Oj! Trodde sickot Savage tagit time-out.
Det råder inget tvivel om att han är inne och läser här,tror nästan Robert P gör det också. Ingen slump att två Qatarfans nu börjar ifrågasätta vikten av egna produkter inför år av köpfest.
Brukar läsa på luleåforum och när det spekuleras kring kommande trupp är det ibland någon nykter som skriver ung.-ja men vi måste väl ha någon svensk bland backarna,eller -nog måste någon norrbottning få spela i annat än 4e kedjan...
Qatar är så satans avklädda och förnedrade dom är beredda göra vad som helst. Ut med all anständighet och nu ska det köpas köpas köpas så vi kan åsamka Skellefteå AIK någon form av skada i något möte.
Tabellen verkar dom inte bry sig om längre utan gör bleka insatser mellan komplexmötena.
Redigerad kommentar
Sven Sewage:
Riktigt grova påhopp han kör med. Förmodligen är de flesta Qatarfans mentala hälsa i botten snart.
Dom fick väl en kick för några månader sedan med Poshpengarna men nu när det börjar rinna ut i sanden och vi är nära trippeln blir dom sjuka.
På tal om miljonregnet så ska det ju plöjas ner i damlaget också. Dessutom om man räknat på alla överpriser dom tvingas betala för att öht locka spelare till klubben med sämst rykte tror jag det blir ganska modest förbättring.
Jag tror faktiskt Sweatt är vad Osten fick för årets slant. Sweatt är den man inte haft råd med i tidigare budget. Nåja vi får väl se.
Det stora problemet för Qatar tror jag ändå är tränarna. Håller med om att Fagervall ger ett reko intryck men en 8e plats imponerar inte. Nu när första smekåret är över tror jag det blir än svårare om dom inte håller måttet. Burström och Skuggan hör man då även Qatarer tvivla på och meritmässigt har dom inte mycket komma med,Fagervall likaså.
Det spelar ju ingen roll vilka stjärnor man stoppar in om tränartrion förvandlar allt till sand.
Kaiser: Samtidigt blir man lite orolig när Renberg tippar oss.
Evertssson: -Alla lag är köpelag.
Han får svamla som han vill men tror ingen blir lurad. Dessutom tror jag det kommer visa sig nu om importerna verkligen brinner,tvivlar starkt.
Sewage. Läste du fått in svaret nu på Hockeysverige men Robban har inte svarat än.
Såg ett annat svar av RP och den gode Robban är ute och cyklar tycker jag. Han har väl för vana att vägra ge sig och ofta slutar det bra men när han har fel skulle han nog avbrutit och försökt pudla lite.
RP blir barnslig några gånger. 1. "Ska vi stänga gränserna"? -snälla,det har ingen sagt.
2."Kanada där bryr sig NHL-lagen minsann inte om vilken nationalitet som ingår i lagen,det får juniorligorna ta hand om". snälla,jag kollade igenom de flesta kanadensiska lagen och dom ser ut ungefär som Skellefteå INTE Växjö. Merparten kanadicker,några jänkare och resten nån finne svensk ryss och tjeck.
3."Publiken skiter fullständigt om det är Rosen eller Laakso som gör mål" -Det vill jag syna. Man förstår RP är miljöskadad av uppväxten med Qatar men normala fans önskar nog hellre hemvävt än utländskt.
4. RP visar som ingen insikt eller förståelse för sambandet återväxt,förebilder och fördelar med egna spelare. Tror han de flesta ligor som har kvoter gör det för skoj skull?
Några egna tankar. Anders Öman (Porser) lyfts fram som fantastisk i hockeykväll med sina pengar. Nu låter man väl överklok men med min ålders rätt måste jag säga jag är skeptisk. Vad är det för glädje att på kort tid köpa ihop ett lag som vinner?
Jag tror att en som Öman bara får sitt ego och egna tillkortakommande tillfredsställt. Sola sig i glansen ser det ut som.
Redigerad kommentar
Sedan vill jag säga det är knappast Växjö Robert P försvarar utan hans egna Qatar det handlar om.
Obs. Jag är inte den där Stefan som svarat RP mycket klokt.
Qatar förlängde nyss med Johan Forsberg och han har inte varit sämst men tålamodet börjar tryta nu hos fansen. 13 forwards klara och en sämre trupp nu skulle jag säga.
Qatarerna väger i sin tur in Hedman,Sweatt och Lagace som förbättringar men en viktig faktor är att dom ser ut att tappa kulturbärarna och då kan det plötsligt braka iväg.
Redigerad kommentar
Måste tillägga med risk för att bli tjatig.
