Stan Makita : "money talks"..påstår du att det var köpta domare? Jag håller med om att det var fördelar till Frökunda vid 2-3 utvisningar men att det är korrupta domare har vi väl inget fog för att säga...eller?
Jåkkinen: Precis så. Laksola skall inte döma SHL. Där snackar vi losers.
Vänta tills hemmaplan. Kan lova att detta gett en skaplig tändvätska till på tisdag. En felaktig 5 mot 3 och målvaktstavla av den högre skolan gav en för stor uppförsbacke.
Hållander kommer flyga fram på tisdag. Sanna mina ord.
Tisdag. Helvete vad det ska skrikas på varenda lilla jävla skitgrej. Efter idag har vi minst 4 innestående på zebrorna. Så jag hoppas att samma domarpar dömer, de har ett uppenbart bagage att behöva ta i beaktande
erathoo: Det är så dags att börja käfta och brösta upp sig när vi redan förlorat matchen, den hettan skulle man fått se lite tidigare tycker jag. Alltid pinsamt när det ska va en junior som ska behöva kliva upp och veva, det skulle Walli dragit igång långt tidigare.
Väntad förlust på förhud, jävligt sur i efterhand. Den där spökutvisningen på Hartmann lyckades verkligen diktera resten av matchen. Surt också med Juels tavla. Nu fick mutlunda två mål att gå på, och då kunde dom växjschöa oss tills korna gick hem.
Vad sysslade båset med innan man tog ut Juel? Vakna förihelvete, det är slutspel. Riktigt jävla märkligt.
Nyckelmatch på tisdag. Kan vi fortsätta spela lika bra i 5-5 som vi gjorde i period 2 och 3 samtidigt som Olli visar fingertoppskänsla och matchar förstakedjan smart, så...ser det fanimej inte omöjligt ut.
Jonte magisk idag. Svensson likaså. Sen var det kul att se 4e, #72 är verkligen kukviktig där. Visst var det lite mindre speltid på the-backpar-from-hell idag?
Tallnäs: Egli 3 mål idag. 4-0 totalt. Tror inte det betyder så mycket att det blir 3-0 eller 4-0. Små situationer som går med Frölunda, felaktig utvisning vid 1-0, målvaktstavla 2-0 avgör matchen
Timrå är uppretade nu kan vara bra i ett kokande SCA-arena. Vår hemmapublik bör skrika på allt som aldrig förr och pressa domarna ta utvisningar
Olli kritiserar domarna nu i intervjun efter matchen
Joslan00: Visst, och med rätt linser hade zebrorna inte varit mer eller mindre blind. Jag hoppas att vi tillåts spela så på hemmaplan. Hockey folket vill nog inte se lilla fattiga Timrå Ik i semifinal. Money talks...
Varsegod frölunda domarn vissla sönder 1.a period bäddar för detta,frölunda kommer undan med utvisningar,flera situationer han inte blåser på -ska han blåsa för allt gör de då för fa* åt båda hållen
neutral: därför jag ville att han skulle bänkats inför 3e, inte kommit rätt öht idag samtidigt ser han otroligt obrydd ut. Han har tankarna någon helt annanstans
Henrik_Tikare: Med tanke på hur bra vi ändå spelar och att Hållander är rätt blek. Så är det rätt uppmuntrande att tänka på att vi lär kunna klara oss rätt bra även nästa säsong. Eftersom backsidan kommer bli bättre med utan Näkyvä och Eronen.
Sen vill jag lyfta upp Svensson. Herregud så dominant han är på isen. Vår nya Per Styf. Samma lika slagga. Dags att använda honom i PP.
Min summering: Frölunda får en smakstart, tack vare spel i 5 mot 3. Därefter får de momentum i första perioden. Timrå är bättre i andra. Spelet i 5 mot 5 är överlag jämnt. Ett skitmål i början av tredje ger Frölunda en guldsits och de kan spela på resultatet.
För övrigt: Nu är det bäst av 5 som gäller. Hemmafördel Timrå. Domarna gör en svag insats.
bar mofftak: mm backarna vägrar skjuta för att göra mål. Å Lander har förlorat varenda närkamp. Galler pojkarna i frölunda käkade upp han nä vår kapten är en blek skugga av sitt forna jag
Zäta75: mycket tveksam domarinsats. Från att ta utvisningar som inte är utvisningar till att sedan fria allt…hmm. 5-5 är Timrå bättre. Det ser man. Till o med på bortaplan. Vi snodde en match borta. Det är bra!
bar mofftak: Juel ska ha godkänt. . utan honnom hadde vi förlorat en sånhär match med 4 eller 5-0.. Att han gjorde en tavla var det enda misstag han gjort hitills i kvarten
Frölunda har tydligen gått ut med en rättelse om att checken till Frölundas första målskytt i dagens match ska tillfalla domaren som tog försts utvisningen när Frölunda målade i pp.
Cobbel: Visst, men dem gör ett gediget jobb som också tyvärr. Vi har inte studsarna med oss idag. Va roligt det hade varit om Svensson målar i båda matcherna!
CLUBEN: Vad är det som gör Bernhardt bättre än Hardegård? Den ena åkte ur SHL med seriens sämsta lag (no offence modoiter) och den andre spelade riktigt bra i laget som tog SM-guld. Skulle säga att Hardegård är ett betydligt säkrare ... | Läs mer