1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

577967 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Rögle BK 2018-11-24

1925445 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Rögle BK 2018-11-24
Gorkyman: Kanske kan man lagra rekord, som man kan försöka slå etc
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2018-11-24
mikenomad: vore en idé att ha ljudnivå mätare på jumbon, där det blir gladare och gladare smiley ju högre ljudnivå publiken åstadkommer
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2018-11-24
KiefD: Ok men jag hävdar ändå att Berglund behöver tänka till lite. Han är inte en tillräckligt bra spelare för att spela som han gör.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2018-11-24
mikenomad: Upprepar det jag skrev under matchen igår och det är att det är en axel mot rygg/axel som bara ger en konstig rörelse för nacken + att huvudet slår i plexiglaset. Tacklingen träffar inte huvudet alls (i alla fall inte alla gånger jag tittat på reprisen och pausat, zoomat och allt annat du kan tänka dig).
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2018-11-24
KiefD: Fast fakta är att Berglund kan spela ganska ovarsamt. Inte första gången han tappar omdömet så helt ute och cyklar tycker jag inte de är.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2018-11-24
Sputnik: stackars nästa som blir anmäld för något som faktiskt är fult.. lär inte få spela förrän 20/21 om Berglund får 6 matcher.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2018-11-24
Sputnik: Det är faktiskt helt sjukt. Längsta avstängningen den här säsongen? Tycker den definitivt inte är fulare än Widings från förra omgången som han fick fem för. Två hade varit rimligt och tre hade jag kunnat köpa, men sex?!
Kommentera


Sv: Timrå IK - Rögle BK 2018-11-24
kulltorp: skön seger. Inte klockren; men nå jävulskt skön. Gillar sättet vi vann på idag. Tycker inte ens att Drugge föll igenom nämnvärt (till skillnad mot för Freddans uppenbara åsikt). Hardegård - så bespottad - gjorde en okej insats. Eller till och med mer än godkänd. Oerhört skönt att vi fick psykologiskt viktiga 4-2 istället för 3-3 och katastrof. Tur, skicklighet eller flax - skit i samma; ikväll var vi värda det.

Svedberg gör en godkänd insats. Inte magisk, men fullt godkänd. Han gjorde ett par svettiga räddningar. Inte minst sidledsförflyttningen i andra.

Wedin och Salomonsson är en vinnande kombo. Skulle kanske önska att Wedin sökte pass var tredje gång i alla fall. Men va fan; håller man NHL-klass får man väl göra lite som man vill där ute.

Och visst är det väl som någon annan tidigare berörde; vi är inte sist i tabellen. Vi har tagit mer poäng än både Mora OCH Örebro. Hand upp alla som hade passat på det inför säsongen? Vi har lika många poäng som frireligiösa HV med fyrahundra miljoner mer i lönebudget. Vem hade trott det?

Kanske ska vi stanna upp en sväng, njuta av nuet och bara landa i en hybrisfri stund? Vi är inte bäst i SHL. Men just nu - kära vänner - är vi inte ens näst sämst i SHL.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2018-11-24
Bragd-Birger: Tack...Frid...Skönt..
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2018-11-24
EllaDa: finns ju risk att att Timrå kan tappa honom. För tydligen har dem inget förtroende för honom😣
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2018-11-24
jå1: hv också.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2018-11-24
Mora ligger under, vore mysigt med förlust där.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2018-11-24
Den enögde: ja d verkar nog inte bättre i dagsläget. Synd!! Hade gärna sett vad grabben har att ge. Man har ju inget att förlora på d
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2018-11-24
EllaDa: tyvärr verkar det som ledningen inte vill ge honom chansen😠
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2018-11-24
Axle San: om du sett våra matcher så vet du att det inte är självklart att gubbarna bygger vidare på en seger.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2018-11-24
Bragd-Birger: jag håller med. Precis som torskarna varit jobbiga för mig främst för hur det sett ut så känns detta såååå skönt för att spelet höll. Timrå vann mer än vad Rögle förlorade. Jag gör dig sällskap med whiskyn. Men jag ska inte kolla statistik. Jag ska se HV71 spela sig ner i avgrunden.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2018-11-24
stoff: Haha..en gång är ingen gång🤔
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2018-11-24
Sådärja! Didn't see that one comin, desto skönare då. Bästa insatsen sen typ omgång 7. Äntligen, äntligen klev man på och låg tätt. Intensivt, enkelt och rakt framåt. Och effektivt!