När man anklager Qatar( Luleå) och Dubai ( Växjö) för att vara köpelag så är det principen. Om två lag ballar ur och helt saknar kompass är det inte hela världen för svensk hockey men om alla SHL-lag skulle köra samma stil skulle det ju lägga en våt filt över tillväxten, tror jag.
DansbandsWolf: nu får du lugna ner dig. Ross är en sopa oavsett vilket lag han kommenterar. Sen, ursäkta mig för att jag för en gång skull kritiserar någon! Har jag rätt till en åsikt? Visa mig de inlägg som jag kritisrar folk som säger nått negativt om SAIK? Eller är det förbjudet att på detta forum uttrycka en åsikt om de som man anser är fel ute?
Ge upp din häxjakt DBW, nu börjar du reta upp mig. Du pratar om repekt men visar ingen själv!
DansbandsWolf: Känner att jag är så förbannad att jag måste kommentera mer. Har du läst alls vad jag har skrivit till tex Sven.Savage? Många skulle nog säga att han har skrivit många anti-SAIK inlägg, men jag har istället berömt honom och inte hackat på honom. Flera SAIKfans här tycker säkert jag är galen som har berömt Sven, men jag kan skilja på sak och person förstår du!!!
Patrik Ross däremot är en sopa, han ska inte sitta i TV och tycka till om hockey!
DBW, du är så arg så att fort någon SAIK-fan uttrycker en åsikt om de som kritiserar nånting om SAIK, så är du här och hugger. Du har långt kvar till Sven.Savages förmåga att uttrycka sig. Sluta hata så mycket...
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
DansbandsWolf: Då får man väl säga som Fagervall -DET ÄR DJÄVULSKT GROVA ANKLAGERSER!
Ser fram i mot finalen mot Växsjö, det kommer nog bli en riktigt tuff batalj och nog känns det som att vi borde ha en god chans att ta dom. inför säsongen var Växsjö hela hockeysveriges stora favorit så nog borde dom känna en del press.
All pajkastning hit och dit om köpelag ect är väl saksamma, alla klubbar vill väl ha så bra lag som möjligt och har man inte allt för bra junisar så är det bara att investera i annat. Känns extra bra då vi varit duktiga på att plocka upp duktiga junisar och spettsat med bra inköp (nu har inte alla inköp slagit väl ut) vilket gör det extra roligt att det gått så bra i år.
Kaiser:Tråkigt att göra dig upprörd så här på morgonen, min avsikt är inte att komma under skinnet på dig utan på SS/Barbro och möta trollet med trolleri :)
Varför är jag överhuvudtaget här? Ja jag tror att Skelleftebon "Ronerik" kommentar i Norranbloggen om Foppas förlängning med Luleå säger allt:
"Förunderligt att självförtroendet fortfarande är så svagt i Skellefteå. En förening med den historiken skulle kunna höja sig över bypolitikens futtigheter. Det kan nog Skellefteå AIK också. Många av dess fans besitter tyvärr inte den resningen. Det kan inte bygga på annat än mindervärdighetskänsla att man tar varje tillfälle att ge våra norra SHL-grannar ett tjuvnyp, eller ett Petterströmskt pungslag. Hatet tycks drivas mycket från den Västerbottniska sidan gränsen. Samtidigt antyder dessa tillitslösa individer att allt kommer från norr. Dumheter! Läs vad ni själva skriver! Får jag påminna om att vi är i Final? Vi har möjlighet att vinna SM-guld! Snälla ni - glöm nu CHL-förlusten. Det är ok att hylla spelare som varit hos oss, oavsett om de nu är i SKA St Petersburg eller i Luleå Hockey. Att skribenten ville vinna poänger hos oss genom att understryka det som varit mindre bra kan vi bortse ifrån. Journalister är journalister. Luleå spelar inget mer i SHL denna säsong. Koncentrera nu uppfinningsrikedom och kreativitet på det positiva, att följa resan mot guldet."
Trevlig helg!
DansbandsWolf: OK. Jag har lugnat ner mig... Vad det gäller tjuvnyp och pungslag, så tror jag att båda sidor är lika dåliga. Jag tror inte Luleåfans varken är värre eller bättre än oss från schtaan...
Angående Foppa: Jag gillar Foppa, oavsett vilket lag som han spelar i. Hans armbåge på Fernholm var ett olycksfall, det var jättefult osv, men det finns inte nått ont i Foppa. Ni har tur som får behålla honom.
Kaiser:
skärpning Kaiser. Det är bra att försöka vara objektiv, men inte okej att dra ner Skellefteå AIK i smutsen och jämföra med det grisigaste, osportsligaste och ondaste laget någonsin i SHLs historia.
