« Föregående · 2210661 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: Silly Season 2021-2022
TimraSilly: Fast jag har en känsla över att Nubben och Freddan inte jobbar på det sättet.
För övrigt bör Nubben även föra en dialog med Hirsh, Zacke eller tillträdande målvaktstränare angående den rekryteringen.
För övrigt bör Nubben även föra en dialog med Hirsh, Zacke eller tillträdande målvaktstränare angående den rekryteringen.
+ 3
Sv: Silly Season 2021-2022
TimraSilly: Någon som vet vem som driver Hockeysnack?
Känns som det är dags att flytta Timrå till SHL-sektionen och Troja till HA.
Dessutom Växjös och Örebros loggor här är passé sedan många år tillbaka...
Känns som det är dags att flytta Timrå till SHL-sektionen och Troja till HA.
Dessutom Växjös och Örebros loggor här är passé sedan många år tillbaka...
+ 7
Sv: Silly Season 2021-2022
Spekulerar fritt och hejvilt här nu eftersom jag känner mig silly och det här är rätt säsong för att tycka till med det mindsetet.
Ang Freddans vara eller icke vara, tror jag att han gjort en lista till Nubben på två-tre målvakter han absolut vill ha in, oavsett kostnad och vad Nubben tycker är värt att lägga på en målvakt, (endast en av dem ska in såklart) för att vara säker på att han har förutsättningar att klara av att nå det uttalade målet att nå play-in.
Är det något han kan så är det målvakter.
Så, jag tror han väntar på klartecken från Nubben att en av hans målvakter är klar, innan han skriver på för fortsättning.
Jag baserar denna silly ryggradskänsla på att han inte känns som en person som förhandlar om 10.000 hit eller dit i månadslön för att stanna eller inte, och jag tror inte heller han är typen av person som hoppar på ett annat jobb i en så kallad mer etablerad förening, ännu, då den här andra SHL-resan bara är påbörjad, och han vill nog avsluta den med bättre förutsättningar än sist, med Svedberg i kassen, och revanschlust är en stor drivkraft i de flesta människor.
Möjligen efter den här säsongen med Timrå att han söker sig vidare.
Det är,vad jag läser mellan raderna i intervjun med Nubben här:
” Förutom hålen, som officiellt sätt inte är fyllda, i lagbygget gapar även huvudtränarrollen tom.
Där hoppas man däremot snart vara överens med Fredrik Andersson om ett nytt kontrakt, tränaren som varit med och fört upp Timrå till SHL två gånger.
– Det går framåt, men vi är inte helt överens, men vi är jäkligt nära.”
Källa: hockeynews.se/articles/20507/
Det innebär isf att han ser JJ som en andrespademålis och anser att en riktigt bra målvakt, enligt hans önskemål måste in först innan han tackar ja till fortsättning.
Vi får väl se om det presenteras en målvakt på Mån, Tis eller Ons och samma dag eller dagen efter får vi veta att Freddan blir kvar, då kan ni kalla mig Nostradamus i fortsättningen 🥴
Ang Freddans vara eller icke vara, tror jag att han gjort en lista till Nubben på två-tre målvakter han absolut vill ha in, oavsett kostnad och vad Nubben tycker är värt att lägga på en målvakt, (endast en av dem ska in såklart) för att vara säker på att han har förutsättningar att klara av att nå det uttalade målet att nå play-in.
Är det något han kan så är det målvakter.
Så, jag tror han väntar på klartecken från Nubben att en av hans målvakter är klar, innan han skriver på för fortsättning.
Jag baserar denna silly ryggradskänsla på att han inte känns som en person som förhandlar om 10.000 hit eller dit i månadslön för att stanna eller inte, och jag tror inte heller han är typen av person som hoppar på ett annat jobb i en så kallad mer etablerad förening, ännu, då den här andra SHL-resan bara är påbörjad, och han vill nog avsluta den med bättre förutsättningar än sist, med Svedberg i kassen, och revanschlust är en stor drivkraft i de flesta människor.
Möjligen efter den här säsongen med Timrå att han söker sig vidare.
Det är,vad jag läser mellan raderna i intervjun med Nubben här:
” Förutom hålen, som officiellt sätt inte är fyllda, i lagbygget gapar även huvudtränarrollen tom.
Där hoppas man däremot snart vara överens med Fredrik Andersson om ett nytt kontrakt, tränaren som varit med och fört upp Timrå till SHL två gånger.
– Det går framåt, men vi är inte helt överens, men vi är jäkligt nära.”
Källa: hockeynews.se/articles/20507/
Det innebär isf att han ser JJ som en andrespademålis och anser att en riktigt bra målvakt, enligt hans önskemål måste in först innan han tackar ja till fortsättning.
