1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 601605 inlägg · 6212 ämnen
« · 30737 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: TIK-HV71 27/11
även om timrå imponerade mot SSK så tror jag inte att slår HV

2-3

Sv: TIK-HV71 27/11
Tror att det blir en jämn match som jag tror slutar 4-3 till våra hjältar och detta efter ordinarie match tid.

TIMRÅ IK PÅ UPPGÅNG

TIK-HV71 27/11
Ja tänk om vändingen är här nu och kanske kan vi få uppleva denna otroligt sköna vinnar känsla som vi hade igår när våra grabbar slet åt sig sin första borta seger för året.

Sv: Molin
Är det klart med Molin än eller är det fortfarande spekulationer,det spelar nog ingen roll vem det blir bara det blir lite nytänkande i båset

Soton:
Det är bra med lite provokativa inlägg ibland.
Det vore kul någon gång om du kom med något genomtänkt, i stället för sånt här trams.
Timrå IK jagar efter ny tränare, men det finns ej så många att tillgå.
Så om Molin blir tränare kan då jag inte kalla honom för första val efter som fler blivit kontaktade.
Vi i Timrå lider av raset och jag tror inte många i landet njuter av vårt läge.

Jag tycker i alla fall att...

Timrå IK är dom bästa.

Har svårt att förstå att Molin är erat förstaval. Har han lyckats med nånting som tränare?

Sv: Annars stabil
...och grötfatet kan liknas vid elitserien. Gröten är de 50 grundomgångarna och smöret i mitten, är slutspelet. Därav kommer uttrycket "att någon kommit sig upp i smöret", men i år får vi nöja oss med att tugga i oss gröten.

Ooops..
vad allt kan bli fel..det var inte så att mitt
inlägg skulle "hoppa" på vår 250 kg kärlek..
dagen har tyvärr gått i lite moll så det blev
värre en menat...
HH..
även om TIMRÅ IK är ett mera spelande lag än
surlöven så är det alltid lättare att spela den typen av hockey som löven gör än att skapa något..(alltid svårare att skapa än att förstöra) men att Molin kommer behöver kanske inte betyda att TIMRÅ IK ska spela den skit hockeyn..skitsamma just nu..bara TIMRÅ IK stannar kvar i ES så får dom spela hur fan dom vill..det är det viktigaste just nu..FORZA TIMRÅ IK..

Man får tacka HH för ännu ett kanonbra inlägg.
Och jag hoppas alla kommer i håg vår gamla tradition att lägga ut lite gröt till vår Röd/Vita tomte i Jul.

Då vänder det med säkerhet.

Sedan tror jag att vilken tränare det än blir så anpassar han säkert spelet till materialet.

Timrå IK är dom bästa.

HH...Vart får du allt ifrån...*s*...Tycker du ska satsa på komikerkarriär...Är säker på att du skulle lyckas...

gud:

Tror inte 250 Balubas lovers, ser dej som med gångare men som mej så ser han säkert att, Timrå skall icke över min döda kropp spela Löven gris, det har vi inte folk till, Men däremot så kanske vi ska spela lite FBK gris hockey, tills vi får tillbaka vinnar instingten och törs spela ut, Och vad menar jag då med FBK gris??? ja vi ska spela ofensiv hockey men grisa lagomt,,,,,,

Kanske Molin inför det vad vet man, själv är jag emot allt vad byte av tränare heter,

Och har heller inte gjort en Patrick med detta inlägget,,

Annars stabil
Har liksom funderat ett tag vad man har som Hockey supporter, för folk runt sig i sin omgivning, varför tittar dom på en som om man vore psykologisk instabil då man försöker med inlevelse förklara likheten med att laga mat och Hockey, för det vet väl alla att likheten är slående, ta efter som jag älskar hemmagjord pyttipanna tex,

Man börjar med att ta fram själva Arenan stekpannan, sedan spelarmaterialet några kokta potatisar som forwards, och varför inte då King Edwards, skalar och tärnar dom i lagoma bitar, ju fler dom desto bättre, sedan går man lös på Backarna, korv är bra, men krydda gärna med lite Cassler stål, och tärna dom, och för att få riktig fart på det så bör man ha en stark och saftig Lök som målvakt,

Sedan vet alla som förstår sej på Hockey hur man lagar till det, först in med forwards och jobba med dom ett tag med klubban, och för att få forwards att jobba så går man in och stressar från sargen på arenan in mot mitten och 4-checkar grymt och vänder tillbaka, sedan är det dags för backarna att samarbeta med forwards på samma vis, och alla ska jobba ihop med målvakten, och är det inte bra nog så kan man slänga dit några supportrar på slutet i form av sirap,

Men ägg då säger någon, har någon varit på hockey utan domare,

Och mest nostalgisk blir man som Timrå supporter då det serveras Klappgröt med mjölk, den röd rosa mot den vita bakgrunden, kan få en att fälla en tår,

Men, snart är det jul, och man får äta Tomte gröt,

gud: Skulle nog gjort ett "skratttecken" efter medgångssupporter.....
Det hela var av det mer ironiska slaget.

