1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 615014 inlägg · 6214 ämnen

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2025-09-20
för oss som suttit tyst medan olycks korparna här inne avlöst varandra om hur svaga vi kommer va i år o hur försäsongen kommer spegla ordinarie säsong börjar det här bli rätt så underhållande 😅

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2025-09-20
Timrå käkar spöken i år - Fy fan vad underbart och fortsatt stabilt bakåt

Sv: Apropå nånting...
steveroper: Det märks att TS har djup kunskap om hur hockey ska spelas. Sen har ju olika ledare olika ledarstil, men tror många i vårat lag uppskattar en kunnig ledare som kan sätta ord på saker och ting och inte drar sig för att säga hur saker och ting är(t.ex säga allt som Växjö gjorde bra i första perioden). Ganska uppfriskande jämfört med "in i kaklet nu gubbar" och nu senast "fcking move the puck boys".

Alla spelare har ju sina förutsättningar rent fysiskt, men jag tror man vinner mycket som spelare på att ligga steget före i tanken i hur man kan tänka i olika situationer vilket jag tycker TS sätter ord på. Jag hade ärligt talat inte så bra koll på TS ledarstil innan, men jag vet vem jag skulle valt att lyssna på själv av Jokinen, Ante, Freddan och Tommy iaf.

Nu är det ju tidigt på säsongen än och kanske är jag den som kommer få äta upp det jag sagt mitt under säsongen hur vi måste byta tränare omedelbart, men än så länge känner jag mig kolugn med Tommy.

Sv: Apropå nånting...
Bobby Hahl: När man lyssnar till TS utskällning så slår det mig att han kan vara det bästa som hänt klubben i ledarväg sedan lillkenta. Visst man kunde ge Jokinen lite respekt för att han har spelat med världens bästa hockeyspelare under många år men TS har coachat mååååånga lag innan våra vägar korsades.

Gick man som spelare till Timrå för att Jokinen skulle ge karriären en skjuts så tror jag att dom chanserna faktiskt har ökat med TS, inte minskat.

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2025-09-18
Söderöver: Jag gillar hur vi (nåja, tre matcher in) äntligen fått en back som vågar dansa på offensiv blå. Sundin gjorde ett riktigt Pudas-move på blå i första eller tredje, drog sin gubbe och knäppte på mål.

Det fick mig osökt att tänka på Eronen. Och sarghörnsdumpar.

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2025-09-18
Jäklar vilken resa.
Bästa starten hittills men inte bra nog.
Jag är heeeelt chill i att TS och Lander och grabbarna kommer hitta nycklarna för det här.

Svinigt trist att 4 domare missar armbågen på 19. Han blir låg där men Granborren har ingen anledning att trycka till honom dock. Trist om han ska missa chansen att spela mot FBK. Ska han ta lite offensiva steg får han gärna börja på lördag.
Kul att Boyyan kommer in spelar sin roll efter sin absoluta topp ändå! Safe!

Jag är nöjd med alla.
Jag tycker att alla tar i som djur!
Lite obs på Heiki igen för två nonchalanta bakom ryggen pass utan adress på offensiv blå.
Lite för ostädat på den här nivån.
Jag köper att det är nytt för honom här men TS och co behöver Heiki, med självförtroende, spela rakt och farligt offensivt.
Gör man misstag blir man snabbt påmind om defensiven och spelar då inte på de styrkor man har för att kompensera. Städa bort odisciplinerade misstag och kötta framåt!
Lilja bättre idag. Sin bästa match ikväll.

Backarna är bra!
Jag skulle säga att Sundin gjorde ett tungt misstag när han blev pressad i slutet. Det är fan enda gången ikväll som han ser ung ut! Grymt!
Freij visade väl redan på försäsongen att han är något alldeles extra när det gäller rörligheten med puck. Impad! Hans nästa steg som han måste kämpa med och utveckla det blir att få puckar på mål. Han kommer att ha sin styrka i offensiven och då är det steg han måste ta. Kommer han dit så är Freij Sveriges nästa Sandin Pellika!
Jag tyckte att Forsmark var den som inte riktigt gjorde sig själv rättvisa ikväll.
JJ bjuder på en ruggig räddning i BP!

Utöver att alla är klart godkända ikväll så tycker jag att en extra stjärna går till Pilö som täcker upprepade skott inklusive det där i slutet när Lejkers trycker för kvittering i slutet. Bra kamp ikväll!

Linus Eriksson gör sin bästa match i Timrå ikväll.
Får träna avslut. Det måste han om han ska hålla på att gräva fram chanser så här ofta! Super!

Nu tar vi FBK av bara farten!
Det förtjänar TS och 19!

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2025-09-18
Vilket jädra försvarspel vi fick se av Timrå i 3:e. Växjö kom ju ingenstans. Timrå stängde matchen enkelt.

