Skellefteå AIK

16006 inlägg · 301 ämnen

Övrigt

« · 1828119 · » Till forumet


Sv: Övrigt
Farbror Barbro:
Leffe Boork for president! Den mannen har integritet och kunnande, en riktigt människokännare dessutom. Näe hon har bristande motivation, och nu lägger hon då av. Leffe hade ju rätt!

Sv: Övrigt
Yoda Marklund:
Han ska "nollställa mig mentalt".
Säger allt.

Sv: Övrigt
En liten intervju med juniorsläckar-Hedman.

Ja han släcker juniorer för att han tycker att det är kul.
Han kropp känns fräsch tycker han och är glad, men tyvärr är kropparna inte så fräscha för hans offer.
Han vill att Qatar ska hitta tillbaka till det de hade tidigare. Ja det blir nog sargutdunkarmedley och 0-0-dyrkan för hela slanten då.

Sv: Övrigt
KulaShaker:

bra med sponsring av Unicef, en bra start i livet, arbeta mot mobbing utanför isen.

På isen är det däremot "särbarn" samt dra en rak höger i ansiktet på juniorer i spelargången.

Sådant vill jag verkligen inte att dynastiernas dynastiförening ska pyssla med, Sånt får Brynäs göra, i sina reklamfria tröjor.

Sv: Övrigt
Till Barbro (och ev Yoda om det är ngn skillnad)!

Sv: Övrigt
Yoda Marklund: Jag är ingen stor vän av Rödin. Har kallat honom fjolla vilket jag anser att han är. Men han är även en gudabenådad poängspruta och att han blir utsedd till mvp kan jag förstå. Synd för Brynäs att han sticker.

Sv: Övrigt
Sen... uj uj uj UJ!

Vår lille stor back Nisse Burström vinner Salming Trophy, ni vet spelarpriset som Skellefteå AIK prenumenerar på, liksom serievinster. Halleluja Niklas och Skellefteå AIK!

Väldigt välförtjänt måste jag säga.

GRATTIS NISSE!

Sv: Övrigt
Ser att Antonia Rödin fick pris som SHLs duktigaste spelare av spelarna själva. Bara att gratulera, otur för Brynäs att Antonia oturligt åkte på smällen på träning.

För mig är det däremot ett felval, ifall jag lirat I SHL hade jag valt någon annan, nämligen... trumvirvel... Daniel Mannberg! Livsfarlig kille! :-)

Sv: Övrigt
Yoda Marklund:
Nu får ni hjälpa till här....är det nån sorts rivalitet mellan er och luleå eller?
Är lite svårt att tyda här i boken tänker jag ;)

Sv: Övrigt
2 nya ASS av Arvidsson inatt,verkar vara uppe i NHL för att stanna. Hans gamla vapendragare och kedjekamrat i Emanuelsson har gjort 3p på dom två senaste matcherna i AHL (2 mål och 1ass)

Riktigt kul att 'speedkulorna kör på 'over there'

Ikväll väljer jag Djurgården-Brynäs. Tror Brynäs måste hitta ett sätt att vinna första matchen för att greja att slå ut DIF.

Tippar att Djurgården vinner serien med 2-1 och att Örebro vinner mot HV med 2-0 i matcher.

Spännande värre:)

Lycka till!!

Sv: Övrigt
Farbror Barbro:

tror inte att någon väljer KHL för något annat än stålarna. Svårt att trivas i Putins faggor, Boratland eller Kebabistan utan att vara riktigt riktigt osmart tippar jag.

Oscar har faktiskt småbarn och det kan inte vara den bästa situationen att flänga runt där även om pengarna är bra, men förstår att någon vill ta pengarna i två år för att trygga framtiden för familjen. Man ska inte vara girig, två år räcker gott.

Enligt det jag har läst och forskat mig till så presterar samtliga hockeyspelare som spelar med oss 5-15% över sitt max, plus då en garanterad chans till att sitta på finalbordet och lira om guld-jackpoten, så tror inte att Oscars agent ljuger när han säger att Möller vill spela med oss.

Men jämfört med NHL så är vi ändå blahablaha. Så är det. Det är inte så att jag inte unnar Oscar en chans till NHL och ett envägskontrakt, men osäker på att han har förtjänat chansen då jag inte följer KHL som är en marginellt bättre liga än SHL. Det Oscar då borde göra är precis som du säger, komma hem till oss och prestera 5-15% över max och förtjäna ett fint envägs i NHL.

