Apropå nånting...
« Föregående · 1001922 · Nästa » Till forumet
Sv: Apropå nånting...
Maggan: Ramsor vet jag inte, jag är inte inblandad i den processen. Tyvärr, för ramsorna i elitserien är så patetiskt usla överlag. MoDos ramsor suger. era ramsor suger, alla lags ramsor suger och alla härmar bara alla. Ni är ju inte direkt världsunika i heller.
Sv: Apropå nånting...
Wayne Gresky: Håller med dig i stor del. Men jag har inte gått ut med att vi är unika heller. ;P
Sv: Apropå nånting...
Wayne Gresky: Snille och orginalitet var det fråga om, slå upp det i SAOL och lär dig något nytt.
Sv: Apropå nånting...
Wayne Gresky: Jag tycker uppriktigt att ni Modolider skall vara jättenöjd med säsongen som varit. Ni har ju för sjutton klarat att ta er till slutspel. Inte för att ni har något där att göra men det behövs ju, som alla vet, utfyllnadslag. Se säsongen som en framgång. Kommer förresen "Fläsket" till brasan?
Sv: Apropå nånting...
Dream Team: Men det klår ändå inte oddset på att det blir väldigt heta känslor mellan timråiter och modoiter i x antal dagar framöver. Det är så lågt att du får betala 10 kr till för varje tia du satsar.
Sv: Apropå nånting...
Någon som kan bistå mig med vilken grupp/artist som gjorde låten vars refräng lyder som följer, "Du som ligger mitt i vägen, våga välja växel och visa vad du kan"....spelades flitigt i Timrå Isstadion under tidigt 90-tal och undsvall/Timrå-epoken.
Sedan undrar jag även över vart Surf-Eriks Tvättett tagit vägen? Som svarade för pausunderhållningen under Play Off-matcherna 92/93 hemma mot Mora IK.
Kan någon sprida sitt ljus över mitt dilemma och bringa lite klarhet?
Sedan undrar jag även över vart Surf-Eriks Tvättett tagit vägen? Som svarade för pausunderhållningen under Play Off-matcherna 92/93 hemma mot Mora IK.
Kan någon sprida sitt ljus över mitt dilemma och bringa lite klarhet?
Sv: Apropå nånting...
Uno Gordon: Den första är nog Kenneth & The Knutters. Tror t.o.m låten heter "Våga välja växel".
Sv: Apropå nånting...
the_dude:
Oh, fick en liten längtan att lyssna igenom mina gamla Kenneth & The Knuttersskivor. Dom älskade man ju bra en gång i tiden. Var tillochmed på en konsert en gång, undra var det var någonstans?!
Oh, fick en liten längtan att lyssna igenom mina gamla Kenneth & The Knuttersskivor. Dom älskade man ju bra en gång i tiden. Var tillochmed på en konsert en gång, undra var det var någonstans?!
Sv: Apropå nånting...
bisterfinnen bjuder på en rolig historia med glimten i ögat:
(knyckt från tidningen 7)
En skolfröken börjar sitt nya jobb på en skola i Timrå. För att göra ett gott första intryck förklarar hon för klassen att hon är Timråsupporter. Hon ber eleverna räcka upp handen om dom också är Timråsupportrar. Alla utom en liten flicka räcker upp handen.
Fröken tittar förundrat på flickan och frågar:
- Lisa, varför räcker inte du upp handen?
- För att jag inte är Timråsupporter, svarar Lisa.
Fröken, fortfarande förundrad, frågar:
- Om du inte är Timråsupporter, vad är du då?
- Jag är en MoDo-supporter, och en stolt sådan, svarar Lisa leende.
Fröken kan inte tro sina öron och frågar, märkbart irriterad:
- Lisa, varför är du MoDo-supporter om jag får fråga?
- För att min mamma och min pappa är MoDo-supportrar, svara Lisa.
- Jaså, svarar fröken, nu märkbart tagen av situationen. Det är ingen anledning för dig att vara MoDo-supporter, bara för att dina föräldrar är det. Man behöver inte tycka som sina föräldrar!
Fröken hämtar andan och tillägger:
Tänk om din mamma hade varit em prostituerad alkoholist, din pappa en nerdekad knarklangare och din brorsa en biltjuv! Vad hade du varit då?
Då.... svarade Lisa. Då hade jag varit Timrå-supporter!
(knyckt från tidningen 7)
En skolfröken börjar sitt nya jobb på en skola i Timrå. För att göra ett gott första intryck förklarar hon för klassen att hon är Timråsupporter. Hon ber eleverna räcka upp handen om dom också är Timråsupportrar. Alla utom en liten flicka räcker upp handen.
Fröken tittar förundrat på flickan och frågar:
- Lisa, varför räcker inte du upp handen?
- För att jag inte är Timråsupporter, svarar Lisa.
Fröken, fortfarande förundrad, frågar:
- Om du inte är Timråsupporter, vad är du då?
- Jag är en MoDo-supporter, och en stolt sådan, svarar Lisa leende.
Fröken kan inte tro sina öron och frågar, märkbart irriterad:
- Lisa, varför är du MoDo-supporter om jag får fråga?
