Olympiska spelen

3842 inlägg · 51 ämnen

Vancouver 2010 - allmänna tråden

« · 1239883 · » Till forumet


Sv: Vancouver 2010 - allmänna tråden
NuMo: Man är bra stark (popeye på spenat) om man lyckas nocka någon så kraftfullt med en armbåge.
Kommentera

Sv: Vancouver 2010 - allmänna tråden
Hahl Bundy och Huge: Haha! Ni är för dum i huvudet, förutom Huge.

Han lyfter möjligtvis lite på armen när han kör förbi, men han trycker inte upp någon armbåge i huvudet på honom. Däremot ser jag tydligt att han tappar hjälmen och slår skallen i isen och att han inte tittar upp och då får man skylla sig själv.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Vancouver 2010 - allmänna tråden
NuMo: Du måste ju vara rent dum om du inte ser en solklar armbåge o driver du om det, så är du oxå dum i huvet.
Hur fult som helst.
Kommentera

Sv: Vancouver 2010 - allmänna tråden
NuMo: Skojar du med oss?
Axel mot huvud?
En av de fulaste och avsiktligaste armbågar man sett på länge.
Ditt enda försvar är att du blandat ihop var axeln och armbågen sitter på en människa.
Du är normalt en sansad och objektiv skribent men vad har det tagit åt dig?
Har du inte sett SVT:s bilder?
Kommentera

Sv: Vancouver 2010 - allmänna tråden
NuMo/Salle: Hjälmarna är det inget fel på alls och regler finns ang hakremmen men det är för många spelare som fuskar med det och domarna hinner antagligen inte kontrollera hur löst dom sitter under spel
Kommentera

Sv: Vancouver 2010 - allmänna tråden
Salle: Ännu en gång en helt vanlig racing incedent.

Axel mot huvud som jag ser det, absolut inte en armbåge och spelaren tittar inte upp, något som vi här inne förut har konstaterat innebär att man får skylla sig själv.
Kommentera

Sv: Vancouver 2010 - allmänna tråden

Jag försvarar på inget sett själva tacklingen men märk väl att blodet och antagligen den största skadan kommer, återigen, av att Bartecko INTE har en hjälm på skallen när han träffar isen.


Noterade även under Sverige-Finland att Jokinens hjälm knappt satt på huvudet. För annars skulle den aldrig ramlat av skalen när Ölund, ojuste iofs, petade av den med.


Bättre hjälmar, och regler runt dessa, så skulle många skador inte bli så allvarliga.

Kommentera

Sv: Vancouver 2010 - allmänna tråden
mattias - 74: Synd att Norge inte vann.

Men jag blir fortfarande illa berörd när jag ser Tacklingen från Tollefsen på Bartecko.
Bland det fulaste jag sett om inte det fulaste.
Hoppas att det gick bra så att han inte krossade skallen.
Kommentera

Sv: Vancouver 2010 - allmänna tråden
Inte OS mest välbesökta Presskonferens direkt;)
Kommentera

Sv: Vancouver 2010 - allmänna tråden

Wayne Gresky:

Norge trycker på och så gör Slovakien mål.

Kommentera

Sv: Vancouver 2010 - allmänna tråden
Wayne Gresky: Loob kan nog gnälla hem dem på något sätt...
Kommentera

Sv: Vancouver 2010 - allmänna tråden
Lumber Jack: FBK tappar Bastiansen, Holtet och Holös iaf. Bartecko lär dessutom inte heller spela på lördag.
Kommentera

Sv: Vancouver 2010 - allmänna tråden

Lumber Jack: Hur bra som helst... ;-)

Däremot så var det sista målet lite billigt, det skulle han ha tagit men står man på knä och sover så...

Kommentera

Sv: Vancouver 2010 - allmänna tråden
Bissett19: Inte bra.
Kommentera

Sv: Vancouver 2010 - allmänna tråden

Bissett19:

hehe Sverige - Norge i kvarten. Ja tack

Kommentera

Sv: Vancouver 2010 - allmänna tråden
Lumber Jack:

3-3 :)
Kommentera

Sv: Vancouver 2010 - allmänna tråden
mattias - 74: Det hoppas vi verkligen inte, för i så fall är vi utan lag på lördag.
Kommentera

Sv: Vancouver 2010 - allmänna tråden

Bissett19:

Skräll av Norge tro! 3 - 2 nu

Kommentera

Sv: Vancouver 2010 - allmänna tråden
65selander:
Enig.
Finnarna hade annars haft en friplats till semin.
Tjeckerna tappade allt när Jagr blev skadad.

