1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 598981 inlägg · 6213 ämnen
« · 2116774 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Apropå nånting...
KulltorpsOlli:

Det var ju precis den småaktigheten som stjälpte allt och som flödat långt därefter.

Min förhoppning är att Sundsvalls omstart skapar en ny, mer förnuftig relation. Förutsättningarna finns, med tanke på att Sundsvalls nuvarande A-lag är fyllt av spelare med Timrå som moderklubb.

Olli Nomadinen : Det var en fusion dömd att misslyckas, redan på ritbordet. Det låg för mycket rivalitet och klubbhjärta i fatet. När sen dålig ekonomi tvingade klubbarna till detta så var det nog ingen av dem själva som trodde på det ens...
Jag vet faktiskt inte om det hade funkat, oavsett lag, tränare, spelplats mm.
Det var två klubbar som ogillade varandra väldigt mycket i grunden. Och då menar jag personer runt klubbarna.

Villervalla: Fast jag är skeptisk till varannan match-grejen. Det hade knappast skapat nån identitet. Hela problemet var väl att man inte var överens om tagen, det kändes inte genompratat.

Det var som om två lag gick in i det med egna agendor som de båda mörkade för varandra. Två föreningar som båda hoppades att det här var en fusion som så småningom skulle mynna ut i att just deras förening skulle stå som Herre på täppan i regionen. Dömt att misslyckas.

Namnet var ju ett stort problem, spelplats ett annat. Att bygga helt ny arena och isf byta till Birsta HC? Nja.. tillåt mig tvivla.

Det enda som kunde fått detta att funka vore om den ena föreningen omgående lagt sig i parterr och tagit rollen som farmarklubb. Så hade den andra föreningens namn fått stått kvar ograverat och satsningen gjorts i den föreningens hall. Men det var aldrig aktuellt, nåt sånt scenario

Olli Nomadinen : jag tror att största problemet med sammanslagningen var att Sundsvall blev i princip uppätna av Timrå. Redan direkt skulle man ha projekterat för en ny hall ungefär i Birsta, sedan skulle man så länge man inte spelade i ES spelat varannan match i de olika hallarna. Man skulle nog bara haft ett lag också och istället hjälpt Heffners.

Spock: Det är för mycket pengar inblandad nuförtiden, Sundsvall ligger i den serien som dom har råd med. Och det är vackert så, dom kommer fortsätta att fostra duktiga spelare!

Spock: Förutom sundsvalls sprattelsäsong i allsvenskan och möjligen någon säsong efter -95 har det väl varit i princip så...

Olli Nomadinen :
Bytänkandet eller "den infekterade relationen" är ju en alldeles för stor faktor.
Hoppas att det kan bli en tydligare och mer accepterad farmarlagsrelation den här gången.

KulltorpsOlli: Sjuka människor finns det gott om... och då syftar jag inte på Covid-19.

F.ö är det sjukt kul med juniorhockey.
Elmer Söderbloms mål var ju bara för snyggt.
Lång o stor som en kalv... men vilken teknik! Skitkul.

Kolla juniorkronornas ingångar i anfallszon när man har PP, så jäkla enkelt, så jäkla effektivt, omöjligt att försvara sig emot.
Ohårde kör den ibland men man borde slipa på det mer.
Take notes freddante

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2020-12-27
Knylan Synd att det är tomma läktare, detta kan bli en riktig batalj.

Olli Nomadinen :

Fan vad skönt att vår match imorgon är inställd så man slipper se den skiten. Nu kan man med gott samvete kolla på Löven-Timrå, blir riktigt intressant och alltid roligt att kolla hockey när man är neutral, man ser så mycket mer av spelet då och detaljer man missar när ens lag spelar.

Ni har chansen att helt spela bort dom och knäcka dom totalt nu, om Poulin får släppa in 6 puckar kommer självförtroendet vara helt i botten på honom och löven ett tag framöver.

Låter ni dom vinna kommer de ha ett jobbigt övertag på er i slutspelet oavsett ifall de slutar tvåa i serien eller ej.

