1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614999 inlägg · 6214 ämnen

Sv: Apropå nånting...
SKRIDSKOSKENAN: Tillbaks med den visslande raketen på snöret!

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2025-10-04
Då blev det en "sitting in the hot tub, fucking cigar in the mouth" idag
Uppladdat:

500x0-cigarinthemouth_PG22MpGmhMJUOrR.png


Sv: Timrå IK - Luleå HF 2025-10-04
Sanyet: Bromé är verkligen svår att tycka om. Skriker Narcississt om karln.

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2025-10-04
Herminator: tror vi fått en kommande publikfavorit i Genborg. Riktigt roligt att se han.
Smäller på och gör mål, älskar de!

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2025-10-04
Synct: Vilket jävulskt snyggt mål. Den skarven av Dahlén är hockey-iq tjugomiljoner.

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2025-10-04
Hälge: det där ser riktigt bra ut på (det berömda) pappret. Nu har vi fan ingenting att skylla på. Heikky får en rejäl chans också, från start. Blir intressant att se hur Genborg passar in med EP och Jonte.

Just do it!

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2025-09-30
Tack Juuell för att du rädd poäng ida 🙏🙏🙏
Uppladdat:

500x0-fbimg1742629227683_l7UsPADl9YQhQZE.jpg


Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2025-09-27
Söderöver: I mina ögon är Timrå det bättre laget. Djurgårdens ledningsmål kom till genom en turstuds. Dock har Timrå svårt att vaska fram de riktigt heta lägena. Det här är inte kört.

Sv: HV71 - Timrå IK 2025-09-25
Kimkim89: Hör intervjun med Blomqvist efter matchen. Han anser att de inte har någon tur. Såg han 1-0-målet?

Sv: HV71 - Timrå IK 2025-09-25
Hartmann höll på kosta oss segern genom att försöka skjuta på mål i det läget istället för att lägga en lätt ned i hörnet.

Skärpning Barre.

Sv: HV71 - Timrå IK 2025-09-25
T T: sämsta powerplayet man sett, då kliver kungen fram och gör det på egen hand.

HV71 - Timrå IK 2025-09-25
Hög tid att fullständigt borra fast HV nere i botten.

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2025-09-20
steveroper: De skulle ha behållt Ante

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2025-09-20
Blås av säsongen!!!
Uppladdat:

500x0-img2634.jpeg


Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2025-09-20
JJ inleder säsongen fenomenalt. Kul att se. Bra insats av hela laget återigen och vilken skillnad det är på backsidan, eller hur?

Sv: Apropå nånting...
{10774}: Älskar när Tommy Samuelsson ryter i i första periodpausen i matchavsnittet ikväll. Den mannen har pondus och spelarna lyssnar på honom. Precis vad Timrå behöver.

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2025-09-18
-Sputnik-: Lite intressant kuriosa.
Nästan så man förträngt detta med Jokinen. Förutom annan rätt dålig underliggande statistik.

Saxar från Skribenten Alexander Nilsson på X.

"23 gånger släppte Timrå in matchens första mål under förra säsongen. Två gånger lyckades man vända till seger under ordinarie tid.

Tre gånger den här säsongen har Timrå släppt in matchens första mål. Två gånger har man lyckats vända till seger under ordinarie tid."

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2025-09-18
JonteD: Fick den finaste tröjan i världen idag som man har längtat efter mycket. Vill rikta ett stort tack till Timrå IK för deras fina service och snabba leverans. Fick den på en dag fast jag befinner mig 40 mil bort. Hoppas att den blir slutsåld 🙂
Uppladdat:

500x0-20250919151828.jpg


Sv: Linköping HC - Timrå IK 2025-09-16
Mycket bra att lugna oss nervklena supporters med att bryta den långa förlustsviten som då stannade på en match i rad.

Jonte ska va president och Tommy "Joe" Samuelsson ska vara laglös men samtidigt trumma in Lill-Kentas ödmjukhet i pojkarna.

Kul för JJ att lugga "Ät ägg" på alla pinnar.
Apropå "Ät ägg" så säger ryktet, efter Jontes hattrick, att texten på LHC-hjälmarna kommer bytas ut till "Frigående höns"... med brasklapp att det är ett smula obekräftat rykte.

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2025-09-16
Labban: Tänkte just skriva att de e TS storkuks lugn som ger den här effekten på grabbsen han e lugn o säger att gå ut o lira ta de bara lugnt så kommer resten de e va ja tror om hur de blev ikväll annars kan väl alla som inte gillar Jonte börja att ifrågasätta honom o hans lön i vart elr varannat inlägg framöver!!!! Lilla farbrorn e nöjd iaf!!!🤣🤣🇱🇸🇱🇸🇱🇸🇱🇸🇱🇸

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2025-09-16
Var är Dahlén-hatarna nu???