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2025-09-18
Freij är riktigt bra. Kul att se att vi fått in lite mindre "träiga" backar

Timrå IK - Växjö Lakers 2025-09-18
Hemmapremme. Ny Domustrapp i etern, dubbelintervju med Barre och Dalle.

Hög tid att köpa biljett om man inte redan gjort det. Det är inte många premiärer vi sålt ut genom åren, men under 5k är givetvis grovt underkänt.

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2025-09-16
Sköna 3 p!
F.ö vad ska man ha Dahlén till? Förmodligen det här. Ville bara visa mig lite joråsåatte…

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2025-09-16
Det här är varför jag aldrig kan ta er får seriöst som skriker efter att bänka Dahlén, han är inte värd några pengar bla bla bla.

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2025-09-16
bar mofftak: Genborg har lite speed i händerna iallafall, jmf med vad resten av laget visat hittills

Sv: Apropå nånting...
steveroper: Ja alltså man kan faan inte gå omkring och vara negativ hela tiden. Visst tröjjäveln är full med reklam och loggan ser ut som en stor blaffa MEN grabbar... vi har ju fått tillbaka loggan!!! Det får vi ju suga i oss och glädja oss åt.
Fr o m nu blir det ju lättare att försöka få igenom ytterligare förbättringar, så som en logga som inte ser ut som en haklapp samt mer smakfullt placerad reklam och mindre av reklamen

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2025-09-13
Timrå gick just ut på FB med att kaptenen (Lander) är redo för premiären. Borde väl betyda att han spelar ikväll?

Sv: Apropå nånting...
Kryset: Let's empty the tank Boys!
NU KÖR VI.

Sv: Apropå nånting...
Ska vi verkligen riva upp rötterna totalt för att några lata personer vill flytta Timrå IK till Sundsvall? Det tar 15-20min att åka till ladan från Sundsvall.

Det snackas om att vissa vill ha Arenan vid hamnen. Kommer ni gå dit då? -15 grader med isiga vindar. Hela Sundsvall behöver göra om i infrastrukturen pga trafiken. Har ni glömt gnället efter bron byggdes? När gamla e4 blev en fil?

Det snackas om Birsta. Det är redan kaos i trafiken där. Tänk er då en lördagsmatch 15:00. Ingen pallar gå eller cykla dit heller.

Gör som Greven beskriver. Bygg en extra parkering för de som kommer norröver, stäng av en fil i 30min efter match för snabbare utgång till E4.

Ladan är perfekt där den är. Rötterna är starkast där och det är där vi älskat Timrå IK i alla tider.

Sv: Apropå nånting...
Eugen Sandberg: Men herregud. Vi har i praktiken ägt andra perioden, vad begär du egentligen??

Sv: Apropå nånting...
steveroper: Haha! Smaken är värkligen olika. Jag är helt allvarlig när jag säger att den T-shirten är den ENDA t-shirt jag ens har kollat på i shopen.

Diskret, och väcker nyfikenhet. Man känner sig inte som om man ska på maskerad som många andra tröjor i shopen som har orimligt stora tryck!

Nu kanske jag svär i kyrkan, men om vi ska jämföra - är verkligen tshirten med tallarna snyggare? Loggan är så stor så man misstänker att det är en tröja med en tillhörande haklapp med logga på istället för en t.shirt

Jag tycker det är jättebra att det finns variation och vill ha mer oväntade produkter.
T-shirt beställd!

Sv: Apropå nånting...
-Sputnik-: Vi gör 4 eller 5 mål i PP på 2 matcher: "PP KOMMER BLI VÅRT SORGEBARN!!!1!1!"

H E R R E G U D.

Sv: Apropå nånting...
Seger på bortaplan mot Saik, det kan inte övervärderas. Blir förmodligen klubbens första SM-guld till våren. Det är min analys

Sv: Apropå nånting...
Patrick Polly: faran i mina ögon är att det bara är två av nyförvärven - Hardy och Heikky - som kommer att betraktas som lyckade nyförvärv om dom presterar som i fjol. Övriga kommer att behöva leverera på en ny och högre nivå, och vissa (Westy framförallt) i en ny roll. Nubben i all ära, men den matjorden hade han nog inte i fickorna ens i sin prime.

I Hållander förlorar vi en dynamo, en one-man-army som kunde skifta momentum i en match helt på egen hand. Att den dimensionen saknas kommer vi definitivt att märka.
Vår spets är smalare och mindre vass. Kan Wedin följa upp sin (första på typ 10 år) skadefria säsong?
Kan Jonte hålla nivån även efter jul, och kan han lyfta spelet utan puck åtminstone två snäpp?
Kan EP någon gång över tid fatta hur bra han är och bli lite mer av en härförare?
Kan Hartmann bli den där målfarliga powerforvarden som han med all rimlighet borde vara?