Men om vi återgår till Molin och lövens grishockey, kanske det har en naturlig förklaring: Björklöven har haft ett lag som vinner matcher med att "grisa."

Timrå har ett litet annat material där offensiv anfallshockey gäller. Då har jag svårt att se hur Molin likt en gud ska omvända hela laget och börja spela "grishockey."
Man spelar efter olika förutsättningar vill jag påstå.

Molin och Peo är inte speciellt lika, det är det viktigaste nu. Man måste bryta ett mönster, och det gör man inte med en "samma typ."

Övertyga dig kommer jag aldrig att kunna göra. Du har ju en inställning till Molin som gör det svårt att bevisa motsatsen. När Molin står i båset och vänder Timrå Ik:s trend kanske du förstår vad jag menar.

Ber om förlåtelse än en gång om du missuppfattat mitt "medgångssupportersnack."

Så länge att Molin eller vem det blir nu, ser till att poängen börjar trilla in så är det bra.
Att löven spelade grishockey när molin var där kanske berodde på att med materialet dom hadde var grishockey enda sättet att ta poäng;tror inte att det blir nån grishockey i Timrå

Har ej så stor betydelse för mig vem som tar över tränar ansvaret ,Tror dom värvnings ansvariga har bra koll på vad man vill ha huvudsaken är att vi börjar ta poäng igen .

250kg kärlek..
att ens antyda att jag är en medgångs supporter
är ##¤¤%##...så nu tar du det lugnt.. jag har aldrig
gillat björklövens sätt att lira hockey..därför är JAG rädd
för att det blir den hockeyn som TIMRÅ IK kommer att
spela om Molin kommer...men är det ett sätt att rädda
kvar TIMRÅ IK kvar i ES så får jag ta den smällen...men
jag kommer aldrig att gilla den typen av hockey..för övrigt
så har du inte övertygat mig..

Nu är det dags igen ser jag. Björklövens överskottslager verkar vara TIK:s krisaffär.
Molin får väl visa vad han går för men en sak är säker att det finns ett lag här i norrland som jublar över TIK:s panik just nu och det är Löven.
Först hjälper ni dom med Matuchkin och nu Molin, vill ni ha ett tips så är deras A-jun tränare sparkad men Löven måste betala hans uppsägningstid på 3 månader så han blir nog billig också.
Molin är uppsagd men har ett ganska fint kontrakt som man inte bryter hur som helst så Löven håller tummarna.
Nej ta och damma av Bulla för han har i allafall ett hjärta som brinner för klubben.
Att snacka om att Löven spelar grishockey hjälper inte heller för det är nog just det som lag som TIK är tvungna till för att ta poäng.
MVH / Mr TIK

Molla känns inte som rätt namn, näe, tror att det finns bättre som går lösa. Det namn som är det bästa, som även såg matchen i tälje. Hoppas jag på!

gud: Nu låter du som en medgångssupporter. Det var väl du som aldrig "klagade" på laget och som alltid älskade vad som än händer!?
Molin är fortfarande en bra lösning känns det som!

Han är en person som har uträttat en hel del nyttigt inom Björklöven som sportchef. Han har lyckats knyta till sig ett par riktigt intressanta namn, han har fått lite ordning på lövens ekonomi, han har styrt upp ett lag som kronofogden knappt ville ta i med tång ( kanske var tur för löven det.)

Han har gått in för sitt jobb till 110%, och hyllas nästan lika mycket i Umeå, som vi hyllar Peo här i Timrå.

Det viktigaste för mig är att vi håller oss kvar i ES i år, och kan med en annan syn bygga nästa års lag.
Har vi tur kanske Molin kan få med sig både Parks och Sassja till Timrå!
:o)

Länktips om reaktionerna på Molins förväl...

Vem det nu än blir som tar över som tränare, så kan väl supporterklubben bjuda in denne, plus någon tongivande spelare t ex Lind och Peltomaa, till ett snack. Jag tror det är den bästa start en ny tränare kan få, att ha pejlat stämningen med supportrarna.

Tycker att ni inte ska döma för hårt.
Ta t.ex Tommy Abrahamsson som var en HATAD kille av oss när han lirade i Leksand, sedan en firad, älskad kille som Timrålirare.

Om det nu blir Molin så ge grabben chansen innan ni dömer.

Timrå IK är dom bästa.

HH: Näe nu måste jag faktiskt vara lite oense med dig... Det behövs en yttre kraft som kan se på laget med andra ögon.. Okej Molin kanske inte är guds bästa barn men ändå tror jag det är bättre än Nubben/Thoren.

Att Peo ska vara kvar i föreningen tycker jag känns självklart kanske kan dela sportchefsjobbet med nubben för de kompliterar varandra ganska bra.