Vi får väl se om det presenteras en målvakt på Mån, Tis eller Ons och samma dag eller dagen efter får vi veta att Freddan blir kvar, då kan ni kalla mig Nostradamus i fortsättningen 🥴
Sv: Silly Season 2021-2022
Sputnik: Har också haft koll där och noterat samma. Skönt att höra att det går framåt för honom! Uppskattar deras podd väldigt mycket.
+ 11
Sv: Silly Season 2021-2022
mikenomad: Ok, befarade det. Har sett Jimmy gillat lite grejer på Twitter nu och då men inte skrivit nått på länge. 🙏
+ 8
Sv: Silly Season 2021-2022
Nisse1: Jimmy är på väg tillbaka men har nog en lång tid av rehab framför sig
+ 11
Sv: Silly Season 2021-2022
Sputnik: Åsså hänger vi Plastversionen av Uffes pungkulor framme på grillen
+ 5
Sv: Silly Season 2021-2022
Sputnik: Är både kollega och mycket god vän privat med vår käre Modano så vet hur mannen bakom detta unikum på HS är och kan inte tänka mig att han ställer upp som chaffis på en sån tillställning haha då ska det rinna lätt och förfriskas.. även för min del är
+ 5
Sv: Silly Season 2021-2022
{9386}: Haha jag räknade in de gamla legenderna och jag hänger på med. Alla blir så kärnkta hela tiden. Värstingar med glimten i ögat, stållar funkar lika bra. Count me in! 🤪
+ 2
Sv: Silly Season 2021-2022
Sputnik: I höst skriver vi om historieböckerna och ändrar innebörden av "9/11"
+ 7
Sv: Silly Season 2021-2022
Sputnik: Vi på HS får skramla ihop på till en turnébuss.
Modano kör och så trycker vi upp fet dekal på båda sidorna, "Släpp handväskan"!!
"De rinn lätt" kan ju få en plats med givetvis! 😉
Modano kör och så trycker vi upp fet dekal på båda sidorna, "Släpp handväskan"!!
"De rinn lätt" kan ju få en plats med givetvis! 😉
+ 4
Sv: Silly Season 2021-2022
Octagon: Modano är taxischaffis vill jag minnas. Därav tanken att köra. 🤓👍
+ 1
Sv: Silly Season 2021-2022
{9386}: Watch out Oskarshamn. Här kommer HS värstingar med Småland i spetsen. Modano kör du bussen?
+ 2
Sv: Silly Season 2021-2022
RunarUp: jag åker från Fjollträsk, kanske kunde vi samåka ett gäng? Till Oskar ska jag, tänker inte missa Timrås premiärmatch.
+ 5
Sv: Silly Season 2021-2022
MR T: Låter som en god idé.
Det kommer en fullastad bil från Växjö om vi tillåts komma in.
Det kommer en fullastad bil från Växjö om vi tillåts komma in.
+ 5
Sv: Silly Season 2021-2022
EXPLORERSMÅLAND: funderar på om jag inte ska ta och åka dit jag med.. är ju inte så fasansfullt långt från landskrona.
+ 13
Sv: Silly Season 2021-2022
EXPLORERSMÅLAND: Jag lät killarna ha sitt privatliv ifred, däremot sneglade de suktande mot min överarm och Timråtatueringen där. Albin Carlson var det f.ö förutom de andra två 😁
+ 29
Sv: Silly Season 2021-2022
mikenomad: Sä tä rabbuslingarna att vi ses på bortastå i Oskarshamn den 11 september salongsberusad på fickljummen Explorer 🥳😎🔥🍹🌞
Låt dä rinna lätt i värmen 🌞🔥
Låt dä rinna lätt i värmen 🌞🔥
+ 13
Sv: Silly Season 2021-2022
luffaren: Jo så är det ju. Man försöker nånstans bara försöka hitta minsta gnutta hopp nånstans. Även om chansen att gå behålla Jonte är minimal, speciellt om det är ett envägskontrakt. 😊
+ 2
Sv: Silly Season 2021-2022
Sputnik: Och vi får inte glömma att han har en agent och många fler inblandade.
+ 3
Sv: Silly Season 2021-2022
mikenomad: Berätta bara hur otroligt grymma dom är och hur jävla stolta hela jävla regionen är över dom 💪♥️
+ 32
Sv: Silly Season 2021-2022
Sitter på en filt vid Himlabadets utepool intill Bojan, Liljewall och några till. Nåt jag ska framföra?
+ 19
Sv: Silly Season 2021-2022
luffaren: Ja där kommer vi aldrig kunna matcha, jag förväntar mig inte att Jonte skall välja oss före. Han har gjort mer än nog för Tinrå IK och håller han som en av de största legenderna föreningens historia!
