1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

582073 inlägg · 6215 ämnen

Forum

« · 1938418 · »


Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2019-01-19
Smokey: ja, det här var inget vidare. Malmö ser ju synnerligen lättstressade ut, så det är lite onödigt att inte checka hårdare.
Sen är det tröttsamt att puckarna envisas med att nästan gå i mål.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2019-01-19
nila: Sorgligt slarvigt, trött och uddlöst åt båda håll.
Men Malmö leder då vi bjuder på ett solklart friläge.

Lite hårtork. Skärpning. Fart! Då kan vi vända det här.

Och det finns bara en klack i hallen!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2019-01-19
Tikkare: En lite lustig undran årsmodell på hojen på bilden??
Kommentera

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2019-01-19
Kerstin_k: De känns kanske inte riktigt lika desperata i dag. Upp ett snäpp nu i andra mot de kulturlösa skogshuggarna.
Kommentera



Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2019-01-19
Tikkare: Nu så tar vi en klunk öl eller en sipp whiskey för Oden så kommer nog grabbarna att fixa detta!!😎
Kommentera

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2019-01-19
Timrå IK - IF Malmö Redhawks 0-1
Kommentera

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2019-01-19
roger_sundsvall: Oerhört jävla slarvigt att inte utnyttja Malmös katastrofala spel i egen zon. Det blev ju kaos så fort Timrå vågade checka. Men man orkar inte hålla i det och slarvar in Malmö i matchen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2019-01-19
kom igen nu...för faen
Kommentera

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2019-01-19
roger_sundsvall: ja provocerande dålig sekvens innan målet, illa!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2019-01-19
SLARV bakom mål
0-1
skärpning
Kommentera


Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2019-01-19
Timrå IK - IF Malmö Redhawks 0-0
Kommentera

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2019-01-19
Tikkare: Är det bara jag som har otroligt svårt med att rensfeldt endast är 26 år gammal? Ser ut/låter som typ 38 och ett halvt!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Sputnik: han sa väll något i stil med ”jag betalar halva din böter, tacklingen var inte så farlig” 😂
Kommentera

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2019-01-19
Smokey: jag är för gammal för att veta vad en Jinx betyder
Kommentera

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2019-01-19
Tikkare: Frågade efter olika jinx. Den grå vardagen känner vi alla till.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2019-01-19
Andersson: drugge i första backpar med Larsson
Kommentera

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2019-01-19
Smokey: jag kör i bar överkropp , kalasbyxor och sockeplasttofflor och dricker Wirre.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Sputnik: "nästa friläge missar du magen! "
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Sputnik: När du har friläge ska du INTE sikta på målvaktens benskydd ?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2019-01-19
Smokey: Du jinxade ju själv nu när du sa att det var bortamatch
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Jockz: Man blir ju bra sugen på vad Nubben säger till Berglund som censureras. 😋
Kommentera

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2019-01-19
T T:Den klassiska frågan : Drugge får speltid ?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2019-01-19
T T: Hur det än går så kommer Örebro eller Mora minst få två poäng i dag. I dag är en bra dag att ta tre pinnar borta.

Några förslag på jinx?

Själv kör jag utan matchtröja framför TV:n och grogg i stället för öl. Funkade mot Frölunda.
Kommentera

Timrå IK - Malmö Redhawks 2019-01-19
Från ST i morse:

Janne Jalasvaara har blivit pappa igen och har rest till sin familj i Moskva, han återvänder i början av nästa vecka. Henrik Törnqvist missade fredagsträningen på grund av sjukdomskänning och är ett frågetecken. Sebastian Collberg har tränat för fullt de sista dagarna, men beslut om han ska spela tas på matchdagen. Timråledningen planerar att ta med 13 forwards och 7 backar och därmed väntas en back, utöver Jalasvaara, hamna utanför truppen.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Kerstin_k: håller med till viss del. Kollar man HA har vi nog ett av dom finare lokalerna (Leksand, AIK, MoDo som är fräschare). Och prio #1 är inte att renovera dom delarna. Men med tanke på hur fin arena vi har skulle det vara trevligt om resten höll samma nivå.

I år fokuserar vi på att bara hålla oss kvar, och med Wedin, Törnqvist, Kinnvall, Larsson, Salmonsson och även spelare som Hållander och Gallo som är riktigt jobbiga i en bäst av sju ska det inte vara några problem(även om det kan gå hur som helst som modo har bevisat).

Nästa år vill ja se att vi landar minsta 10a i tabellen, åter igen med tidigare nämnda spelare+förstärkning där vi är svag (tex bort med hardegård mot en extra Larsson). Men jag vill också se förbättring i ansiktet utåt. Mer reklam, evenemang, prylar hos lokala butiker och alla dom bitarna.

