« Föregående · 1995016 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: Apropå nånting...
TIK-Lund: Instämmer helt om Wahlgren och jag har ju påpekat själv att han inte håller som andrecenter. Statistiken bekräftar ju bara det. Däremot har jag svårt att placera in Wahlgren nånstans när Nässén också ansluter? Boyce petar inte heller varken bort, Kaijser, Jansson, Berglund, Fjellström eller Lindholm i mina ögon
+ 1
Sv: Apropå nånting...
Då har jag lite mer grundligt kikat siffrorna som vi presterat hittills (5mot5).
Skottfördelningen ligger positivt sett över banan men laget som helhet ser bra ut även om vi tenderar att underprestera lite i inledningen.
Backsidan ser jävligt stabil ut.
I laget vi några spelare som sticker ut lite extra och sannolikt ligger till grund för viss del i underprestationen:
Wahlgren, Jansson, Kaijser, Boyce, Madsen och J.Carlsson.
Om vi tar dessa 6 och översätter dem till miljö i ordning (OBS endast 5 mot 5 inga special teams):
Wahlgren sticker ut som den riktigt svaga i dennes formation. Trots att han spelar med Ohlsson och Hartmann så visar tendenserna på att målen framåt tillkommer när Tim själv inte är på isen men de negativa siffrorna bakåt delas med honom.
Jansson och Kaijser fungerar inte tillsammans. "4é kedjan" har hittills rent statistiskt bidragit med någonting faktiskt, med undantag för Lindholm som ser ut som rena stjärnspelaren i siffrorna mot J och K.
Boyce ser bättre ut som ytterforward än center men bara mindre dålig.
Madsen är mycket bättre som center än ytterforward och tror mycket av hans avvikande siffror kan tillskrivas det rollbytet.
Om vi ska titta till de tre överlägset starkaste checkingspelarna vi har så är det Fjellström, Lindholm och E.B, jag skulle starkt överväga att spela dessa i en kedja om jag var något annat än läktarcoach. E.B är dessutom den enda med Positiv tekningsstatistik i defensiv zon.
J.Carlsson har varit vår svagaste back.
Siffrorna talar sitt tydliga språk. Andrakedjan behöver en ny Center, Kaijser och Jansson måste byta miljö för att bidra utanför BP, förslagsvis testa Jansson i 2a.
Wahlgren är bättre som center än Madsen är som ytterforward, Madsen bättre som Center än Wahlgren är som detsamma. Förslagsvis sätt Madsen som Center mellan Kaijser och Wahlgren.
13e forward blir Boyce och 7e back blir J.Carlsson (För lite underlag på Lander för att säga något).
Summa summarum:
Dahlén - Lundin - Lööke
Ohlsson - Jansson - Hartmann
Kaijser - Madsen - Wahlgren
Lindholm - Berglund - Fjellström
Lite annan intressant fakta: Av våra 190 tekningar i offensiv zon har Lundin tekat på 109 av dem. Näst flest är Wahlgren på 26.
Ragnarsson har på 26 minuter fått iväg tre gånger så många skott på mål som Jansson har på 9 matcher.
FilleFilurs SOG% är endast 3,85%, detta är anmärkningsvärt lågt för en spelare som är ordinarie i första PPt man kan jämföra detta med Kinnvalls 54% förra säsongen.
Albin Lundin ligger för stunden på lite drygt 30% i skott effektivitet. Detta kan man ställa mot Wedins skyhöga säsongssnitt på 15,7 förra året.
Korvström står just nu för nästan exakta medelvärdet för räddningar i snitt i ligan.
Södraberget är vassare framåt i 5 mot 5 än Hartmann i protokollen, bäste back framåt öht under lika styrka och näst bäst i alla spelformer.
Fjellström är den enda ordinarie spelaren som inte varit inne på något baklängesmål hittills (inget framåt heller för den delen).
tack tack
Skottfördelningen ligger positivt sett över banan men laget som helhet ser bra ut även om vi tenderar att underprestera lite i inledningen.
Backsidan ser jävligt stabil ut.
I laget vi några spelare som sticker ut lite extra och sannolikt ligger till grund för viss del i underprestationen:
Wahlgren, Jansson, Kaijser, Boyce, Madsen och J.Carlsson.
Om vi tar dessa 6 och översätter dem till miljö i ordning (OBS endast 5 mot 5 inga special teams):
Wahlgren sticker ut som den riktigt svaga i dennes formation. Trots att han spelar med Ohlsson och Hartmann så visar tendenserna på att målen framåt tillkommer när Tim själv inte är på isen men de negativa siffrorna bakåt delas med honom.
