Föregående · 19 · Nästa
Sv: Apropå nånting...
Peacedog: Faan vad skönt det känns att säga upp ST-abonnemanget, nästan lika skönt som en seger över Modo. Hoppas verkligen att fler gör detsamma. (Det ska kosta att kasta sten i glashus)
+ 14
Sv: Apropå nånting...
Tom Topp: Lunneborg är förmodligen regionens störste Timråhatare. Bara det faktum att det är han tar ner relevansen av det här med ca 98,7%
+ 14
Sv: Apropå nånting...
Rallarn: den där Lunneborg på ST har i många år försökt vara en grävande reporter, men han lyckas aldrig hitta ett riktigt scoop. Mest försöker han blåsa upp småsaker!
+ 14
Sv: Apropå nånting...
Heffners: Vi var det bättre laget igår och vann välförtjänt. Skulle varit större siffror
+ 14
Sv: Apropå nånting...
Rip Kirby: Däremot förutsätter jag att Nubben åker hem till honom i vinter och skottar fram hans bil
+ 14
Sv: Apropå nånting...
-Sputnik-: Ep's flippmacka till Dahlen som sedan skarvade vidare till Genborg vill jag beteckna som ett gott samarbete!
+ 14
Sv: Apropå nånting...
Rico01: Ja jag tror detta är en win-win för båda parter. Stadin är inte redo för SHL (för det kan vi väl vara överrens om?) men behöver speltid på a-lags nivå och då är HA ett bättre alternativ för honom. Vad gäller TIK så kan vi ju inte ha kvar spelare bara för att Olli hade nån idé om mer folk på träningarna. Jag litar på att TS har bättre koll på sånt här.
+ 14
Sv: Timrå IK - Luleå HF 2025-10-04
SKRIDSKOSKENAN: Jag lyfte redan Heikkinen i DIF matchen just pga sådana saker som du nämner. Han har varit bättre än vad som skrivits här tycker jag. Han gör mkt bra saker även utan puck. Återigen en bra insats av honom, tror det blir bra att sätta honom med Wedin då vi får mer ut av bådas fart där.
Genborg med Dahlén tror jag också kan bli bra.
Tycker för övrigt att Pääjärvi lyfte sig 2 nivåer i denna match jmf med senaste matcherna!
Genborg med Dahlén tror jag också kan bli bra.
Tycker för övrigt att Pääjärvi lyfte sig 2 nivåer i denna match jmf med senaste matcherna!
+ 14
Sv: Timrå IK - Rögle BK 2025-09-30
-Sputnik-: vad jag menade var att vi tappade Hardegård och Lilja UNDER matchen. En match där vi redan varit tillbakapressade långa stunder. Hardegård klockar ju 20-22 minuter per match, klart det blir kännbart när vi tappar ordinarie spelare och man måste kasta om i kedjorna.
Andraperioden är den klart sämsta vi presterat hittills denna säsong och då vinner vi ändå den med 1-0. Men så illa ser det inte ut särskilt ofta. Vi slog iväg puckar i panik, jag tycker vi blev lite tagna av rögles fysiska spel. Rögle är ju ett av dom bättre lagen i ligan, tippad långt högre än oss och vi tar ändå en poäng i en rakt igenom bedrövlig match.
Vi hade kunnat vara Linköping, hv71, Luleå eller Brynäs också. Tycker vi fortsatt kan gilla läget.
Andraperioden är den klart sämsta vi presterat hittills denna säsong och då vinner vi ändå den med 1-0. Men så illa ser det inte ut särskilt ofta. Vi slog iväg puckar i panik, jag tycker vi blev lite tagna av rögles fysiska spel. Rögle är ju ett av dom bättre lagen i ligan, tippad långt högre än oss och vi tar ändå en poäng i en rakt igenom bedrövlig match.
Vi hade kunnat vara Linköping, hv71, Luleå eller Brynäs också. Tycker vi fortsatt kan gilla läget.
+ 14
Sv: Apropå nånting...
Sanyet: Ny keps i Timrås shop som stöd åt våra hockeygrannar…
Ps. Inlägget överlevde ca 2 min i deras forum ;-)
Ps. Inlägget överlevde ca 2 min i deras forum ;-)
+ 14
Sv: Apropå nånting...
