m o r a: Jasså, ska han till Ryssland. Jag hade väl lite större förväntningar på honom. Tycker att han varit alldeles för ojämn. Dock kanske han har mer att ge till nästa säsong, men det får vi väl kanske aldrig veta då.
mattias - 74: Hur än det är så vill jag se att Smrek ritar en kråka hos Don Simons. Angående dumma utvisningar, lite orolig om det blir Wessner..eller han kanske skärper till sig lite i ES
Jag tror och hoppas att Wessner i MIK skulle lugna ner sig lite och ta mindre utvisningar. Inget ont om Bofors men deras spelstil är på gott och ont väldigt tuff. Kanske skulle han kunna få en lite annorlunda roll i MIK?
Tomas Kurka, Kurka på Järna-mål betyder;Har man kurkat då har man tagit totalt slut !?!?...kanske det är samma på svenska å Moramål ? Ibland är man inte säker på dialekten heller. Länk till profilen:
dölfors: Wessner spåret har varit stendött sista dagarna. Inte ett ljud om det.
För övrigt så kommer jag för första gången i mitt liv att hålla på ett lag i norska ligan. Kan man göra annat med hjältar som Sampa, Marcus Eriksson och Rossen i samma klubb ;-)
RQT: Fick det här från Jonas von Wendt på Hufvudstadsbladet nyss!!
Hej! Lehtonens kontrakt går ju ut i vår och med hans skadehistoria kan det vara svårt att få ett nytt. Men något säkert vet jag inte. Skulle inte förvåna mig om han kommer till Europa. Frågan är om Mora kan tävla med exempelvis Schweiz i lönefrågor. Skall höra mig för om någon vet något. Mvh, Jonas von Wendt Jonas von Wendt Journalist, sports Hufvudstadsbladet
dölfors: Kanske ett tecken på att Simons vill kolla upp andra spelare först innan han bestämmer sig för Wessner. Läget på Smrek fronten ? Nära ? Nära skjuter ingen.........
Db_04: Det som sammanfattar Brendl bäst är väl just att han är en jättetalang som väl gick tidigt i draft, men som aldrig blev något. Oftast ges väl förklaringen till det att han inte orkat jobba för det. Han verkar rätt nöjd med att kuska runt och vara medioker och ändå få betalt.
Brendl hade underbara handleder...men han var också sjukligt lat och ointresserad i allmänhet av allt vad träning heter. Dessutom räcker inte hans talang till för att han skall vara bra utan hårt jobb. En tråkig kombination alltså. Får hoppas för er skull att han mognat och är beredd att jobba röven av sig för att lyckas. Så han inte bara åka runt på en skena och hoppas på att genombrottet på hög nivå skall komma gratis.
Det har ryktas om Onsdag iallafall..