Laxen är en riktigt bra värvning. Sjukt viktig med sin förmåga att hålla puck i anfallszon och agera i tidsnöd.
Sen: kul att se hur Palmberg börjar växa in i det. Har nu en bra roll i pp, återstår att sätta samma avtryck i 5-5.
Gallo gör en grym andrahalva av matchen. Fortsätt så!
Svedberg bra utan att vara spektakulär. Räcker så. God hjälp av ett helt annat försvar också. Backsidan är fortfarande vad den är, men när hela laget jobbar ihop så här kan många av bristerna täckas över. Finns inga genvägar: smart forechecking, åka skridskor utav helvete, våga kliva upp på puckhållaren och gå på kropp. När hela laget agerar så - vilket man gjorde föredömligt större delen av matchen - är Timrå skitjobbiga att möta.

Tre poäng är grymt skönt, men nästan skönare är själva insatsen. Bygg vidare på det här nu, för helvete! Som PP-Boyce sa i intervjun: inget fancy, bara hårt jobb. Ödmjukhet!

Nu ska det tas en liten wirre, och känner jag mig själv rätt kommer den strax att få sällskap av flera. Sen ska jag mysa, kolla statistik och verkligen suga ut den där känslan av eufori/harmoni som bara en odiskutabel Timrå-trea kan frambringa.

Tack Timrå! Hockey är en underbar sport!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2018-11-24
KiefD:

Corsi är 5 vs 5.
Nu får ni fn ge er.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2018-11-24
KiefD: corsi räknar väl 5 mot 5?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2018-11-24
Sputnik: kan ändå tycka att de e synd att man inte prövar drugge mer. Nu är de finns skador på både falk och Printz så hade d varit skönt att få se om han håller måttet en hel shlmatch??
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2018-11-24
Den enögde: inte i den statistiken. Den mäter relationerna mellan bra och dåliga händelser.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2018-11-24
Olle: Vem tänker ens på att slappna av när man ligger näst sist?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2018-11-24
Sputnik: grymt skön seger! Nu gäller det att inte slappna av, bygg vidare på detta och skapa en trend.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2018-11-24
The great one:som natt och dag gällande hur försvarspelet sett ut innan. Undra vad Nubben sa senast man låste in sig efter Skellefteåmatchen. Vifta han med sedelbunten och lovade bonusar vid vinst? 🤔
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2018-11-24
Den enögde: tydligen helt rätt. Bara titta resultatet :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2018-11-24
Affe_TIK: kan inte förstå varför man inte spelar med Alla backar ikväll nu när man har Printz & Falk borta ett par veckor???
Det är en gåta. Hur tänker man i Timrås ledning?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2018-11-24
KiefD: special teams är inte inkluderad i CF.
Utöver det är han överlägset bästa back i BP (statistiskt) snittar 20 sekunder/match mindre än H Larsson i spelformen
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2018-11-24
Affe_TIK: kan inte förstå varför man inte spelar med Alla bäckar ikväll nu när man har Printz & Falk borta ett par veckor???
Det är en gåta. Hur tänker man i Timrås ledning?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2018-11-24
The great one: Hittade ingen bra insats i resten av perioden, men har inte glömt bort vår deal. Återkommer direkt jag ser Hardegård göra något bra!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2018-11-24
Fantastiskt skön seger!!!

