1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 598760 inlägg · 6213 ämnen
« · 2105343 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Apropå nånting...
Olli Hahl: med lövens sista 10 omgångar vet jag inte om jag skulle kalla dom ”maskin” men Väsby orkade ju 60 minuter mot oss även om dom var tillbakapressade stora delar av matchen, det borde dom kunna göra mot löven också. Speciellt med en 3-1-ledning.

Tom Topp: 3-1

Olli Hahl: 3-0

{8671}: Dom är som bålgetingar. Undrar om dom orkar eller om maskinen Löven nöter ner dom till slut...
3-0 tackar

{8225}: Svårt för oss att avancera i tabellen... men vi får väl avancera till SHL till våren.

Olli Hahl: Väsby åker ju åttor runt lövenförsvaret. Härliga tider.

Woody Jokinen: Allt går enligt plan hitentills. Vi lär avancera i tabellen, inget Timrå kan göra

Woody Jokinen: Hoppla! 2-0 Väsby mot Löven...
Timeout Löven.

{8225}: Chansen finns att ni hinner bli riktigt hyfsade till augusti med den formkurvan. Då kan kvalet nedåt gå riktigt fint. Jag håller tummar och tår!

KulltorpsOlli: ”klubben med störst spelarlöner” ..hört det på domustrappan?😁

KulltorpsOlli: Riktigt bra dessutom, men vi är bara i lindan av denna säsong(om den nu genomförs). 4 månader tills formen ska stegras

KulltorpsOlli: Hur ska man kunna läsa en låst artikel? Typiskt. Vägrar pröjsa 😅

hockey_21: Jo men ni har ju många som sponsrar och swishar till det hålet, så det brukar ni lösa.
Pengar i sjön som man säger.
- Money for nothing, finns det en låt som heter va, Puffe?

KulltorpsOlli: Minns i slutet på förra säsongen när nubben sa att vi skulle behöva spela många extra matcher för han visste hur mycket våra värvningar under säsong kostade.

Sputnik: Om vi får kämpa så får MoDo kämpa lite mer att nå det hägrande slutspelet .
Vi får koncentrera oss på Löven tror jag ..om nu slutspelet ens kommer igång .

KulltorpsOlli: Jag gillar också den upprördhet som den sanningen skapar i modoboken i detta nu. Sanningen svider.
Klart Nubben vet vad han pratar om, han vet ju vad spelarna kostar. Han har full koll.
Sen sitter de på sina höga hästar och pratar skit om Nubben, för att han säger sanningen. Jag skulle skämmas.
Man kommer inte att sakna Trump när man har modoforumet att besöka.

{8671}: Ja, de har ingen aning var de befinner sig tror jag. De suger upp allt i näsan som inte stämmer med inavlets katecheser.
Jag tycker det är väldigt intressant att klubben med största spelarlönerna lyckas nästan sämst.

Sputnik: Så blir hockeyallsvenskan 2020/2021
Lag 13-14 spelar play out i bäst av fem matcher. Vinnaren stannar kvar, förloraren åker ner till Hockeyettan.

Lag 11-12 har spelat färdigt.

Lag 7-10 spelar åttondelsfinaler i bäst av tre matcher. Lag sju möter lag tio, lag åtta möter lag nio. Vinnarna går till kvartsfinal.

Lag 1–6 går direkt till kvartsfinal.

Slutspelet
Kvartsfinalerna spelas i bäst av fem matcher. Det högst rankade laget får välja motstånd bland de fyra lägst rankade lagen. Det näst högst rankade laget får välja efter det, och så vidare.

Semifinalerna spelas i bäst av sju matcher. Det högst rankade laget får välja motstånd bland de två sämsta lagen.

Finalserien spelas i bäst av sju matcher. Vinnaren går upp till SHL.

Om vi kommer till final så har det inte varit att *gå i parken å strosa * för kämpa kommer vi få göra helt klart .
Det känns sanslöst att inte få vara i hallen då och känna vittringen till SHL

Nucky: Vad roligt att eran flera år äldre frälsare i Karlkvist hängde på saft och bulla tåget då. Dahlén en riktig pionjär i Svensk hockey där resten hakar på. 🤓👍

KulltorpsOlli: Stod väl också att Jacke själv hörde av sig till Timrå, trots flertal förfrågningar från SHL lag. Han ville "hem" till tryggheten. Så ja det kan nog stämma han är väldigt billig. 👍

Hassan: haha ja jag hann skriva ett (milt) inlägg i modoboken innan nordkorea bannade mig. Precis de har svårt med det mesta däruppe och med en kass sportchef kommer de aldrig få ordning på klubben oavsett hur mycket pengar de strösslar på legosoldater. Vill ingen spela för modo så är det bara så.

{9037}: Självklart. Nu är jag i och för sig redan avstängd där efter min lansering av swishkampanjen #villeskahem. Humor och ärlighet uppskattas inte norr om Dockstabaren.

Hassan: hade du skrivit liknade som nucky i deras bok så hade Tarasov stängt av dig omgående. Men man förstår frustrationen i dövik och när modolojderna härjar här så kan man bara skratta åt de små liven.

