1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 598775 inlägg · 6213 ämnen

« · 2048144 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: HA Slutspelsserien 2020
{9028}: ja förbundet har tagit beslut i detta och följt reglementet så det är bara att acceptera och gå vidare. Bara pinsamt att grina ut i media som en femåring.

Sv: HA Slutspelsserien 2020
{9037}: Om Modo seriöst söker kompensation, då hoppas jag alla gör det, jag förväntar mig samma sak från oss.

Ponera att vi hade slagit Löven hemma sist, bara en sån match hade förändrat läget helt. Offerkoftan som Modo har nu är nog den fetaste man kan hitta! Herregud säger jag bara!

Sv: HA Slutspelsserien 2020
{9037}: ojojoj, klarar modo elitlicensen nästa säsong, blir de ett nytt aik, var kistan full med monopolpengar? Ja frågorna är många.
Uppladdat:

500x0-screenshot20200315-160425aftonbladet.jpg


Sv: HA Slutspelsserien 2020
Tycho: Vad håller Modo och Löven på med? Som om de var de enda som hade en rimlig chans att ta steget upp?

Dethär blir löjligt, ska de flytta upp lag ska det va alla 8 eller inget.

Sv: Silly Season 2020-2021
Måste bara älska denna intervju. En dag som denna så inser man verkligen att vi har Sverige bästa sportchef, utan konkurrens!

– Jag har inte sett något. Vad händer, säger Per Kenttä.
Alla lag kvar i sina serier.
– Jaha. Det blev så. Har inga kommentarer.
Varför?
– Du får ringa de andra. Har inget att säga.
Något kan du väl säga?
– Nej, fy fan. Hej.

Sv: HA Slutspelsserien 2020
Får hoppas att Modo och IFB lyckas få förbundet att flytta upp dem. Då blir det enklare för oss att ta direktuppflyttningen nästa år...

Sv: Silly Season 2020-2021
Jensen_12: Hartmann sa i en intervju för 1 el 1,5 månad sen.. Att han inte såg nån större anledning att röra på sig... Tror det var jimmy Hamrin som ställde frågan i timråpodden.. 🤔
Låter ju positivt i så fall.

Sv: HA Slutspelsserien 2020
TD: shl är nog ganska nöjda att stoppa ligan nu. Att ha Leksand i shl är deras dröm. Nu har både Oskar och Leif ännu större chans att etablera sig i finrummet.

Sv: Silly Season 2020-2021
Jensen_12: Brattis går över till nordamerika från det jag hört. Ryktas lite om att Dahlen är kvar nästa år, men det törs jag inte hoppas på än. Enligt källor ska vi iaf ha ett starkare lag än ifjol, under förutsättningar att Brattis kan bli ersatt.

Sv: Silly Season 2020-2021
{9028}: ja madsen blir ju bara bättre o bättre och en viktigt kugge i laget!

Sv: Silly Season 2020-2021
Jensen_12: tycker alla gör ett bra jobb i Timrå så får de behålla de flesta så vore det kanonbra. Kollar man andra lag i shl så verkar de mest haft ögonen på Brattström Dahlén lööke o lundin. Kan ohlsson hartmann mfl gå under radarn så är det ju super. Vi har ju nubben så det kommer bli kanon!

Sv: Silly Season 2020-2021
Knylan: Äntligen.

Till att börja med så har vi följande på kotrakt:

Jonathan Carlsson 20/21
Jakob Ragnarsson 20/21

Emil Berglund 20/21
Jeremy Boyce 20/21
Morten Madsen 20/21

Vilka kan tänkas stanna kvar?

Hartmann verkar ju förhandla med Timrå vad man kunnat läsa. Ser det inte heller som omöjligt att Ohlsson förlänger faktiskt. Har blivit en publikfavorit och kanske håller revanschlustan honom kvar. Dahlen?

Ser gärna att Kaijser förlänger, tycker han växte under säsongen. Även Lindberg har jag gärna kvar, till en rimlig peng, tycker han blixtrar till ibland. Känns inte som han fick riktigt rätt omgivning för att blomma ut.