Så viktigt det är med självförtroende i hockey. Idag trodde vi i 60 min 👍🏻
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2018-11-24
Första vinsten som inte är uddamålsvinst!

Fantastiskt skönt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2018-11-24
Corsistatistik är inget jag har speciellt mycket för så det är väldigt beroende på vilka spelare man har i sin omgivning. Placera hardegård i berglundfemman så ska du se att den statistiken kommer se väldigt annorlunda ut. Titta istället hur han agerar i egen zon.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2018-11-24
josha840: Den statistiken var ju dock CF (Corsi for), vilket verkligen blir snedfördelat iom att han är en av två backar som får spela PowerPlay och aldrig ens är på tapeten att spela BP.

Kan ha fel, men tror inte att den statistiken som presenterades uteslöt PP och BP-skott.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2018-11-24
josha840: med mycket Istid & spela Alla spelformer så blir det ju så🤔
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2018-11-24
Herminator: "Publik 3517 var ju inte så bra när det är Black saturday och allt?"
Nästa gång kör vi Black Sabbath i stället?

Stensäkra pinnar, har inte varit orolig en sekund. Trenden är att när Boyce målar inkasserar Timrå 3p. Allt enligt gamla bondepraktikan.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2018-11-24
Affe_TIK: att man överhuvudtaget spelar 7 i detta skede är för mig en jäävla gåta. Man verkar ju be om att få spela i egen zon. För han lyckas då inte ta sig därifrån.....!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2018-11-24
Affe_TIK: tik-Lund sammanställde statistik häromdan som visade att Hardegård varit en av de bättre backarna i år.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2018-11-24
The great one: Det är tyvärr svårt att få fram några höjdpunkter i hans spel. Det finns en anledning varför han och Molinder är placerade i förstalinan. Jag tror inte det är pågrund av att de är räknade som våra toppbackar snarare rädsla att de ska vara i en kedja som tillbringar mer tid i egen zon.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2018-11-24
The great one: du vet att jag ofta använt detta till vår fördel genom att exempelvis såga egen spelare som i nästa byte gjort drömmål så jag förväntar mig uppskattning, inte bespottning 😛
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2018-11-24
Vi VINN IKVÄLL sa Kjell Lönnå i Domustrappan!!!👏👏👏
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2018-11-24
KiefD: tydligen fick Drugge skulden för att Jalasvaara sköt på täcket & det blev friläge. Varför spelar man inte med 7 backar?
Man gjorde ju de i 1:a...Sedan till 99% 6 backar??& i 3:e fortsätt med 6???
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2018-11-24
The great one: Ska försöka hitta något tillfälle där han gör en gediget bra insats. Återkommer så snart det finns något.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2018-11-24
Woody: Då ska du höra honom när Erik Gustavsson är spelar... de matcherna blir det garanterat kalsongbyte i periodpauserna
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2018-11-24
Vi klonar upp så vi har 8st Hampus Larsson och 12st Anton Wedin så tar vi SM-guld!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2018-11-24
KiefD:

Ja, Printz är skadad. Bra koll👍🏻
Bra även att du plockar ut en enskild grej, plocka även ut det när han gör nästa grej som är bra.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2018-11-24
The great one: Där gör Hardegård en typisk Hardegård-grej. Har pucken helt under kontroll och ger bort den gratis vilket leder till långt anfall mot oss. Bänka ungjäveln. Är Printz skadad? Annars är det tjänstefel att spela Harde över Printz.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2018-11-24
Olle:

Förstod det, du har alltid varit största jinxaren 😄

4-3 målet får aldrig komma om vi ska vinna idag.
Gäller att kriga nu!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2018-11-24
The great one: felaktig???
Har du sett honom dem sista 11 matcherna?
Vet att han ung men att han ska få så mycket istid övergår mitt förstånd. Tyvärr så är han långt ifrån värd den istid våra coacher ger honom. Då får du säga vad du vill. Svågerpolitik. Skäms Timrå
Kommentera

1925445 · »