1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

576240 inlägg · 6216 ämnen

Växjö Lakers HC - Timrå IK 2022-09-24

2378859 · » Till forumet


Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2022-09-24
Men om Emil Pettersson kan få laget att omsätta alla klocka ord han säger i intervjun i ST så känner jag mig jävligt lugn. Inte ofta man hör en spelare bryta ner och analysera en förlust så här bra.

"Vi är i en process och ska bygga något jäkligt bra här och det kommer att komma bakslag under en säsong och det är absolut tungt att förlora och man är aldrig nöjd med det, men vi ska inte bli allt för negativa över en förlust. Utan vi ska lära oss av det här och gå vidare.

Vad är det för lärdomar från den här matchen som ni tar med er?

– Det är nog just det, spelet med pucken, att vara mer cyniska. Under lite tyngre perioder i matcher att man fortsätter att lita på det vi gör och få in lite enkla puckar i anfallszon och skapa lite tid där på det sättet. Men det är lättare sagt än gjort, och det är något som vi kommer att jobba på, säger Pettersson.

I andra perioden kom Timrå ut med ny energi efter att ha snurrat runt lite i kedjorna.

Sedan kom utvisningarna, Växjö tog vara på läget och gjorde 4–0 i fem mot tre.

– Vi har varit lite odisciplinerade här i de första matcherna, samtidigt som jag tycker att det är några som har varit lite hårda mot oss. Men vi är inget lag som ska ha en massa bortförklaringar, det är upp till domarna. Det är något som vi kan påverka genom att vara noggrannare i hur vi går in i situationer, och var vi har klubban, det är absolut en grej som vi måste bli bättre på."
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2022-09-24
Ja ä int bitter!!!
Igår satt ja mä föväntan i Lakedooom å somna nästan nä Hallalla prisades!!!
Ja hann knappt svälj öla innan puckuslingen rann in i kassen…
Första perren då dog allt…
Dä bästa va dock att de int had någon vissitering i hallen så min plunta Explorer räddade denna match!!
Töm å glöm rabbuslingar på torsda krozz vi Nubbenz gäng i EON!!
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2022-09-24
Sputnik: ja det är väl framförallt offensivt i 5 mot 5 som det inte klickat enligt förväntan.

Hanzl och Wedzl blir viktiga tillskott framöver
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2022-09-24
Noterbart är att Hv71 möter Leksand på tisdag. Vi får hoppas att Nubbens lag är trötta inför Torsdag.
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2022-09-24
Öndulat: För min del behöver jag nog definiera min oro, bryta ner den lite. Nä, jag är inte orolig för att vi ska bli ett ensamt strykgäng fast förankrade i botten. Men jo, jag är orolig för att det kan bli kval för den risken är påtaglig. Årets SHL ser ut så tror jag och den här oron bör även supportrar till Brynäs, LHC, IKO, MIF, Örebro och kanske även Leksand dela. Några i högre grad än oss och några i lite lägre. Med det sagt är slutspel ff en högst adekvat målsättning
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2022-09-24
Öndulat: En annan aspekt är ju att det kanske är ett lite perfekt läge för Wedda att komma in i. Laget har inte riktigt kuggat och han själv är spelsugen som få och har inte hunnit börja fundera så mycket på vad som inte funkat spelmässigt. Lägg till Hanzl som bara varit med en match på det. Så jomenvisst finns det hopp om framtiden!
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2022-09-24
Varvat ner lite efter förlusten nu och samlat tankarna en aning. Kortfattat: jag är inte orolig. Tycker det är lite väl tidigt att bedöma laget särskilt hårt redan nu. Vi kan inte jämföra oss med lag som haft sina toppspelare i flera år som kryddar på med nån ny spelare varje säsong. Dom har typ 4-5 snubbar max att spela in och då har det laget haft samma spelsystem i flera år också. Vi har ny tränare med nytt system och två så gott som helt nya första femmor. Hanzl är kvar och Hartmann hyr en plats tills wedda är tillbaka, annars är det nya spelare. Men med tanke på vilka spelare det är så är jag inte orolig. Dom hittar varandra snart och då blir det att åka av!

Förövrigt tror jag att den negativa effekten av nya spelare hade reducerats avsevärt med wedda i truppen som inte är så beroende av andra för att skapa chanser.