Bartecko tycks vara okej enligt de senaste rapporterna,skönt!
Kommentera

Sv: Vancouver 2010 - allmänna tråden
Bissett19: Bra att Tjeckien vann, roligare med starkare lag.
Kommentera

Sv: Vancouver 2010 - allmänna tråden
Och Tjeckerna avgör i Sudden genom Krejci.
Kommentera

Sv: Vancouver 2010 - allmänna tråden
T T:

Otäcka bilder i matchen mellan Norge-Slovakien,Tollefsen sätter in en tjuvsmäll mot Bartecko i mittzon vars hjälm åker av och Bartecko slår huvudet i isen,rullas nu ut på bår,helt dödsstyst i arenan.

Tjeckerna-Letterna 2-2 efter tre perioder,sudden väntar...
Kommentera

Sv: Vancouver 2010 - allmänna tråden
...och den där metern visade sig vara innerkurva i stället för ytterkurva. Hans tränare som dirigerade honom sitter nog lite löst.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Vancouver 2010 - allmänna tråden
Dramatik i skridskon. Kramer verkar bli diskad för att han genade en meter på milen.
Kommentera

Sv: Vancouver 2010 - allmänna tråden
Wayne Gresky: Näe inte om man har en sån som Tina Enström i tankarna.
Kommentera

Sv: Vancouver 2010 - allmänna tråden
T T: Minns en gång när Eurosport sände från EM häromåret där det utbrast lite fniss, fniter och garv när denna kommentaren sades:
"Oj så hård den ser ut, och rak. Men den kommer på slutet var så säker"
Kommentera

Sv: Vancouver 2010 - allmänna tråden

Curlingkommentatorerna sitter och fnissar för fullt:

"Ute och lös funkar men inne och hård är bäst"

Kommentera

Sv: Vancouver 2010 - allmänna tråden
Ambroo: De spelar inte hockey heller.
Kommentera

Sv: Vancouver 2010 - allmänna tråden
spud: Jag tror knappast att det är en prestigesak för nån att köra med halv/utan och om jag bara går till mig själv så vet jag att man inte ser bättre med hel/galler. Personligen så skulle jag köra utan fullt ut och jag tycker att man som vuxen människa bör kunna få välja det själv.

Tonat är en bra grej, absolut!
Kommentera

Sv: Vancouver 2010 - allmänna tråden
Wayne Gresky: Du har missat en viktig detalj här... Unga och fysiskt smärta flickor bor inte på hemmet, oavsett tandprotes!
Kommentera

Sv: Vancouver 2010 - allmänna tråden

Jaha.
Här försvann den debatten.

Kommentera

Sv: Vancouver 2010 - allmänna tråden
Ambroo: Jag vänder på det, varför ska inte killarna spela med helvisir? Så jävla korkat att inte undvika mun/ansikt/ögon skador när det finns skydd, och allt bara för en prestigesak.

Och man ser lika mycket med ett galler som utan, ögat/hjärnan är väldigt bra på att fokusera bort detta.

Sen finns det väl killar som borde fundera på ett tonat visir likväl som att det finns tjejer som inte har mycket att vara rädd om.
Kommentera

Sv: Vancouver 2010 - allmänna tråden
Ambroo: Fyyyy Ambroo, din ålderdomshemsraggare!
Kommentera

Sv: Vancouver 2010 - allmänna tråden
Ambroo: :)))
Ha ha så är det nog.
Kommentera

Sv: Vancouver 2010 - allmänna tråden
Hahl Bundy: Därför att inte mikenomad gjorde det hehe
Kommentera

Sv: Vancouver 2010 - allmänna tråden
Ambroo: Varför la jag upp den?
Kommentera

Sv: Vancouver 2010 - allmänna tråden
Hahl Bundy: Å vilken värld kommer du ifrån? Här snackar vi blowjob deluxe;-)

Jaja, jag vet... Men bollen låg sååå fint på straffpunkten!
Kommentera

Sv: Vancouver 2010 - allmänna tråden
Ambroo: Svårt att få killar när dom tar ut löständera?
Kommentera

Sv: Vancouver 2010 - allmänna tråden
spud: Spinner vidare från det självklara med tacklingar i damhockeyn till att undra varför de spelar med galler/helvisir? Är det för att man är rädd om utseendet?! Jag menar en sån som Erika Holst kan ju lika gärna köra utan visir överhuvudtaget då... Näe men seriöst, vad är grejen??

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Vancouver 2010 - allmänna tråden
Metal Guru: Det snackades väldigt mycket om att den nya riksserien skulle ge damhockeyn en enorm utveckling, och visst finns det utveckling att skönja. Men i min värld har vi i sverige inte underlag för en rikstäckande serie för damhockeyspelare, det är väl bara att titta på resultaten i den serien för att se detta. Det finns ju lag i den serien som kastat in 11 åringar i spelet. Tänk att se en 11 åring i elitserien, det hade inte blivit kvar något av den stackarn efter första bytet.