RunarUp: Vackert skrivet! Jag har väl själv lyckats att se ett antal matcher mer live i Timrå än dig. Men mycket beroende på att man hade både mor och farföräldrar förr som blev en naturlig väg inpå att åka till Sundsvall och lyckas gå på hemmamatcher. Nu när de inte lever längre och man har har blivit äldre(såg matcher i äldre tonår) och har skaffat familj. Så har så mycket annat kommit i vägen.
Har som du lite resavstånd emot mig. Vilket gör att jag får skämmas över att jag inte lyckats gå på en hemmamatch på typ 15 år.(Skämmes jag vet)
Vilket jag nämnt att det ser ut ut att bli ändring på till mellandagarna! Barnen på 11 och 14 är helt lyriska över att få stå på Västra stå och vara med och sjunga fram vårat kära lag!
Jag må också framstå som rätt bitter mellanåt.(Antar att Timrå lockar fram så mycket känslor hos en, då man vanligtvis är en rätt positiv människa)
Men jag kan lova att den 26:e december mot Brynäs.
Då skiter jag i om det blir förlust.
Då kommer jag bara suga in atmosfären och njuta.
Då får man komma "hem" på riktigt.
Känner mig mer spänd än ett lite barn inför julafton. 😍
Har som du lite resavstånd emot mig. Vilket gör att jag får skämmas över att jag inte lyckats gå på en hemmamatch på typ 15 år.(Skämmes jag vet)
Vilket jag nämnt att det ser ut ut att bli ändring på till mellandagarna! Barnen på 11 och 14 är helt lyriska över att få stå på Västra stå och vara med och sjunga fram vårat kära lag!
Jag må också framstå som rätt bitter mellanåt.(Antar att Timrå lockar fram så mycket känslor hos en, då man vanligtvis är en rätt positiv människa)
Men jag kan lova att den 26:e december mot Brynäs.
Då skiter jag i om det blir förlust.
Då kommer jag bara suga in atmosfären och njuta.
Då får man komma "hem" på riktigt.
Känner mig mer spänd än ett lite barn inför julafton. 😍
+ 14
Sv: Apropå nånting...
Kulltorp: 17:30 in i matchavsnittet förklarar precis ALLTING till varför Lodin fortfarande är en jävla råtta som inte är värd smuts ens, speara mot knäväcket, fyfan....
Han har tur att han är bra på hockey
Han har tur att han är bra på hockey
+ 14
Sv: Apropå nånting...
Eugen Sandberg:Givet att Freij skall vara kvar på 7 backar! Sen ger det ett signalvärde, speciellt om vi skall fortsätta att vara ett lag som lockar fler lovande talanger framöver.
+ 14
Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2025-09-20
Joslan00: Ja jag vill ge Samuelsson en eloge. För vi har verkligen inte haft nått att skämmas över i dessa vinster mot Växjö och FBK.
Snarare tvärtom.
Det jag blivit mest positivt överraskad över är att vi inte kört nån "tråkigt styrspel", utan att vi faktiskt är väldigt aggressiva och går på ganska hårt i presspelet mellanåt. Nån slags kombo mellan styrspel och Jokinens aggressiva presspel.
Snarare tvärtom.
Det jag blivit mest positivt överraskad över är att vi inte kört nån "tråkigt styrspel", utan att vi faktiskt är väldigt aggressiva och går på ganska hårt i presspelet mellanåt. Nån slags kombo mellan styrspel och Jokinens aggressiva presspel.
+ 14
Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2025-09-18
Nu har Timrå vänt fler matcher än man gjorde under hela förra säsongen, bådar gott!
+ 14
Sv: Linköping HC - Timrå IK 2025-09-16
Hank: Ja jag är vilse....