Jansson och Kaijser fungerar inte tillsammans. "4é kedjan" har hittills rent statistiskt bidragit med någonting faktiskt, med undantag för Lindholm som ser ut som rena stjärnspelaren i siffrorna mot J och K.
Boyce ser bättre ut som ytterforward än center men bara mindre dålig.
Madsen är mycket bättre som center än ytterforward och tror mycket av hans avvikande siffror kan tillskrivas det rollbytet.
Om vi ska titta till de tre överlägset starkaste checkingspelarna vi har så är det Fjellström, Lindholm och E.B, jag skulle starkt överväga att spela dessa i en kedja om jag var något annat än läktarcoach. E.B är dessutom den enda med Positiv tekningsstatistik i defensiv zon.
J.Carlsson har varit vår svagaste back.
Siffrorna talar sitt tydliga språk. Andrakedjan behöver en ny Center, Kaijser och Jansson måste byta miljö för att bidra utanför BP, förslagsvis testa Jansson i 2a.
Wahlgren är bättre som center än Madsen är som ytterforward, Madsen bättre som Center än Wahlgren är som detsamma. Förslagsvis sätt Madsen som Center mellan Kaijser och Wahlgren.
13e forward blir Boyce och 7e back blir J.Carlsson (För lite underlag på Lander för att säga något).
Summa summarum:
Dahlén - Lundin - Lööke
Ohlsson - Jansson - Hartmann
Kaijser - Madsen - Wahlgren
Lindholm - Berglund - Fjellström
Lite annan intressant fakta: Av våra 190 tekningar i offensiv zon har Lundin tekat på 109 av dem. Näst flest är Wahlgren på 26.
Ragnarsson har på 26 minuter fått iväg tre gånger så många skott på mål som Jansson har på 9 matcher.
FilleFilurs SOG% är endast 3,85%, detta är anmärkningsvärt lågt för en spelare som är ordinarie i första PPt man kan jämföra detta med Kinnvalls 54% förra säsongen.
Albin Lundin ligger för stunden på lite drygt 30% i skott effektivitet. Detta kan man ställa mot Wedins skyhöga säsongssnitt på 15,7 förra året.
Korvström står just nu för nästan exakta medelvärdet för räddningar i snitt i ligan.
Södraberget är vassare framåt i 5 mot 5 än Hartmann i protokollen, bäste back framåt öht under lika styrka och näst bäst i alla spelformer.
Fjellström är den enda ordinarie spelaren som inte varit inne på något baklängesmål hittills (inget framåt heller för den delen).
tack tack
+ 27
Sv: Apropå nånting...
Apropå nånting så är det här en häftig story . Petr Chech har sadlat om till hockeymålis i Engelska div 4 och ser ut att leverera. 🙂
+ 3
Sv: Apropå nånting...
Jävligt med såna här hål i spelschemat hela tiden. Får ju abstinens efter hockeyn!
Det är bättre än SHL med allt CHL dravvel iallafall.
Det är bättre än SHL med allt CHL dravvel iallafall.
+ 4
Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2019-10-12
Knylan: Det var en tolkning av att advokaten säger att allt han gjort varit godkänt eller i vart fall känt av delar av styrelsen.
Men det kan vara en övertolkning av mig.
Edit: Jag hade glömt bort det RasmusVS skrev vilket väl var det tydligaste hotet.
Men det kan vara en övertolkning av mig.
Edit: Jag hade glömt bort det RasmusVS skrev vilket väl var det tydligaste hotet.
Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2019-10-12
Knylan: Jörgen för sin talan genom sin advokat på grund av det sekretessavtal han och klubben skrivit på.
Advokaten har inte sagt det uttrycklingen men advokaten sa följande 29:e september:
”Vi vet inte vad en anmälan kommer att innehålla, men om ärendet lämnas över till ekobrottsmyndigheten så brukar de intressera sig för brotten försvårande av skattekontroll och osant intygande. Det kan mycket väl innebära att andra personer i TIK:s ledning dras in i utredningen. Även utomstående. Kanske rentav Backlund själv”, skriver advokat Fredrik Lindberg.
Advokaten har inte sagt det uttrycklingen men advokaten sa följande 29:e september:
”Vi vet inte vad en anmälan kommer att innehålla, men om ärendet lämnas över till ekobrottsmyndigheten så brukar de intressera sig för brotten försvårande av skattekontroll och osant intygande. Det kan mycket väl innebära att andra personer i TIK:s ledning dras in i utredningen. Även utomstående. Kanske rentav Backlund själv”, skriver advokat Fredrik Lindberg.