- För att min mamma och min pappa är MoDo-supportrar, svara Lisa.
- Jaså, svarar fröken, nu märkbart tagen av situationen. Det är ingen anledning för dig att vara MoDo-supporter, bara för att dina föräldrar är det. Man behöver inte tycka som sina föräldrar!
Fröken hämtar andan och tillägger:
Tänk om din mamma hade varit em prostituerad alkoholist, din pappa en nerdekad knarklangare och din brorsa en biltjuv! Vad hade du varit då?
Då.... svarade Lisa. Då hade jag varit Timrå-supporter!
Sv: Apropå nånting...
bisterfinnen: I sitt orginal är det Montreal - Toronto eller? Tycker mig ha sett den förr...
Sv: Apropå nånting...
Olle: näe här är orginalet
En skolfröken börjar sitt nya jobb på en skola i Ö-vik. För att göra ett gott första intryck förklarar hon för klassen att hon är MoDolid. Hon ber eleverna räcka upp handen om dom också är MoDolider. Alla utom en liten flicka räcker upp handen.
Fröken tittar förundrat på flickan och frågar:
- Lisa, varför räcker inte du upp handen?
- För att jag inte är MoDolid, svarar Lisa.
Fröken, fortfarande förundrad, frågar:
- Om du inte är MoDolid, vad är du då?
- Jag är en Timrå-suporter, och en stolt sådan, svarar Lisa leende.
Fröken kan inte tro sina öron och frågar, märkbart irriterad:
- Lisa, varför är du timrå-suporter om jag får fråga?
- För att min mamma och min pappa är timrå-suporter, svara Lisa.
- Jaså, svarar fröken, nu märkbart tagen av situationen. Det är ingen anledning för dig att vara timrå-suporter, bara för att dina föräldrar är det. Man behöver inte tycka som sina föräldrar!
Fröken hämtar andan och tillägger:
Tänk om din mamma hade varit em prostituerad alkoholist, din pappa en nerdekad knarklangare och din brorsa en biltjuv! Vad hade du varit då?
Då hade jag varit MoDolid
En skolfröken börjar sitt nya jobb på en skola i Ö-vik. För att göra ett gott första intryck förklarar hon för klassen att hon är MoDolid. Hon ber eleverna räcka upp handen om dom också är MoDolider. Alla utom en liten flicka räcker upp handen.
Fröken tittar förundrat på flickan och frågar:
- Lisa, varför räcker inte du upp handen?
- För att jag inte är MoDolid, svarar Lisa.
Fröken, fortfarande förundrad, frågar:
- Om du inte är MoDolid, vad är du då?
- Jag är en Timrå-suporter, och en stolt sådan, svarar Lisa leende.
Fröken kan inte tro sina öron och frågar, märkbart irriterad:
- Lisa, varför är du timrå-suporter om jag får fråga?
- För att min mamma och min pappa är timrå-suporter, svara Lisa.
- Jaså, svarar fröken, nu märkbart tagen av situationen. Det är ingen anledning för dig att vara timrå-suporter, bara för att dina föräldrar är det. Man behöver inte tycka som sina föräldrar!
Fröken hämtar andan och tillägger:
Tänk om din mamma hade varit em prostituerad alkoholist, din pappa en nerdekad knarklangare och din brorsa en biltjuv! Vad hade du varit då?
Då hade jag varit MoDolid
Sv: Apropå nånting...
NuMo: vet jag är ju Timråit.. men de blir tyvär "bara" 4-o till oss i Kvarten.
Sv: Apropå nånting...
nectis: hehe mmh, på något sett känns den roligare än den första som postades ;-)
Sv: Apropå nånting...
bisterfinnen: vart tvungen att skära "av" ord för att texten skulle gå in på Msn åt en Vän som är just MoDoit! du vet de där med maximalt tecken
Sv: Apropå nånting...
bisterfinnen:
En skolfröken börjar sitt nya jobb på en skola i Ö-vik. För att göra ett gott första intryck förklarar hon för klassen att hon är MoDolid. Hon ber eleverna räcka upp handen om dom också är MoDolider. Alla utom en liten flicka räcker upp handen.
Fröken tittar förundrat på flickan och frågar:
- Lisa, varför räcker inte du upp handen?
- För att jag inte är MoDolid, svarar Lisa.
Fröken, fortfarande förundrad, frågar:
- Om du inte är MoDolid, vad är du då?
- Jag är en Timrå-supporter, och en stolt sådan, svarar Lisa leende.
Fröken kan inte tro sina öron och frågar, märkbart irriterad:
- Lisa, varför är du timrå-supporter om jag får fråga?
- För att min mamma och min pappa är timrå-supporter, svara Lisa.
- Jaså, svarar fröken, nu märkbart tagen av situationen. Det är ingen anledning för dig att vara timrå-supporter, bara för att dina föräldrar är det. Man behöver inte tycka som sina föräldrar!
Fröken hämtar andan och tillägger:
Tänk om din mamma hade varit syster till din pappa, pappa heter bisterfinnen och din brorsa heter Wanye Gresky! Vad hade du varit då?
