1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 599951 inlägg · 6212 ämnen
« · 14947 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Supporter sidan
George: Följ länktipset för att komma till chatten.

Sv: Supporter sidan
Är det nån chat ikväll å isåfall hur hittar jag den?
Hittar nämligen ingen länk !

Supporter sidan
Nån som vet när supportersidan kommer tillbaka. Den har ju varit under omarbetning väldigt länge.

Sv: Matchen Mif Rewhawks - Tik
Svår match att tippa i kväll MIF-TIK. Verkar vara vinna eller försvinna för MIF, allafall om man känner Percy, skulle nog bli lite kris om nu MIF skulle förlora i kväll, därför är jag optimist för en gångs skull tippar X, Rouville är bra men han är tia i räddningsprocenten, men huvudsaken är att TIK vinner matcherna.
Avslaget Derby på Globen i kväll i Canal +.

Kom ihåg chatten under matchen (länktips).. så slipper vi allt chattande här i gästboken

Sv: I afton dans
Bragd-Birger: Jag lyfter på hatten.
Slog vad med en gröthals en gång om att Malmö inte skulle gå till
elitserien detta år... Vilket dom inte gjorde. Skåningen betalade
inte det förlorade vadet. Bara en MIF:are beter sig så.
Spöa skiten ur dom i kväll!!!
Jag håller alla tummar.

I afton dans
Mycket gnäll i gästboken på sistonde. Hemsidan suger, spelet suger, klacken är värdelös, supporterklubben gör ingenting….osv. Helt klart verkar det finnas en massa undantryckta aggressioner som desperat vill komma till uttryck. För att rikta denna negativa energi bort från vårt kära Timrå IK föreslår jag att vi letar andra objekt för vår frustration. Och vad kan då vara lämpligare än våra motståndare?
Aftonens antagonister är ju som bekant Malmö IF (förlåt, MIF Redhawks…), en tacksam aggroventil för den frustrerade hockeysupportern.
Några exempel på saker att störa sig på:

1. Den skånska jordmånen.
Sjöbo-Olle, Harry Franzén, Varan-TV, Percy Nilsson, Åke Cato…listan på suspekta individer som sprungit ur den skånska myllan kan göras lång. Naturligtvis är detta inte en slump. Ju längre söderut man färdas i ett land, desto knepigare blir mentaliteten. Vi ser det i Texas, vi ser det i Skåne.

2. Malmö existerar inte utanför Skåne.
När ett stort idrottsevenemang ska gå av stapeln finns det bara två alternativ: Stockholm eller Göteborg. Om någon till äventyrs skulle föreslå Malmö torde svaret förmodligen bli ett förvånat 'Varför då?'. Sveriges tredje största stad är i dessa sammanhang extremt, men förmodligen med rätta, förfördelad.

3. Inte ens malmöiter gillar Malmö.
Fråga en malmöbo vad denne är mest stolt över och svaret blir troligen 'Öresundsbron'.
Denna bro har i princip en uppgift: att underlätta för folk att komma därifrån.

4. Percy.
De halvslutna ögonlockens mästare. Ingen kan som han luta sig tillbaka i skinnfotöljen, knäppa händerna bakom nacken och redogöra för sin lagbyggesfilosofi med samma godsherreskånska. Ansiktet är alltid lika rödflammigt, pannan alltid lika lätt svettig efter en hård dags kapitalism Oerhört provocerande.

5. Laget.
Högsta spelarlönerna, torraste tröjorna. Tokvärvningarna till trots, alltid samma scenario. I Kristina från Duvemåla blev guldet till sand. Hade musikalen handlat om Mif hade det förvandlats till bajs.

Sv: Sämsta matchen hittills
Bo Bly: Vem fan var inte där... Själv stod jag på gatan och höll fast
en lyktstolpe som försökte smita i snöslasket (hade alltså gått på
krogen efter matchen och suttit i ett hörn och bara tröstat knyttet
med sprit) när en polisbil stilla rullade förbi och frågar hur läget är?
Jag var dessutom givetvis iklädd Bergslagens enda TIK-tröja på den
tiden...

Poliserna som kände igen mig... Höll på att garva sig sönder och
samman... Poliskåren påminner mig nästan dagligen om den
upplevelsen såhär i hockeytider.

Andra tider nu med två TIK:are som förhoppningsvis växer sig stora
och starka i IFK-Arboga.

Själv har jag lovat Arbogaklacken en platta pilsner varenda gång
dom spöar Sundsvall hockey under året.
Bara för att jag ska ha en anledning och se Arboga lira några
gånger i år... Nära som det är.

Smokey! Var själv på matchen i Arboga.Det enda positiva med
Arboga är att farsan bor där,slaggade hos han och tog tåget hem
dagen efter lagom bakis.