Länkar:
Nya vändningen i Timrå IK-kaoset ? klubbchefen säger upp sig: "Praktiskt omöjligt att fortsätta"
Nya vändningen i Timrå IK-kaoset ? klubbchefen säger upp sig: "Praktiskt omöjligt att fortsätta"
Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2019-10-12
bar mofftak: Senast media rapporterade något var 4:e oktober. Då skulle polisanmälansproffsadvokaten vara bortrest till vecka 42 (denna vecka).
Att man ens har anlitat en polisanmälansproffsadvokat är märkligt. Med tanke på att Niklas Dernebo,som jobbar som advokat till vardags och har enligt arbetsgivarens hemsida inriktning på köpeavtal, kommersiella avtal, entreprenadavtal, hyresavtal, anställningsavtal, fastigheter och skadestånd är vice ordförande i styrelsen. Han ensam bör vara kapabel att formulera en polisanmälan utan extern hjälp, styrelsen gemensamt bör inte ha något problem att lösa det själva.
Från länkad artikel:
" "Nej, vi har anlitat en advokat och han är bortrest till vecka 42 så den kommer att upprättas när han kommer tillbaka", skriver Lars Backlund i ett SMS till Sundsvalls Tidning.
Ser du någon risk med att det dröjer?
"Nej, vi ser ingen risk med det. Vi vill att allt ska gå rätt till", skriver Backlund."
Att man ens har anlitat en polisanmälansproffsadvokat är märkligt. Med tanke på att Niklas Dernebo,som jobbar som advokat till vardags och har enligt arbetsgivarens hemsida inriktning på köpeavtal, kommersiella avtal, entreprenadavtal, hyresavtal, anställningsavtal, fastigheter och skadestånd är vice ordförande i styrelsen. Han ensam bör vara kapabel att formulera en polisanmälan utan extern hjälp, styrelsen gemensamt bör inte ha något problem att lösa det själva.
Från länkad artikel:
" "Nej, vi har anlitat en advokat och han är bortrest till vecka 42 så den kommer att upprättas när han kommer tillbaka", skriver Lars Backlund i ett SMS till Sundsvalls Tidning.
Ser du någon risk med att det dröjer?
"Nej, vi ser ingen risk med det. Vi vill att allt ska gå rätt till", skriver Backlund."
Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2019-10-12
bar mofftak: När sa han det? Att han ”kommer ta med sig andra i fallet”?
Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2019-10-12
Olli Nomadinen : Och det börjar förhalas direkt när Jörgen säger att han kommer ta med sig andra i fallet.
Hoppas någon med lite insyn skickar in en polisanmälan så polisen kan börja nysta själva. Att det skulle behövas en advokat för en polisanmälan är konstigt bara det.
Hoppas någon med lite insyn skickar in en polisanmälan så polisen kan börja nysta själva. Att det skulle behövas en advokat för en polisanmälan är konstigt bara det.
Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2019-10-12
Sputnik: Måste säga att hela historien luktar unket. Först slår man på stora trumman, kallar till pk och lynchar Jörgen. Verkar handlingskraftig och tvärsäker.
Sedan åker locket på och inget händer. För plötsligt passar det sig inte alls att ta nåt via media, en bedömning man inte gjorde några dagar innan när offentlig verbal arkebusering uppenbarligen passade alldeles utmärkt.
Och allt ligger på is för att oj, advokaten var visst inte hemma. Hmmmmm ok......🤔
Sedan åker locket på och inget händer. För plötsligt passar det sig inte alls att ta nåt via media, en bedömning man inte gjorde några dagar innan när offentlig verbal arkebusering uppenbarligen passade alldeles utmärkt.
Och allt ligger på is för att oj, advokaten var visst inte hemma. Hmmmmm ok......🤔
+ 4
Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2019-10-12
Nisse på Mon or: Advokaten Timrå skulle använda sig av har varit bortrest så därför har man inte kunnat lämna in anmälan.
+ 2
Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2019-10-12
RasmusVS: Jörgen polisanmäler att polisanmälan kommit bort... Har domstolen målkameror? Ok, den var för låg. Jag tar några minuter i utvisningsbåset.
+ 2
Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2019-10-12
RasmusVS: Exakt. Ju längre tiden går ju mer undrar man om detta är något som kan kosta TIK multum?
Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2019-10-12
Smokey: På tal om konspirationsteorier.. vad fan händer med Jörgens polisanmälan??
