Svenska Hockeyligan

7507 inlägg · 377 ämnen

SM-guld FBK 2002??

75986 · » Till forumet


Sv: SM-guld FBK 2002??
Är beredd att hålla med.... men det är ju ända, var man än vänder sig, pengarna som styr.... tänk dig själv vilket joob skulle du ta om det var en 10-100 faldig skillnad i lön... Men är det roligare hockey over there?... knappast säger jag efter att ha sett detta. Dom har mycket att lära... vilket om inte annat syntes i OS. Att spela som ett div 1 lag... osv som Hardy sade...

SM är över och det blev vårt... Glädjen kunde ha varit större... jag vet inte men ett tomrum har infunnit sig!!!

L
Kommentera

Sv: SM-guld FBK 2002??
Hur kan man ens tänka tanken att ett elitserie lag kan mäta sig med ett NHL-lag när det ser ut som det gör? När dom kan sitta på sina feta arslen i den förbannade arroganta jävla draften och välja och vraka bäst fan dom vill bland spelarna i Europa, och betala en symbolisk summa som hjälper till att hålla klubben dom just våldtagit vid liv ett tag till så dom kan forsätta fostra och skicka över spelare?

NHL-lag och lagen i restan av världen spelar inte på samma villkor och så länge vi inte gör det så är det ju absurt att jämföra ett ES-lag med ett NHL-lag.

Det som behövs kanske mest och framför allt först är transfer-summor liknande dom i fotbollen. Nu är det ju det (usla) avtal som IIHF och NHL har som reglerar priset på en spelare. Om det var som i fotbollen så kunde dom Europeiska klubbarna sätta sina egna prislappar på spelarna.

Usch jag avskyr verkligen NHL, och kanske är lite extrem men så tycker jag också att dom svenska NHL-scouter som rapporterar om spelare till gamarna på andra sidan atlanten är snudd på fosterlandsförrädare ;-)
Kommentera

Sv: SM-guld FBK 2002??
sog = sig
Kommentera

Sv: SM-guld FBK 2002??
FBKtjejen: Det är väll svårt att uttala sog om den saken redan nu. Beror väll på vad man får behålla för spelare och vilka som kommer nya !
Kommentera

Sv: SM-guld FBK 2002??
tror att färjestad blir svårslagna även nästa säsong!
Kommentera

Sv: SM-guld FBK 2002??
såja..de va denna säsongen,,segrare: Färjestads BK!!!
ett lag som är värda de här guldet till 110%...obesegrade genom hela slutspelet o laget har allt som krävs för ett SM-guld:
bra målvakt
bra anfall
bra försvar
bred trupp
mm

listan skulle vara enorm om man radar upp FBK´s alla positiva sidor. o alla dessa positiva sidor kombinerat med varann leder till ett väl förtjänt SM-guld!!

GRATTIS FBK!!!!!!!!!
Kommentera

Sv: SM-guld FBK 2002??
Färjestad tog de till slut...härligt! FORZA FÄRJESTAD 4-EVER!
Kommentera

Sv: SM-guld FBK 2002??
Nej man ska aldrig ta ut nått i förskott allra minst i hockey. Se bara hur 0-1 på kort tid vände till 3-1. Visst känns det skönt att sätta sig i soffan med 2+ men klart är det inte förrän hesa fredrik sagt sitt. FBK.......laget med det LILA extra ;o)
Kommentera

Sv: SM-guld FBK 2002??
Fungerar laget som vanliigt så borde det gå ganska lätt, men det tror jag inte... Det klassiskt svenska att ta ut segern i förskott verkar i alla fall gälla fansen... hoppas det INTE gäller spelarna...

go fbko
Kommentera

Sv: SM-guld FBK 2002??
Idag tar Färjestad sm-guld!! bara att inse!!
Kommentera

Sv: SM-guld FBK 2002??
Tack!!! *rörd* =)
Kommentera

Sv: SM-guld FBK 2002??
Det är klart att färjestad vinner sm guld jag står ju i klacken
Kommentera

Sv: SM-guld FBK 2002??
Färjestad vinner sm-guld imorron!!!
Kommentera

Sv: SM-guld FBK 2002??
Ja, någon sådan liga skulle de vatt kul att starta...men tyvärr tror jag inte de blir möjligt, såvida inte någon drar in en jävla massa pengar till en turnering då kanske NHL-lagen kommer åtminstonde fundera lite på de.
Kommentera

Sv: SM-guld FBK 2002??
Ja, det skulle vara riktigt roligt. Utgången skulle vara ganska given, men ändå ganska kul. Tyvärr så finns det väl inget sätt att få till en sådan match utan att skapa någon sorts Europaliga där vinnaren möter Stanley Cup mästaren i en match om titeln som världens bästa klubblag i ishockey.

