zeb: Mora hade 9 backar sedan de värvat Slovak och Blatak och bara det säger en del, att de inte skulle betala något överpris.(om de ens har tänkt det). Har man hört intervjuer och läst mellan raderna så har inte Rindell varit helt överförtjust i Ross offensiva stil (en back är en back). Jag tycker att det ser bra ut backsidan. Förstärker man sedan med en till målsprutande forward så ser det det riktigt bra ut.
vad har jag gjort nu jag bara sa att vissa av er har en tendens att såga era spelare när dom lämnar men du verkar ju vara en sådan som gillar att fördöma leksingar, kan lova dig att jag har ett större hat mot ett annat lag än MIK!
mattias - 74: Var ju dig jag skulle svara, är väl lite kluven själv i den frågan. Ross var en poängmaskin framåt med defensiva problem. Hoppas på en mål-forward till om vi inte redan har en.
mattias - 74: Jag sågar då inte han, förlusterna av "slarven" Smrek och Kerman är klart Stora, men Mora har bra backar med de värvningar de gjort och jag vet att de letar efter en målspruta i form av en forward. Hade MIK så gärna velat ha honom hade de också betalat för honom.
Skall bli roligt och se hur lång tid det tar nu innan vissa moringar sågar honom och säger nånting i stil med att Har aldrig gillat honom " eller "han var väl inget vidare"
Db_04: Ärligt talat så var nog inte Mora så villiga att betala allt för mycket för Ross, personligen har jag aldrig räknat med han. Pratade med Eric J. igår och han hade pratat med Ross och att han skulle då välja Mora om han kom till Sverige. Mora satsar hellre på forward.
Verkar som Blatak är kvick i benen iallafall, men lite oroande att det inte står något om hur Brendl är på försäsongen, det är väl honom man är lite skeptisk mot?
mora93: Ryckte på Elithockey.net att Ross Lupaschuk är på väg till NHL, det har han ju varit helatiden eller är det nått nytt på gång att han får kontrakt. Någon som vet om det är någon substans i det ?
Kenny: Ja, inte var Ross nå´n klippa i egen zon direkt. Lite smått nervöst när denna man var siste man på egen blå. Klart är att det vore kanon om han återkom som forward. Kul att se hur det skulle gå, och Ross är ju en bra kille att ha i laget. Så låt oss hoppas.
RQT: Skulle detta bli verklighet vore jag mycket nöjd! Faktiskt lite av en önskedröm från min sida. Killen har faktiskt ruggigt bra teknik och kan lägga riktiga smörpass... Vi pratade lite om detta på jobbet förra säsongen, och vi var rätt ense om att han kanske skulle kunna vara en riktig powerforward... Jag hoppas iallafall på en sådan lösning. Han kan ju dessutom stå på blå och dra in några i powerplay, även om han står listad som forward i laguppställningen.
Db_04: Är det nån som vet om det är samma regler för majoritet som frågan om 14 lag eller inte, d.v.s. total majoritet som gäller när det ska röstas om antalet utlänningar/lag? Om det är så, då lär det ju aldrig bli tal om att få till stånd nån begränsning.......
Db_04: Ja och det gör ytterligare 7 andra förutom han som inte har kontrakt med Rangers för närvarande t.ex Sykora , Strudwick , Rucinsky för nämna några