« Föregående · 1960391 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Och framförallt om de spelat Källgren istället för Jönsson som varit skadad nästan hela säsongen
+ 1
Sv: Apropå nånting...
{8671}: Själv tror jag fortfarande AIK stått som segrare om Sandberg varit hel och Holm inte saknats. 2 väldigt viktiga kuggar.
Sv: Apropå nånting...
Nisse på Mon: spontant känner jag att vi har duckat två ganska ”äckliga” lag i AIK och Leksand. Det känns som att leksand har ett mer kompetent försvar än Oskarshamn, dom spelar mer kontrollerat och ordnat. AIK har en rätt energifylld offensiv, för mig är det ett mysterium att dom gjort så få mål på Oskarshamn och leksand.
+ 2
Sv: Apropå nånting...
Nisse på Mon: Jag tror dom flesta bottenlag i SHL hellre hade mött Oskarshamn än AIK/Leksand i ett kval.
+ 12
Sv: Apropå nånting...
Hade det varit bättre om TIK kommit 13e i stället? Tror Mora får jobba för poängen...
Sv: Apropå nånting...
Öndulat: ja men gör gärna det! :) Bjud med tre polare eller kollegor eller vilka som helst som har lite Timråsympatier!
+ 1
Sv: Apropå nånting...
{8673}: jag har redan biljett. Men tack ändå! Kom bara att tänka på att jag inte sett någon intressent och skulle vara jävligt synd om dom går till spillo.
Säg till om jag ska hjälpa till att leta några som är lite småsugen att gå :)
Säg till om jag ska hjälpa till att leta några som är lite småsugen att gå :)
Sv: Apropå nånting...
TD: Stor chans att kommentatorerna hade blivit så glada om de hade varit leksand som reducerade .... De kan gå . matchen är inte slut , kom igen , osv
+ 1
Sv: Apropå nånting...
Dessa experter jag med dom AIK har nog hamnat i en formsvacka Leksand dåremot går som tåget AIK reducera heja experter med Aftonbladet i spetsen kul.
Sv: Apropå nånting...
Öndulat: Själv är jag rätt trött på eurodiscotechnorock i intron. Är i princip helt likgiltig inför fotbollsallsvenskan men tycker definitivt att IFK Göteborg har världens bästa inmarschlåt.
Den intresserade kan googla Joel Alme-Snart skiner Poseidon och lyssna på hur det låter vid inmarsch. Välj då förslagsvis ett klipp med deras klack och inte själva låten i sig.
Den intresserade kan googla Joel Alme-Snart skiner Poseidon och lyssna på hur det låter vid inmarsch. Välj då förslagsvis ett klipp med deras klack och inte själva låten i sig.
Sv: Silly Season 2019-2020
OlliJanne: Känslan är att Ludde är en bättre och större version av Emil Berglund!
+ 1
Sv: Silly Season 2019-2020
OlliJanne: Beror ju ytterst på i vilken serie Timrå spelar. Till ett lag i Hockeyallsvenskan är han en toppvärvning. Mer skeptisk om laget håller sig kvar i SHL.
Sv: Silly Season 2019-2020
Charlie2: jag tycker Ludde är en sund Timråvärvning om det nu blir så. Han har haft en bra kurva sedan han lämnade oss och kanske inte är ett namn för topp 2 kedjorna men han blir bra!
+ 4
Sv: Apropå nånting...
{8671}: Det beror på att er kille har lirat i Skellefteå AIK.... Om man spelar, har spelat eller kommer att spela i Skellefteå AIK åker man på 5 + game + avstängning och böter för ingenting...det är sen gammalt ;)
+ 1
Sv: Apropå nånting...
Andersson: Skulle precis kommentera liknande. Himla otur för AIK:s 5-stjärniga forwardsuppsättning
Sv: Apropå nånting...
För övrigt leder AIK skotten nästan överlägset . Typiskt att dom alltid möter lag med bra målvakter
+ 1
Sv: Apropå nånting...
{8515}: krocken i AIK’s zon nu som Karlsson får en flygtur på. Inte i närheten av två minuter. Vad fick vi? 5 matchers avstängning?