Sv: Apropå nånting...
Rip Kirby: Nu ska vi väl inte slå på stora trumman som man brukar säga i och med Svenssons återkomst i träning direkt dra slutsatsen att han kommer till spel redan mot Leksand. Såhär säger han själv:

"– Vi har smugit igång lite den här veckan och jag har varit med i lite fler övningar men inte gått in fullt. Men i dag kändes det så pass bra att vi testade, säger han.

– Vi hade som plan att testa i dag, för att se om det är värt för mig att åka med. Inte för att spela men för att träna de dagar vi är borta. Juniorerna är ju också borta och när jag väl kommit så här långt i rehaben så vill jag träna med laget, säger Per Svensson.

För även om han närmar sig fysiskt så behöver han komma ikapp även hockeymässigt.

– Jag behöver träna med laget, de har ju tränat sex-sju veckor på spelsystem och jag har inte gjort det alls så det blir nyttigt att åka med.

När det väl kan bli dags för match är ännu oklart.

– Vi har inte satt något datum utan det blir när kroppen är redo och när tränarna tycker att jag är det. Nu ska det bli kul att få hänga med grabbarna igen. Det blir som ett träningsläger för mig, säger Svensson."

Hursomhelst väldigt positivt att skägget är tillbaka på banan inom kort.

Sv: Apropå nånting...
Rallarn: verkligen, om man ändå vill bygga så bör bygga för minst 8000 åskådare men att man också då gör så att man kan avgränsa arenan så att arenan funkar för hockey med 1500 åskådare också. Det är bara dumt att bygga en arena som är för liten, bättre att bygga lite större och sen kunna modifiera efter antalet åskådare om det behövs

Sv: Apropå nånting...
Timrås läkare talar ut
**************************************************************
Det allra största frågetecknet efter genrepet är förstås kaptenen Anton Lander. Han klev av skadad och enligt sportchefen Kent Norberg har han röntgats.

Kring honom kan Rydin varken säga ja eller nej.

Det vi kan gå ut med är att all utredning som behöver göras är gjord. Vi kommer att utvärdera honom nu till veckan men vi har inget besked att gå ut med i nuläget, säger han.

Anton Wedin, Linus Nässén och Emil Pettersson klumpar han ihop och ger ett rakt besked kring.

De besvär som de har haft är mindre och jag räknar med att de tre är aktuella för spel i säsongspremiären.

Per Svensson har opererat ett knä och tidigare i somras hade backklippan själv förhoppningar om att vara redo till premiären. Så kommer det dock inte att bli.

Han har kämpat hårt med sin rehab från start och haft ett enormt engagemang. Det går bra, men det vi vet är att han missar premiären. Vi kommer att ta det vecka för vecka med honom, men han är på god väg. Det absolut viktigaste är att han kommer tillbaka på ett säkert sätt. Framför allt för sin egen hälsa, men det är också en lång säsong vi har framför oss.

Tim Erixon kämpar på med sin rehab . Det tar tid men han gör tydliga framsteg

Sv: Apropå nånting...
Hur tänkte gänget bakom supporterprylarna?

Så här kan det kanske gått till...

Stormöte med surrande overhead.

Ordförande lägger andäktigt på det genomskinliga overhead-arket...

Vinklar upp spegeln och låter bilden flöda!

Det går ett sus genom publiken...

Den lilla prinskorven glad i hågen i ett hörn med hockeyklubba på axeln på en nerkissad gulaktig tisha.

Ordföranden harklar sig:

- Vi sökte inspiration i den anrika massafabriken!

I legendariska massafabriken Östrand vilka producerar den blekta barrsulfatmassan. En pappersmassa i världsklass!

En massa som öst stålar och doft över bygden under sekler. Vi hittade den blekgula blötnyansen i fibrernas vandring genom fabriken!

Alla i lokalen applåderar och tjuter av förtjusning!

Ordföranden fortsätter stolt:

- Vi kallar den off white! Det är ännu fränare! Lite amerikanskt... Nästan NHL!

Nytt jubel!

Ordföranden sänker rösten och nästan viskar fram:

- Korven i sig själv är en liten men subtil hyllning till alla matdosor i hårt stål arbetarna fyllt med korv och släpat med sig till jobbet på massafabriken genom åren.

Tårar rinner på åhörarna. Det här är vackert. Alla reser sig upp och skriker i falsett:

- DEN SKA VI HA!
Uppladdat:

500x0-screenshot20250828120119samsung-internet.jpg


Sv: Apropå nånting...
Kerstin_k: Äntligen hopplösa underdogs igen! Det var några år sedan, men till slut hittade vi tillbaka igen. Här trivs vi bra, här är vi hemma. Nu blir det bra.

Sv: Apropå nånting...
-Sputnik-: skadefri och i harmoni. Lander blir årets Silfverberg. Fan vad man unnar honom det.

