1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 598762 inlägg · 6213 ämnen

« · 2193469 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
Puckat: Han kan omöjligt vara frisk. Påminner om ST: s Sune Hjort som skrev insändare om Ufon jämt.

Sv: Silly Season 2021-2022
Kattan:

Björklöven har också haft Covid-smitta tidigare.

Sv: Silly Season 2021-2022
ionloo: dom kommer så fort Eronen är spelklar!

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
Puckat: Tycker väldigt synd om den där Lennart Holmlund, verkar helt slut om man ser både till inlägget och hans svar på kommentarerna.

Sparka inte på den som redan ligger från start!

Sv: Silly Season 2021-2022
{297}: Hahaha! 😄

Sv: Silly Season 2021-2022
Hassan: Kan det vara så att vi klarar oss på grund av att en en del spelare i laget redan haft Corona?

Sv: Silly Season 2021-2022
ante08: Då borde rimligen resultatet från Löven komma snart också om de testade före

Sv: Silly Season 2021-2022
ante08: Det börjar lukta död hund

Sv: Silly Season 2021-2022
Timrå IK:s klubbläkare Christian Johansson meddelar idag att hockeylaget i Timrå klarat sig från eventuell covid-smitta efter matchen mot Björklöven i måndags.
Han meddelar att samtliga spelare i Timrå är friska och fortsatt följer alla covid-19 rekommendationer.

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
Hockeyguru: degradering vore på sin plats. OM det nu visar sig att Corona förekommit i laget. OCH vi antar att det är en utstuderad bluff. Vem i laget offrar Löven då? Lagläkaren him self? Vaktmästarn? Vem som helst utom nån spelare garanterar jag.! Vet att det låter som en dålig Thriller men det här sjuka laget tror jag kan ta till vilka desperata medel som helst. Det är enormt mycket pengar på spel.

Sv: Silly Season 2021-2022
{297}: Corona-munskydden är slutsålda, typiskt, hur ska man nu kunna maskera sig?

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
Puckat: nu menade jag årets säsong såklart.

Sv: Silly Season 2021-2022
Tom Topp: tycker det är lite långa leveranstider när man beställer från webbshoppen. Tror ni att det går att skynda på lite om man gör en polisanmälan?


Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
Perreman:
Mailade hockeyallsvenskan detta, förväntar mig inte att de svarar
” Hej,

Jag har några funderingar kring den uppkomna situationen i matchserien mellan Timrå IK och Björklöven.
Det är så enormt mycket spekulationer nu så jag tycker ni borde klargöra vissa saker.

- Krävdes det positiva snabbtester av Björklöven för att skjuta upp den första matchen, nu låter det som om det bara var misstänkta covid symptom som gjorde att de kunde skjuta fram matchen.

- Har några snabbtester redovisats av Björklöven, de har ju trots allt hög säkerhet och om de säger att fler än 5 spelare smittats så bör det ju vara utom all rimlighet om då ingen senare skulle visa sig vara smittad.

- När lämnades Björklövens PCR tester in? Vilka testades och varför dröjer testresultaten så mycket längre än normalt?

- Sköts testning och mottagande av testresultat av oberoende läkare/personal?

- Hur och när ska Björklöven presentera resultat av testerna?

Inget av detta kan ju ha kommit som en överraskning för Hockeyallsvenskan då vi levt med en pandemi i över ett år.”

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
Ja, vi får väl vänta och se helt enkelt. Tycker fortfarande att vi ska vara försiktiga med att påstå att det är fejk från Löven med corona. Det kan lika gärna hända Timrå och då är det vi som får ögonen på oss.

Men det kommer helt klart "rätt" i timingen för deras lag om man nu kan uttrycka sig så. En tuff serie mot BIK, 4 spelare skadade och 2 avstängningar. Skulle det visa sig att det är en bluff är det förjävligt! Hoppas verkligen det blir något straff eller påföljd isf, men än så länge får vi hålla oss på mattan och bara vänta.

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
Lub: Då får dom väl ta in matchotränade juniorer. Intressanta slutresultat skulle det bli.

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
Tom Topp: Absolut skickar man till de som är snabbast, men det är ju också ett rörligt flöde av prover. Det är alltså inte särskilt lätt att ange hur lång tid något tar i nuläget. Dessutom tror jag klubbarna har avtal med ett eller ett fåtal ställen, så möjligheterna lär inte vara enorma.