+ 1
Sv: Apropå nånting...
mattias - 74: Han är en riktig speed demon på grillerna! Grymt jobb te första målet :)
Sv: Apropå nånting...
Fredakväll å Kjell Lönnå och Damokestra på högsta!
Han skulle spelat på en vinge i Kapellet...
Han skulle spelat på en vinge i Kapellet...
+ 1
Sv: Apropå nånting...
Öndulat: då gör vi så att jag skickar biljetterna till dig! Ta en av dem själv, och ta med dig två polare/kollegor/familjemedlemmar/älskarinnor/vad som helst.
Vart mejlar jag biljetterna? Skriv här eller inlett direktmeddelande
Vart mejlar jag biljetterna? Skriv här eller inlett direktmeddelande
Sv: Apropå nånting...
luffaren: SÅ otydlig var jag väl inte? Och fullt så dum är jag inte som du tycks tro. Jag anar lite smått att den hyllar Timrå :-) Däremot skrev någon att den var framtagen av marknadsavdelningen. Det stämmer INTE och jag konstaterade kort och gott detta. Ha en bra kväll.
Sv: Apropå nånting...
Hassan:
Lars Bygdens egna tankar om låten.
"Jag är uppväxt i Granlo i Sundsvalls kommun. När jag var barn var Timrå två saker för mig. Lukten av fis från Östrands massafabrik och hockey. Trots att jag är från Sundsvall och dom ju faktiskt också har ett hockeylag har det aldrig ens föresvävat mig att hålla på något annat lag än Timrå IK. Timrå IK har för mig en mytologi som inget annat lag kommer i närheten av. Alla legender från Lill-Strimma och framåt. För mig när jag var liten var det kanske framförallt Bo “Bulla” Berggren och alla historier kring honom och hans person som fick mig så himla intresserad. Och storesyrran som fixade Håkan Petterssons autograf åt mig. Han bodde i Granlo och syrran åkte förbi och ringde på och kom hem med ett signerat foto till mig. När jag var i övre tonåren hängde jag på otaliga matcher mot lag som Antjärn, CRIF och Björklöven innan Timrå äntligen tog steget upp i elitserien igen anförda av en glödhet Henrik Zetterberg. Det är det utan tvekan det största jag varit med om som idrottssupporter.
För en tid sen kontaktade min vän Lars Nylin mig, Lars är också en stor Timråfantast. Han hade en idé om att skapa en hymn åt sitt älsklingslag. Något från hjärtat som var lätt att sjunga med i. Som inspiration nämnde han Liverpools You Never Walk Alone. Hans val föll på klassiska Amazing Grace som redan tidigare använts som hymn av Timrå-klacken, med endast ordet Timrå som text. Jag blev jätteglad att han tänkte att jag kunde vara rätt person för att skriva denna text, då jag redan tidigare haft tankar på att göra en Timrå-låt.
När jag väl satte igång kändes det oväntat lätt. Förmodligen för att jag älskar Timrå så mycket och jag tycker att jag fått med mycket av vad laget står för för mig. När texten var klar kontaktade vi en annan f.d. Sundsvallsbo med hjärtat i Timrå, nämligen fantastiska Anna Stadling som sjöng in låten tillsammans med mig och hennes make Pecka Hammarstedt.
Nu väntar ett närmast olidligt kval mot Oskarshamn och det här är vår hyllning till laget i vårt hjärta inför denna prövning. Vi hoppas att kärleken i låten ska hitta in i vårt älskade lag och bli till ren och skär hockeystyrka i kvalmatcherna. Vi ses i elitserien nästa säsong!"
/Lars Bygdén
Lars Bygdens egna tankar om låten.