Och till sist så satsar vi inte på att vara ett finallag. Vi vill spela slutspel och siktar på play-in. En torsk borta mot Växjö i deras hemmapremiär är ändå väntat, även fast det inte var vackert på något sätt.

10 omgångar väntar jag innan jag vågar säga nåt mer.
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2022-09-24
Rip Kirby: Jämför väl med förväntningarna man har på Dahlén som ändå trots en komplicerad säsong gjorde 22 poäng i NHL. Nu tror jag givetvis att Dahlén kommer växla upp så småningom, men jag tycker ändå Hartmann visade att han höll för SHL förra säsongen och att han har många intressanta verktyg för att kunna producera i SHL.
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2022-09-24
Sputnik: Ja, men du jämför väl med den Dahlén som senast spelade i HA? Ytorna att spela på i SHL är ju lika med noll i jämförelse. Bara en tanke från min sida 👍
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2022-09-24
Dubbeld: Jag tyckte Hartmann växte och växte förra säsongen. Javisst han har inte sett jättehet ut nu i inledningen, men ärligt talat så har väl Dahlén varit rätt blek och osynlig i 5 mot 5 spelet också. För att ta ett annat exempel.
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2022-09-24
Sputnik: Hartmann spelar som JJ, vissa matcher är han bra och andra ser han helt väck ut.
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2022-09-24
HKN: Hartmann har absolut verktyg för för en topp 6 roll.
Nu verkade han ju störas av skada igår så jag tror det var en anledning till att han var så blek.
Lundin däremot räcker inte till för topp 6 tyvärr.
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2022-09-24
mikenomad: man ska absolut förlora matcher då och då eller några i rad helt ok. Men.. man ska inte spela på det sättet. Man ska kämpa, kriga, testa olika saker.. matchen igår va under all kritik. Ska vi till NHC 5800 pers varje match? Då vill vi se att man försöker iallafall. Hartmann och Lundin tillhör ej till 1-2 kedja. Walli och Boyce tillhör ej till 1-2-3. Erixon måste skärpa till sig lite. Det är vad jag tycker. Alla tycker olika. In Ante we trust. Det kommer bli bra.
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2022-09-24
Jag har tittat om hela matchen nu. Jag är inte lika besviken som innan.

Det finns ljuspunkter i matchen självklart och det är där vi ska fokusera på.
För det första så är Timrå inte alls påkopplade från start. Sällan man vinner närkamper, och man är seg på skridskorna. Man försöker hela tiden att leta svåra passningar som kan öppna upp motståndarna totalt vilket jag är heeelt säker på är den största anledningen till förlusten. 2 mål kom utav bjudmackor. Mål 1 och Mål 2. Det 3e målet är precis som Ante sa igår, det går inte att belasta nån för det. Växjö har ett bra PP. Det 4e likaså.

Men vissa sekvenser ser det bra ut för Timrå. Man åker skridskor och spelar bra med pucken. Men just när vi får lite momentum så skiter det sig i att nån spelare gör en felpass. Och det tror jag har att göra med att man är stressad. Det saknades tålamod i den sista biten.

Dahlén har till exempel flera bra lägen att hålla i pucken lite extra för att få ner tempot i offensiven och spela smart och enkelt för att börja med att sätta ett tryck mot Växjö.

Pettersson försöker för mycket själv och det är framför allt en bit in i matchen som det sker. Då kan han dribbla bort sin gubbe för att sedan göra bort sig lite när nästa gubbe kommer.

Halloran är lite likadan som Pettersson där. Men Halloran är snabbare. Vissa stunder behöver han ha en medspelare framför Mål som han kan passa till.

Andersson krigar alldeles för mycket så han tappar position vilket gör att det öppnar sig för motståndarna.

Stenqvist har varit en enorm överraskning hittills. Jävlar va bra han är med Didde.

Sen måste Lander kontrollera pucken bättre på bladet. Den studsar och far så han inte kan göra bra pass. Kommer stundtals fel i position.

Sedan angående domarinsatsen. Det var sjukt dålig. Helvete.

Jag är trots allt inte så jäkla besviken längre efter matchen. Det är mycket som behövs tränas på, men Växjö går på uppåtchack efter hyllningen av Hallam. Det ser man!