Misstänker också att 24-72h är riktlinjer som är generella överlag. Tror inte något företag kan garantera mycket snabbare hantering än så (PCR-testandet körs troligen över natt då det är en långsam analys)

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
Lub: Vad skulle hända om ett lags alla målvakter insjuknar? Reglerna anger ju att matcher ”ställs in” om fler än 5 är sjuka. Men om tre målvakter blir sjuka, spelar man då? 🤔

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
KulltorpsOlli: Undrar när de genomförde de faktiska testerna, har ju gått en tid från det att de skickade ut nyheten om misstänkt smitta. Rimligen borde de väl genomföra testerna direkt efter, eller? I Västerbotten så får man svar inom 48h iaf (oftast mycket snabbare). Med det sagt så har jag ingen aning om hur detta sköts i HA.

Frustrerande att inte veta när nästa match kan spelas.

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
Stora delar av förra säsongens trupp hade corona i våras efter säsongens slut. Sen är det ju såklart en del nya killar i laget som inte haft det och det finns mutationer nu osv, men i det stora hela så har många av dom antikroppar redan

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
KulltorpsOlli: jo, om man vill ha svaret så fort som möjligt så skickar man till dom som är snabbast!

Sv: Silly Season 2021-2022
Knylan: Håller med, Walli är en spelare som växer hela tiden och han sticker ut. Kroppsmässigt och åkmässigt påminner han lite om Mats Sundin, förstå mig rätt nu...
Tror också han kan explodera snart.

Sv: Silly Season 2021-2022
vonDöbeln: Walli har jag sett nämnas som ett namn som SSK-folk är lite småsugna på, sen exakt vad det innebär har jag ingen som helst aning om. Kan ju lika gärna vara någon som drömt lite fritt och att det är den enda befintliga substansen i sammanhanget.

För mig är han i dagsläget en mer eller mindre given förlängning, oavsett division nästa år. Redan när vi plockade honom för ett år sedan grymtades det från DIF-håll, då han var en av få forwards av den där typen i deras lag som trots allt hade fin underliggande statistik t.ex. Fick mycket uträttat på snålt tilldelad istid redan då, på SHL-nivå. Nu har han gjort 1,5 år här snart och har tagit betydliga kliv den här säsongen. I början av säsongen var han petad stundtals, men har med tiden tydligt förbättrat sin defensiv och är ju numera någon som får en hel del förtroende även i boxplay. Där var han inte inte riktigt i höstas.

Känns som att han kan brisera kommande säsong, och verkar lyfta ännu mer i den här sortens matcher. Älskar att vara hatad, och har ju egentligen de egenskaper som krävs för att bli en SHL-spelare väldigt snart. Offensiven kommer nog komma med åldern/mognad, tror jag. Har ju tydliga likheter med Hartmann på väldigt många sätt, och jag kan tänka mig att Walli befinner sig ungefär där Hartmann befann sig i samma ålder. Skillnaden är kanske att Walli blir mer allround senare i karriären, viktig pjäs i typ en tredjelina i SHL. Behöver bli bättre på att använda sin fysik i syfte att generera målchanser dock, har ju ett stenhårt handledsskott när han väl hamnar i de lägena.

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
Olli Nomadinen : Bara en fråga, utifrån det ST skriver i träningschatten.
Om det nu finns olika ställen att skicka Covid proven till, och svaren kan dröja från 24 upp till 72 timmar. Då skickar man väl, i detta läge, proven dit där det går snabbast?
Och det innebär att svaren kommer idag.

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
KulltorpsOlli: Skulle det däremot visa sig att de är negativa kan väl tankar om att de använt det som min pre teen ibland gjort. Med diagnos och tendenser åt att riskera bli "hemmasittare" har det här Coronaåret varit ett helvete. Gissa hur många gånger hon hostat till på morgonen och refererat till restriktionerna....

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
Olli Nomadinen : Men håll med om att Coronan kom väldigt lägligt för Löven just nu då dom är slutkörd fysiskt och psykiskt. Och har ett gäng skadade. Nää..Jag är skeptisk! Timrå har väl lyckats hålla Coronan ute hela året? Att sen som final lag lyckas få det precis då det ska avgöras plus deras just nu svagheter är väldigt misstänksamt. Eller enormt amatörmässigt skött. Det är fejk!! Tills motsatsen bevisats.!

Sv: Silly Season 2021-2022
KulltorpsOlli: Ja! Vad tänkte Daggen med där?

