har han ju varit helatiden eller är det nått nytt på gång att han får kontrakt. Någon som vet om det är någon substans i det ?

Step: Ja, han gjorde ju många mål också.

Kenny: Ja, inte var Ross nå´n klippa i egen zon direkt. Lite smått nervöst när denna man var siste man på egen blå.
Klart är att det vore kanon om han återkom som forward. Kul att se hur det skulle gå, och Ross är ju en bra kille att ha i laget. Så låt oss hoppas.

mora93:

Dålig defensivt?

mora93: Jaha Ross Lupaschuk han hade nog varit bättre som forward. Dålig defensivt och bra offensivt.

mora93: Om du läser lite längre ner så ser du att dom pratar om Ross Lupaschuk.

Db_04: vem?

RQT: Skulle detta bli verklighet vore jag mycket nöjd! Faktiskt lite av en önskedröm från min sida. Killen har faktiskt ruggigt bra teknik och kan lägga riktiga smörpass... Vi pratade lite om detta på jobbet förra säsongen, och vi var rätt ense om att han kanske skulle kunna vara en riktig powerforward... Jag hoppas iallafall på en sådan lösning. Han kan ju dessutom stå på blå och dra in några i powerplay, även om han står listad som forward i laguppställningen.

RQT: han skulle kanske vara ännu bättre som forward?

Matti: jag har hört att simons gett honom ett kontraktsförslag, och att han själv sagt att han skulle kunna spela högerforward. klocrent tycker jag :P

horcoff: Nån som vet hur det går med Ross Lupaschuk???

65selander: frölunda vill ju inte ha något lönetak

Db_04: Frölunda har varit med på den berömda "veto rätten" också.

Om jag inte har fel så är väl den på upphällning och då kommer det att bli begränsningar.

Dino: ingen aning...du menar den berömda veto rätten eller färjestadrätten som den borde heta

Db_04: Är det nån som vet om det är samma regler för majoritet som frågan om 14 lag eller inte, d.v.s. total majoritet som gäller när det ska röstas om antalet utlänningar/lag? Om det är så, då lär det ju aldrig bli tal om att få till stånd nån begränsning.......

WarhawK:

Värva allihopa, det skulle väl ge lite extra power i anfallet?!

Db_04:
Ja och det gör ytterligare 7 andra förutom han som inte har kontrakt med Rangers för närvarande t.ex Sykora , Strudwick , Rucinsky för nämna några

Db_04: Vart snackas det om LillHossa?

De snackas om LillHossa igen.... han står då me på Rangers Roster inför kommande säsong.

Db_04: Då behöver vi inte vänta på honom något mera, och det var ju hem till Finland han ville.

MIK 7-1: Kimmo Kuhta är klar för  HIFK

Db_04: Mina hjältar är Simons, Bogg och Skogs:)

« · 732763 · »