« Föregående · 1925005 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: Timrå IK - Rögle BK 2018-11-24
Kommentatorn låter lite ledsen över att oddset-tvåan ser lite osäker ut.
+ 2
Sv: Timrå IK - Rögle BK 2018-11-24
Puckat:
Ändå har ju inte vårt PP varit dåligt alls, vi står oss riktigt bra. Bäst skotteffektivitet i hela ligan i PP även.
Nu gäller det att hålla 3-0 perioden ut!
Ändå har ju inte vårt PP varit dåligt alls, vi står oss riktigt bra. Bäst skotteffektivitet i hela ligan i PP även.
Nu gäller det att hålla 3-0 perioden ut!
+ 3
Sv: Timrå IK - Rögle BK 2018-11-24
Fantastisk repris på 3-0målet. Droppen från Berglund. Sen ska han driva på mål men blir fullständigt bortmotad, vilket öppnar isen för Boyce!
Sv: Timrå IK - Rögle BK 2018-11-24
Se där, Drugge behövde 30 sek på sig att göra poäng i PP. Synd bara att det tog 20 matcher innan han fick chansen
+ 13
Sv: Timrå IK - Rögle BK 2018-11-24
Vafan min flashscore app plingar mer än vad blodsockersensorn på födelsedagskalas.
+ 1
Sv: Timrå IK - Rögle BK 2018-11-24
Woody Jokinen: Alla gamla vapendragare har vaknat, Men Pogge sover och Rögles backar har också fått besök av Törnrosa.
Sv: Timrå IK - Rögle BK 2018-11-24
14-2 i skott. Timrå IK klär av SHL:s mest formstarka lag.
3-0. Boyce, Laxen och Jalasvaara kliver fram!
Fuck ångest:)
3-0. Boyce, Laxen och Jalasvaara kliver fram!
Fuck ångest:)
+ 4
Sv: Timrå IK - Rögle BK 2018-11-24
Woody Jokinen: Haha! Årets skönaste utvisning - alla kategorier.
+ 1
Sv: Timrå IK - Rögle BK 2018-11-24
Så här ska Timrå spela. Tätt, intensivt försvarsspel och stenhårt jobb över hela banan.
Jalle!!!
Jalle!!!
+ 3
Sv: Timrå IK - Rögle BK 2018-11-24
The great one: Fan vad slött att kolla att det fanns en tråd. Skapad av Hälge.
+ 1
Sv: Timrå IK - Rögle BK 2018-11-24
The great one: Tänk att vi kan spela så bra i början av matcherna. Slå inte av på takten nu!!
+ 2
Sv: Timrå IK - Rögle BK 2018-11-24
The great one:
Såja! 1-0, vi är bra i PP! Gäller vi åker mycket skridskor så vi får med oss fler PP.
Såja! 1-0, vi är bra i PP! Gäller vi åker mycket skridskor så vi får med oss fler PP.
+ 1
Timrå IK - Rögle BK 2018-11-24
Fn vad slött. Ingen matchtråd fast matchen startat, men här kommer den i alla fall.
Svedberg får chansen igen alltså, upp till bevis nu för Svedberg.
Svedberg får chansen igen alltså, upp till bevis nu för Svedberg.
Sv: Apropå nånting...
Är det bara jag som ser likheter här?? Månne kan Freddan trolla om det behövs, känns så på förhand ikväll.
Sv: Apropå nånting...
Gorkyman: Och Molinder o Hardegård... 😈!
Och ingen Brattström. Var väl inget annat att vänta tyvärr. Hade gärna sett Brattström. Svedberg inte i fas för närvarande. Får väl hoppas att han ändå rycker upp sig
Fattar bara inte varför Drugge inte får chansen i detta manskap
Skandal! 😈
Och ingen Brattström. Var väl inget annat att vänta tyvärr. Hade gärna sett Brattström. Svedberg inte i fas för närvarande. Får väl hoppas att han ändå rycker upp sig
Fattar bara inte varför Drugge inte får chansen i detta manskap
Skandal! 😈
Sv: Apropå nånting...