Sv: Övrigt
Ursäkta för lite svammel.
Jo det här med Möller. Kom på ett nytt scenario.

Kanske har de två åren i Ryssland satt sina spår och karln är verkligen sliten,risig och i stort behov av AIKs program.

Familjen och Oscar kanske känner de behöver landa också och vill ha det stabilt och lugnt en tid.

Då kanske en låg envägslön inte alls är intressant. Jag menar det kommer knappast skilja enormt på en hög lön i AIK.
Dessutom har han väl fått in en grundplåt nu i Ryssland så han sitter inte i sjön.

Då kanske han tänker att ett år eller varför inte två i AIK för att träna upp sig i toppskick och ordna riktigt fina stats är det vettigaste.

Skulle han stanna i två år är han ändå inte äldre väl än när Bellemare drog och hans karriär är inget dumt exempel med säkert minst 5 år i NHL.

Sv: Övrigt
Yoda Marklund:
Ser lovande ut men som alla säger kan vi inte ropa hej innan 15 juni.
Jag lär då inte göra det efter några snöpliga sena tapp senaste åren.

Jo jag har bara grunda kunskaper inom detta också men det som kommer vara avgörande är väl ändå detta med envägs eller tvåvägs?

Tvåvägs kan väl ganska många få men om man får gissa är väl ändå Möller lite mer kräsen eller?

Ett scenario där Möller erbjuds tvåvägs av ganska många men att han inte nappar känns inte helt osannolik och vore vår stora glädje.

Vad jag befarar är mest troligt är att han erbjuds ett envägs med låg lön och åker över och testar och förmodligen lyckas bra.

Sv: Övrigt
Tarasov:

Till din tidigare kommentar om lönerna först. Det ligger mycket i det du skriver. Men ifall sociala avgifter räknas in så sticker Qatar iväg ytterligare i toppen av kostnadsstatistiken. Tänket såklart på den sociala situationen uppe i ingenmansland med alla dess knivviftande koskensörplare där uppe.

Angående Möllers kontrakt har jag läst att han skrev på ett femårs som rullades i två år, så det påbörjas nästa säsong. YES!

Sv: Övrigt
Farbror Barbro: Jaha ja Lindvall i "riktiga" AIK visar allt han lärt sig i apan och blir utbytt efter 54sekunder och två silar, måste vara världsrekord eller helt normalt för en målvakt utbildad i apan?
Kanske någonting för Lasse att värva? Han har ju viss fabless för misslyckade målvakter från Solnaklubben.

Sv: Övrigt
Yoda Marklund:
Läsa först kommentera sen:).....

Sv: Övrigt
Yoda Marklund:
Skrev inte han ett kontrakt som gjorde att han var "tvungen" tillbaka.... Man pausade kontraktet har jag för mig

Sv: Övrigt
Holy Mackarel! Den lille giganten Oscar Möller är sugen på en återkomst till Sveriges i särklass bästa ishockeylag. Man sitter här och slickar sig om munnen. Bara att hoppas att vapendragaren Jocke lindström, ni vet... Guldpuckenvinnaren, också är sugen på fler SM-guld. Och sen har vi då Alm, Erixon, Rundblad, Emmanuelsson och ett gäng andra storstjärnor som säkert också är sugna. YES! Skellefteå AIK, hallelujah!

Sv: Övrigt
Farbror Barbro:
Kan tänka mig att rangordningen stämmer, alternativt att siffrorna är minus sociala avgifter, för siffrorna känns ca 10 mille för lite per klubb.

I er årsredovisning så står det spelare ledare mm fick 33,7 samt 8,3 i övriga pensionskostnader på det kommer sociala avgifter... Iofs förra årets siffror, samt att summan inkluderar alla spelare, tränare men vi får väl gissa att A-laget tar större delen av den summan.

Sv: Övrigt
Yoda Marklund: Ja till skillnad från dig så är jag lyckligt gift med en vacker kvinna och inte som du, sambo med en billig bag in box i en illaluktande ungkarlslya...

Sv: Övrigt
Zappaholic:

Men fanken också vilken suris du är. Gnällig suris. Är du skild?

Sv: Övrigt
Yoda Marklund: Tror du verkligen på Helbers lista är du ju till och med dummare än jag trodde.