Vad det gäller tjuvnyp och pungslag, så tror jag att båda sidor är lika dåliga.
Näe, absolut inte! Qatar har (hade?) spelare som Ledin, Gnomström, systrarna Abbots, skallkrossar-Forsberg, taliban-Janne, juniorsläckar-Hedman etc. Dvs Royal Straight Flush i hjärndöda spelare. Så är det inte i Skellefteå AIK. Visst gjorde Petterström en ful grej när han hackade Rödin emot pungen, men i Qatar så gjorde Abbot det 2 ggr. De är mer än dubbelt värre när det gäller tjuvnyp, överfall, fult spel, bentackling, skallkrossning, osportslighet, jag skulle nog våga påstå att de är 10 ggr värre. Grusa spelargången någon?
Jag tror inte Luleåfans varken är värre eller bättre än oss från schtaan...
Jag tror inte att Skellefteå AIKs fans skanderar "låt han dö, låt han dö" när en spelare ligger utslagen efter ett otroligt fult överfall? "Hata, hata, hata" brukar man inte heller höra från Skellefteås fans? Skellefteå AIK är inga änglar, men vi är inte genomruttna och genomonda som Qatar i alla fall.
Den goda sidan av kraften och den onda sidan av kraften är inte samma sak. Lär dig se skillnad!
Förstår inte varför Qatars orchfans (samt rumpnissar) ska vara här och mopsa upp sig? Nu är det SM-final, inte grundserie eller slutspel då Qatar trivs som bäst. Nu ska vi göra upp med Dubai om mästartiteln, vårt sedvanliga gnabb kan vi ta när gudet förhppningsvis bärgats.
Sen kan Qatar, Dubai och Robert Pettersson sitta där och skråla att det är mycket roligare att köpa in ett gäng 35-åriga kanadicker på ettårs än att utveckla egna unga spelare från pojkålder. Lite ding-ding värld resonemang eftersom varenda sportintresserad inser att Qatar och Dubai såklart hellre hade satsat på egna speare ifall de haft lite hockeykultur i bygden. Dubais fans erkänner i alla fall det, Qatar lever någon slags förnekelse. Vissa muppar i Qatar tror t om att Qatar har anor eftersom man lirade byalagshockey på uterinkarna på 60-talet emot Jörn och Medle.
Evertsson säger:
Men hade det funnits Växjökillar att fylla hela laget med så hade vi jättegärna gjort det.
Betyder det att Evertsson är rasist eller Sverigedemokrat? ;-)
Skulle inte tro det. Skulle inte tro att Bayern Munchen eller Barcelona heller är rasister då de ofta väljer att satsa på egna produkter. Samt Skellefteå AIK.
DansbandsWolf:
jag är inte religiös i ordets rätta betydelse, men jag får erkänna att jag ganska ofta ber till hockeygudarna. Jag känner minst sagt bönhörd från hockeyns högre makter, det kan jag lugnt påstå! ;-)
Sen har jag har en vers från bibeln som jag skulle vilja att du citerar till din biskop:
"Ni kan inte tjäna både Gud och mammon" (Matt 6:24)
Sven-Barbro Slobodan Banan:
Ändå är det köpespelarna som står för majoriteten av poängproduktionen hos er...konstigt.
Redigerad kommentar
Kurtan:
Han är inte från Skellefteå eller ens från Västerbotten iaf (detsamma gäller lill-Sunken), utan från Norrbotten och den mkt trevliga orten Arvidsjaur, men köpespelare rankar jag honom inte som men inte en Skellefteågrabb heller....sen att han utvecklats av Skellefteå håller jag med. Men det finns andra köpespelare jag tänker på...
Hade dock situationen var annorlunda att Axel spelat i Luleå så hade Sven-Barbro Slobodan inte räknat att Luleå utvecklat honom utan kommit fram med någon dum förklaring att Luleå inte utvecklat honom, som t.ex Mattias Öhlund och Micke Renberg som några exempel.
M.Lemmiöx Rumpnisse:
Klart Qatar bidragit till dessa spelares utveckling.
Micke Renberg (fin bild förresten!) från Piteå där han nu bor gick till Qatar som en 18-årig juniorlandslagsman. Han gjorde 3 säsonger innan had drog till NHL.
www.eliteprospects.com/player.php?player=734
Mattias Öhlund gick också till Qatar som 18-årig Juniorkronorspelare, 3 säsonger i Qatar innan det blev NHL.
www.eliteprospects.com/player.php?player=749
Tomas Holmström gick till Qatar som 21-årig allsvensk poängkung, 2 säsonger i Qatar.
www.eliteprospects.com/player.php?player=712
Dessa tre "egna produkter" hade alltså sammanlagt ca 300 matcher totalt i föreningen genom åren, ca 100 matcher var totalt sett.