Tack Timrå IK! Tack för att ni, Jonte allra mest, satte ner skridskojäveln och visade vilken okunnig nobody jag är. Jag bugar och är så in i helvete tacksam över att få bli motbevisad återigen 🙏
Tack Timrå IK! Tack för att ni, Jonte allra mest, satte ner skridskojäveln och visade vilken okunnig nobody jag är. Jag bugar och är så in i helvete tacksam över att få bli motbevisad återigen 🙏
+ 14
Sv: Leksands IF - Timrå IK 2025-09-13
Jag undrar om vi inte ibland glömmer bort att vi har ett motståndarlag på andra sidan som inte vill att Timrås stjärnor ska åka 8or runt dom. Kan det vara så som Leksands huvudtränare sa inför matchen, att EP och Dahlén är bra skillsspelare så det gäller att ligga hårt på dom? Kan det ha varit Leksands gameplan att neutralisera vår tänkta förstakedja och att det var anledningen till att EP och Dahlén var ganska bleka? Tänk på hur Frölunda neutraliserade Kapanen och Hållander i våras? Skulle vi säga att Kapanen och Hållander därför suger och är världens sämsta spelare? Kan det ha varit så att Leksand var mer taggade i o m att de blvit så nederlagstippade mer än att Timrås försäsongsupplägg skulle ha varit sämst (plus att vi hade sjukdomar i laget hela sommaren)? Kan det finnas yttre faktorer som gjorde att vi inte fick några poäng igår? Eller är det endast för att allt i Timrå är dåligt? Jag vet inte men jag tror inte det är så svart eller vitt som många får försöker göra gällande när vi förlorar en match. Herregud, vi nollades i vår premiär i fjol. Har vi redan glömt det?
+ 14
Sv: Apropå nånting...
Nu fick jag bekräftat att det kommer att gå bra för Timrå IK i år. För om jag som aldrig vinner någonting annars, lyckas vinna 2 biljetter till hemmapremiären är allt möjligt.
+ 14
Sv: Apropå nånting...
+ 14
Sv: Apropå nånting...
Rico01: Fastnade för denna. Som stämmer in ganska bra på hur jag ser på Hardegård och hur han sett ut på försäsongen(även om vi givetvis inte skall dra för stora växlar där). Jag gillar hur han kommit in med pondus och verkar våga ställa krav, både på sig själv och andra.
"Marcus Hardegård, 28
Ny från Luleå
– Jag har bara sett honom på avstånd tidigare, inte regelbundet varje vecka. Men baserat på det lilla jag har hunnit jobba med honom nu på träningar och träningsmatcher så kan jag säga att han är en toppback i SHL. Jag tycker att han har ett ruggigt högt hockey-IQ, han hittar lösningar som varken jag eller ens hans medspelare ser. Han gör jättebra bedömningar och är en spelare som kan logga många minuter i alla aspekter. Han har ett ledarskap och visar vad han vill både på och utanför isen. När han säger något så har det betydelse, en sådan kille är han. Han har gjort ett jätteintryck på mig, det måste jag säga."
"Marcus Hardegård, 28
Ny från Luleå
– Jag har bara sett honom på avstånd tidigare, inte regelbundet varje vecka. Men baserat på det lilla jag har hunnit jobba med honom nu på träningar och träningsmatcher så kan jag säga att han är en toppback i SHL. Jag tycker att han har ett ruggigt högt hockey-IQ, han hittar lösningar som varken jag eller ens hans medspelare ser. Han gör jättebra bedömningar och är en spelare som kan logga många minuter i alla aspekter. Han har ett ledarskap och visar vad han vill både på och utanför isen. När han säger något så har det betydelse, en sådan kille är han. Han har gjort ett jätteintryck på mig, det måste jag säga."
+ 14
Sv: Apropå nånting...
Huge: Du är ju fan dum så klockorna stannar. Tyckte farbror att han var vitsig nu? Fick till det? Wow, vilken oneliner! 😂
Du vet att CHL inte tar slut när serien börjar va? Idiot
Du vet att CHL inte tar slut när serien börjar va? Idiot
+ 14
Sv: Apropå nånting...
Bragd-Birger: Det är inte spelarna det är fel på. Det är oförmågan att sätta ett spelsystem som inte fungerar.
Första matchen mot Brynäs är den första matchen att visa upp det nya spelsystemet. Fick vi se något? Nej.
Matchen mot SAIK fick vi se lite snabbare skär samt att vi var först på pucken i väldigt många lägen. Turstudsar likaså. Fick vi se en spelidé? Nej.