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
Olli Nomadinen : Att raljera, är att se saker ur alla möjliga vinklar. Att inte stänga ngr dörrar förrens facit ligger på bordet.
Well see....well see....

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
Olli Nomadinen : det kändes mer smakfullt när modeordet var hånfullt istället för hotfullt

Sv: Silly Season 2021-2022
Rallarn: Hahaha ja, eller att Huss sett hotfull ut när han tog fram en ny klubba till Albin ur klubbstället under matchen..

Eller att folk kört extra fort på E4:an förbi hallen under matchen, det är ju ett tecken på hot..

Med facit i hand så ångrar sig nog Daggen att han inte polisanmälde Hartmans sköna sätt...

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
Jag gillar att vara härinne och bjäbba, jag är så jävla vuxen i de flesta andra sammanhang så det är en skön ventil. Med bjäbba menar jag att häckla och kasta lite verbal skit på andra lag och deras orter. Driva konspirationsteorier till det absurdas gräns osv. Senaste veckan har vi balanserat farligt nära det osmakliga härinne men jag tycker ändå att vi på det stora hela lyckats dra i tyglarna och hållt oss inom anständighetsgränsen.

Och nä, jag tror faktiskt inte på allvar att Löven fejkar Corona om det nu är det som blir resultatet av testerna. Vilket jag tyvärr tror

Sv: Silly Season 2021-2022
KulltorpsOlli: Undra vad löven går med till pressen idag, kanske ismaskinisten kört hotfullt mot Lövens bås? För att sedan svänga undan och fortsatt spola isen.

Sv: Silly Season 2021-2022
{9108}: Just nu väntar jag spänt på Modos bombmatta som skulle komma efter påsk och vara fantastisk...enligt dig och Widebro
:-)

Sv: Silly Season 2021-2022
{9108}: Ok, ja jag hörde rykten om Pääjärvi...

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
Olli Nomadinen : Nä, nu får det ju riva av plåstret och lägga schemat. Det är orimligt att vi ska behöva vänta på att få veta när festen fortsätter såhär länge...

Jag har dunderrespekt för smittan, självklart är det ok om de skjuter på det 1-2 veckor till och med, men jag blir en ineffektiv människa innan jag vet.

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
Greg P: Hahahaha 😂

Sv: Silly Season 2021-2022
Tonymontana: Ja Reinhardt skulle ju verkligen behöva mer istid för att utvecklas, han har nog suttit mer på läktaren än han hade trott på förhand

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
Greg P: Varför skulle Lundin välja att stanna kvar med Löven i HA?

Sv: Silly Season 2021-2022
Har svårt att se att Morten Madsen skulle göra en flytt till Tingsryd. Han har ju verkligen stadgat sig i Sundsvall nu med sin familj och är en spelare som vi i Timrå vill ha kvar oavsett vilken serie vi spelar i. Han är en stabil defensiv center oavsett om han spelar i en tredje/fjärde line i både HA och SHL.

Mycket mer sannolikt att det skulle vara Lindholm, Reinhardt eller Walli, alla tre på väg uppåt i sin karriär och kanske skulle må bra av en mer offensiv roll i ett sämre HA-lag.

Sv: Silly Season 2021-2022
Tonymontana: Jodå.

Sedan är man ju lite nyfiken på hur länge det tar för Lövens test att bli analyserade. Det måste ju ha gått 48 timmar nu. Så snart vet vi hur många av de fler än fem spelare som testade positivt på snabbtesterna som har covid.

Sv: Silly Season 2021-2022
Hassan: Tveksamt om han blir kvar efter senaste intervjun med ST. Fick inga bra vibbar då

Sv: Silly Season 2021-2022
Tonymontana: Inte Boyce. Han ska bli kvar för han måste det.

Sv: Silly Season 2021-2022
ionloo: Tror snarare att det rör sig om boyce eller Reinhardt


Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
ionloo: Ironin om vi leker med tanken att Lundin signat med Löven och Palmquist med Timrå och bägge klubbarna säg nej till deltagande från 1 maj.


Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
JoseGonzales: Kontrakten är inga problem. Ja, det kan kosta lite extra att förlänga, men det är ju bara en kostnadsfråga.

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
roger_sundsvall: Håller med dig. Läkarkåren är väl överens om att är man bara viljestark, tuff och bestämd så smittas man inte Corona.

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
Olli Nomadinen : Det måste rimligen ha varit en piket full med utredare vid polisens regionala utredningsenhet inom aktionsgruppen för epatraktorsrelaterad brottslighet?

« · 2193469 · »