Sv: Apropå nånting...
Gathlopp: Fick höra att Lander inte var så imponerad över Jokinen faktiskt. Han såg nog igenom det där snacket rätt fort.

Sv: Apropå nånting...
Kul med seger!

Säger bara Anton Lander. Tillbaka i gammal form! Gigant!

Sv: Apropå nånting...
JonteD: Även om det är försäsong och tidigt tycker jag man kan se redan nu att Genborg kommer att ta en ordinarieplats i SHL från start. Vi får avvakta fler matcher men han gör en mycket fin debutmatch. Roligt att se!

Sv: Apropå nånting...
Smörgåsen : två coachningar genom tiderna som stör mig än idag är när man envisades att köra Kiprusoff istället för Kapanen i kvarten mot Surgårn -05 och att sopan Sveberg fick stå en enda match i kvalet mot OINK.

Sv: Apropå nånting...
,Ett litet inslag från vardagen, varken mer eller mindre. Det är vad det är helt enkelt. ❤️❤️
Uppladdat:

500x0-20250815144733.jpg


Sv: Apropå nånting...
Jag avundas dom som är så flärdfullt hurtiga och aldrig säger ett ont ord om Timrå.
”Hej o hå… vi vann det var roligt! Oj vad bra vi är!” ”Synd att vi förlorade. Ni gjorde en bra match killar! Alla kan ha en dålig dag. Nästa match så vinner vi.” Tjosanhejsan.

Själv mår jag dåligt vid förluster. Jag lägger alldeles för mycket av mina känslor i Timrå för att jag öht ska må bra. Är det inte det ena så är det det andra som gör att känslorna är mer labil än en klimakterie kossa på kokain.
Grattis till mig eller nåt…

Sv: Apropå nånting...
Rico01: Passade på att bli medlem på Youtube kanalen nu. Många bäckar små för klubben. 👊

Sv: Apropå nånting...
CLUBEN:

Brynäs gjorde dels en insamling

Sen skänkte de också en procent av vinsten på utvalda produkter som de sålde till ALS-forskning

Totalt motsvarade pengarna som Brynäs samlade in till forskningen över 10 miljoner. Utöver det så engagerar sig också Brynäs i samhällsutveckling och jämställdhetsfrågor med en bra start. Vad har Linköping någonsin gjort för någon?

Det där sista vet jag inte ens vad jag ska svara på. Dels finns det ingen dom på det och spelaren friades. Skulle det det ligga sanning i det så är det vad privatpersoner gjort. Jättetragiskt och hemskt isåfall, men det är ju spekulationer eftersom fallet lades ned och att spekulera om sånt ska man passa sig för. En arbetsgivare kan inte stå som ansvarig för vad privatpersoner gör/har gjort på fritiden.

Du gör inte direkt bra rykte för LHC-supportrar på den här sidan. Är det inte Timrå du kommer in och pissar på så är det Modo, Leksand eller Brynäs. Det är liksom de klubbar som har supportrar på den här sidan så du verkar bara vara här för att starta bråk. Det är också klibbar med historier att vara stolt över, till skillnad från din plastklubb med Sveriges mest pinsamma fans

Håll dig på bulletinen eller Flashback som alla andra LHC-fans.

Sv: Apropå nånting...
Lennart Jähkel sommarpratar. Lyssningsvärt! Dessutom en del nedslag i Timrå och Bergeforsen. Timråtisdag på det. ❤️🤍

Sv: Apropå nånting...
DrCox: Intelligensnivån hos den gemene LHC-supportern:

Chips, dipp, kattsand.

Sv: Apropå nånting...
CLUBEN: Som jag sa noll hockeytradition hos er.

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Littles läge är väl lite som att sent bli påtvingad att hosta en påkostad nyårsmiddag när alla butiker förutom bensinmacken har stängt. Och när han åker till macken så visar det sig att han inte är ensam om att vara väldigt sent ute och korven är nästan slut. Då är det att gå in i ordentlig budgivning om de ytterst fåtal grillkorvar som finns kvar eller att nöja sig med sojakorv, fullt medveten om att snart finns det enbart sojakorv kvar och då kommer även den helt plötsligt bli åtråvärd.

Nä, fy fan. Jag är inte avundsjuk.

Sv: Silly Season 2026-27
Dexter : Modo hade varit i SHL och sluppit åka Gotlandsfärjan om ni inte varit så fat and happy och snackat prisskåp, vars guld snart är preskriberat.