Nucky: Ditt inlägg beskriver ju exakt det jag skrev är ert problem. Tack för att du så tydligt förstärker min poäng. Hade inte kunnat hoppas på bättre än att en modoit kom hit och bevisade att allt jag skrev stämmer.

Nucky: har Glader vänt kepsen bakofram än och värvat några nya NHL-spelare?

Hassan: Det är en fin gräns mellan självdistans och högmod, i många fall tror jag inte ens modoiterna själva vet var på skalan dom befinner sig :)

Nucky:

Fantastiskt 👏

KulltorpsOlli: Ni får en hel artikel i Aftonbladet om chanserna att gå upp, och ur den väljer du att fokusera om raderna som handlar om Modo😆

Hassan: Nja. För betraktare utifrån är Dahlén 33% klubbhjärta, 33% feghet och 34% saft och bullar.
Skulle han åka på en riktig feting kommer han nog längta hem till lugnet och tryggheten i Östersund.
Men att pojken har stor talang råder det inga tvivel om.

Hassan: Bullseye!

KulltorpsOlli: Klubbkänsla och sammanhållning kan inte köpas för pengar. Tror det är därför många modoiter är förvånade/förargade över att Jonte stannade, det har försvunnit ur deras begreppsvärld. De har haft spelare som Jonte men de är alla i 50-årsåldern nu. Sedan deras snubbelguld har det mest handlat om legoknektar och pengar. Klubbkänsla och sammanhållning har varit sekundärt. Nu skördar de frukterna av den filosofin.

...så är detta en bra intervju med Nubben i AB: www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/lEK0bo/dokument-sa-ska-timra-ta-sig-tillbaka-till-shl

Han säger bla detta om länsrivalen:

"Är du förvånad över att Modo har haft det så tufft i år?

" Ja, det är jag. Med tanke på resurserna de lägger ner. Nu har jag inte koll på exakt vilken plats de är på i tabellen (elva, reds anm), men de har väl inte vunnit ihjäl sig, säger Kent Norberg och skickar en passning till rivalen i norr:

" Med tanke på att de är laget med den högsta lönebudgeten i allsvenskan är det klart att man är förvånad."

..så antar man ju att ingen aktivt behöver antända julbocken i Gävle i år...Den kommer att självantända.

{8839}: Jag betraktar Constanza som en ful jävel som lindar in sitt Timråhat i ironi och annat lismande snack.
Vilket han iofs gör väldigt bra.

EXPLORERSMÅLAND: Men den bästa boxaren jag sett är trots allt Lennox Lewis!!

EXPLORERSMÅLAND: Håller med dig världens bästa o råaste boxare e IRON MIKE TYSON min stora favorit!! Skål zebran!!👊😍😍

EXPLORERSMÅLAND: Nä Jag Clay skull ha dansat och stuckit som ett bi i hans Tatuerade ansikte på två röda .
Hej hopp där fick han stopp .
Tycker Ingo inte var en stor boxare .

Nu sitt en i hemmabaren å hinka!!!
Året fight på G...
Ä ni mä rabbuslingar ikväll?
Ell håll du bar på Ingema Johansson ” Clayan ”?
Botten upp å Lönnå på högsta!!!
Hej å hopp Gummisnopp!😂
I år lek vi oss till Elitserien näste höst!
Uppladdat:

500x0-14d06dc8-27e1-4074-ba43-9df152a32571.png

Costanza: Jag betraktar dig som en underfundig ocj lurig gentleman på våra hockeysnackas båda sidor .en som du behövs för allt är inte så allvarligt för utom coronan .
En skön man som vågar vara Costanza båder här och där .
.

Hassan: Tänk på att Costanza alltid varit en loser... redan under Seinfeld.

hockey_21: Bara glöm din super konstiga dröm för den kommer aldrig att infinna sig!!!

Costanza: Mm ligga och mörka liksom tänker du. Sedan ba....BAAAM!!! Slå alla med häpnad när det drar ihop sig

Jo det var så man brukade tänka minns jag, när laget presterade kasst men man ändå försökte hitta nåt halmstrå

Costanza: Låter som en riktigt smart taktik, varför ringde de inte dig när Ville seglade över kvarken?

Andersson: Så kan det vara och Timrå är kanonbra just nu, nåt annat har jag inte sagt. Men som serien är så kan ett lag ligga och lura lite för att få ihop ett grisande vinnande lag till våren ;-)

Costanza: Är man kass i november / december så kanske man inte får vara med till våren

hockey_21: Det kommer inte att ske. Ni är så vansinnigt mycket sämre än oss den här säsongen. Länge sedan det var sån klasskillnad mellan våra lag

Costanza: Stora delar av Timrås poäng beror nog på att alla motståndare varit historiskt usla. För de flesta matcherna har det inte sett speciellt bra ut...

OlliJanne: Det är väl under våren man ska vara bra, eller? Sladda runt med EPA-bilar och tuta i december har väl ingen blivit glad av...

Costanza: jo men "what have you done 4 me lately" passar väl in på erat lag

Skulle inte det här kunna vara en "fansens värvning"? Nubben har varit på honom tidigare

« · 2105343 · »