Riktigt jävla rejält korkad med andra ord. Dyk in i bag in box-dimman igen, ditt spån.

Sv: Övrigt
Farbror Barbro:

Mycket bra skrivet Barbro, rentutsagt fängslande texter!

Flensis kanske får överklaga Helbers lista?

Tror inte våra 10 juniorer igår kostar så mycket. Över sikt kan det bli NHL spelare av flertalet, och då får vi ju on några miljoner till kassan för varje en av dem. Som en aldrig sinande guldgruva vår juniorverksamhet.

Bry dig inte om hjonet som häller kosken i sin Pajala Sunrise. Men passa dig för han kan nog bära kniv.

Hur går det förresten i riksserien?

Sv: Övrigt
Farbror Barbro: Fler? Håller med eltifoso här nedan, vilka andra källor har bekräftat?

Du måste ju kolla källan innan du bestämmer dig för att göra bort dig.

Sv: Övrigt
eltifoso:
Jag tror vi kan slå fast nu att siffrorna stämmer.

Sv: Övrigt
Farbror Barbro: Vilka är dom övriga som bekräftar? Ser ut som samma källa..

Sv: Övrigt
Fler som bekräftar.

Sv: Övrigt
Wilhelmsson:

Jörgen ta och skruva igen korken och stoppa ner kniven.

Återkom när du kan föra dig civiliserat och är någorlunda oberoende av Koskenkorva måltidsdrycken din.

Sv: Övrigt
Farbror Barbro: jahapp, nu blir man kallad för alkis också ... fy fan vilket miserabelt drägg du är, en jävla misslyckad abort.

ett fegt jävla svin som gömmer sig bakom ett fejkat nick .... sorgligt att du kan kalla dig för Skellefteå supporter, för du är en skamfläck, inget annat.

Försvinn nu under den sten där du har gömt dig i flera år.

Sv: Övrigt
Farbror Barbro: Helber har inte en susning. Bara spekulationer.

Sv: Övrigt
Wilhelmsson:
Frestande skriva som främst Sven Savage och Dansbandswolf i Qatarboken brukar göra.
Typ, Ja du koskenalkis Jörgen Wilhelmsson från Pajala. Du är väl så borta i spritångorna du knappt är vid medvetande.
Fast det ni gör är ännu värre för en oskyldig drabbas.

Till ämnet så kanske det var drygt 70 pers på plats. Tittade mer noggrant och såg bl.a Toyne Ringwald skulle vara två personer, fettot med de utvecklingsstörda ögonen och utseendet är lätt räkna fel på.
Det var enligt rykten ett par personer /sektion på sitt. Därför korrigerar jag personer på plats till dryga 70.

Helber är naturligtvis den mer trovärdiga jämfört med Osten som ljugit sig genom livet.
Här tror jag också det kan vara så de flesta klubbar räknat in löner för tränarna.

Qatar är jag ganska säker bara angett summan för spelarna så den korrekta siffran är nog drygt 50 miljoner för Qatar ca 10 miljoner mer än näst dyraste trupp.

Sv: Övrigt
eltifoso: ja precis, ger inte mycket för Helbers lista.

Sv: Övrigt
Wilhelmsson: Ok, märkligt ändå, på alla J-20matcher uppskattas siffran

På SHL går dom efter sålda biljetter (inte hur många som är där).

Mig spelar det ingen roll egentligen, lyfter mest frågan på om det var sålda biljetter, uppskattat antal på läktarna eller faktiskt antal åskådare på plats som nämndes..


Lite som en annan psuedodiskussion som endel engagerar sig i nu om truppkostnad i SHL

Helt ointressant eftersom de olika föreningarna räknat olika, vissa föreningar har bara spelarna med, andra (bland annat Färjestad ) räknar in även tränarna och materialens löner i truppkostnad

Så jämförelse bli bara skevt

Sv: Övrigt
eltifoso: enligt Luleås sida så var det 2236, står så på swehockey också, tror inte dom får "uppskatta" siffran, dom måste ha koll på sånt vid händelse av brand eller dylikt.

Sv: Övrigt
Wilhelmsson: Var det verkligen 2236 på matchen, eller är det en uppskattad siffra? Uppfattat det som att de som var på herrmatchen fick stanna kvar om så önskades och då hade dom det väl svårt att veta hur många som var på läktarna?

Att det var mer än 50 står klart för alla, men inte kan man vara säker på 2236?!