Läs din post...

testa webshopen vettja.. längst ner i menyn .. eller länktips

ÄR DET NÅGON SOM VET VAR MAN KAN KÖPA TIMRÅ SAKER PÅ NÄTET SNÄLLA NÅGON KAN VÄL SVARA SOM KOMMER FRÅN SUNDSVALL

Just det... om man gnäller på att det är för mycket gnäll - så skulle man kunna kalla det för meta-gnäll. Det är inte roligare det. I fortsättningen ska jag ta fasta på det som är positivt. Istället för att meta-gnälla!

nöjes-länken är tillbaka - toppen!

det blir 3 poäng ikväll - great!

du kanske vet var man kan köpa timrå ik saker på nätet

Det e sant som du säger jag undrar om du ver var på nätet man kan köpa timrå ik prylar

Grejen är ju varför man gnäller då man vinner. Man får ju knappast mer poäng för att man spelar bra och vinner än om man spelar kasst och ändå vinner. Men visst, spelar man dåligt länge så ger ju det resultat i form av förluster. Men att gnälla då man vinner tycker jag låter ganska så märkligt.

HH: Väl talat! Allt för många gånger gnälls det tycker jag. Inte minst under match. Ibland känns det som spelarna kan göra vad som helst men enligt vissa i publiken är det ändå alltid fel! "Vaa faaan passade han inte?? Då hade det varit mål!" Eller om killen nu hade passat "Ja, det där har varit Timrås problem länge, vi skjuter för lite."

Gnäll mindre och klappa mer!

HH:
Tappade 2-0.

Smokey:
Du har så rätt, behagligare att lida sedan man kom till es, Den som var med 95 mot Rögle, i Play off,,,,,

Redan där insåg man att livet var bra orättvist, och funderade många gånger på varför man fortsatte lidandet på denna jord, och Tappade 5-3 på en minut, och Di leva var poppis på radion, vi har bara j-la varandra eller vad knäpp göken försökte kräkas fram,,,,,

Nä till allas sorg så forsatte man på denna jord, och följde inte Di leva till universum, iklädd klänning och högklackat,,,,,,,

Nä Timrå ik som Gud, och Rolling Stones som skeppare kan det inte gå fel, skutan gick på grund några gånger, men den malde sackta fram för att i 14/4 2000 avsluta med att vinna sitt vicktigaste slag,,,den skärpan och den press som spelarna hade då det vill ingen ha,,,,,

Så barn Sluta och snacka om sämmsta matcher och skitt, vi har f-n inte börjat serien och ni håller på som småglin att ta ut sämmsta match,,,guuu va löjlig,,,,Timrå kommer förlora matcher även iår och de kommer även iår i flock, ska ni ställa er som nå j-la pajaser då och trycka ner laget och tala om va j-la kass dom är,,,då!!!! drar HH från G-B:n, så får ni ha dagis som ni vill,,,,

För själv vet jag TIMRÅ ÄR HAVET SPELARNA LUFTEN JAG ANDAS,,,,och tillsammans ska vi ta en av de 8 översta plattserna,,,,

Men de kan behöva stöd då motgången kommer,

Ettt vinnande lag behöver inget stöd,,,,bara ett lag i motgång,,,Tänk på det nässta gång ni tycker synd om er själv då allt strular för laget,,, klappa händer och var glad istället, det lyfter spelet,,,,,,,

Sv: Sittplatserna
Friskan: Nejnej. Kalla fakta. Nädå jag vet att hockeyspelare har ett hjärta bakom all plast...

Knylan: Din sista mening.........grov ironi?

Det där är en jävligt svår fråga. Vad kan man göra åt det egentligen alltså? Enda som finns är väl att göra ett högre plexiglas. Visst de längst ner ser säkert kanske sämre men jag skulle då heller se sämre än att få pannbenet intryckt av en puckusling som slitit sig. Att säga till spelarna att inte skjuta på publiken tror jag blir svårt. Dom är nog så mån om att skada någon varje match så det är nog inget att göra nåt åt.

Jag förstår din känsla. Jag skulle nog inte vilja att mina ungar (om jag hade några) skulle sitta så utsatt som man gör på sittplats. Det är ju nån puck per match som går ut...

Sv: Klack & Tifo
Och var skrev jag bengaler???

Sittplatserna
Har fått en olustig känsla av att sitta på sittplats med min son, man skall väl för helv.. inte behöva sitta med hockeyutrustningen på. Det har varit otäckt nära ett par ggr, så man kan ju hoppas på att spelarna skärper sig lite. Annars är det nog dags att börja planera bättre skydd för sittplatsläktaren.

Runar Up: Du har så rätt. Men resan från djupet blev fan så mycket enklare att hänga med på när Vi nådde till elitserien...

Det fär fan så mycket behagligare att lida i elitserien än i Allsvenskan... Ryser när jag tänker på "torskmatchen" mot Arboga.