För att få status i en sådan match måste massvis med pengar pumpas in i europeisk ishockey, tillräckligt för att få de bästa europeiska spelarna att stanna här så att lagen som deltar blir tillräckligt bra för att kunna matche de nordamerikanska. I ett sådant läge finns nog inga Svenska lag med, utan den europeiska hockeyn skulle bli som den europeiska fotbollen. Jag ser inte det som ett realistiskt scenario då intresset inte finns i de stora europeiska länderna.
Kommentera

Sv: SM-guld FBK 2002??
Enkelt konstaterande: om inte FBK drabbas av kollektivt hjärnsläpp är SM-Guldet i hamn redan. MoDo måste ha hjälp av FBK själva för att ha en chans.
Kommentera

Sv: SM-guld FBK 2002??
Ja OskarB, vi förstår dig... men det skulle vara väldigt roligt att se en match som gäller något och inte i en NHL-Challenge match som du inte ger så mycket för....

faktiskt!
Kommentera

Sv: SM-guld FBK 2002??
Vad jag försökte säga var att tom de sämsta lagen i NHL har 10-15 spelare i laget som är bättre än de bästa i FBK. De sämsta i dessa NHL lag är kanske i paritet med de bästa i FBK. Om man nu kan göra en sådan jämförelse på ett rättvist sätt...

Toronto skulle sopa banan med er eller vilket elitserielag som helst. Ja vilket icke-NHL lag som helst. Naturligtvis förutsatt att matchen gäller något för båda lagen och spelas under säsong. De här "NHL-Challenge" matcherna som spelats på sommaren ger jag inte mycket för...
Kommentera

Sv: SM-guld FBK 2002??
rejält över huvudet...
hmmm tror jag inte... som sagt, vore kul att se...
På stor rink förståss och om dom tvekar att ta över Gerber så är väl det deras huvudvärk. Deras ord är knappast min lag...

matchen vore i alla fall som fbkare mycket rolig att se och få reda på hur de står sig internationellt...

anyway... lördag kl 18, då vet vi
Kommentera

Sv: SM-guld FBK 2002??
Guldet hamnar i karlstad i år.
En riktig glad värmlänning.
Skål till alla färjestads fans och alla andra som tycker att fbk ska ha guldet redan imorgon.
Vi är bäst, kolla maraton tabellen också*ler*
Kommentera

Sv: SM-guld FBK 2002??
Lunkster>>

Nu tycks framgångarna ha stigit dig rejält över huvudet. Jag tror alla NHL lag hade slagit Färjestad i en matchserie där det gällt något. Möjligtvis att FBK tagit någon match mot något av de sämre lagen...

Ett lag som Anaheim som tillhör de sämre i NHL tvekar över att plocka över Gerber som väl varit er viktigaste spelare i år. Det borde väl säga en del om klassen där borta?
Kommentera

Sv: SM-guld FBK 2002??
Lunkster:

Ja, de hävdar ju bl.a. i AB att MoDo är bra på PP, men det har jag aldrig märkt. Några bra PP har man ju sett dem spela, men att det skulle vara en styrka för MoDo håller jag inte med om. Det är nästan så att man hellre vill se dem i 4-5 än i 5-4 (fast inte mot FBK, iofs).
Kommentera

Sv: SM-guld FBK 2002??
Tycker faktiskt lite synd om MoDo.....
Kommentera

Sv: SM-guld FBK 2002??
Att MoDo är kassa på pp tror jag inte... inte med de spelare de har.
Däremot så är fbk fruktansvärt starka i bp vilket de visade flertalet gånger under matchen ikväll. Sen får vi se hur det går utan Trygg där bak... tryggheten själv... kan bli luckor, låt oss för finalens skull hoppas så. Annars kan man ju inte säga annat än att man njöt i princip varje sekund.... undrar om Toronto hade slagit fbk ikväll? vore roligt att se den matchen....

Jag blev onykter efter finalen... gick inte att låta bli...
tjo ho fbko
Kommentera

Sv: SM-guld FBK 2002??
Ja, man förstår ju varför FBKs coach tyckte att det var för lite utvisningar i matchen i tisdags...

Tråkigt att MoDo aldrig verkar kunna bli bra på PP.
Kommentera

SM-guld FBK 2002??
På den frågan ställer ja svaret: JA!!

efter kvällens match kan man inte bli annat än imponerad av Färjestads underbara spel...7-2 var mycket rättvist, FBK var det klart bättre laget o de e en helt annan fart på spelet när dom har pucken...sen e FBK otroligt skickliga på att sno pucken från MODO-spelarna i mittzon o påbörja ett bra anfall, o nårra ggr leder detta till mål. I alla fall tillräckligt många ggr för ta hem en säker seger. De va jämnt uppe i Ö-vik första matchen o där va de väldigt lite utvisningar, 0 pp för FBK...betydligt fler utvisningar i LLA o de resulterar i fler mål vilket resulterar i bättre hockeyunderhållning...därför tycker ja domarnas nivå va bra o den borde hållas likadan på lördag...

Lycka till FBK o fixa guldet, ni förtjänar de verkligen!!
Kommentera

75986 · »