Dagen efter möter vi ett Luleå utan många av deras stjärnor. Turstudsar i början av matchen, trött som fan i mitten av andra och framåt vilket renderade i utvisningar pga sega ben blandat med divings. Fick se någon spelidé? Nej
Björklöven stod för motståndet i onsdags och Tommy går ut i förväg med att bortförklara sig utifall att med att spelarna är trötta och sega i benen efter hård träning. 11 utvisningsminuter och helt värdelös BP. Fick vi se någon spelidé? Nej. Hela bunten står fel i BP och vi pressar aldrig ut pucken någon gång.
Samma idag. Vi spelar med 4e och halva 3e kedjan samt juniorer, Backsidan består av 20 åringar och yngre, med Pilö som etablerad. Finns liksom ingen idé i hur vi bygger ett spel. Finns ingen idé hur man spelar PP eller BP. Spelarna kör "All-in Kamikaze" in i offensiv zon. Försvarsmässigt tillåter vi Bobbers att ta sig in i våran zon utan att ge någon reprimand. Alltså, det finns inget tänk alls.
Jag kräver inte vinst alls på försäsongen. Jag kräver ett spelsätt där vi lugnt kan hantera motståndarna samt ha en offensiv som vet vad dom gör på vägen in i offensiv zon samt vad dom uträttar där. Det enda jag sett hittills är 2 varianter i PP vars en av dom renderat i mål (Genborgs första mot Skellefteå).
Första matchen mot Brynäs är den första matchen att visa upp det nya spelsystemet. Fick vi se något? Nej.
Matchen mot SAIK fick vi se lite snabbare skär samt att vi var först på pucken i väldigt många lägen. Turstudsar likaså. Fick vi se en spelidé? Nej.
Dagen efter möter vi ett Luleå utan många av deras stjärnor. Turstudsar i början av matchen, trött som fan i mitten av andra och framåt vilket renderade i utvisningar pga sega ben blandat med divings. Fick se någon spelidé? Nej
Björklöven stod för motståndet i onsdags och Tommy går ut i förväg med att bortförklara sig utifall att med att spelarna är trötta och sega i benen efter hård träning. 11 utvisningsminuter och helt värdelös BP. Fick vi se någon spelidé? Nej. Hela bunten står fel i BP och vi pressar aldrig ut pucken någon gång.
Samma idag. Vi spelar med 4e och halva 3e kedjan samt juniorer, Backsidan består av 20 åringar och yngre, med Pilö som etablerad. Finns liksom ingen idé i hur vi bygger ett spel. Finns ingen idé hur man spelar PP eller BP. Spelarna kör "All-in Kamikaze" in i offensiv zon. Försvarsmässigt tillåter vi Bobbers att ta sig in i våran zon utan att ge någon reprimand. Alltså, det finns inget tänk alls.
Jag kräver inte vinst alls på försäsongen. Jag kräver ett spelsätt där vi lugnt kan hantera motståndarna samt ha en offensiv som vet vad dom gör på vägen in i offensiv zon samt vad dom uträttar där. Det enda jag sett hittills är 2 varianter i PP vars en av dom renderat i mål (Genborgs första mot Skellefteå).
+ 14
Sv: Apropå nånting...
steveroper: ledarsidan är faktiskt kanske mer stabil än på länge. Tommy har rutinen, Madsen och Marklund kan laget och Karlunden kommer in med lite nya idéer
+ 14
Sv: Apropå nånting...
steveroper: Tror vi kommer bli inbjudna till NHL efter denna säsong. Ett slags Wildcard. För bra för SHL. Det är min analys.
+ 14
Sv: Apropå nånting...
sargad: Tillägger att jag hoppas att Samuelsson visar sig vara en fullträff och att vi släpper att våndas över ny tränare på några säsonger!
+ 14
Sv: Apropå nånting...
DenRöda: känner precis tvärt om....med facit var inte jokinens filosofi inte så lyckad. iaf inte med det lag vi hadde.
Såg inte mycket av hans "in your face hockey" om man ska vara ärlig mer än i enstaka matcher. Han var mest en karismatisk tränare som slängde floskler omkring sig,taktiskt var har medioker med facit.