Osv. Backsidan har vi diskuterat, och även om framförallt Sundin och Freij är hyperintressanta (med lill-Kapanen som wild card) kvarstår faktumet att vi har i princip en fulltalig och alldeles för ensidig seniorbackuppsättning. Nu kan vi väl iskallt räkna med att skador kommer att uppstå (och förmodligen längre sådana), men risken är att vi i alltför många matcher kommer att fortsätta fördela största istidsmängden på backar som ligger långt ner på spelskicklighetsskalan.

Så, det känns väl som att det blir ännu en "fortsätta etablera oss"-säsong. Vilket kanske är det man bör nöja sig med som timråsupporter. Pirripirr-faktorn är dock låg.
En jävla skillnad i känsla jämfört med ifjol. Även om det visade sig vara bullshit när det väl gällde, så...var pirripirret jävligt mysigt.

Jaja. Det blir vad det blir.

Sv: Apropå nånting...
JanneH: Min tips till årets flopp är Linköping. Lennström har redan känningar och lär troligtvis missa ett gäng matcher i grundserien, plus Fantenberg som lägger av. En av seriens svagaste målvaktsidor, en tränare som aldrig varit headcoach, med massvis med offensiva legoknektar som ska samsas om speltid. Luktar korthus bakåt.

Sv: Apropå nånting...
CLUBEN: Vår arena håller dessutom världsklass när det kommer till hockeyupplevelse. Med Sveriges i särklass bästa bortastå. För hemmasupportrarna

Sv: Apropå nånting...
CLUBEN: du är duktigt schizofren. Först skryter du om hur ”billig” eran Bernhart är sedan dissar du andra som inte lastar överpris på spelare. Ingen tar dig seriöst, precis som eran klubb. En parantes.

Sv: Silly Season 2026-27
Timrå-spelare draftad! William Sörbrand blir draftad av Chicago. I 7e rundan, precis som Zetterberg blev en gång. Ingen press bara, men William får gärna gå i Zätas fotspår och bli ungefär lika bra...

Sv: Silly Season 2026-27
Niklas Edin: nu när du ändå är här! Först och främst, kanonbra det alla ni gör just nu och framtidsvisionerna! Man älskar drivet som byggs på hela tiden.

Nu till den tråkiga punkten. Som blir ganska komisk med tanke på hur mycket annat större och svårare ni tänkt på för att göra oss attraktiva.

Det gäller ståplats. Närmare bestämt bortastå. Dessa kvarglömda stolpar som ger intrycket utav att glaset fortsätter hela vägen upp. Dessa stolpar _måste_ kapas till nivån med glaset.

Detta skadar vår bild utåt. Senast denna säsong hörde jag i 3 olika supporterpoddar att dom nämnde Timrås bortastå i negativ bemärkelse pga att man var hel inglasad 3 meter upp. Detta hör alla andra och det blir ett slagträ för andra att använda. En falsk bild målas upp. Intäkter går i spillo.

Detta arbete tar ca 16-20h. Dvs en mån och tis med lite övertid. Om inte snabbare. Det är som att det är för enkelt att fixa så det inte görs. Arbetet som måste läggas ner kontra vår image vi får ut av det är oslagbar. Jag gör det själv om det sitter i kronorna.

Sv: Apropå nånting...
Har precis köpt säsongskort platinum.

Sv: Apropå nånting...
Tom Topp: Är det fler än jag, som fick lite vibes när Sverige mot alla odds tog sig till fotbolls-VM?
Man så fram emot härliga sommarnätter med pilsner, snacks och goda vänners lag.

Efter 1,5 vänskapsmatch så känner man mer….ska vi kanske lämna över vår VM-plats till ngn annan…..

Sv: Apropå nånting...
Smörgåsen : Swammelholm hade lyft fram de tre JVM-spelarna i alla klubbar utom Timrå, Örebro och Linköping. Hade trion funnits i Växjö hade han lyft det som ett tecken på att guldklubben ändå har lite geist igen. Hade de funnits i Löven hade det blivit specialutgåva av SHL-bibeln. :-)

Sv: Apropå nånting...
Tim Erixon klar som scout för Vegas i NHL.

Sv: Apropå nånting...
Gathlopp: Ähh nu tar vi helg ha en trevlig flygare dag alla trevliga Timråiter o som småland säger LÅT DE RINNA LÄTT!!!🤣😎🇱🇸

Sv: Silly Season 2026-27
Kollar man runt gör vi en bra silly - hittills. Som exempel plockar Färjestad in en slovak som knappt var topp 50 i inhemska poängligan, Djurgården sägs värva hem Hank the Tank occh Växjö ersätter McLaughlin med Mäntykivi. Vidare har vi Linköping som behöver hitta drygt 120 poäng som försvann med Kovács, Ljungh och Shore, samt HV som står utan tränare, har en massa spelare på kontrakt och som bara har värvat för tredje-fjärdelinan.

