« Föregående · 2377345 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2022-09-24
{9908}: Timrå måste dessutom kunna skjuta mer och gå på returer. Det är så dom andra gör mål. Dahlén, Pettersson, Halloran, Hartmann och Lander kan skapa sin egna chanser, men det gäller att de andra står där när tillfället ges.
+ 4
Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2022-09-24
Knylan: Ser det som att det som talar för oss är att laget nu kan slappna av efter att ha bevisat sig kunna vinna och producera. Om anspänningen som en inledning ger börjar avta tror jag vi kommer spela mycket mer självsäkert och med självförtroende.
Det som talar mot oss är egentligen samma sak. Laget kan mentalt slå av lite efter en riktigt bra start på säsongen. Finns ingen skam att förlora denna match, mot ett Växjö som inte fått den start de alls vill ha. De kommer nog vara hänsynslösa i eftermiddag, och även för dem känner de att detta är en match de ska ha 3p.
Galet svår att tippa faktiskt. Väljer att ha min tilltro på alternativ nummer 1. Spelar JJ som han gjort inledningsvis är det fördel oss. Åhman håller jag inte jättehögt.
Det som talar mot oss är egentligen samma sak. Laget kan mentalt slå av lite efter en riktigt bra start på säsongen. Finns ingen skam att förlora denna match, mot ett Växjö som inte fått den start de alls vill ha. De kommer nog vara hänsynslösa i eftermiddag, och även för dem känner de att detta är en match de ska ha 3p.
Galet svår att tippa faktiskt. Väljer att ha min tilltro på alternativ nummer 1. Spelar JJ som han gjort inledningsvis är det fördel oss. Åhman håller jag inte jättehögt.
+ 2
Sv: Apropå nånting...
Filip Westerlund satt på läktaren mot Malmö. Det var nog inte det han tänkte när han gick till HV.
+ 22
Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2022-09-24
DenRöda: Det här är en superduper jinx.
Vi torskar stort idag.!
Vi torskar stort idag.!
+ 2
Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2022-09-24
Knylan: Det gäller att vi går högre upp och stänger ner i mitten. Timrå måste visa hockeysverige att detta lag kan ha ett högt puckinnehav också. Denna match ska vi kunna dominera. Tycker inte Växjö imponerar så värst mycket. Tappat enormt jämfört med förra säsongen.
+ 7
Växjö Lakers HC - Timrå IK 2022-09-24
Med risk för att framstå som en riktig jävla dåre: Växjö borta känns hanterbart på förhand. Tre poäng är ingen utopi.
+ 14
Sv: Apropå nånting...
Hassan: det räknas kanske per 60 minuter. Vi gjorde inget mål i sudden vilket drar ner snittet.
Sv: Apropå nånting...
Jag utgår ifrån att Hanzl inte åkt med ner till Växjö då ungen inte verkar ha kommit än. Någon som vet säkert?
Sv: Apropå nånting...
Nu börjar nedräkningen. Poäng idag är inte omöjligt, och skulle sitta otroligt gött när laget vänder hem för att på torsdag visa Nubben vilken lagmaskin han satt ihop.
Lakers och Dahlén är födda samma år. Finns mer kultur i den sistnämnda. Upp till kamp plastmaffian 🥰
Lakers och Dahlén är födda samma år. Finns mer kultur i den sistnämnda. Upp till kamp plastmaffian 🥰
+ 6
Sv: Apropå nånting...
Dubbeld: Nån statistiknörd som kan förklara för mig varför vi enligt swehockeys statistik har gjort 2,88 mål/match? Jag får det till 3,00 jag, vad missar jag?
+ 1
Sv: Apropå nånting...
+ 3
Sv: Apropå nånting...
Kryset: Om exakt en vecka är det tänkt att Wedin gör premiär. Ska bli grymt roligt!
+ 7
Sv: Apropå nånting...
Zäta75: Är dryga 50 själv 😁 Jag minns vad coolt det var att man fick gå ner för att komma till själva rinken.
Man ser ju på honom att det osar klasspelare runt Hanzl. Så klart en förlust på förhand. Men som du säger, vi lyckades ju vinna mot Frölunda utan honom. Matchen ska spelas först.
Man ser ju på honom att det osar klasspelare runt Hanzl. Så klart en förlust på förhand. Men som du säger, vi lyckades ju vinna mot Frölunda utan honom. Matchen ska spelas först.
+ 6
Sv: Apropå nånting...
Rip Kirby: Underbart att Östersund vann! Har också spelat i den gamla Z-kupolen. Det var tider det. Vi är nog ungefär lika gamla kanske :)
Tråkigt med Hanzl det försvagar oss. Men väntat var det. Men gick ju bra i Göteborg utan honom så kanske går bra igen
Tråkigt med Hanzl det försvagar oss. Men väntat var det. Men gick ju bra i Göteborg utan honom så kanske går bra igen
+ 5
Sv: Apropå nånting...
Erol Ateceae: kanske fel att nämna en jantelagen, men den har ett starkt grepp.