Brattström, kommer han stanna en säsong till, eller vill han vara backup i SHL igen?

Vad tror ni andra?

Sv: Silly Season 2020-2021
Jensen_12: Hade faktiskt ingen koll på det fram tills nu, men gick bara in för skoj skull på EliteProspects -> Timrå.

Sv: Silly Season 2020-2021
Jensen_12: han har väll kontrakt över nästa säsong också?

Sv: Silly Season 2020-2021
{9028}: källa?

Sv: Silly Season 2020-2021
Fantastiskt att Morten Madsen stannar minst en säsong till!
Gillar hon skarpt!

Sv: Silly Season 2020-2021
👍

Silly Season 2020-2021
Dåså.

Sv: HA Slutspelsserien 2020
Synct: 100 miljoner får LIF o IKO dela på håller med ha lagen Slutspelslagen bör ha del av kaka n annars är nåt fel

Sv: HA Slutspelsserien 2020
Om ingen flyttas upp eller ner - borde man få med sig poängen till nästa säsong och spela vidare med.

Sv: HA Slutspelsserien 2020
När kommer sillytråden 20/21?

Sv: HA Slutspelsserien 2020
roger_sundsvall: det är lugnt, modo har ju världens största kassakista så nästa säsong köper de in lite soldater från KHL, nemas problemas. Fattar inte varför deras ledare går ut i tidningen och grinar, de har ju bästa ekonomin och den mest eftertraktade klubben att spela för 😁

Sv: HA Slutspelsserien 2020
surt att inte få spela om det....
men kunde ha varit värre

modo..löven fans ..snyftar just nu

Sv: HA Slutspelsserien 2020
Vilken härlig säsong, förlorarna vinner, vinnarna förlorar allt.

Sv: HA Slutspelsserien 2020
som de nu blev
så är man lycklig att vi inte
riskerade ekonomin med massa importer
=rätt ner i källaren
får vi behålla större delen av truppen
tror jag detta blir bra👍
p.s)hur ofta blir ett lag som nyss åkt ur shl
ett topplag i hockeyallsvenskan??
ingen som krävt det heller..
kolla modo/löven..som skulle bara upp
vi satsar helt rätt..
nubben ..vet vad han gör👍

Sv: HA Slutspelsserien 2020
måste kännas konstigt för
LIF o oskarshamn...fri plåtar
för nästa säsong...
tror vi är ännu bättre till nästa säsong
då går vi RAKA vägen upp...
tror vissa klubbar som satsat hårt
att gå upp..inga namn nämda
kommer få svårt med ekonomin
nubben👍du får 👑

Sv: HA Slutspelsserien 2020
Vad spelade vi ens för den här säsongen? Motivationen att gå och titta på hockey är att man alltid kan vinna något, matchen, serien, skytte- och poängligor, kvalserie, derbyn osv. Att bara avsluta en säsong utan att utse någon vinnare eller förlorare är för mig helt absurt, varför gick vi ens på matcher isåfall? Varför betalade vi för cmore? Visst, stödja laget, såklart superviktigt, men priserna att gå på en match var helt ur proportion till vad dom i slutändan var, dvs träningsmatcher.

Jag kanske tänker helt snett, men mina genuina känslor är att jag vill ha något tillbaka för all tid, pengar, nervositet, glädje, ilska och hela resterande register av känslor man känt under säsongens gång. Fansens investering måste betyda nånting, att bara se till lagens intressen är för simpelt tycker jag.

Jag kan bara prata för mig själv, men att sopa säsongen under mattan som om den aldrig hänt gör mig inte direkt taggad inför nästa säsong. Eller säsongen efter de heller. Jag kommer alltid älta den här säsongen och undra vad som kunde ha hänt. Samtidigt som folk kommer ge LIF och IKO skit för att dom egentligen inte förtjänar att spela i SHL(med all rätt ska tilläggas).