Sv: Apropå nånting...
X-Län: Det stämmer bra att Brynäs tjänar mer pengar med den rena dräkten än när/om vi hade reklam på tröjorna. Jag inser att de flesta kanske inte har tillgång till Gefle Dagblad här inne, så här kommer ett citat från Jakob Westerlund, kommersiell chef i Brynäs, ur en tidigare intervju:

Vi har tagit fram den rena dräkten för att skapa uppmärksamhet och en symbol för det arbete vi gör med skolorna inom ramen för En bra start, både i samarbete med Gävle kommun och flera andra partners, säger han.
Sponsorerna avstår enligt honom från att synas på dräkten eftersom de ser att det ger ett mervärde. Istället erbjuds de exponering på andra ställen.
Om vi skulle ha deras logotyper på dräkten finns det en sannolikhet att värdet av symbolen minskar. Vilket betyder mindre uppmärksamhet både för vår dräkt, vår affärsmodell och vårt samhällsarbete, säger Jakob Westerlund.

Han tillbakavisar påståendet att Brynäs skulle förlora intäkter genom att välja bort dräkten som reklamplats.
Våra intäkter har ökat sedan vi införde den rena dräkten. För oss är det här en bättre affärsmodell än att sätta exponeringar på dräkten. Vi är trygga med vår modell och hur vi samarbetar med våra partners.

Sv: Apropå nånting...
Smörgåsen : Skulle påstå att det kommer vara mer karaktär i laget kommande säsong än den som var. 16 forwards i truppen, vilket innebär att 6-7 spelare kommer behöva slåss med näbbar och klor för att ta en plats på 4 kedjor, då om nåt kommer man behöva visa karaktär. Plus ny tränare på det, som många kommer vilja bevisa sig för.

Sv: Timrå IK:s organisation
Hälge: 2.7 miljoner i likvida medel inför sommaren. Köp säsongskort och betala sponsringsfakturorna folk!

Sv: Apropå nånting...
Tom Topp: Jag vet hur dom fungerar det är skrämmande!! Jag upplevde hela skiten på vääääldigt nära håll under tre års tid med prickskyttar som sköt på civila oavsett ålder många barn såg jag som hade fått sitt liv avslutat med ett hål i skallen! Kom ihåg oss som va där o skänk en tanke till dom som gjorde vad vi kunde på den tiden! Det värmer oss jättemycket!! Och man kan ju skänka en slant till olika organisationer som hjälper trasiga soldater!!🇸🇪🇸🇪🇸🇪🇸🇪😎

Sv: Apropå nånting...
Kulltorp: Dahlén hade ju verkligen kunna tillfört i powerplay i detta lag. Synd att han inte är med.

Sv: Apropå nånting...
En positiv sak som verkar hända nu i närområdet till ishallen är planerna på att bygga om det gamla värdshuset till hotell. Det öppnar ju upp möjligheter för bortalag och bortasupportrar. Även för Timråsupportrar. Gångavstånd till hallen, käka och ta några öl i restaurangen. Se matchen, tillbaka till hotellet surra hockey och ta någon öl. En perfekt lördag enligt mig! 😁

Sv: Apropå nånting...
Undra om Sverige är det enda landet som det krävs en jäkla betalprenumeration för att ha möjligheten att se sitt landslag i hockey och fotboll på tv?.. Nog för att hockey-VM är relativt ointressant men hade ändå velat haft möjlighet att ha på det på tvn, utan att betala 600 spänn för någon streamingtjänst. Borde fan vara en medborgerlig rättighet att kunna se landslagen spela.

Sv: Apropå nånting...
Uppladdat:

500x0-file00000000b72071f4aaf042539fe6ff54.png


Sv: Apropå nånting...
The great one 🥳🥳🥳
Uppladdat:

500x0-fbimg1778750779343.jpg


Sv: Silly Season 2026-27
Jag vill också leka coach. Så här skulle jag ställa upp till en början:

30
Dichow

34-Barkemo
7-38
9-28
2, Hallquisth

1) Ett backpar som har potential att växa ut till något riktigt, riktigt bra.
2) Gick tillsammans fram till skadan på 7 och var så långt vår bästa duo.
3) Välbalanserat, där 9 står för arbete och fysik, och 28 för puckspel och offensiv.

18-McLaughlin-Gardiner
Kivenmäki-12-26
57-51-94
72-27-Forsell
19, 92 10, 91

1) En ren "transatlant"-line. 18 står för tyngd, McLaughlin för fart och Gardiner för avslut.
2) Offensiv kedja där Kivenmäki ska servera, 12 balansera och 26 producera.
3) Beprövad- och fungerande lina med lika mycket rutin som hjärta.
4) Ingen renodlad fjärdeformation - 72 banar väg, 27 bär puck och Forsell tar skott.

· 23 ·
Sv: Silly Season 2026-27
Niklas Edin: nu när du ändå är här! Först och främst, kanonbra det alla ni gör just nu och framtidsvisionerna! Man älskar drivet som byggs på hela tiden.

Nu till den tråkiga punkten. Som blir ganska komisk med tanke på hur mycket ... | Läs mer