+ 1
Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2019-10-12
Smokey: Explorern står alltid framme på mitt bord...
Om man vill halsa lätt...!
Om man vill halsa lätt...!
+ 4
Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2019-10-12
Smokey: Han kanske inte vet vad alla andra vet att Dahlen själv vet att han inte är bäst i sin egen zon till allas förtret .
Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2019-10-12
Konspirationsteori uppsnappad på domustrappan i ett samtal mellan två män i mörkgråa trenchcoatar.
- ”Hörde du att Freddan & co skickade in en lina som skulle ”skänka” en pinne till Västervik i slutsekunderna bara för att stärka bottenlagets moral som sladdis i tabellen för att deras självförtroende skulle växa till 100 tigrars styrka och medföra att dom knycker poäng och stökar till det för andra lag i serien”.
Lär inte hända mot Löven;)
Nu ställer jag in Explorern i skåpet för den här veckan.
- ”Hörde du att Freddan & co skickade in en lina som skulle ”skänka” en pinne till Västervik i slutsekunderna bara för att stärka bottenlagets moral som sladdis i tabellen för att deras självförtroende skulle växa till 100 tigrars styrka och medföra att dom knycker poäng och stökar till det för andra lag i serien”.
Lär inte hända mot Löven;)
Nu ställer jag in Explorern i skåpet för den här veckan.
+ 4
Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2019-10-12
{8839}: Fast Berglund har har bra defensiv statistik bakom sig. Jimmy Hamrin tog upp det senast i podden bland annat.
+ 2
Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2019-10-12
Rytter: Om vi nu ska vara petnoga så är det också märkligt att S. Ohlson får ett ass på Söderbergs mål men enligt plus/minus så är han inte på isen...
+ 2
Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2019-10-12
Rytter: Jag tycker engagemanget är gulligt. Lite Greta-style, nästa steg är att uppmana till skolstrejk om de inte skärper sig 💪
+ 6
Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2019-10-12
Sputnik: Jag tycker inte att Berglund är så bra som alla tycker, när han kör sina raider ner i motståndare zon kommer han oftast fel , når inte pucken ,blir nedtryckt, sist därifrån ,, i egen zon är det samma sak .
Endast i boxplay fungerar det , står oftast nära på blå stör och täcker skott .
Endast i boxplay fungerar det , står oftast nära på blå stör och täcker skott .
Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2019-10-12
fantasilos:
När ni ändå är och jagar assist och rättar statistiken så kan ni ju be dom uppdatera vilka spelare som var på isen vid kvitteringen. Dahlén slapp ett minus där trots sitt nonchalanta och slarviga spel i ledning. Var wahlgren och den kedjan ens på isen? Var ju dom som fick minus iaf.
När ni ändå är och jagar assist och rättar statistiken så kan ni ju be dom uppdatera vilka spelare som var på isen vid kvitteringen. Dahlén slapp ett minus där trots sitt nonchalanta och slarviga spel i ledning. Var wahlgren och den kedjan ens på isen? Var ju dom som fick minus iaf.
+ 9
Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2019-10-12
BlackBay: Jag är beredd att hålla med dig men enligt reglerna ska han ha assist
Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2019-10-12
fantasilos: känns dock som ett väldigt långsökt assist... något ofta andrahands-assist gör även i vanliga fall.
Egentligen borde det bara ges poäng för mål och ett assist (det målgivande)
Egentligen borde det bara ges poäng för mål och ett assist (det målgivande)
Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2019-10-12
BlackBay: Ja han ska ha assist, de tre senaste som tog i pucken, har en spelare tagit i pucken två gånger räknas det bara som en
Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2019-10-12
Puckat: Ska han verkligen ha assist på den?
Lööke passar Lundin som passar Dahlén som därefter passar tillbaka till Lundin som gör mål.
Isåfall skulle även Lundin ha ett ass till sitt eget mål.
Lööke passar Lundin som passar Dahlén som därefter passar tillbaka till Lundin som gör mål.
Isåfall skulle även Lundin ha ett ass till sitt eget mål.
Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2019-10-12
danne80: Jag tror Berglund är viktigare än vi tror, att han är kapten talar för det.
+ 15
Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2019-10-12
Sputnik: En perfekt kapten tycker jag snarare är nr 20. En som leder laget både av isen och på isen. Och som kan kliva ut och visa vilken inställning som gäller för att vinna matcher.
Men sådana kaptener finns det inte många av. Berglund är bästa valet i detta lag.
Men sådana kaptener finns det inte många av. Berglund är bästa valet i detta lag.