Sv: Njurunda Comments
Vad är det för ålder på ungdom och inte??? 18 och under eller???

jovisst nåt måste juh gå å göra av de dära å ,, men eldar å grejre så menade jag isfacklor såklart =)

Sv: Sjöberg - vilken klippa!
Något om vad rögle sa om sjöberg:
Sjöberg kamperade ihop med Roger Hansson och Magnus Hermansson och svarade för en klart godkänd debut...Jan Votrubas kommentar:Markus Sjöberg var även han bra, jag ser fram emot hans spel här!

- Det var en bra match, vi spelade stabilt. Underbar publik. Den här hallen är bättre än Timrås, det blir ett helt annat eko här. Personligen är jag nöjd, jag har ju inte spelat match på 6 månader.
(Nye Markus Sjöberg)
En sak om ladan från sjöberg....nog för att rögle hallen är mindre oxå

Actionleif; En isfackla kan säljas för typ en femma.. ger en liten effekt men då ska inte storflaggan ner samtidigt! Då är den flaggan ett minne blott senare... så även hallen...
Lite eldar och så, vad är det? Pyromanämnen är förbjudna inomhus.

Per Happs; Bengaler är förbjudna inom ishallar.

Mettermarit; Är du själv engagerad i klacken?

HH; Lovar du det? Vem ska jag få den snaran av?
Det vore väl lågt, en kringelinspirerad tjej som lyfter tifo-gruppen!
Jag använder en annan halsduk så här års, en blå, vit med gul text. Könsdiskriminering- och det ska komma från dig! Sticka på då så kanske jag får se resultatet på lördag.

Sv: Ramsor från gårdagen
Smokey; Tack så mycket, men ingen är felfri.
De kan alltid försöka med exorcism och lite mer spännande saker..

Sv: Matchen ikväll
DeRouville i målet, Wallin o Jindrich tillbaka... Känns mkt bra... Tråkigt att Henke E o Hallin blivit sjuka resp skadade... Blir nog bara tre kedjor i kväll... Vore kul om Zäta/Robban fick göra nån kasse så de kommer igång på allvar... Men MIF kommer vara ruskigt taggade likt Luleå senast o det kommer bli en mkt svår match, skulle bli mkt nöjd med poäng idag... Mitt Tips: 3-2

Sv: Philippe DeRouville
Kan inte säga annat en Att DeRouville har varit bra hittils. Men det finns ett litet problem. Ibland kan han släppa vilka tokreturer som helst inbland rätt ut i skottsektorn. Se t.ex senaste matchen mot Luleå. Bara tur att det inte blev mål...

Bara att instämma... 10 av 11 straffar är grymt, lägg där oxå till att jag han ännu inte släppt in ett mål på ett friläge heller... DeRouville kan mkt väl bli den avgörande faktorn som gör att TIK till slut tar en slutspelsplats... Freddan är inte dålig, han var mer än godkänd i fjol men Phillipe är bättre o det känns betryggande att ha två mkt stabila målisar med Phillipe som förstekeeper... Kan oxå lägga till att Freddan gör ett bra jobb i båset oxå varje match då han verkligen peppar grabbarna i laget, det är laglojalitet det...

Kul för sjöberg och för Rögle! Sjöberg är en kämpe in i det sista och ger aldrig upp. Det är bra att ha en sån i laget.

Mkt roligt o höra, dock inte förvånande... Sjöberg kommer göra mkt nytta för er...

Sjöberg - vilken klippa!
Lite tidigt att säga något efter bara en match, men f-n vilken klippa det verkar vara, Markus Sjöberg.
På alla Röglesupporters vägnar vill jag tacka och buga för detta dynamitpaket. Redan publikfavorit i Ängelholm.

Sv: Spelarbetyg...
HH:
Aha...

Philippe har varit kanonbra hittills, inget snack om saken!

Makarov:
Förklara dej,,,Har inte sagt något annat än att M Karlsson är Back,,,

och inte utalat mej om han på denna tråd,,,,men en annan tråd sa jag att då vi har Igor, så har vi fullt på backsidan,,,,,,

Har inte sagt ett j-la skit om att Nr 38 Karlsson inte skulle vara Back,,,,,,,,,

Lite tidigt att titta på räddningsprocenten nu, efter omg 20 kan man se vilken målis som är bässt på det, då backarna börjar tröttna,,,,men med tanke på att De Roo fått spela med dessarmerad backstyrka istortsätt hela tiden, så är det bra,,,och jag törs sätta bra mycket på att han är es bässta friläges målis,,,

Makarov: Jo, jag blev överbevisad av Jimmy kort efter att jag skrivit det.
Hade kikat i AB under lunchen och sett att Philippe hade en räddningsprocent på 96,30.
Att det sedan bara var i just den matchen fastnade inte i tröga hjärnan!
Ber om ursäkt för detta.
(Men så bra som Philippe har spelat hade det inte varit konstigt om det varit så!)