Låt tjejerna spela med killar i åldern 15-16 eller vilken nivå det nu kan jämföras att tjejerna är på, sen lägga de resurser som nu försvinner ut i tomma intet genom att klubbarna åker kors och tvärs genom sverige för att vinna/få stryk med 2 siffrigt på regelbundna läger för de bästa tjejerna. På så sätt får de hela tiden möta spelare som är bättre än de själva och tvingas till utveckling för att hinna med. Sen får de möjlighet att spela ihop sig som landslag på sina läger.

Att tjejer även ska få tacklas är så självklart att det inte ens är värt att kommentera. Hela hockeyvärlden förlöjligas som en stenåldersrest när vi har särskillda regler för herrar/damer.
Kommentera

Sv: Vancouver 2010 - allmänna tråden
Metal Guru: Jag kan bara hålla med.

Med nuvarande fart på rören är det ju fullt möjligt att gå och hämta en kopp kaffe medan tjejerna åker genom mittzonen.
Kommentera

Sv: Vancouver 2010 - allmänna tråden

mattias - 74:
"U 13 får tacklas varför inte vuxna tjejer?"

Jag är inte alls säker på att detta är lösningen på damhockeyproblemet.
Mindre rinkar - mindre än NHL-måtten - hade säkerligen gjort mer effekt. Kanske spela med sex utespelare?

Om damerna skulle börja få tacklas, skulle de inte få bättre puckbehandling, bli bättre skridskoåkare, få bättre blick för spelet, bli smartare spelare.
Och detta tror jag är mycket viktigare än att vi får se en Wikegårdsk propp här och där.

Kommentera

Sv: Vancouver 2010 - allmänna tråden

Jag var inte med i kvällens damhockeydebatt, och tur var kanske det.
Flinade gott åt MoDo-humorn kring de usla svenska tjejerna som bara kom tvåa.

Problemet med damhockeyn är precis som den i damfotbollen, fast bara så jävligt mycket tydligare. Så länge spelare, ledare och publik jämför sig med herrvarianten, så kommer vi att uppleva deras matcher som en urvattnad och viljelös korpövning.

Man måste börja på att skilja på Dam- och Herr-varianterna.

Kommentera

Sv: Vancouver 2010 - allmänna tråden

Berka:

Så länge inte tacklingar tillåts är det fruktansvärt trist att se på. U 13 får tacklas varför inte vuxna tjejer? Hockey är en fysisk sport och bör också införa tacklingar för damer!

Kommentera

Sv: Vancouver 2010 - allmänna tråden
Curlingtjejerna floppar igen mot ett fegspelande kanada, kul match!

Anette spelade så värdelöst att man undrar om hon överhuvudtaget spelat curling förut och kanada fegade sig igenom från omgång 2.

Vet inte vad det är, men jag verkligen hatar kanada när det är sport inblandat, dom drar sig verkligen inte för nått när det handlar om att vinna.

Är det idrott med fysisk kontakt så förekommer ofta regelvidriga tilltag gärna för att skada motståndarna och beroende på vart spelet spelas så tittar domarna i taket, är det idrott där man inte kan påverka varandras resultat under spelet så bommar dom igen omklädningsrum,byter speltider, stiftar några nya regler och stoppar alla bussar så motståndarna får gå, allt för att skaffa sig fördelar och Är det idrott där man kan påverka varandra under spelets gång fast utan fysik då fegar man enligt konstens alla regler.

När dom vinner är dom alltid medgörliga i media för intervjuer, men förlorar dom så låser dom in sig och håller käft.

Så nu var de sagt.
God natt
Kommentera

Sv: Vancouver 2010 - allmänna tråden
Jaha, så har man hög puls igen, då. Och Ferry är orsaken. En av fem, med ett skytte kvar. Neeeervööööst!
Kommentera

Sv: Vancouver 2010 - allmänna tråden
Paddan, jag snor denna av dig. Vad gör man när IOC är så äckligt korrekta att det är löjligt?
Kommentera

Sv: Vancouver 2010 - allmänna tråden
LL: Eurosport verkar inte lägga klipp på webben som svt gör. Eller är det bara jag som inte hittar rätt?
Kommentera

Sv: Vancouver 2010 - allmänna tråden
En av dom mest spännande skidtävlingar jag sett. När jag såg att förföljarna började ta tid på Olsson trodde jag han var rökt. Men snubben sparade lite krafter då han visste att dom skulle fånga upp honom, starkt gjort tycker jag.
Kommentera

Sv: Vancouver 2010 - allmänna tråden
Verkar som att alla ord är sagda,men Södergren är värd några ord också,han drar och saktar ner,precis perfekt i Johan Olssons tempo....

GULD
------
BRONS
Kommentera

« · 1239883 · »