Wikegård hade en skön kommentar i uppsnacket på C-More. Ungefär så här:
- Växjö Lakers Rahimi klev in och visade vart skåpet skulle stå i slutspelet mot Malmö. Rahimi visade ingen nåd. Då fick Malmö rådjursögon.
Det är typ dom jävla ögonen vi måste få bort!
Tugga taggtråd Timrå IK.
Och hur ska vi kunna torska när det liras Gasolin och Ramones NHK-arena före nedsläpp?
- Växjö Lakers Rahimi klev in och visade vart skåpet skulle stå i slutspelet mot Malmö. Rahimi visade ingen nåd. Då fick Malmö rådjursögon.
Det är typ dom jävla ögonen vi måste få bort!
Tugga taggtråd Timrå IK.
Och hur ska vi kunna torska när det liras Gasolin och Ramones NHK-arena före nedsläpp?
+ 1
Sv: Apropå nånting...
TimraStockholm: Kätting o taggtråd nu våra stolta furor!! Släpp ingen jävel över bron!!!
+ 1
Sv: Apropå nånting...
stoff: Ja idag går vi med största sannolikhet för första gången under budgeterat snitt.
Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2018-11-22
Gorkyman: om ett lag med säkerhet skall åka ur varje år så måste tv-pengarna fördelas om mellan SHL/HA samt arenakraven/SHL-licenskraven arbetas om, annars äventyrar man klubbarnas existens. Många lag som åkt ur har stått på ruinens brant.
Misstänker att dom rikare klubbarna inte är speciellt intresserade av att dela med sig av tv-pengarna till dom hockeyallsvenska klubbarna.
Misstänker att dom rikare klubbarna inte är speciellt intresserade av att dela med sig av tv-pengarna till dom hockeyallsvenska klubbarna.
Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2018-11-22
Tikkare: Du är absolut inte ensam med att vurma för detta med direktupp-/nedflyttning, vilket förvånar enormt. När höll hockeyn senast på med sådant? Kval och slutspelsupplägg ÄR väl vad hockeyn handlar om? Finns det överhuvudtaget något finare än en bäst av sju-serie?
HA skulle bli stora vinnare i och med att den serien är i stort sett helt befriad från riktig rivalitet just nu, något som aldrig kommer kunna spira så länge det inte finns något riktigt att tävla om. Utöver detta så tycker jag att det rent sportsligt är en kanonlösning att man bara korar två riktiga vinnare totalt sammanlagt i SHL/HA. Grundserien har alltid handlat om att nå bästa placering för att sedan behöva stå för den absolut främsta prestationen i slutspelet. Vinner man grundserien i HA och ändå misslyckas med att gå upp trots att man får hemmafördel och får möta det sämst seedade laget hela vägen så förtjänar man inte att gå upp.
HA skulle bli stora vinnare i och med att den serien är i stort sett helt befriad från riktig rivalitet just nu, något som aldrig kommer kunna spira så länge det inte finns något riktigt att tävla om. Utöver detta så tycker jag att det rent sportsligt är en kanonlösning att man bara korar två riktiga vinnare totalt sammanlagt i SHL/HA. Grundserien har alltid handlat om att nå bästa placering för att sedan behöva stå för den absolut främsta prestationen i slutspelet. Vinner man grundserien i HA och ändå misslyckas med att gå upp trots att man får hemmafördel och får möta det sämst seedade laget hela vägen så förtjänar man inte att gå upp.
+ 2
Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2018-11-22
Tikkare: Hemskt förslag, knappast bättre än dagens virriga upplägg.
Sv: Apropå nånting...
mikenomad: Kan vara samma..men Bulla har man ju sett i det skicket fler ggr... Han var en riktig partyprisse. Men vem var inte det...
+ 1
Sv: Apropå nånting...
Kulltorp: Vet inte om det var samma match men minns en match mot bajen på Hovet under sammanslagningen. Vi förlorade med 2-5 men tror vi ledde först men bajen vände. Ett jäkla liv på vår klack i början men sen helt tyst, bajenfansen skrek "Ni bara sjunger när ni leder". Minns även en aspackad Bulla i gammal Timråtröja som blev utkörd...
Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2018-11-22
TimraStockholm: så här ska det vara enligt mej.