Då hade jag varit MoDolid
En skolfröken börjar sitt nya jobb på en skola i Ö-vik. För att göra ett gott första intryck förklarar hon för klassen att hon är MoDolid. Hon ber eleverna räcka upp handen om dom också är MoDolider. Alla utom en liten flicka räcker upp handen.
Fröken tittar förundrat på flickan och frågar:
- Lisa, varför räcker inte du upp handen?
- För att jag inte är MoDolid, svarar Lisa.
Fröken, fortfarande förundrad, frågar:
- Om du inte är MoDolid, vad är du då?
- Jag är en Timrå-supporter, och en stolt sådan, svarar Lisa leende.
Fröken kan inte tro sina öron och frågar, märkbart irriterad:
- Lisa, varför är du timrå-supporter om jag får fråga?
- För att min mamma och min pappa är timrå-supporter, svara Lisa.
- Jaså, svarar fröken, nu märkbart tagen av situationen. Det är ingen anledning för dig att vara timrå-supporter, bara för att dina föräldrar är det. Man behöver inte tycka som sina föräldrar!
Fröken hämtar andan och tillägger:
Tänk om din mamma hade varit syster till din pappa, pappa heter bisterfinnen och din brorsa heter Wanye Gresky! Vad hade du varit då?
Då hade jag varit MoDolid
Sv: Apropå nånting...
73Sjöbba:
Det var arbets dag hos Snövit och dom sju dvärjarna.
Snövit stod i köket och förberedde middagen. Plötsligt började marken skaka hela huset sakade tallrikar föll ner.
JORDBÄVNING..... tänkte Snövit.
Herregud Dvärjarna är i gruvan.
Hon sprang allt vad hon orkade mot gruvan med panik känslor.
När hon kom fram såg hon hela gruvan fylld av sten, damm och rök.
Hon ropade förtvivlat flera gånger ner i det mörka gruvhålet , men inget svar.
Plötsligt hörde hon lite svagt Heja MoDo Heja Modo
Skönt tänkte hon Toker verkar i allfall vara vid liv.
Det var arbets dag hos Snövit och dom sju dvärjarna.
Snövit stod i köket och förberedde middagen. Plötsligt började marken skaka hela huset sakade tallrikar föll ner.
JORDBÄVNING..... tänkte Snövit.
Herregud Dvärjarna är i gruvan.
Hon sprang allt vad hon orkade mot gruvan med panik känslor.
När hon kom fram såg hon hela gruvan fylld av sten, damm och rök.
Hon ropade förtvivlat flera gånger ner i det mörka gruvhålet , men inget svar.
Plötsligt hörde hon lite svagt Heja MoDo Heja Modo
Skönt tänkte hon Toker verkar i allfall vara vid liv.
Sv: Apropå nånting...
Jensen_12: Kanske det, men inte här, vill dom berätta sagor så tycker jag dom ska göra det på något annat ställe!
Sv: Apropå nånting...
73Sjöbba:
En timråsupporter kommer in till doktorn och säger:
- Lova att inte skratta!
- Naturligtvis, jag har arbetat som läkare i 20 år och har aldrig skrattat åt en patient.
73Sjöbba tar då av sig byxorna och kalsongerna och visar upp det i särklass minsta könsorganet läkaren har sett... Det är inte större än korken till en kulspetspenna. Läkaren kämpar för att inte börja skratta, men kan inte hejda en fnissning som utvecklas till en ordentlig skrattattack. I flera minuter står läkaren dubbelvikt med tårarna rinnande innan han kommer till sans och säger:
- Jag ber om ursäkt, jag vet inte vad som tog åt mig! Jag lovar att det inte kommer att hända igen.. Okej vad hade du för problem? frågade doktorn.
- Den är svullen...
En timråsupporter kommer in till doktorn och säger:
- Lova att inte skratta!
- Naturligtvis, jag har arbetat som läkare i 20 år och har aldrig skrattat åt en patient.
73Sjöbba tar då av sig byxorna och kalsongerna och visar upp det i särklass minsta könsorganet läkaren har sett... Det är inte större än korken till en kulspetspenna. Läkaren kämpar för att inte börja skratta, men kan inte hejda en fnissning som utvecklas till en ordentlig skrattattack. I flera minuter står läkaren dubbelvikt med tårarna rinnande innan han kommer till sans och säger:
- Jag ber om ursäkt, jag vet inte vad som tog åt mig! Jag lovar att det inte kommer att hända igen.. Okej vad hade du för problem? frågade doktorn.
- Den är svullen...
Sv: Apropå nånting...
Mathias: men hoppa över inläggen då! herregud det kan va skönt att få läsa lite "små fula" S.K Sagor här dagen innan Kvartsfinal! kul att se timråiter och MoDoiter jäklas med varran!
Sv: Apropå nånting...
Mathias: Jag tycker den var trevlig att höra såhär på kvällskvisten. lite avbräck från all ångest man har inför matchen imorrn ^^
Sv: Apropå nånting...
Wayne Gresky: gillar ni MoDolider Rakat bröst,rakad pung och små snoppar? liiiite mkt köns-saker just nu från er sida vha ;-)
« Föregående · 1001922 · Nästa »