Året efter de är det dags att ta på sig the big boy pants och göra klubben mer attraktiv som helhet. Fräscha upp lokalerna är en bra början. En utbyggnad med gym, relax och något åt styrelse/kansli kanske också skulle vara något så finns det mer plats för större omklädningsrum för både hemma och bortalag.

Så hade iaf min 3års plan sett ut. Kanske missat något viktigt men jag känner att dessa är de saker Timrå IK behöver mest.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Kerstin_k: Omklädningsrummet såg i princip likadant ut åren vi pressade stora lag i kvarts- och semifinaler också :)
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Jockz: Blir smärtsamt uppenbart att vi ligger efter på så många plan. Sportsligt, ekonomiskt, organisatoriskt, marknadsföringsmässigt och facilitetsmässigt.

Såg ju bra mycket fräschare och proffsigare ut hos HV, till exempel. Medan vi, eller nåja, - Timrå ik, stoltserar med tegel inne i omklädningsrummet. En schysst detalj i retrostil kan tyckas. Men inte fan bryr sig eventuella nyförvärv om nostalgiska tegelstenar i omklädningsrummet. Tänker att helheten skapar en proffsighet. Där ingår schyssta lokaler som är fräscha och har en röd tråd genom helheten.

Och visst; vi är en liten förening med små medel som precis kommit tillbaka till finrummet. Det måste prioriteras och skynda långsamt. Men jag tänker ändå att det finns ett visst signalvärde att ha faciliteter med schysst kvalitet. Även för spelare under kontrakt.

Men; tur som fan att det är ute på isen det avgörs, inte hur fräscha omklädningsrum man har.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Reign in red: Timrå går alltid för seger!!!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Knylan: Jo jo, vi ser uppenbarligen hockey olika..
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Reign in red: Precis så, och vi får väl hålla tummarna för Örebro mot Mora, går allt vägen är vi bara 3 poäng efter tolfteplatsen med en match mindre spelad.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Skulle vilja påstå att imorgon är det en viktig match för att inte tappa allt för mycket häng uppåt i tabellen. Även om alla matcher är viktiga så är just denna lite viktigare känner jag personligen så imorgon går vi för en Timrå seger!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Ett par Sylvegårdare skulle vi ha i lage!!!
Skål tamjefan ikväll rinn Marinellan lätt!!!
Imorgen VINN vi lätt!!!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
NDR: Det blir väl lite per automatik så att lagets nivå överlag ligger lite i fatet för en sån som Palmberg. Han är en mästare i offensiv zon men när vi har såna problem med att ens ta oss dit så blir det ju desto trixigare, och han är väl ingen som bidrar alldeles för mycket i just den fasen heller. Hoppas bara att han inte blir alldeles för svår att behålla, jävlar vilken nytta vi kommer kunna ha av honom kommande säsonger bara vi håller oss kvar i år och kan förstärka på de positioner som gör oss kollektivt starkare. Tillåter man sig själv att sväva iväg fullständigt så är det svårt att inte drömma om en Emil Pettersson som styr PP1 och Palmberg PP2. Men då gäller det ju att ha ett lag som även fixar PP-tillfällen, där är vi i särklass sämst i år.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Puckat: Nja det går att diskutera.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Jockz: Salmonsson❤En av Nubbens bästa värvningar någonsin
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
fantasilos: Jag tycker det, gjorde inte alls jobbet i början av serien och fick den istid han förtjänade, nu har han dock steppat upp och jobbar hårdare även i de delar av spelet som man kan se att han inte tycker är lika kul, dvs närkampsspel och defensiv.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
JanneH: Fimpens resa avsnitt 2, Timrå.
youtu.be/DNZycBiA03w
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
TIK-Lund: En spelsugen Wedda tillbaka lagom till en 6 poängsmatch låter ju mumma det.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
mikenomad: Bästa fall åter mot Mora nästa Torsdag. Allt enligt rykte från ST.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
lincoln: Gäller att inte ha biljett på tåget ner till allsvenskan.. 😉
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Nån som vet statusen på Wedin?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
kulltorp: haha
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Puckat: Fast ju längre in på säsongen man kollar, desto mer istid har han. Ligger på över 15min/match om man kollar senaste 10 och över 17min om man kollar senaste 3.
Han stod ju som 13e forward ganska länge inledningsvis som drar ner snittet över säsong ganska mycket.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
NDR: Fast är han så mycket sämre än EB, Boyce defensivt? Håller med dig delvis men 12/min per match är lite när han producerar som han gör.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
fantasilos: Egentligen inte, hade jag varit Freddan hade jag matchat honom på samma sätt. Han gör sina poäng javisst, men i många delar av spelet är han inte direkt bra..inte konstigt att han inte spelas mer än vad han gör tycker jag.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
TD: Nu går tåget! Har vi biljett tro?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Synct: Sjukt nästan att Boyce, EB, Madsen får mer speltid än Robot
Kommentera

« · 1938418 · »