Det visar även underliggande siffror. Utan Juel så skulle vi inte ens tagit en play in ..
Dock kan man aldrig ta ifrån honom. Den mediala uppmärksamheten han förde med sig.
Tommy är en erfaren betydligt bättre tränare mer taktiskt än jokinen.kanske inte drar till sig så mycket media..men kan möjligen prestera bättre med laget.
Fast det lär framtiden utvisa naturligtvis. Själv är jag försiktigt optimistisk inför säsongen. Kval knappast .topplag nä inte det heller. ..skulle själv tippat oss som 6-7-8 nånting .
Såg inte mycket av hans "in your face hockey" om man ska vara ärlig mer än i enstaka matcher. Han var mest en karismatisk tränare som slängde floskler omkring sig,taktiskt var har medioker med facit.
Det visar även underliggande siffror. Utan Juel så skulle vi inte ens tagit en play in ..
Dock kan man aldrig ta ifrån honom. Den mediala uppmärksamheten han förde med sig.
Tommy är en erfaren betydligt bättre tränare mer taktiskt än jokinen.kanske inte drar till sig så mycket media..men kan möjligen prestera bättre med laget.
Fast det lär framtiden utvisa naturligtvis. Själv är jag försiktigt optimistisk inför säsongen. Kval knappast .topplag nä inte det heller. ..skulle själv tippat oss som 6-7-8 nånting .
+ 14
Sv: Apropå nånting...
erathoo: haha Johan Larsson tar en abuse of officials i en träningsmatch, SÅ jävla typiskt SHL’s största gnällspik. 😂
+ 14
Sv: Apropå nånting...
Ett jävla Bäckströmsrunkande här just nu. Ingen som reflekterar att våra egna grabbar gick på is igår. Hockeysäsongen är härmed startad :-)
+ 14
Sv: Apropå nånting...
Jugge:
Njae, nu får det väl ändå vara LIIIIIIITE stopp på orgasmen i Brynäs?
Bäckström är en jävligt bra hockeyspelare, en av mina favoriter till och med.
MEN...
Nicklas Bäckström (snart 38 år), med i princip TVÅ hela säsonger på läktaren på grund av skada är INTE överlägset bäst i ligan om han går på 80% kapacitet - då är han kanske till och med inte ens en given första-line spelare i alla SHL-lag.
Jag är helt jävla övertygad om att det är en kanonspelare för Brynäs att ha i sitt lag, men lugn i bussen nu...
Hade jag fått välja mellan Bäckström till Timrå eller att Filip Hållander hade varit kvar den här säsongen också så hade jag utan minsta tvivel valt Hållander.
Njae, nu får det väl ändå vara LIIIIIIITE stopp på orgasmen i Brynäs?
Bäckström är en jävligt bra hockeyspelare, en av mina favoriter till och med.
MEN...
Nicklas Bäckström (snart 38 år), med i princip TVÅ hela säsonger på läktaren på grund av skada är INTE överlägset bäst i ligan om han går på 80% kapacitet - då är han kanske till och med inte ens en given första-line spelare i alla SHL-lag.
Jag är helt jävla övertygad om att det är en kanonspelare för Brynäs att ha i sitt lag, men lugn i bussen nu...
Hade jag fått välja mellan Bäckström till Timrå eller att Filip Hållander hade varit kvar den här säsongen också så hade jag utan minsta tvivel valt Hållander.
+ 14
Sv: Apropå nånting...
Rico01: Precis, Att stjärnor som rent ekonomiskt inte behöver spela mer väljer att göra en sista säsong sin moderklubb är alltid stort. Det är motsatsen till allt Växjö står för.
+ 14
Sv: Apropå nånting...
CLUBEN: Ni har inga målvakter och ni har hängt på kvalgränsen i många år nu, klart det är en tidsfråga innan ni åker ur.
+ 14
Sv: Apropå nånting...
sargad: Svag önskelista. Min ser ut så här:
- Timrå går obesegrade genom grundsäsongen och slutspelet. Vi firar SM-guld på torget.
Högst rimlig önskelista.
- Timrå går obesegrade genom grundsäsongen och slutspelet. Vi firar SM-guld på torget.