Bland förstemålvakterna alltså...

250kg:
Philippe har INTE den högsta räddningsprocenten av elitseriens målvakter! Philippe ligger på tionde plats i den statistiken med en räddningsprocent på 90,20. Liv är bäst med sina 95,16%.

HH:
Så M Karlsson är inte back då eller...?

Rodde:
Varför tror du att Timrå IK är obesegrade i Timrå Isstadion så här långt? SVAR: Timrå-publiken bär fram sina hjältar till seger.

Nu krossar vi kraokorna. Mitt tips 4-2 till TIK, målen av Peltoma, Jindrich 2 och M Lind.

Matchen Mif Rewhawks - Tik
ikväll så är äntligen jindrich och wallin tillbaka och kan spela från start. timrå kommer att spöa mif ikväll med 1-3.

de rouville kommer att spika igen.
och crippe kommer att leka bort mif:s backar.
zäta alltid bra gör även mål ikväll.

zäta,crippe,jindrich mål för timrå

Ja,,,det jag ser av fågeln så tycker jag han/Hon, är lite slapp i baken, men huvud saken är att publikum vars ända (bättre så Redhat) intresse är vip loge på hockey, som ser ögan på´n så de har väl inte märkt att den är sne ögd, föresten fins inte en optiker som är sponsor?,,

Hur snålt är det att inte köpa nya lampor då????

Förslag på efektfulla saker, vad jag förstår så är isen bara ca 3 cm tjock, skulle vara skit häftigt med att måla något på betongen och fylla i med UV reflekterande färg, och skaffa uv lampor,,,,,

Spottar, Teatern kanske har några som de inte behöver, som bara är lite trasig och går att laga,,,,,,eller att dom är omoderna och inte passar dagens mixer bord,, Går ju att fråga nån Vaktmässtare eller dyligt på en teater eller skola, eller dylig instution, som kan titta i källaren,,,,,

Visst finns Sveriges bästa klack.

Det är bara att komma ner till Jönköping och Kinnarps Arena.
North Banks Supporters är och kommer alltid att vara Sveriges
bästa hemmaklack.Bortamatcherna är väl lite si och så med.
Och sen kan jag garantera er att det finns inte en enda sittplats publik som klappar och lever sig in matcherna som Hv;s sittplats
publik.Varför tror ni att Hv 71 är ruskigt starka i Kinnarps Arena?
SVAR; HV publiken bär fram sina hjältar till seger.

Välkommna till en riktig hockeyupplevelse i KA senare i vinter.

Efter blott sju spelade omgångar kan vi redan konstatera att årets värvning i Timrå är Philippe DeRouville. Okej, Jindrich är förmodligen ett strå vassare, men han visste vi sedan innan att han skulle vara bra. DeRouville var ett bra mycket osäkrare kort och knappt vatten värd i vissa personers ögon - och det innan ens försäsongen hade startat(!).

Under de sju matcher som varit har Philippe endast släppt in 15 mål (Freddan släppte in två innan han blev skadad) vilket är att betrakta som mycket bra. Jag tror att varken Freddan eller Ahl skulle klarat av detta. Jag tror KNAPPAST heller att någon av dessa skulle klara av att ta 10 av 11 straffar vilket Philippe faktiskt gjort. Smått imponerande!
Efter sju spelade omgångar ifjol hade Freddan/Ahl släppt in 23 mål. I år är det 6 mål mindre. Faktiskt en ganska betydande skillnad i denna superjämna serie. Visst, det beror även på att Timrå som lag blivit bättre, men målvakten är i allra högsta grad en del av detta lag.
Det blir nog väldigt lite istid för Freddan i år... för äntligen har vi en målvakt som ligger över 90% räddade puckar och ligger i mitten av målvakternas liga gällande insläppta mål per match (enbast 2,21). MYCKET betydelsefullt!

när man kollar på skärmen så tycker jag att den ser vindögd ut .. men inte om man kollar på den "in real life" , men den kanske e de ändå.

Lite eldar å grejer måste juh gå å få till det användes juh ifjol i klacken,
men vem vet ,, de som inte törs skrika kanske inte törs hålla i en liten isfackla heller ?

Sv: Matchen ikväll
Nu är det ju faktiskt så att han inte stått i Super League hela sitt liv. Det var ju enbart förra säsongen. Han har ju trots allt gjort 5 säsonger i AHL/IHL/NHL. De två förstnämnda ligorna kan man mycket väl mätas med Elitserien och den sistnämnda ligan behöver inga extra kommentarer.. Så någon jätteöverraskning är det ändå inte att Philippe är så pass bra som han är.

« · 14947 · »