Det bästa långsiktigt för svensk hockey är att skicka ner lagen som förlorade sina serier och spela SHL med 12 lag, pengarna som skulle gått till lag 13 och 14 delar hela HA på i fallande ordning från nuvarande säsong där LIF och IKO har samma värde som Löven. Modo ligger ett snäpp ner och Timrå ännu ett snäpp ner osv. Detta för att Löven vann serien och inga andra lag hann vinna nånting och tycker inte SHLs sämsta lag ska få mer än HAs bästa. Nästa säsong går 2 lag upp direkt och yttligare ett lag får kvala upp efter ett litet slutspel.

Hur som kan dom inte låta det sluta bara såhär. Snälla SIF/SHL/HA, GÖR NÅNTING!

Sv: HA Slutspelsserien 2020
Simmalugnt: Hans drömscenario var ju att medias gullungar från Dalarna fick stanna kvar samtidigt som Foppas gäng och Löven skulle få friplåtar...... plus givetvis att Gnaget fick behålla sina plats.

Sv: HA Slutspelsserien 2020
Oj vad det har snackats om Kentääs fingertoppskänsla men i år visade Nubben att gammal är äldst 💪

Sv: HA Slutspelsserien 2020
Simmalugnt: många år sedan den gubben hade något vettigt att skriva. En pajas på en pajastidning.

Sv: HA Slutspelsserien 2020
Jävlar vad Wennerholm är grinig nu, det finns ju inte på världskartan att han hade låtit likadant om Timrå tagit andraplatsen.

Sv: HA Slutspelsserien 2020
Frebog: då ska Timrå ha tillbaka sina 5 miljoner som dom fick betala ifjol då dom gick upp. Nån jävla rättvisa måste det bli. Det är självklart att Oskar och Lif ska betala. Dom är vinnare allafall..

Sv: Apropå nånting...
Mitt i all coronakarusellen vill jag skänka en tanke till en stor sportkrönikör och sportjournalist som gått bort. Lasse Sandlin blev 76 år.

Sv: HA Slutspelsserien 2020
Har svårt att se att IKO och Leksand ska behöva betala något till oss andra tyväär. För dom kommer nog hävda att dom inte ska dela med sig utav några pengar bara för att dom inte fick chansen spela ett kvalspel dom ändå hade vunnit (enligt dom själva).

Sv: HA Slutspelsserien 2020
Se där, Väsby överklagar dagens beslut till Riksidrottsnämnden.

Sv: HA Slutspelsserien 2020
Bragd-Birger: alla SHL lagen borde få betala en summa till alla kvallagen. Dom enda vinnarna i detta skit är SHL lagen. Nu blir glappet ännu större till HA. Kompensation måste utkrävas! 5 miljoner av både Lif och Oskar och övriga 1 miljon. Det skulle vara lite plåster på såret.

Sv: HA Slutspelsserien 2020
Bragd-Birger: Då kommer inte oskarshamn klara av kostnaderna. då de eventuellt inte kommer få dispens för arenan iår och kommunen får agera slagpåse. Leksand brukar ju fixa det på något lustigt sätt.

Då kommer Oskarshamn få ta upp spelare från j20 ELITE som inte ens är den högsta serien bland j20. Och jag som bor i grannkommunen och jobbar bland ungdomar vet hur jobbigt de har att ta fram egna produkter. Så då lägger de sig nog själva.

Sv: HA Slutspelsserien 2020
Ärligt talat är det lika bra att lägga ner HA efter detta.

Sv: HA Slutspelsserien 2020
Jaha, grattis Oskars & Leksand då.

En logisk men samtidigt skitlösning. HA-lagen fick den bruna änden på pinnen.
Någon form av kompensation måste till. Förslag: både LIF och Oskars får pröjsa motsvarande SHL-fallskärmen till de kvalande HA-lagen. I fallande ordning: mest till finallagen, minst till sist placerade kvallag (utifrån grundserien).

Sv: HA Slutspelsserien 2020
Olli Nomadinen : Lite väl snabb på hanen vad gäller beslut, kan jag tycka. Man hade kunnat nöja sig med att ställa in och med det köpt sig tid att komma fram till det minst dåliga av alla förslag. Hur det än är drabbas många negativt av det beslut man så hastigt tog idag.