Högst rimlig önskelista.
+ 13
Sv: Apropå nånting...
FH - avdammad: Härligt med en del nostalgiska inlägg idag. 1965 var jag nio och fick börja följa farsan på Timrås/WÖ:s och Giffarnas matcher. Dessa lag fastnade längst in i hjärtat och är kvar där lika hårt fortfarande.
Ens välmående följer formkurvorna på lagen på gott och ont. Mitt nick är en hyllning till en av mina första idoler, Lennart ”Knutte” Lind som var målvakt i TIK under 1960-talet.
Då fanns det inget plexi ovanför sargen utan det var ”hönsnät” bakom målen så där kunde man stå och skrika hejarop till sin målvaktsidol. Bakom varje mål fanns också måldomaren i en liten kur, med en röd och grön lampa som han kunde tända och släcka i samband med om en puck var inne eller inte. Dåtidens VAR och situationsrum… 😊
Ens välmående följer formkurvorna på lagen på gott och ont. Mitt nick är en hyllning till en av mina första idoler, Lennart ”Knutte” Lind som var målvakt i TIK under 1960-talet.
Då fanns det inget plexi ovanför sargen utan det var ”hönsnät” bakom målen så där kunde man stå och skrika hejarop till sin målvaktsidol. Bakom varje mål fanns också måldomaren i en liten kur, med en röd och grön lampa som han kunde tända och släcka i samband med om en puck var inne eller inte. Dåtidens VAR och situationsrum… 😊
+ 13
Sv: Apropå nånting...
Maktankan: Är du i rätt forumdel?
Betänk att det är 15 hemmamatcher för GIF, 16 vid kval, mot minst 26 för TIK - kan hamna på så många som dryga 35. Timrå har dessutom 2-3 hemmamatcher i rad fler än en gång per säsong, ibland t o m 4 raka.
Sen bör man ta i beaktning att NP3 tar in 8000 och att arenan ligger centralt och inte ute i nån tallskog. Snittet för Giffarna boostas även av derbymatcher mot ÖFK, gratismatcher och möten med lag som Bajen och DIF, som kommer med egna publikarméer.
Timrå har inte snittat under 4000 i ES/SHL på den här sidan 2000. GIF gjorde det senast man var uppe 2022. I år ligger man hittills på dryga 1800.
Betänk att det är 15 hemmamatcher för GIF, 16 vid kval, mot minst 26 för TIK - kan hamna på så många som dryga 35. Timrå har dessutom 2-3 hemmamatcher i rad fler än en gång per säsong, ibland t o m 4 raka.
Sen bör man ta i beaktning att NP3 tar in 8000 och att arenan ligger centralt och inte ute i nån tallskog. Snittet för Giffarna boostas även av derbymatcher mot ÖFK, gratismatcher och möten med lag som Bajen och DIF, som kommer med egna publikarméer.
Timrå har inte snittat under 4000 i ES/SHL på den här sidan 2000. GIF gjorde det senast man var uppe 2022. I år ligger man hittills på dryga 1800.
+ 13
Sv: Apropå nånting...
-Sputnik-: Ja, dagens haveri var inget att skryta med. Vi funderar på att försöka ta revansch på tisdag. Och att då återigen ha med Emil och Tim.
+ 13
Sv: Silly Season 2026-27
+ 13
Sv: Silly Season 2026-27
Tom Topp: ganska märklig läsning. Killen är från Medelpad, hoppar in på skoj och tränar Timrås U15, sedan blir han värvad av Växjös organisation, vid 18-19 års ålder, där han gör succé och redan andra året tar han över som head coach för U16 och det blir såklart guld direkt. Hur aggressiv är egentligen Växjös scouting, när de hittar en 18-åring de värvar som coach till U16? Och har vi värvat tillbaka ett riktigt guldkorn här?
+ 13
Sv: Silly Season 2026-27
JonteD: Ja vilket jävla tempo och fysiskt spel Skellefteå har Europas bästa lag solklart 💯
+ 13
Sv: Silly Season 2026-27
Brunken69: Forsell är Boyans ersättare. En till forward ska in i Dahlén/EP-paketet.
+ 13
Föregående · 19 · Nästa