Sv: Silly Season 2026-27
BlackBay: Något för organisationen att ta tag i. Tröjor ska hissas medan det finns mer än 1000 medlemmar i liv som faktiskt sett spelaren spela.

Sv: Silly Season 2026-27
Sakic: Jag tror fortsatt att mycket måste klaffa och att vi får satsa på att undvika kval i första hand. Men palla sitta gnälla sönder boken 24/7.

Nu väljer jag att ge laget en chans innan jag dömer ut helt och hållet dock.

Sv: Silly Season 2026-27
jk: Vet Expressen mer än vi?

"Det blir Timrås tredje spetsvärvning. Sedan innan är Dylan McLaughlin och Otto Kivenmäki klara för klubben. "

Sv: Silly Season 2026-27
JanneH: Gardiner presenteras strax.

Sv: Silly Season 2026-27
Patrick Polly: Även Boyce var ansedd som en stor talang en gång i tiden, vilket inte minst ett U17-VM, ett U18-VM och två U20-VM understryker. Och då tillhörde han en kull som radat upp NHL-spelare dessutom. Såna gubbar har vi inte i stallet idag och har inte heller haft på länge. Det är det huvudsakliga problemet. Och hur vi ska nå dit igen i dagens klimat är den stora frågan när det värvas hejvilt i de där åldrarna. Boyce var en i raden av alla Huddinge-killar som valde Timrå men den kranen är åtdragen sedan länge.

Nä, godkänt är det absolut inte, men ett symtom på flera olika mekanismer där merparten ligger lite utanför klubbens kontroll. Vi måste kanske ge oss in i det där värvarträsket också, eller hitta någon annan väg.

Sv: Silly Season 2026-27
Jag kan förstå hur Nubben och sportrådet tänkt nu:

Ersättare för E Pettersson —> McLaughlin
Ersättare för J Dahlén (ca 50p) —> Kivenmäki + Gardiner. 25p var borde de klara av.

Sv: Silly Season 2026-27
Andersson: det finns ingen ersättare till 54!

Sv: Silly Season 2026-27
Jonnyboy: Är det Wennerholm som tippat så kan TIK sannolikt räkna in topp sex placering. Den mannen har aldrig tippat rätt.

Sv: Silly Season 2026-27
Sakic: Vm-final för U18. Bra jobbat.

Sv: Silly Season 2026-27
Fortsatt Glad Valborg Nubbs och alla timråsupports🥳. ..Nu har man i fyllan och villan förnyat sina sittplatser till både mig och dottern.. så det finns iaf garanterat lite slantar i föreningen. 😏

Sv: Silly Season 2026-27
Sedan1928: HAHAHA INTE MÅNGA RÄTT DÄR Hartmann Eriksson Walli utanför och vilken fruktansvärd 4e du lyckas skrapa ihop för Visby Vimmerby kanske det var ok

Sv: Silly Season 2026-27
Andersson: "En jury har listat de 20 spelare som satt störst avtryck under 20 år i HockeyAllsvenskan. På första plats hittar vi poängmaskinen och Timrå-profilen Jonathan Dahlén som dominerade ligan under flera år."

Listan räknar alltså inte in prestationer i SHL.

Sv: Silly Season 2026-27
Gathlopp: tradigt att läsa dina projicerade inlägg med galla hela tiden här på forumet. Boka terapi

Sv: Silly Season 2026-27
Gathlopp: vart står det att Växjö släpper han? Sedan handlar det också om att bygga ett lag! Pusselbitarna läggs eftersom. Man kan inte börja skrik efter varje enskilt nyförvärv och börja gapa om kval och att vi suger upp ratade spelare och att Nubben och hans kusiner är ett sänke för klubben.

Tålamod

Sv: Apropå nånting...
Kenttäcam: Man hatar ju er. Det är sen gammalt. Vi som var med minns 90-talet.

Sv: Apropå nånting...
löven ni kan värva pääjärvi och lilja

Sv: Apropå nånting...
bar mofftak: Det är bara i Timrå man inte får hata motståndarna, för där blir styrelsen och de ledande sura ivrigt påhejade at ST.

Sv: Silly Season 2026-27
Det verkar vara bra drag på försäljningen av säsongskort! 👍

· 28 ·
Sv: Silly Season 2026-27
Timrå-spelare draftad! William Sörbrand blir draftad av Chicago. I 7e rundan, precis som Zetterberg blev en gång. Ingen press bara, men William får gärna gå i Zätas fotspår och bli ungefär lika bra...