Ni slipper iallfall HutchKINGS, men se upp med klös-Crandall och Rahimi.

Timrå IK - IF Björklöven 2020-12-27
Det här blir en match som för mig personligen är helt omöjlig att sia kring på förhand. Sett över de senaste tio matcherna, eller kanske t.o.m hela säsongen så bör vi vara odiskutabla favoriter. Men det finns något djupt otäckt över Lövens ojämna prestationer, man vet inte var man har dem.

Deras ”ojämnhet” på senare tid har nog också varit starkt kopplat till ett tidigare grundmurat kollektivt självförtroende som nu fått sig en törn när poängen inte längre trillat in. Parallellt med den dippen så har de tagit steg när det kommer till hur de för matcherna, de har så att säga ”blivit bättre” men det har inte riktigt hunnit synas i resultaten än. Nu möter de oss, ett lag de själva vet att de lyckats styra undan flera gånger tidigare. De vet också att det är på vår hemmaplan och att det är vi som har något att bevisa.

Lagen kommer med allra största sannolikhet att mötas minst sju gånger till den här säsongen (morgondagen inräknad), det kan bli så mycket som tio gånger till. Tre matcher i grundserien, plus minst fyra i slutspelet. Att vi måste bryta trenden mot dem är fullständigt solklart och för mitt eget psykiska välmåendes skull så vore det MYCKET önskvärt att vi löser det redan imorgon.

Köp stödbiljetter.
Ett VVS besök utlottas av de som stöttar.
Prata med era fruar/sambos. Sjölunds har jäkligt snygga montörer.
Vilken tjej har inte drömt om ett VVS besök när karln nte är hemma....

Tacka gudarna att det gick åt helvete men den sammanslagningen TAPPA totalt intresse för Hockey på den tiden. Rena jävla dårskapen att den blev av 5 bortkastade år.

Knylan: Klassiker från den tiden är ju annars när klacken drog igång "Ge mig ett S....ge mig ett U....ge mig ett
N.................ge mig ett E....ge mig ett Y!"

Tog nästan längre tid än Stures tal

Samt klistermärket man hade på bilen: "Det är ruter i Sundsvall/Timrå Hockey"

😏

Sonnenberg: läste nånstans att det skulle vara Djurgården - HV71 men det blev kanske ändrat med / pga corona ?

Haukeland mot Svedberg på TV4 nu 🤔

OlliJanne: Jag tror att team boros konkurs (hus företaget) var oerhört olycklig för st hockeys del. Det var ju snack om att de skulle gå in med 6 miljoner under en tre års period, det hade nog gjort väsentlig skillnad. Detta i en tid då det gick att värva riktigt bra spelare från forna Sovjetunionen för typ en fax-maskin...

OlliJanne: Exakt så minns jag det. Haveriet berodde förutom bytänkandet på att man trodde att två mediokra lag kunde slås ihop och vips! med befintliga spelare skulle det automatiskt skapa ett topplag

Hassan: ja när man sedan inte värvade in spets utan bara förlitade sig på det man redan hade så blev det ju inte nån större framgång sportsligt. Hade man gjort en Team Boro då jävlar...

Knylan: Tror en av faktorerna som gjorde att det gick åt skogen var att man behöll två lag. Det blev ju i princip så att de som hejat på Sundsvall började heja på Tunadal och de som hejat på Timrå började heja på ST. Mycket pga att respektive hemmaarena fick vara kvar.

En ordentlig rensning med endast ett lag kvar i en hall hade behövts.

Men men.... det kom ju något bra ut av det efter -95 ändå. Jag har kvar min gamla ST-hockey mössa någonstans

Mycket föredömligt tidsdokument signerat Kenneth Fahlberg!

För någon som inte var med vid tiden så är det högintressant att få veta mer om hur snacket gick. Det sjuka är att allt fortfarande låter rimligt, utifrån tänket ”1+1=3”. Det BORDE ha blivit bra, sen blandade sig den mänskliga faktorn in. Det kunde kanske gått bättre om det handlat om två större klubbar än vad Bobbarna och vi var vid tiden, med ett större publikunderlag. En riktig kultklassiker blev det iaf, S/T Hockey.