Iallafall, så verkar det väldigt svårt att ta medgång utan att "riskera" åtföljder.
Fira nu, var glad, vi har vunnit 3 p.
TIK är bästa laget! ❤️🤍❤️🤍❤️
Iallafall, så verkar det väldigt svårt att ta medgång utan att "riskera" åtföljder.
Fira nu, var glad, vi har vunnit 3 p.
TIK är bästa laget! ❤️🤍❤️🤍❤️
+ 2
Sv: Apropå nånting...
mikenomad: mm det pratades riktigt gott om honom inför matchen igår.
Men å andra sidan.
1-0 Emil P visar smartness… ser Halloran på kassen och skjuter lågt mot bortre benskyddet för att få returen mitt i banan.
Vi vet att Emil P kan skjuta högt. Det är ett smart och fint beslut som tvingar målvakten att agera och påverka sin ställning och balans. Halloran kan inte missa.
2-1 Dahlén får kliva in i slottet och siktar högt och skjuter hårt. Hoppet här för LHC är att boxen inte släpper Hanzl’s pass rakt igenom. Efter det stod det skrivet i stjärnorna att Dahlén blivit målskytt.
3-1 Lander skapar ett liknande läge åt Halloran som Emil. Han kan fan inte missa. Svårt att klandra målisen.
LHC’s försvar duger inte mot det ”framtunga” Timrå…
Men å andra sidan.
1-0 Emil P visar smartness… ser Halloran på kassen och skjuter lågt mot bortre benskyddet för att få returen mitt i banan.
Vi vet att Emil P kan skjuta högt. Det är ett smart och fint beslut som tvingar målvakten att agera och påverka sin ställning och balans. Halloran kan inte missa.
2-1 Dahlén får kliva in i slottet och siktar högt och skjuter hårt. Hoppet här för LHC är att boxen inte släpper Hanzl’s pass rakt igenom. Efter det stod det skrivet i stjärnorna att Dahlén blivit målskytt.
3-1 Lander skapar ett liknande läge åt Halloran som Emil. Han kan fan inte missa. Svårt att klandra målisen.
LHC’s försvar duger inte mot det ”framtunga” Timrå…
+ 7
Sv: Apropå nånting...
The great one: Tre insläppta på 15 skott, det är tamejfan genomuselt av en haussad målvakt
+ 1
Sv: Apropå nånting...
Andersson: Verkar vara ett PTO-kontrakt som innebär att han får vara med på Bostons Camp. De håller säkert på att förhandla om ett riktigt kontrakt i bakgrunden som blir aktuellt om han gör hyfsat ifrån sig.
Sv: Apropå nånting...
mikenomad: precis som de har i plånboken. Nä det går inte att snåla sig upp till SHL.
+ 3
Sv: Apropå nånting...
Modo och Löven inleder säsongen med att förlora sina hemmapremiärer i allsvenskan. Timrå inleder säsongen med att vinna både seriepremiären och hemmapremiären i SHL.
Lite extra kan man ändå njuta ikväll ;)
Lite extra kan man ändå njuta ikväll ;)
+ 13
Sv: Apropå nånting...
Något sånär Timrå-relaterat . Anton Strålman får try-out kontrakt med Boston
+ 7
Sv: Apropå nånting...
eltifoso: Får se hur 3e perioden speglar sig. Luleå hade ju igår 2-3 skott efter 38
minuter på hemmplan. Ska bli intressant hur det snackas i modolägret inför tredje, en håfön räcker inte. fram med lövblåsaren!
minuter på hemmplan. Ska bli intressant hur det snackas i modolägret inför tredje, en håfön räcker inte. fram med lövblåsaren!
+ 2
Sv: Apropå nånting...
+ 1
Sv: Apropå nånting...
Meduza: Det verkar som att du missförstod meningen "Men jantelagen? Har du något exempel på att den är närvarande?"
Ditt svar "tro inte att du är mer för andra.?.?
Jag kan ha fel, men då får du överbevisa mig!?"
Verkar vara ett försök till att definiera innebörden av ordet i sig. Men jag eftersöker ett exempel från timråboken där du anser att företeelsen förekommer.
Ett exempel på när den skulle kunnat vara framme är vid swishkampanjer, men det är helt klart tvärtom som skett i mina ögon. Folk som ger mycket pengar har fått många gilla-markeringar och uppmuntrande kommentarer vilket är raka motsatsen till "jantelagen".
Ditt svar "tro inte att du är mer för andra.?.?
Jag kan ha fel, men då får du överbevisa mig!?"
Verkar vara ett försök till att definiera innebörden av ordet i sig. Men jag eftersöker ett exempel från timråboken där du anser att företeelsen förekommer.
Ett exempel på när den skulle kunnat vara framme är vid swishkampanjer, men det är helt klart tvärtom som skett i mina ögon. Folk som ger mycket pengar har fått många gilla-markeringar och uppmuntrande kommentarer vilket är raka motsatsen till "jantelagen".
« Föregående · 2377345 · Nästa »

Jag köper dock 2,88 nu.