Lag 14 åker ur direkt. 1a lag i HA går upp direkt. Lag 13 i SHL får kvala i bäst av 7 mot lag 2 i HA. Lag 11 och 12 kör en kvalserie mot lagen 3 och 4 i HA..det skulle sätta lite schwung på en rätt så tråkig bottenkamp som det är nu i SHL. Plus att dom fyra första lagen i HA har chans att gå upp.!
Skulle blir ett bra drag på läktarna.
Lag 14 åker ur direkt. 1a lag i HA går upp direkt. Lag 13 i SHL får kvala i bäst av 7 mot lag 2 i HA. Lag 11 och 12 kör en kvalserie mot lagen 3 och 4 i HA..det skulle sätta lite schwung på en rätt så tråkig bottenkamp som det är nu i SHL. Plus att dom fyra första lagen i HA har chans att gå upp.!
Skulle blir ett bra drag på läktarna.
+ 2
Sv: Apropå nånting...
Smokey: Kommer ihåg en match mot Hammarby. Kommer inte ihåg året.
Det var i playoff, på hovet. Tror det var tredje och avgörande, eller kanske andra matchen i bäst av 3.
Ca 3 fulla bussar med Tikare, plus TIK-08.
Jämn match, tror ett står 2-2 när Bajen får straff.
Jag och polaren sitter längst ner i klacken, mot isen.
I min vrede så ska jag kasta min colamugg mot sargen, men lyckas kasta in den på isen. Palaver följde.
X antal vakter rusar mot Timråklacken för att hitta den skyldiga.
Jag och polaren sitter tysta som ljus.
Efter en stund lugnar det ner sig. Ngn blev utkastad tydligen, men vem?
Då visade det sig att det var Tony, en på den tiden kille man har stor respekt för.
Matchen tog slut, kmr ej ihåg resultatet.
På vägen hem så slumpade det sig så att jag hamnade i samma buss som ovan nämnde Tony.
Tony, som av förklarliga skäl var vansinnig, ägnade bussresan åt att hota att slå ihjäl den jävel som kastade colan på isen
Jag sa att tyst.
I det traditionsenliga stoppet i Tönnebro eskalerade allt.
Jag tittar ut genom bussfönstret och där står Tony och, den stora bussvärden, kommer inte ihåg hans namn, men han var stor och stark. De skriker och slåss.
Efter alla urladdningar gick resterande resa hem bra. Men stämningen i bussen gick att ta på.
Ett resminne av många.
Det var i playoff, på hovet. Tror det var tredje och avgörande, eller kanske andra matchen i bäst av 3.
Ca 3 fulla bussar med Tikare, plus TIK-08.
Jämn match, tror ett står 2-2 när Bajen får straff.
Jag och polaren sitter längst ner i klacken, mot isen.
I min vrede så ska jag kasta min colamugg mot sargen, men lyckas kasta in den på isen. Palaver följde.
X antal vakter rusar mot Timråklacken för att hitta den skyldiga.
Jag och polaren sitter tysta som ljus.
Efter en stund lugnar det ner sig. Ngn blev utkastad tydligen, men vem?
Då visade det sig att det var Tony, en på den tiden kille man har stor respekt för.
Matchen tog slut, kmr ej ihåg resultatet.
På vägen hem så slumpade det sig så att jag hamnade i samma buss som ovan nämnde Tony.
Tony, som av förklarliga skäl var vansinnig, ägnade bussresan åt att hota att slå ihjäl den jävel som kastade colan på isen
Jag sa att tyst.
I det traditionsenliga stoppet i Tönnebro eskalerade allt.
Jag tittar ut genom bussfönstret och där står Tony och, den stora bussvärden, kommer inte ihåg hans namn, men han var stor och stark. De skriker och slåss.
Efter alla urladdningar gick resterande resa hem bra. Men stämningen i bussen gick att ta på.
Ett resminne av många.
+ 3
Sv: Apropå nånting...
Bragd-Birger: Jo drygade mig bara. Ser övriga spelet ut som vanligt blir det svårt att vinna oavsett målis.
« Föregående · 1925005 · Nästa »