+ 1
Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2019-10-12
Olli Nomadinen : Ja alltså Berglund är nyttig, grym i defensiven och perfekt som lagkapten då han är bra på att få alla att känna sig inkluderade i gruppen. Han huserar ofta i en 3:e eller 4:e kedja och bidrar med energi och inställning utan att klaga. Perfekt material som kapten om man frågar mig.
+ 25
Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2019-10-12
danne80: Tänkte du att det är bäste målskytt som definierar en kompetent lagkapten?
+ 1
Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2019-10-12
danne80: Vem skulle du vilja se istället? Jag tycker att skulle man förändrat så skulle man gjort det ifjol. 8 av 9 segrar går ju knappast att klaga på.
Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2019-10-12
Synct: valet av berglund som kapten visar bara hur fel Freddan är på sin position. Bättre han börjar på en fritidsgård om han vill vara vän med alla
Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2019-10-12
PuckatSom med Dahlens assist senast.: Roligaste är att jag mailade både TIK och svenska hockeyförbundet, båda svarade inom 10 minuter, då hade inte han fått sin assist på 2 dagar, då svarade förbundet att "lagen skickar in det själv" sen svarar TIK
"vi har redan skickat in det, vet inte varför det dröjer" 5 minuter senare får jag svar från förbundet att det har skickats in från TIK's vägnar och korrigerats. Då hade ju svaret från TIK's sida varit rimligare om det stått "Tack för korrigering, vi har nu skickat det vidare till förbundet" Aja, vill bara att rätt ska vara rätt.
det är väl vad man kan kalla damage control från TIK om något.
"vi har redan skickat in det, vet inte varför det dröjer" 5 minuter senare får jag svar från förbundet att det har skickats in från TIK's vägnar och korrigerats. Då hade ju svaret från TIK's sida varit rimligare om det stått "Tack för korrigering, vi har nu skickat det vidare till förbundet" Aja, vill bara att rätt ska vara rätt.
det är väl vad man kan kalla damage control från TIK om något.
+ 3
Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2019-10-12
Var är Löökes ass på övertidsmålet btw? Alltså vad fan är det frågan om? Kan inte minnas att det missats så här mycket tidigare
+ 1
Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2019-10-12
TD: Håller med, känns mest som om Berglund är kapten för att han varit här länge.
Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2019-10-12
{8839}: tycker faktiskt Westerlund är den som mest liknar en kapten visst Hampus var inte mycket att ha i granen saknar en pappa laget Molinder var ju stor och ståtlig Lillchalle har långt upp till nivån om man säger så..visst Dahlen slarva man måste vara taktisk inte många som är det i detta laget ta hem Johan Johnsson
Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2019-10-12
Kulltorp: Har du sett någon ledare på isen , Dahlen är ingen ledare , vi har ingen !
Vi har ingen chef och det var flera år sedan vi så /hörde någon .
Vi har ingen chef och det var flera år sedan vi så /hörde någon .
Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2019-10-12
bar mofftak: självklart inte...men ni kommer också hamna i svackor där poängen uteblir!!
Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2019-10-12
Sen när kom björkarna in på HockeySnack? För att de leder serien just nu? Löven faller, det är sen gammalt.
+ 4
Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2019-10-12
Såg matchen i efterhand så har inte sett matchkommentarerna, om jag verkar repetetiv.
Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2019-10-12
Kulltorp: Vi måste tvätta bort den dåliga inställningen, och det är en ledarskapsfråga.
Ja..Tim W var en dålig värvning.
Var är Lööke???
Ja vi ligger tvåa i serien men snart kommer Modo underifrån och vi kommer inte komma topp 2 om vi fortsätter slarva mot bottenlagen.
Men ledarskapet testas, när motivationen inte är där.
Ja..Tim W var en dålig värvning.
Var är Lööke???
Ja vi ligger tvåa i serien men snart kommer Modo underifrån och vi kommer inte komma topp 2 om vi fortsätter slarva mot bottenlagen.
Men ledarskapet testas, när motivationen inte är där.
+ 5
Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2019-10-12
Måste säga att jag är besviken på att vi kastar bort poäng på slarv och oengagemang i spelet.
Syndabock idag är Dahlén som slarvar när han ska skicka ut pucken och istället ska dribbla innanför egen blå, med 1 minut kvar.
Dyrbara misstag, oavsett vad det står på tröjan...
Syndabock idag är Dahlén som slarvar när han ska skicka ut pucken och istället ska dribbla innanför egen blå, med 1 minut kvar.
Dyrbara misstag, oavsett vad det står på tröjan...
+ 1
« Föregående · 1995016 · Nästa »