Stigsson: På något sätt känns det rätt så värdelöst att man lyckas med just detta mot Italiens av alla lag. Det säger väl trots allt inte så himla mycket menar jag.
Trodde att våra damkronor skulle vara bättre än så här... Tveksamt om vi verkligen klarar av att slå finskorna med det här spelet. Med tanke på att de numera spelar hockey på heltid trodde jag att de skulle få med sig bronset detta OS också och kanske även ha närmat sig Canada/USA. Nu behövs det en uppryckning i bronsmatchen!
Nu har vi ju bara en riktigt bra kedja... Vad hände med de två som var överlägsna i Sverige förra OS!? Har för mig att det var några andra än Rooth/Holst som var grymma då.
Slitwargen: Lite svårt att bedöma det kanske i en match mot Italien. Spel mot ett mål så här långt, med det motståndet kan jag förstå om inte skärpan framför mål är 100% det blir ju lixom mål ändå.
Db_04: Nej men det är ju bara att inse att Kanada är mil före. Men kan de hålla göra en bra match och hålla siffrorna nere är jag nöjd. de själva också med all säkerhet.
superovve: Tror inte att det ska behöva hända att vi släpper 19 mot Kanada. För 5-7 år sedan hade det kunnat hända men inte i dagens läge. Skulle förvåna om differensen är större än 4 mål, faktiskt.
Stigsson: Jag tänkte inte så mycket på just den matchen, mer på matchen mot ryskorna och jämförde med de andra matcherna jag sett lite av... Ska bli kul att se om jag har fel eller om de har närmat sig imorgon!
Stigsson: Är det Cecilia som står idag med då? I gårdagens match mot Italien fick hon ETT skott på sej. Det lär bli fler idag, hoppas hon behåller lugnet fastän det 'åker' förbi nån puck då och då.
Db_04: Det var vad kommentatorerna sa att cecilia fick ett skott på sej på hela matchen runt två min i första perioden. Hon stod där bak mellan stolparna och gjorde sina övningar för att hålla sej varm.
Känns ändå som att de skulle ha mer chans om de inte visade en sån jävla stor respekt för Kanada. Visst ska man ha respekt för dem och spela tajt. Men i vissa situationer blir det ju löjligt. Som tex vid Kanadas båda mål.
Lumber Jack: Frågan är om det är sån stor skillnad beroende på vilken målvakt som står. Kanada verkar ju köra över allt motstånd tämligen enkelt. Är USA ens i närheten av att kunna rubba dem?
Dream Team: Okej. Det hade jag ingen aning om. Då kanske det kan bli en spännande final, innan dess är det inte vidare spännande. Bronsmatchen mellan Finland och Sverige (antar att de båda lagen hamnar där) lär väl också bli spännande.
Kerstin_k: Allt det du just skrev att det är final mellan USA och Canada och bronsmatch mellan Finland och Sverige det visste redan de flesta att det skulle bli så. Visst spännande att se vem som får vilka medaljer men varför finns det så få länder som har ett ok damhockeylag?
mattias - 74: ja tror dom har en chans....men då måste verkligen hela laget vara på topp...sånna skitmål som man släppte in mot kanada i gruppen....då svenska andramålvakten inte fick mycke till hjälp av backarna....
men jag tror tyvärr det blir kanada vinst...dock inte någon överlägsen
mattias - 74: Vad jag förstår så kommer väl förbundet ändå inte att "fira" hockeytjejerna med bland annat bonuspengar även om de mot all förmodan skulle vinna guld.
Äntligen gör svenskorna sitt första mål i spel 5 mot 5 i turneringen. Alla tidigare 5 målen har kommit i PP.