Förövrigt lätta pengar igår med ett bet på Lule kvinns

Sv: Övrigt
Farbror Barbro: nu vet jag att du är en Luleåhatare men varför sprida din smörja hela tiden ?

"Vad är vitsen? Var finns det genuina? Var är den äkta glädjen? Var är förankringen? "

Vad snackar du om egentligen? finns det ingen glädje i damlaget när dom vinner ? vad är INTE genuint med det ? varför tror du det inte är en äkta glädje ?

ibland är du så förblindad i ditt hat så det bara kommer ut ren dynga i dina kommentarer, förövrigt så var det 2236 personer på matchen, men jag antar att du inte förstår skillnaden på 50 och 2236 om man nu går efter dina inlägg på hockeysnack.

Sv: Övrigt
Tråkigt för Qatars damer med så dåligt stöd på läktarn i en avgörande kvartsfinal.

Får det till ca 50 pers på plats.

Kanske inte så konstigt,många i kommunen har väl inte hunnit uppfatta det köptes in ett damlag.

Nu vann de serien och är favoriter till guldet efter Porser pumpat in pengar och dammsugit elitspelare -första året!

Känns väldigt mycket Qatar över det!

Vad är vitsen? Var finns det genuina? Var är den äkta glädjen? Var är förankringen?

Få enskildas egon,komplex och tillkortakommanden som måste kompenseras är vad det handlar om!

Sv: Övrigt
Igår natt mål av Mekke inatt ASS av Arvidsson. Börjar bli till en vana att AIK spelare gör minst 1p per kväll nu:)

Riktigt tråkigt för J Alm. Killen var en riktigt härförare för oss och minns många av hans fina insatser. Beroende på hur vår backsida ser inför nästa säsong kanske en comeback inte är helt uteslutet.

Men vi kan inte och ska förstås inte fylla på med mini x ET,Rundblad och Alm:)

Viktigast är att man fortsätter ge 'junisar' chanser och förlänger med Nisse.

Men är övertygad att vi kommer få se minst en hemvändare på backsidan.

Ryktena om Fasth rullar på, ser förstås helst att Mackan stannar ytterligare två säsonger som 1a keeper och sen ev 1 säsong som back up.

Men iåm alla ryktena lär väl den chansen vara riktigt 'slim'

Spännande:)

/Xtra

Sv: Övrigt
Inatt kom Oscar Sundqvist första NHL poäng!!

Riktigt kul:)

'Sunken' som valde just AIK för att bäst utvecklas som ung hockeyspelare,och se vart det tog han.

All the way to the NHL:)

Stort grattis!!

Sv: Övrigt
Yoda.

Har på Växjö-BIF och Broadhurst ser ut som vanligt. Tror egentligen han kan bättre men kanske fick han hemlängtan och det blir bara en säsong i Europa.

Jo i pausen kom highlights LHC-Rögle och nu verkar tåget gå tyvärr för Modo.
Då behöver då inte AIK känna dåligt samvete imorrn utan bara gasa.

En annan grej med Qataranknytning är att Rautio gjorde en Lassinanti eller Modig eller Gusten eller Giantbaby eller Erik Grankvist. Dvs släppte allt och lite till.
Vad är de med Qatar och målisar? Dom är verkligen misslyckade. Dåligt utbildade?

Sv: Övrigt
Farbror Barbro:

ja hur går det i riksserien egentligen?

Sv: Övrigt
Lite mera Qatar.
Läser hur det hånas och fjantas om seriesegern för damerna och hur går det för Skellefteå AIK osv.

Dom har verkligen inte fattat. Bra på ett sätt.

Nu ett par dar senare är allt glömt -en tom framgång!
En köpt framgång utan rötter är bara stundens njutning,en chokladpralin.
Ingen utifrån blir imponerad och få egna känner genuin glädje och stolthet som varar.
Jag är riktigt nöjd med att Skellefteå valt en äkta genuin väg, även för damerna.
Hellre små steg på rätt spår som skänker äkta glädje än korta köpta tomma kickar Qatarstyle.

Sv: Övrigt
Skulle vara roligt höra hur många målisar Oilers fick ringa runt till innan de hittade (var det "lobotomerad" och "Giantbaby" han blev kallad av fansen?) en frivillig som tog skitjobbet som alla förstår handlar om att förnedra sig.
Antingen hoppa in i givna förlustmatcher eller stå när laget vill hamna sist.