Nu har jag fått skriva av mig lite.
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2022-09-24
Olle: Får inte glömma Diddes utvisning mot LHC där han inte ens gör kontakt med spelarn och fortfarande åker på interference för LHC spelarn gör ett svanhopp
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2022-09-24
Walle2: rätt av dig, 4-0 kom i spel 5-3 efter att Walli kört på målvakten.

Oavsett så sätter en femminutersutvisning prägel på hela perioden, vanligtvis hittar inte det utvisade laget tillbaka i tempo innan en längre vila.
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2022-09-24
Olle: Tror du har lite fel där. 4-0 kom nog före Tims utvisning
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2022-09-24
Pinaceae: Det är inte kul med filmningar men kolla Chinnimin i Luleå. Filmar och avgör matchen till Luleå mot Brynäs. Kolla Cooper. Filmar och avgör (eller dödar) matchen mot oss då dom gör 4-0 i pp efteråt. Insatserna är låga, potentiell vinst är skyhög. Clownerna i randigt fattar ingenting.
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2022-09-24
Olle: Fixa en buss till Umeå så de kan få dyklektioner från de allra skickligaste/mest erfarna!

Alex Hutchings kan ha löpande Skype-coachning under säsongen.
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2022-09-24
kulltorp: just nu står vi på 56 (!) utvisningsminuter på tre matcher. Tar vi bort 20 min på Walli så är det ändå 36 minuter, dvs. 12 min/match. Tycker det här är under all kritik. Domarna har varit helt jävla värdelösa men man kan inte vinna matcher från utvisningsbåset, Timrå måste hitta nivån och om domarna ska envisas med den usla nivån så måste timråspelarna börja filma som motståndarna. Tråkigt att svensk hockey inte åtgärdar filmningar men just nu lönar det sig och då måste man spela med samma förutsättningar som motståndarna.
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2022-09-24
snushane: ja det blir väl ypperligt tydligt i PP där vi inte är framgångsrik med ingångarna alltså att komma in i anfallszonen. Jag tänker på tidiga pp mot LHC ex,vis där vi inte kom igenom mittzonen med fart vilket totalt satt PP ur spel.

När vi väl kommer in i anfallszonen under pp slutar det allt som oftast med en målchans.

Men ingångar/vända spel med kontroll/transport genom mittzon är något Ante/spelarna måste prata om och träna på för att det ska gå snabbare. Här måste man veta vilka ytor man ta pucken till…
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2022-09-24
Dubbeld: Jag hoppas också på Wedin redan på torsdag istället för pä lördag som jag skrev om igår. Han har sagt att han siktar på lördagsmatchen mot FBK, men två dagar hit och dit kan nog inte göra något. Hv matchen passar honom bättre tror jag också. Han behövs även om han kanske inte kommer att spela jättemycket redan från början.

Hanzl räknar jag med att han är tillbaka mot Hv. Nog måste barnet har kommit på 5 dagar till? Han har gått 1.1.5 v och väntat nu tror jag och 2v är ju max innan de sätter igång processen. Han är superviktig både i spelet och tekningar och för att få två kedjor som kan producera och vara ett hot framåt.
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2022-09-24
Sputnik: Lite önsketänkade nu men hade det inte vars gött om Wedda kom tillbaka inför HV matchen?

Inte som en pik mot Nubben (Tror han hade tyckt om att få se Wedda i spel igen i NHC)

Men för att HV är ett bättre motstånd att få spela emot som första match istället för fysiskt starka FBK.

Det är ju också bara som sagt 2 dagar imellan matcherna.

..Som sagt lite önsketänkande men det hade fan suttit fint att kunna få se Wedda spela lite tidigare så han får några dagar extra att finslipa sitt spel
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2022-09-24
Labban: Ja det kan nog bli en bra säsong i slutändan. Det värsta är bara att det skall vara så långt mellan matcherna.
Tacka vet jag när det var matcher Tisdag-torsdag och Lördag/Söndag förr. Då vara det bara att slicka såren och snabbt upp på hästen igen. Nu får man ju nästan våndas mentalt i en vecka efter en förlust. 😅
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2022-09-24
Sputnik: Hanzl är en jävel på tek har man märkt