Nåväl, just här och nu är det egentligen skit i samma. Hela grejen är ju större än vilken liga olika lag ska spela i.

Ska bli oerhört intressant att se efterdyningarna av det här. Vad innebär det på spelarmarknaden att alla lag, i typ hela världen, vet redan nu vilken liga man spelar i nästa säsong? Är det här fördelaktigt för spelare eller sportchefer? Hur stor smäll blir det här för de olika lagen? Många lag har ju lagt stora summor för att lyckas ta sig upp i år. Och så blir det så här.

Vi kan väl åtminstone sitta relativt lugna i båten. Jag menar; inte en chans att Berglund och Boyce lämnar på grund av nått virus!

Sv: HA Slutspelsserien 2020
Ja men då är det bara att fortsätta swisha så vi kan få ihop ett slagkraftigt lag nästa säsong också, hoppas att klubben är lite mer på gällande den kampanjen även om det kanske sticker i ögonen på vissa nu när corona förbannelsen härjar fritt, Löven och Modo har ju hovat in miljoner redan och vi står väl på 200 tusen om man får gissa.

Sv: HA Slutspelsserien 2020
Gavelo: Instämmer. Denna säsong var den bästa på länge just tack vare striden i toppen med 3 "nästgårds" norrlandslag. Jag satt t.om och såg björklöven-modo matcherna ibland..

Nästa säsong blir inte i närheten lika spännande så länge man inte tampas om #1 i tabellen

Sv: HA Slutspelsserien 2020
{9037}: jag skänker även en tanke till modo och löven i dessa svåra tider.

Sv: HA Slutspelsserien 2020
EArk: Det är väl också en sak som borde didkuteras, seriesystemet. Om den här säsongen aldrig existerat borde det rimligaste vara att samma förutsättningar som gällde inför den här gäller inför nästa. Dvs direktupp-och nerflyttning skjuts ett år på framtiden

Sv: HA Slutspelsserien 2020
Olli Nomadinen : känns jäkla gött o ha nubben och fredde i Timrå, vilket dreamteam! Nu tar vi nya tag inför nästa säsong och tror vi får ihop ett spännande lag igen 😀

Sv: HA Slutspelsserien 2020
Olli Nomadinen : Tråkigt detta länsbröder!
Men vi får visa Hockeysverige att Norrland mår jävligt bra trots att man gör allt för att slå ner oss!!

Nästa säsong visar vi skithögarna som bestämmer att vi är jävligt mycket att räkna med!!

Må bäst

Sv: HA Slutspelsserien 2020
cloon: men det är väl direkt upp och nedflyttning nästa år, så spelar ju egentligen ingen roll hur bra lag 13-14 är i uppflyttningssynpunkt, det blir ju ändå ingen matchserie mellan HA och SHL lag

Sv: HA Slutspelsserien 2020
cloon: Exakt. Jag tar för givet att sådant diskuteras, att det tas ansvar för att säkerställa att förutsättningarna för HA-lagen blir någotsånär likvärdiga som inför den gångna (icke)säsongen

Sv: HA Slutspelsserien 2020
Tycho: vore bra om man begränsar möjligheten för Shl att nu värva alla toppspelare från HA. Vore ju förjäkligt om tex Leksand och Oscars tar sina tv miljoner och köper canata, Tambelini , lundin etc

Sv: HA Slutspelsserien 2020
För och främst, BRA BESLUT ATT STOPPA SÄSONGEN! Det jag stör mig mest på är varför de ens behöver ta beslutet om upp och nedflyttning idag?
Ta beslutet att avsluta säsongen idag och sätt er sedan i lugn och ro för att komma fram till en pragmatisk vettig lösning.
Om man tittat på olika lösningar och scenarion under 2-3 veckor tror jag man hade kunnat lösa det på ett bättre sätt än beslutet idag. Det känns som ett fegt beslut för att man inte hade tid att djupgående titta på vilka alternativ som finns.
Grattis LIF och Oskars, minst en av er spelar SHL 21/22...
Pinsamt Svenska hockeyförbundet!

« · 2048144 · »