Men på den tiden hade faktiskt Qatar spelare från den egna regionen.
Sticker ut hakan och drar till med att framtidens Holmströms, Renbergs och Öhlunds lirar med Skellefteå AIK, hela norrbottens lag. Varför? Tror de föredrar vår hockey och inte dunka sarg ut och vara osportslig och hjärndöd.
Kaiser:
bulls eye av Lindström! Snyggt med tjuren Ferdinand liknelser också.
Det handlar inte endast om otroligt fula överfall och ett enormt osportsligt beteende innan pucken ens är släppt. Nej, utan man måste även slänga in lite överklagan, bryta mot alla överenskommelser, "titta vad han gjorde då", lite blandat rättshaveristbeteende... då är man Qatar through and through!
Sen om man går ifrån faktan och går til det personliga... har en liten känsla av att synen på föreningen inte blir förändrad till det bättre när det kommer en massa orcher och sylar flaskor mot skallen på en? Kanske lite långsökt tänkt av mig där, men jad tror inte det? Där kan säkert DansbandsWolf och rumpnissen hjälpa till och reda ut, fullblodsmongot mr Dramaqueenkärring är ju inte här och läser har han ju skrivit 100 ggr ungefär
Sven-Barbro Slobodan Banan...
Ja se där, förstod att du skulle komma med en dum förklaring att dessa spelare inte var Luleås förtjänst utan nu säger du att de är utvecklade i Qatar. Nog för att de har en egen liga men den grundades 2003, alltså då dessa förnämliga spelare utveclade av Luleå lirade i NHL...alltså i NHL, inte som bänknötare i AHL eller de lägre ligorna.
Blister Brigade:Ja han Holmström är ju Norrbottning såklart killen har sunt dna :). Hans pappa blev bortmobbad från saik och är idag uppskattad juniorledare i Luleå Hockey, hur tänkte Lasse där?
DansbandsWolf: Duktiga juniorledare har vi bra om som säkert redan märkt ;-) och roligt om vi kan hjälpa Lule med lite kompetens. gynar norrlandshockeyn
Vi får vara tacksamma som håller på Skellefteå AIK och inte Qatar eller Dubai.
Även om jag tror stenhårt på seger idag och hela serien får jag erkänna en till hemmamatch finns tillhands som tröst vid förlust.
Vinna en 7e avgörande blir ytterligare ekonomiskt tillskott och förmodligen en ännu skönare känsla.
Kaiser:
hemmagjord pizza här också, check!
Kör med en låda rödtjut själv dock!
Tippas 5-2 till AIK, Holmström och Heed 3 poäng vardera.
SM-final med SKellefteå AIK ... ett säkert vårtecken i Sverige! :-)
Alltså, gå in på Qatars sida och läs Bagdad Bobs senaste psykotiska alster. Det har på riktigt slagit slint på gubben.
Nu tror han att det är JAG som hittat på och dragit igång med köpelag under de senaste 5 åren!!!
Nu senast sitter fullblodsmongot och skriver att han minsann aldrig är här inne och läser, fast det är såklart uppenbart att han gör det. Snubben har ingen egen fantasi och skriver inga egna grejer, utan det är bara kopiera och klistra in från någon annan källa. Det "egna" är då referat av typen: Sandström slår sarg ut, för hundronde gången denna match".
Tidigare var det att jag skrev genom andra signaturer, en lögn som han upprepat tusen gånger och då lyckats lura med andra här på HS. Tidigare skrev han själv under flera hundra olika signaturer på svenska fans, men de var såklart lätta att känna igen. Ibland likade han sina egna inlägg flera hundra gånger!
Nu är det tillbaka till att man köper horor i Thailand. Tidigare var det att man skulle få stryk, att man skulle bli dödad. Önska att man dog. Sedan var man nazist, rasist, Breivikhyllare, pedofil, inavlad är man i var och varannat inlägg.
Det sitter alltså en kille och kallar andra lag och spelare för diverse öknamn, men när någon skriver samma sak om Qatar... ja då blir det att kopiera och klistra in denne text i flera hundra inlägg. Titta snyft snyft skriver skvallerbyttan som nu upprepat 50 gånger hur dum jag var med han fast han var oskyldig.
Kraftig varning för multipel psykisk sjukdom, det skriver jag inte för att vara taskig utan för att jag på riktigt tror att det är fallet. Han avslöjade även sig själv när han visade att han en riktig expert på psykmedicin - iofs inte förvånande.
Det är så otroligt låg klass. En person som totalt saknar alla former av integritet och hederlighet.