EXPLORERSMÅLAND: Han har faktiskt kunnat gjort 2 kassar, spännande sista perre nu här, Granqvist unreal i studion som vanligt haha.

{9255}: Gör han nåra strutar Lionello?

KulltorpsOlli: Givetvis håller vi på Lionel och rödklädda Schweiz.

....så håller vi väl på Schweiz och Marchand ikväll?

Sputnik: Vi få va till freds å se lite Highlights ifrån säsongen som vari.
Satt i hemmabaren å skråll i ST hela natten å njöt!
Ja dä ska bli spännande att se hur dä gå måt Löven.
Ja hopp vi fäll dä lätt!
Nu tAgga vi upp till tusen å jaga musen!

mattias - 74: Stämmer bra 👍

Sputnik:

Är marchand med i Schweiz JVM trupp?

Sådär nu är Julafton överstökad. Kan det bli söndag nån gång eller. Timrå-HoCKeYaBsTiNenS!!!
Nåja visst finns det Junior VM, men nu snackar jag ju riktig hockey.😉

TIK-Lund: Om du är sugen på lite ”mediatid” kan du höra av dig via Mail till Jonas Torines.

Stort om Nubben i blaskan idag. Vill lägga press på TIK bara ligga lågt och hans högsta önskan är Fredsan till Modo mycket skitprat håll han kört..

Komm tomten mä nått fint i säcken rabbuslingar?
Ja fick en resa till Border Shop ja.
Så ä dä bar å vänt att Corronnan ä över!

Nisse på Mon or: absolut! Och då får vi se om laget har utvecklats!

EXPLORERSMÅLAND: God Jul på er alla Timrå IK fans.
Tomten är röd och vit som ni vet..
🎀⚪❤️⚪🎀

God Jul och Gott Nytt År alla Timråfans. Ni är väl på inför Lövenmatchen?
Uppladdat:

500x0-screenshot20201224-133047swish.jpg

TIK-Lund: Happy Holidays everyone!

Jag hade velat se dig inhyrd! Alternativt att Jimmy får gå loss eller båda!?

Perreman: Ja Torines känns som årets värvning än så länge! 🙏

Jahopp då har även jag ordnat Timrå Play. Riktigt trevligt och jag måste säga att sedan Torines klev in verkar klubben ha moderniserats rejält. Sen kanske det är mycket jobb som förberetts innan han klev in, men hur som helst verkar den "värvningen" vara guld värd. Riktigt kul att se framstegen klubben tar nu!

Passar även på att fira jul genom att ordna 5 stödisar. God jul folket!

God jul allihopa!

{9287}: Desamm Broder!
Glögg å annat rinn lätt!

God jul käre timråiter! Ha en mega super bra jul. Spar int på glöggen

Mappe: jo jag skojade med dig. Själv är jag i a f på Alnösundets pärla över jul

Sputnik: Har också fått för mig att Mckeens har nåt med scouting att göra men är inte heller säker!

Sputnik: Annars hade ju u16 en grym video coach ifjol.

TIK-Lund: Ja han har grym koll på Junisar. Hade ju lite eftermatch intervjuer säsongen 17/18 på Timrås Facebook tex. Jobbar väl lite med nått scoutingliknande med nått som heter mckeens Hockey bland annat. Inte riktigt koll på vad det innebär?

Olli Nomadinen : Hade fått för mig att han gjorde jobb åt TIK efter ST tiden men kan helt ha missminnt mig!

TIK-Lund: Han hade sin blogg i ST men tror aldrig han har jobbat inom föreningen

Sputnik: Hamrin är king! Har inte han jobbat för Timrå IK nått? För mig att han hade koll på junisar eller motsv.
Minns när han hängde härinne i boken, goa tider.

TIK-Lund: är ganska säker på att Torines är pappa till det här!

« · 2116774 · »