"Jag är uppväxt i Granlo i Sundsvalls kommun. När jag var barn var Timrå två saker för mig. Lukten av fis från Östrands massafabrik och hockey. Trots att jag är från Sundsvall och dom ju faktiskt också har ett hockeylag har det aldrig ens föresvävat mig att hålla på något annat lag än Timrå IK. Timrå IK har för mig en mytologi som inget annat lag kommer i närheten av. Alla legender från Lill-Strimma och framåt. För mig när jag var liten var det kanske framförallt Bo “Bulla” Berggren och alla historier kring honom och hans person som fick mig så himla intresserad. Och storesyrran som fixade Håkan Petterssons autograf åt mig. Han bodde i Granlo och syrran åkte förbi och ringde på och kom hem med ett signerat foto till mig. När jag var i övre tonåren hängde jag på otaliga matcher mot lag som Antjärn, CRIF och Björklöven innan Timrå äntligen tog steget upp i elitserien igen anförda av en glödhet Henrik Zetterberg. Det är det utan tvekan det största jag varit med om som idrottssupporter.
För en tid sen kontaktade min vän Lars Nylin mig, Lars är också en stor Timråfantast. Han hade en idé om att skapa en hymn åt sitt älsklingslag. Något från hjärtat som var lätt att sjunga med i. Som inspiration nämnde han Liverpools You Never Walk Alone. Hans val föll på klassiska Amazing Grace som redan tidigare använts som hymn av Timrå-klacken, med endast ordet Timrå som text. Jag blev jätteglad att han tänkte att jag kunde vara rätt person för att skriva denna text, då jag redan tidigare haft tankar på att göra en Timrå-låt.
När jag väl satte igång kändes det oväntat lätt. Förmodligen för att jag älskar Timrå så mycket och jag tycker att jag fått med mycket av vad laget står för för mig. När texten var klar kontaktade vi en annan f.d. Sundsvallsbo med hjärtat i Timrå, nämligen fantastiska Anna Stadling som sjöng in låten tillsammans med mig och hennes make Pecka Hammarstedt.
Nu väntar ett närmast olidligt kval mot Oskarshamn och det här är vår hyllning till laget i vårt hjärta inför denna prövning. Vi hoppas att kärleken i låten ska hitta in i vårt älskade lag och bli till ren och skär hockeystyrka i kvalmatcherna. Vi ses i elitserien nästa säsong!"
/Lars Bygdén
+ 25
Sv: Apropå nånting...
{8629}: Exakt min tanke. Tänker inte vara nån gnällspik utan alla initiativ som nu tas är jättepositiva. Men det här är ingen lyckat version av en redan rätt identitetslös låt...
Sv: Apropå nånting...
luffaren: Han menade nog att klubben inte beställt låten. Jag tycker det är synd att man i stället valt att skriva en ny text till en 19 år gammal låt som låter som datorproducerad 90-tals rock med låg bitrate.
Ingen i arenan kommer ens höra att det är ny text.
Tycker det vore betydligt coolare att lansera nåt helt nytt som har alla chanser att bli en låt som klacken kan sjunga tillsammans med resten av publiken.
TIK Power har ju inte plockats upp av klacken på 19 år, trots hyfsat catchy refräng.
Ingen i arenan kommer ens höra att det är ny text.
Tycker det vore betydligt coolare att lansera nåt helt nytt som har alla chanser att bli en låt som klacken kan sjunga tillsammans med resten av publiken.
TIK Power har ju inte plockats upp av klacken på 19 år, trots hyfsat catchy refräng.
+ 1
Sv: Apropå nånting...
{8673}: har du hittat några mottagare till biljetterna? :) prova posta i Facebook-grupper annars, där är folk lite mer medgångssupportrar än folk är här och som det verkar är jag den enda med halvtaskig ekonomi på det här forumet.
Sv: Apropå nånting...
Timrå Isstadion: Varför har den ingen koppling till Timrå? Har du lyssnat på texten? Lars B har älskat Timrå sen barnsben. Eller vad menar du med koppling?
Sv: Apropå nånting...
Öndulat: Det verkar som om AIK supportrarna har givit upp drömmen om att gå upp i SHL. Hovet verkar inte bli utsålt ikväll då endast ca 6000 åskådare väntas varav 1500 leksingar. En så lovande säsong får kanske ett trist slut för gnagarna ...
+ 1
Sv: Apropå nånting...
Öndulat: Heja Leksand ......skicka de kaxiga Stockholmarna som redan hade tagit ut en SHL plats ner i HA igen.