Väljer han däremot en säsong i SHL så kan man pensionera nr 54 direkt(eller tills han kommer tillbaks) 😊👍
Väljer han däremot en säsong i SHL så kan man pensionera nr 54 direkt(eller tills han kommer tillbaks) 😊👍
+ 9
Sv: Silly Season 2021-2022
Rico01: Att Jonte ännu inte signat ett envägskontrakt med en NHL-klubb trots att han haft det på bordet i cirka två veckor är ganska mäktigt.
+ 7
Sv: Silly Season 2021-2022
Öndulat: Jag håller helt med dig men jag inser också att det är framförallt rent egoistiska och emotionella skäl som gör att jag känner så. Jag tvivlar på att SJS bryr sig nämnvärt om Timrå och även om Dahléns åsikter om jag ska vara riktigt ärlig. Med det menar jag att SJS tänker lika egoistiskt och om de tror på Jonte kommer de vilja få över honom oavsett vad. Jag tvivlar inte heller på att Jonte vill spela i TIK ett år i SHL men han sitter lite i en rävsax för drömmen om NHL borde också finnas där och man vill nog inte bränna broar så här tidigt i karriären. Hur som, oavsett hur mycket jag spekulerar kommer jag fram till att jag inte har en jäkla aning hur någon av parterna tänker och måste vänta tills det kommer något officiellt.
+ 2
Sv: Silly Season 2021-2022
Sputnik: enligt min amatärmässiga åsikt måste väl ett år i SHL vara det säkraste alternativet får både Jonte och SJS? Han får spela i en trygg miljö i en förstakedja med en jävla massa minuter, mer än nån annanstans och är efter säsongen så väl förberedd han kan bli på att slå sig in i NHL. tycker det bara finns vinnare i att han stannar (om nu så blir fallet), en sällsynt win-win-win-win situation! (Jonte, SJS, Timrå och vi supportrar)
+ 11
Sv: Silly Season 2021-2022
mikenomad: Fast är det kört? Känns som ett kontrakt vore presenterat redan om han signat med SJ? Jag tror faktiskt Dahlén kan vara i valet och kvalet. Kanske diskuterar intensivt med SJ om att ett år i SHL sen kommer jag! 😊
+ 9
Sv: Silly Season 2021-2022
{8179}: Va härligt med tre år! Själaglad!
Hävdar bestämt att Didde var HV71s bästa back i serien mot Brynäs.
Hävdar bestämt att Didde var HV71s bästa back i serien mot Brynäs.
+ 3
Sv: Silly Season 2021-2022
Slagskottet: Då är det kört för envägskontrakt har han ju enl uppgift blivit erbjuden
+ 1
Sv: Silly Season 2021-2022
Timråhej: Jag tror förhoppningarna skall hållas väldigt låga ff. Att Jonte ohyggligt gärna skulle v i l j a spela ett år i SHL med oss är ingen hemlighet. Däremot är jag rädd att SJS presenterat "an offer he can't refuse" närmast. Ska nog till nåt väldigt speciellt för att Jonte inte åker över, nåt unikt. Som att SJS ser storheten i hans klubbhjärta och vinsten i att han kör ett år i SHL och ger sin välsignelse, ja närmast uppmuntrar till det. Men det är ett långskott, förmodligen är de tydliga med att deras bästa råd är att han ansluter till dem
+ 4
Sv: Silly Season 2021-2022
JonteD: Berätta mer! Inte schysst att få upp förhoppningarna så här...
+ 1
Sv: Silly Season 2021-2022
JonteD: Jämtluringen bor i Jonte(den yngre). Kan vara pokerspel för dom andra SHL klubbarna att dom ska liksom känna att Jonte förlorar Timrå och det känns jävligt skönt, tills bomben släpps till alla sportchefers förtret. JONTE STANNAR I TIMRÅ!!!
På nåt konstigt vis den Jonte man tror man känner så vill jag tro att den killen skulle vilja köra 1 år med Timrå i SHL innan han drar. Hoppas hoppas hoppas.!!
På nåt konstigt vis den Jonte man tror man känner så vill jag tro att den killen skulle vilja köra 1 år med Timrå i SHL innan han drar. Hoppas hoppas hoppas.!!
+ 6
Sv: Silly Season 2021-2022
Sputnik: De e nog inte 100% än men de e inte över förns den feta kärringen har sjungit klart!!! Vi hoppas att jag har fått rätt info!!!
+ 23
Sv: Silly Season 2021-2022
Rip Kirby: Lindelöf började mycket lovande, men föll tillbaka och förtjänade sin plats som sjunde åttonde back i slutet på säsongen!
+ 2
Sv: Silly Season 2021-2022
Knylan: Spännande värre att se vilka Nubben har "klara" som inte sipprat ut i media. 😊
+ 7
« Föregående · 2210661 · Nästa »