Men även i sargkamper är vi för mjuk eller bara inte lika hungriga som lagen vi möter, vi kan ha två gubbar som är på en person och fortfarande förlora pucken. ?
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2022-09-24
Jag är då inte orolig ännu, finns mycket som ser bättre ut jämfört med förra säsongen. Att tro att vi ska dominera mot de bättre lagen är nog lite naivt, vi har en stomme som är densamma som förra säsongen, sen ska man inte tro att våra hemvändare är några frälsare som helt plötsligt gör att vi blir ett topplag, det funkar inte så. Uppspelsfasen och spelet i offensiv zon är dåligt nu ja, men där har jag full tillit att Ante och grabbarna sätter det snart så det ser lite bättre ut. Det tar nog några omgångar till innan spelarna förstår vad som krävs, på försäsongen mötte vi ju främst allsvenskt motstånd och det är nu de får bli varma i kläderna på riktigt mot riktigt bra lag.

Ser det likadant ut omgång 10 ja då kan man såga, men jag är ganska övertygad om att detta lag kommer ta fler poäng jämfört med förra säsongen. Hur många fler återstår att se. Även riktigt bra lag som Skellefteå, Färjestad och Frölunda har ju gjort mindre bra insatser hittills och så har vi lag som Brynäs, LHC, HV71 som börjat lite knackigt, så vi är inte unika direkt.
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2022-09-24
Dubbeld: Japp men frågan är om Molinder är rätt man för att lära ut tekningar? 😅
Bättre Hanzl visar lite knep istället.
Sen har du helt rätt i att vi är för mjuka, speciellt i offensiv zon. Där åker vi mest runt och skall vara sköna med lite flippassar som slutar i kontringar i baken.

Därav skulle jag önska att vi ändrar om i kedjorna så vi får em mer mix av spelartyper som kan gå i bräschen mer fysik och med pondus och rejält spel.
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2022-09-24
Sputnik: Tekningar och närkamperna är något vi måste träna på. Lander t.ex vinner 2/10 tek och laget förlorar 9/10 närkamper
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2022-09-24
snushane: Jo givetvis är en SHL-serie lång och man minns ju både Luleås och FBKs tunga start förra säsongen. Vi får börja med att ta revansch på torsdag mot HV och ta det därifrån, för mycket sämre kan det inte bli i allafall.
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2022-09-24
Sputnik: Triss i pessimistinlägg!

Jag känner nog att jag och Emil.P har lite skilda åsikter om hur det såg ut igår på isen. Man hoppas att det där bara är för att hålla uppe fasaden utåt sett, men att man internt är riktigt kritiska till hur det såg ut igår. Annars är jag rädd att ödmjukheten nånstans saknas.

"– Ibland kan man ha matcher där det känns som att man inte hänger med som lag, men det tycker inte jag är känslan i den här matchen, säger 28-åringen."
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2022-09-24
Sputnik: Ta det lugnt nu grabben. Vi har spelat tre fucking omgångar bara. Om du kan och vet nåt om hockey så vet du att sätta ihop ett lag görs inte på en grisblink. Det är många saker som spelar in. Från lag till lag. Man kan inte jämföra med hur långt eller icke långt andra lag kommit. Att göra en analys nu redan är idioti. Vänta 10 omgångar åtminstone innan du börjar knapra på nagelbanden.
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2022-09-24
snushane: Ja och en förlust kan snabbt bli till 2,3,4 och 12. Det vittnar förra säsongen om nått om.
Jag hade också sagt att en förlust är ingen förlust OM vi faktiskt imponerat i de 2 föregående matcherna, men med tanke på att vi bara spunnit vidare på samma sätt så var den här förlusten mer förväntad än en
"dålig dag på jobbet".
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2022-09-24
roger_sundsvall: Ja vi har kommit undan lite för billigt i 2 av 3 andra "plattmatcherna".

Jag har börjat förstå RunarUp när han som har sett Emil.p rätt mycket i Växjö, sagt att han ofta ser rätt loj ut och inte så dominat i spelet, trots sin poängskörd.

Har funderingar på om man nog ändå måste skaka om i formationerna. Jag tror både Emil.P och Dahlén är lite beroende av spelare kring sig som är stark med puck och kan skapa ytor åt dom. Skulle kunna tänka mig nått sånt här.