Men framför allt.....Heja Timrå !!!
Men framför allt.....Heja Timrå !!!
+ 2
Sv: Apropå nånting...
Öndulat: Hoppas Timrå vinner serien , så vi får SHL-derbyn igen om 18 månader
+ 13
Sv: Apropå nånting...
Hassan: håller med. Även om jag inte är ett jättefan av långsamma låtar, även om dom handlar om TIK, skulle jag uppskatta att komma in i arenan till ljudet av den sången.
Kan ju tagga till då matchstart närmar sig med lite mer pepp musik!
Vilket lag håller folket här på ikväll?
Kan ju tagga till då matchstart närmar sig med lite mer pepp musik!
Vilket lag håller folket här på ikväll?
+ 2
Sv: Apropå nånting...
Timrå Isstadion: Nu hänger jag inte med? Det där får du förklara lite närmare.
+ 1
Sv: Apropå nånting...
Timrå Isstadion: tycker kopplingen till klubben är rätt tydlig om man lyssnar på texten. Tycker också att alla initiativ till att lyfta detta tillsammans till något positivt bör hyllas
+ 15
Sv: Apropå nånting...
Eaxelsson: Den ena låten har dock ingen koppling till klubben. Den är gjord av några TIK 08 med sångaren Lars Bygdén i spetsen, läste jag i ST.
Sv: Silly Season 2019-2020
Rytter: Mitt enda minne av herr Wandell från sin sejour i Timrå är att han hade väldigt speciell tekningsteknik, och det vetetusan om jag blandat ihop honom med nån annan.
Fine att Wandell kanske kostar mer än han smakar sett till produktion senaste åren men han har andra värdefulla kvalitéer. Sannolikt bra mycket billigare att värva honom nu än det kostade Örebro med anledning av just produktionen.
En av mina favoritspelare i SHL i år, otroligt nyttig center.
Fine att Wandell kanske kostar mer än han smakar sett till produktion senaste åren men han har andra värdefulla kvalitéer. Sannolikt bra mycket billigare att värva honom nu än det kostade Örebro med anledning av just produktionen.
En av mina favoritspelare i SHL i år, otroligt nyttig center.
Sv: Apropå nånting...
{8629}: kul med ny låt! Måste säga att jag imponerats av Timrås lyft på marknadssidan de sista dagarna. Pricken över i skulle vara om de ringer musikerna bakom denna låt och låter dem framföra den live i hallen medans publiken strömmar in på läktarna 5 minuter före introt. Gärna med texten på mediakuben.
+ 11
Sv: Silly Season 2019-2020
Ludvig Nilsson lämnar Brynäs. Det händer mycket under dessa veckor och innan slutet på serierna. Inte konstigt att vi fick kämpa med smulor förra säsongen när vi stod där som underdogs mot Karlskrona vid den här tiden på året. Vem fan trodde på TIK i SHL då?
Må vi aldrig underskatta IK Oskarshamn.
Men jag minns att vi inte firade något speciellt innan vi var där...
Max sju matcher kvar. Nubben & Co kan skriva in sig som heroes for ever.
Ge oss frid. VINN!
Må vi aldrig underskatta IK Oskarshamn.
Men jag minns att vi inte firade något speciellt innan vi var där...
Max sju matcher kvar. Nubben & Co kan skriva in sig som heroes for ever.
Ge oss frid. VINN!
+ 5
Sv: Silly Season 2019-2020
{8629}: Håller med TIK-Lund. De matcher jag sett honom i år har han burit sin kedja.
Sedan har kanske inte poängproduktionen varit så bra, men jag hade mer än gärna sett honom ett par år till i Timrå.
Sedan har kanske inte poängproduktionen varit så bra, men jag hade mer än gärna sett honom ett par år till i Timrå.
+ 1
Sv: Silly Season 2019-2020
Rytter: Tyckte han var rätt seg när han var hos oss också. Ingen tempospelare direkt. Dåligt kroppsspråk också, vad jag minns.
+ 1
« Föregående · 1960391 · Nästa »