En mycket lättad timråsupporter

Bara hålla med Missjö Marcus i det läget, mins den händelsen då han ställde sig på bänken och "fuckade" och skrek något åt TIK klacken,,,,

Och vad är det för fel på den konstilationen som fins idag, med Nubben osv, han var med Peo och byggde upp laget och har hjärta för klubben, Peo med sina grymma kontackter kan ta över Nubbens roll som sport chef, kan Tom tänka mej att då dom tänker Hockey lika så kan dom bytas av ibland, annorlunda, visst, men funkar det då är det messt ekonomiskt,,,,

Får vi Molin så går jag inte på ytterligare 10 matcher. Så TIK ska börja med dödgrävarhockey för att klara sig kvar? Nä fy fan!!!! Minns när klacken hånade Molin för att löven spelade så jävla grisigt. Klacken fick ett pekfinger tillbaka. Molin = symbolen för grislöven. Mannen som retat upp mig med sina uttalanden åskilliga gånger. Nej tack!

Sv: vilken lättnad...
Oj, oj, oj! Det är allt jag kan säga just nu!
Spelarna sjöng i bussen på hemvägen och njöt i fulla drag av gårdagens 3-poängare. Kung på plan: WARD, men alla slet så det var en riktig lagseger. Sen kan nämnas att Styv var riktigt på gång och bidrog med kropp på alla SSK-are.
Länge leve TIMRÅ IK!!!

Gud:
Man spelar väl det spel man har material till ?. eller ?.

Timrå IK är dom bästa.

så det verkar bli Molin..
Hmm..blir det gris hockey A`la björklöven...
huga vilken tanke..nu blir man nästan nervös..

250 kg kärlek..övertyga mig att Molin är bra
för TIMRÅ IK....

TIK - HV71 3-2 full tid!

alla ska va där!!!!:)

TIK rulez!

Molin
Enligt Aftonbladet i dag så verkar Lars Molin vara den som tar över som tränare, han flögs ner till södertälje för att se matchen.
Se länk!

Sv: TIK031..
Gud: Vi hade väl ca. 50 mil cykeltrampning i TIK-mundering innan vi nådde Sundsvall... En baggis.

Men med ålderns rätt så lovar jag att tillbringa minst två timmar med Modesty (Och hon ska givetvis bara vara iklädd dom däringa omtalade ormskinnstövlarna) om Timrå IK inte går till slutspel.

Vilken klump som har släppt från halsen.Var i falaffel hallen och såg spelarnas glädje efter matchen faan man fick gåshud.Nu jobbar vi alla mot att slippa kvaldaller(tvivlade länge på att åka på matchen, men man är väl inte en medis) och vips nu är jag glad igen KROSSA HV

Sv: GRATTIS TIMRÅ *klapp klapp klapp*
Soton:
53 A-kamper och två SM-Guld snart tre då med Timrå, då kan man inte vara fet, Åhlund kommer att fixa detta, gamla meriter räcker långt i den här dyngserien.......

de gö MODOiterna också.. ju

soton..
du kanske behövar att slimmas??

Kung-Åhlund är i n t e överviktig. In med karln i OS-laget!

Nu går jag och lägger mig. Godnatt alla glada TIK'are, ikväll somnar vi med ett leende på läpparna.

Och av bara farten så kanske Håkan Åhlund blir smal...

jo, skaplitt mörkt ha nä ju vare för er, måste man ju nästan hålla mä om..

Laken..
vänta tills i morgon..då känner
du dig inte stabil...hehe..

stabilt å stabilt, ja vet int ja du..

Swen: Nej, tror inte det. Men lite måste man ju få glädjas efter det kompakta mörkret som varit. Jag vill passa på att njuta NU när tillfälle ges. Carpe diem!

men de gö dom ju inte, så de ä ju lugnt!

Gud: Å fan, ja varför inte? Det känns stabilt för tillfället.

fan va bra allt vart nu da! efter 1-0 mot SSK! okej, om timrå vinn me vi säg 200-0 (som dom måste gö om din lilla poängtippning ska kunna gå in), ällä om dom vinn me vicka utklassningssiffrer som helst (som ä typ 5 mål für mich), bli de ICKE skoj å gå på jobbe på freda! ha en timråit där..

Laken..
själv så tror jag att Ward fixar uppåt en
100 poäng..ska man vara positiv så ska man...
och då borde Z hamna på ett runda släng 150 poäng..
o då jä.lar har vi det bra...

Kapusta: Jag ska kolla med egna ögon.........hoppas du får fel.

jo, visst ha ni z.. men vi ha ett lag, innehållande werner, weinis, antos, hedlund, pihl, hedin, jansson, staal, hlinka, lintner + ett antal extremt bra spelare till, så kom int å tro nå..

detta börjar bli irriterande ...tik ska vinna med 40000-0 ..suck kan du lugna ner dig lite

Laken: Kan man få solsting - inomhus? Bara undrar. :-)

Wards klubba - ska det stå nedan.

Jag tror att man kallt kan räkna med en 60-70 poäng från Ward klubba i den matchen, sedan har vi ju även Z m.fl...

« · 30737 · »