Dahlén-Lander-Wedda
Emil.P-Hanzl-Hartmann
OJ-Andersson-Halloran
Blomman/Alvarez-Lundin-Walli

1:a kedjan
Wedda kommer kunna utmana på egen hand och Lander kan fokusera på att ligga rätt och ta ansvar, Dahlén kan både bära puck men också komma till sin rätt genom din smartness att komm in i rätt ytor.

2:a kedjan
Hanzl är vår mest offensivt skickliga center men också han ansvarstagande och stark på puck, en förhoppningsvis hel Hartmann i fullgott slag är farlig både med sitt skott och rivighet. Det tror jag kan öppna upp ytor för Emil att likt Dahlén fokusera på att hitta rätt ytor istället.

3:e kedjan
Jag känner att i Dagsläget så får Andersson ut mer av sitt tvåvägsspel än Lundin och därför sätter jag honom som en klok center mellan OJ och Halloran.
Halloran som har bra fart men jag tycker inte i dagsläget vi får ut det sett till helheten. Men jag tror att vi skulle kunna få en rätt rivig 3:e kedja om de 2 första kedjorna börjar kugga i. OJ tycker jag också är värd en riktig chans nu.

4:e kedjan
Ja här känns det som man kan laborera lite mer, Boyce/Alvarez och Blomman lär få turas om att stå över när Wedda kommer in.
Lundin skall centra och behöver få bygga upp sitt självförtroende igen, men då måste han också få spela på sin naturliga roll som Center. Walli känns given som en rivig tung powerforward.
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2022-09-24
Sputnik: enligt Ante har dom ju bara tränat försvarsspel på försäsongen. Kanske dags nu att träna anfallsspel. Föra puck ur mittzon och in i anfallszon på ett käckt sätt. Njaee, säsongen är lång och jag är inte ett dugg orolig att Ante och laget kommer kunna styra upp det här på rätt sätt. Herrejävlar, laget är nytt och det tar tid att få ihop grejerna. En förlust är ingen förlust.
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2022-09-24
platt matcher
händer alla lag
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2022-09-24
söder över: Ja publiken här är känslig och sättet vi förlorade på var ingen kioskvältare. Tror på max 4400 på torsdag
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2022-09-24
Sputnik: Håller med till fullo. Och jag gillar dessutom inte riktigt Ante förklaring idag, om att han skyller detta på utvisningarna.
Jag har sett hockey i 40år, och detta var en match där vi var totalt utspelade. Vi skapade i stort sett ingenting på hela matchen.
Och som du skriver, det går igen i de andra två matcherna också.

Jag tycker dessutom att Lander har en tendens att dra ner tempot i anfallszonen. Han vill gärna hålla i pucken med ena handen och hålla undan motståndarna med den andra. Det kan ju vara effektivt för att låsa fast pucken i anfallszonen. Men ibland skulle jag önska mer av det snabba passet eller överlämningen så man kommer snabbare mot mål med avslut.

Men vi är på en resa och vi bygger eftersom, så detta blir nog bra.
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2022-09-24
Sputnik: Inte för att sitta och göra nån till åtlöje, men jag måste ju erkänna att jag drog på smilbanden när man läste på ST häromveckan att Molinder hade genomgång av tekningar med spelarna. 😅

Jag tror fortfarande på Ante som headcoach, men Nubbens experiment med Molinder och en fortsatt obeprövad tränarkonstellation har ju inte övertygat än så länge, även om vi hade ett framgångsrikt kval förra säsongen.
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2022-09-24
snushane: Ja och man hoppas ju att man lagt krut där när Ante snackat man jobbat mest på försvarsspel. Inte bara positionspel i egen zon utan hur man jobbar som en enhet och på så sätt har bra lösningar på att effektivt sätt ta sig ur egen zon för omställningsspel.

Visst vi kan ju absolut inte kräva en vinst på bortais i Växjö, men de åt verkligen upp oss över hela isen. Till exempel hur de var extremt tighta i egen zon och om de inte täckte bort alla skott så återvann de pucken rätt enkelt och hade i princip alltid ett alternativ att passa sig ur press med.