Sv: Övrigt
Xtravaganskaja:

Starka prestationer av Adam Larsson och Klingberg. Men klart överglänsta av storstjärnan Mattias Modig som går in och storspelar borta mot Norsjö, division 2 norra. Matchvinnare i straffläggning, grymma 84.21% i räddningsprocent.

Durkslaget Mattias Modig är nog t om bättre än den skotträdde Anders ”Sållet” Nilsson?

Sv: Övrigt
Adam Larsson noterades för 1+1 i Devils "derby" seger över Rangers. 'Adde' har verkligen hittat rätt på andra sidan. Han överskuggades inatt av F Forsberg som noterades för ett Hattrick.

Även fd AIK bekantingen Mr 'Klingburger' noterades för 3p(alla ASS)

Tänk att både Klingberg och Norman har kommit till AIK från tuffa tider i Finland. Intressant att Klingberg själv ville hem till Göteborg när han var i Finland. Men det var AIK som visade intresse. Fick förstås killen vinna ett guld och få en rejäl nystart.

Något som känns igen med Norman?!:)

Är kanske inte så konstigt att föreningen har ett såpass bra rykte.

Vilka kommer till AIK nösta säsong:)

Sv: Övrigt
Härligt med två nya ASS från 'Mekke' senast. Rangers börjar se riktigt starka ut igen och tror poängen kommer börja rulla in så sakta för 'Ogge'

Larsson och Arvidsson spelar på och vem hade trott att så många AIK:are skulle vara ordinarie i världens bästa liga:)

Mkt viktigt att vi inte blir pinsamma och säger att vi forstrat spelare som Klingberg och Bellemare.

Sanningen består och är alltid bäst över tid:)

Skönt med ny vecka och tror vi kommer komma ut som ett gäng monster framöver.

Kom igen AIK:)

Sv: Övrigt
Mekke mål inatt och poäng i sin 2a raka match. Sharks är kanske hetast i hela NHL för tillfället och har stigit som en raket i tabellen efter sin trevande start. Melker hade även ett ASS i matchen innan och verkar hittat formen. Även O Lindberg har ASS i två raka matcher. Larssons devils vart dock nollade av ett annat lag som fått igång spelet i Penguins.

Nattens svensk var annars Läck som verkligen levererar stort för tillfället med ytterligare en vinst och nolla.

Ikväll blir det att se två formstarka lag drabba samma. När Örebro är i form är dom mkt svåra att göra mål på. Luleå släpper inte till mkt sista månaden så en målsnål och jämn tillställning känns ganska givet att förvänta. Tror även det blir jämt i den andra SHL matchen och inte omöjligt att Karlskrona äntligen får med sig en 3poängare efter full tid.

Själv längtar man redan till tors:)

På återhörande !!

Kom igen AIK:)

Sv: Övrigt
Xtravaganskaja:
Idag hade vi fd AIK:arna Melker och Adam i spel samt 'bekantingarna' PeB och Klingan. Alla utom PeB fick gå vinnande ur sina matcher!(1ass på Mekke)

Ska bli ett mkt roligt VM till våren tycker jag. Finns chans med många AIK bekantningar i en sluttrupp. Mårts gillar förstås AIK spelare sen gammalt då han vill åt verkliga vinnare.

Jämför man tex en Jimmie och Omark är det förstås en extrem skillnad på vinnarskallen. Jimmie har dubbla SHL guld,VM guld , KHL guld och räknar även in ett OS silver då turneringens såpass ovanlig och bara spelas vart 4e år. Samt den finaste svenska 'award' en forward kan vinna förstås.

Omark har....ja vad har killen vunnit egentligen ? Visar sig vara ingenting ? Jag hittar en vinst i en OKQ8 cup för 11 åringar där han verkar deltagit samt ett J18 silver.(OBS är ej ironisk!!)

Jag är ganska säker på att Jimmie kommer spela sitt sista VM framåt vårkanten och förstås även en annan gamling i Lundqvist. Känns bra då det är lite av en garant för svensk framgång. Mer osäker hur det blir med medgångspelare och egoister som lätt viker ner sig när det drar ihop sig?

Vi har även mkt intressanta målvakter i NHL. Lundqvist räknar jag bort då jag tror dom kan komma att gå långt. I första hand Enroth med backup från Gustavsson och Ullmark känns bra och realistiskt (även om Boston kan överaska.)Lehner och Läck kan förstås komma att bli intressanta men är mer tveksamma till dom just nu. Markström tror jag inte riktigt på trots att han spelat nån bra match.