Jag hade inte suttit här och klagat om det här var en engångsförteelse, men eftersom det sett ut i princip nästan likadant mot Frölunda och LHC så tycker jag det är mer en ovana än otur för dagen. Ante har mycket att strama åt och det rätt snabbt. Det är nu det kritiserade tränarteamet kommer aättas på prov om de håller.
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2022-09-24
snushane: Det har varit så ofta denna säsong, och när spelarna inte klarar av det så åker dom och byter.
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2022-09-24
söder över: det jag tycker mig sakna är att komma med fart genom mitt zon. Ofta blir det fel där, går för sakta eller ett felpass som ställer till det. Där behövs det jobbas på rejält.
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2022-09-24
Olle: Japp, nu laddar vi om. HV ska få sota för detta.
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2022-09-24
Tror min ilska fördubblades bara av att man fan var tvungen att stå ut med deras avtackning som tog ett jävla år sen att behöva vänta ytterligare innan 2a perioden började bara för att isen fortfarande va blöt
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2022-09-24
Det blir bättre framöver!

Det här var ett bottennapp!

Det kommer komma flera där laget inte levererar och motståndaren är lika mycket åt andra hållet fulländade.

Jag tyckte Växjö gjorde en riktigt bra match!

Den enda oroväckande saken kan jag tycka var att man inte klarade att bryta mönstret utan såg ut lite som en grå massa rakt igenom…

Det har inte sett så bra ut men tidigare har man ändå klarat att vaska fram några chanser och tagit reda på dem.

Idag var det till synes omöjligt.

Passningsspelet var faktiskt uselt!

Svårt att hitta lediga spelare vittnar inte om att samspelet kommit igång.

Man var inte påslagen heller. Redan efter Hallams avtackning så man ganska seg ut när man entrade isen.

Dom får kolla lite på matchen i efterhand och sedan behöver dom ta och träna med mer fart i ingångarna för att etablera sig i anfallszonen.

Det känns som att man just nu lägger allt ansvar på den som känner för att ta in pucken och det spelar ingen större roll hur framtunga man är om man inte klarar av att ta sig in kontrollerat i anfallszonen.

Det blir sjukt lite avslut som känns helhjärtade.

Det är inte så kul.

Ikväll blev dom förnedrade och det enda positiva med det var att det inte var på hemmais.

Det inte bra för biljettförsäljningen att bli förnedrade så det är bra om det blir en uppsnäppning!

Fysiska spelet måste in med.

Det måste få smälla. Jag vet att domarna är värdelösa och att man kanske blir feg när man lyckas åka på boarding stillastående vid sargen. Men skit i det.

Många utvisningar kommer när det petas med klubba ist för att kliva in och det är onödigt att ge motståndaren ytorna bara för att dom är tuffare.

Jaja nu får dom träna lite innan HV och förhoppningsvis hitta lite tempo i passningarna och lite fart på rören!

Så blir det kul igen!
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2022-09-24
snushane: det behövs nog en rejäl uppryckning. Spelet 5 mot 5 är riktigt uselt och vi kan inte leva på JJ och special teams. Jag hoppas Lander tar ett rejält snacka med grabbarna.
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2022-09-24
DenRöda: Den där förlusten gjorde gott. Grabbarna började bli lite bekväma och bortskämda. Glida omkring på en skridsko och tro att Le Mat var en enkel sak. En liten uppryckning och sömn på det här så tar vi revansch på Håve.
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2022-09-24
Nu när det gått några timmar så känner jag ändå att förlusten inte gjorde något. Får vi tillbaka Hanzl och Wedin så löser sig det mesta. Vi kanske behövde en förlust. Grabbarna har ju trots allt vunnit varenda match denna säsong.
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2022-09-24
Zäta75: Vi spelade inte bara mot LHC heller. Kolla statistiken bara. Vi har inte skott på mål överhuvudtaget. Vi bara glider och kastar pucken hit och dit. Jag själv åker snabbare (skridskor) än Lundin. Han är helt otroligt. Båda idag och LHC matchen visade att några spelare måste skärpa till sig och vissa för verkligen inte spela på 1-2-3 kedjorna.
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2022-09-24
JanneH: The one and only 😎
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2022-09-24
F.ö tror jag inte på slutsålt på torsdag. Över 5000 är mkt bra
Låst ämne

2378859 · »