Vad säger ni andra AIK fans? Vilka AIK spelare(fd AiK spelare) tror ni får följa med på Mårts avskedsfest/resa framåt vårkanten?

Sv: Övrigt
Helt underbart när motståndarfan basunerar ut hur dåligt AIK spelare lyckas utanför SHL och sen silar mygg och sväljer kameler så man blir mörkrädd. Hockeykunnandet hos vissa åsnor är så lågt att man seriöst blir lite smårädd. Ett nyligt exempel är att den enda som egentligen lyckats är Mekke:) (trots att han haft det tungt länge nu)

Ändå vinner inatt både A Larsson och Ogge sina matcher i världens bästa liga.

Larsson spelar mest i hela Devils(1min mer än den som spelar näst mest ) Han har 1+1 i matchen och är matchen 2a stjärna. Larsson kommer aldrig bli någon poängmaskin förstås. Men man kan lugnt säga att han är etablerad i världens bästa liga. 'Ogge' har haft kämpigare med poängen med spelar varje match och gör det mkt bra(i ett Rangers som är på väg ur en mini svacka)

Sen är det verkligen tur att AIK are inte behöver "skämmkudde" då dom inte kallar tex 'Bella' och Klingberg för sina fina AIK 'killar' . Detta trots att spelarna själva lyft fram vikten av tiden i AIK i deras utv,
För inte så länge sedan var tex ex V Fasth en härlig Lulekille:) Är inte han från Överkalix ? Osäker om han ens spelat i Luleå som senior? Det stannade förstås inte där. Fanns andra mkt magstarka exempel på "egna målvakter" man undrar vad det tjänar till att ljuga och hitta på egentligen?

Hur ser då läget ut egentligen? I sanningens namn har många AIK spelare haft det tufft i dec-jan. Närmast spel från AHL skulle jag säga att Arvidsson och Emanuelsson är. Den sistnämnda spelade sist i i en 1a lina med två andra spelare som denna säsongen gjort en massa NHL matcher(hade två ASS i matchen ) Emanuelsson har nästan 0,5p per match i AHL och är i absolut topp i lagets+- med plus 14.(detta trots att hela förra säsongen förstördes pga operationer) Nashville går rätt så tungt så Arvidsson lär snart få en ny chans att visa upp sig. Sen ligger förstås inte Kusmark i Skellefteå :)

Men är inte heller typ 15 mil som mellan Övertorneå och Luleå:)

Det bästa med utflyttade AIK spelare är att dom kämpar och inte ger upp vid första motgång. Ogge gnetade på i 2 hela säsongen i AHL innan belöningen kom. Troligen kommer Emanuelsson göra detsamma trots trovärdiga rykten att han vill 'hem' till AIK efter säsongen om inte chansen i NHL dykt upp:)

Imorgon matchdag igen :)

Kom igen AIK!!:)

Sv: Övrigt
Yoda Marklund:
Ja alltså mitt drömscenario angående Rundblad är nu att han får många matcher i vår i Schweiz för att sedan återvända hem i april. Vem vet han kanske känner sig heldassig och anser han inte vill störa AIK nu i vår med rehab och förhoppningar.

Är det så han bara tänkt åka runt i klubbar i europa och casha in resten av karriären blir man besviken.

Ja hemvändare är positivt och säg om Alm eller Erixon vill hem skulle en som Urbom bli överflödig. Inget ont om honom men alla med AIK-hjärta och fostran är naturligtvis mycket säkrare kort.

Sedan är våra äldsta inte så många år från pension och där skulle det inte skada med relativt erfarna som Erixon.

Det som är farligt är om många vill hem samtidigt och på kort varsel så det blir väldigt lite utrymme för de yngre på väg upp. Det måste hinnas med att fasa ut Pesonen/Broadhurst -kontrakt.

Tror inte heller Petterström får förlängt men nog borde han få bra betalt nånstans och inte deppa ihop. Ungefär som Erik A till Malmö eller Skogs.
Norman tycker jag är värd betala för.

Huvudsaken det finns hunger och ambitioner i klubben och vilja att utvecklas. Lagom genomströmning är bäst.

Det får inte bli en plats för mys nostalgi och reträtt för att hämta löner.

« · 1828119 · »