1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 601742 inlägg · 6213 ämnen
« · 34500 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Lirare
F: Jag kan svara direkt.......jag ser inte ens en offside, men blandar mej inte i hockeypratet heller och vem är den därs icingen som det tjatas om jämt.

Sv: Lirare
Måste man vara bra själv för att få kritisera ?

Måste man ha spelat hockey själv för att få kritisera hockeyspelare ?

De har en lön ... gör de inte själ för den så ska de inte ha den .. visst är det fel att öppet kritisera i GB men man borde ha rätt till det

Jobbar jag på Sibylla och gör en dålig hamburgare .. måste du ha gjort hamburgare för att få kritisera den då ?

Sv: Tjänstefel
TD

Är du kär i Sjöberg eller vad sitter det i. Jag har förklarat för dig en gång tidigare att Sjöberg fick lämna Timrå därför att han hade sociala problem.

Lirare
tänkte på en sak.
Alla här verkar vara så jävla bra på hockey osv men hur många har
egentligen utövat denna ädla sport ?
Låt höra nu,ärade skribenter,hur många har egentligen varit aktiva
en gång i tiden ?
Damerna må vara ursäktade (de har väl karlar som lär dem) men
ni manliga skribenter ???
Tror faktiskt inte att man kan yttra sig om ett lag el. vad som
behövs om man inte varit "där" själv.

Sv: Tänk
I ett sånt här läge gäller det att plocka fram det där lilla extra hos spelare och tränare,humor, en klapp på axeln,en smäll i magen eller vad fan som helst som håller humöret uppe när puckdjäveln inte vill dit man har tänkt sig!

fjadern: Liv var bra rolig förra året också, trots att HV missade slutspelet. Men i år har han ju Bosse som kollega, så det kan ju bara bli bättre med humorn. Jo, Freddan har också visat humortalang. Det visade han inte minst vid intervjuerna när Hodson värvats. Men i den här situationen hjälper väl bara att laget börjar vinna igen.

Inte blir det bättre av att sportchefen på ST går ut och säger att Kvalserien är solklar för Timrå IK, när det återstår ca drygt 60 poäng att kriga om och TIK ligger 10 poäng från strecket, men det var samma visa i sommras när Giffarna gick dåligt och hade många förluster, när det återstod kanske 7-8 matcher gick Engström ut och sa att GIF åker ur, då höllman ju på att ramla stol´n. Jag kan ju lite fotboll, bara inte korpenfotboll, men att säga att det är kört när det återstår ca 7-8 matcher och man ligger
4-5 poäng upp till fast mark så har man fel, hörde själv att Yngvesson då tyckte det skulle bli skoj lira nu när man har en utmaning, visst han hade rejält med självförtroende plus att Brundin mittbacken dominerade näst intill landslagklass så inte ska man såga dom redan då. Även experter på rixmedia sågade men jag har för n´mig att det var wernersson på fotbollkväll som sade när det återstår ca 5-6 matcher att Giffarna klarar detta, och visst fick han rätt. Men visst det ser mörkt för att inte säga nattsvart ut, men det återstår ju flera månade kvar serien, så visst kan man hoppas, dock ser det ut att bli tuffare än det var för Giffarna.

swen:Håller med om att Liv är en kanongrabb o har glimten i ögat,å andra sidan är det kanske lättare för Liv att hålla humöret uppe när det blåser rejält med medvind.
Vem vet,Freddan i medgång kanske är så förbannat rolig så att man svimmar hela tiden!

visst är det tjänstefel att sparka spelare som kommer från hemorten, och kanske värvar spelare som nu är betydligt sämre än dom man redan har. Alla jag talat med tycker faktiskt det är mycket märkligt att just M Sjöberg ej fick kontrakt, men det har väl med stolthet att göra kan jag tänka mig, Simons t ex, skulle inbilla mig att denne spelar mycket för pengarna skull, men låt oss nu hoppas att det blir slut med detta nu att rata hemmaspelare för dussinlirare. Det är det här som kallas främlingslegion med (res för uttal). Visst det får inte bli att man har klippkort på laguppställningen bara för att man kommer från S-vall Timrå, men lite översende måste man ha om man vill lite klubbkänsla.

fjadern: Måste säga att Stefan Liv är seriens skojigaste målis. Mitt i allt elände med skadan, så kan han skämta om situationen. Kan inte tv4 hyra in honom några veckor och låta challe få lite ledigt? Allt för underhållningsvärdet.

Eller så kan vi hyra in honom som optimistkonsult - minns i slutet av förra säsongen, när han utan omsvep sade att laget spelat kasst. En STOR lirare. Någon att lyssna till.

fjadern..
det ligger ingen SANNING bakom detta..
om nu freddan har sagt något sånt så är
det bara i besvikelse...(frustration)....
FORZA TIMRÅ IK....

Hoppas att det inte ligger någon sanning i detta,om så är fallet kan man lika bra gå och dö hur länge som helst!

Red Devil..
frustration kallas det..precis
som vi supportrar har kännt
många gånger...jobbigt som
F.n..

enligt freddans utalanden idag så har det redan gått åt helvete, och när spelarna har gett upp redan så...

Ögat..
garanterar dig att jag inte är 14...
men i bland så önskar jag att jag var
det igen...

Friskan..
tror inte det heller..
men ville inte bli kallad mansgris..;0)
kanske det vore läge för en kvinna att
kliva in i handlingarna..som stämmningen
är inne på hockeysnack numera kanske det är
dax för en kvinna..vi pojkar brukar bli harmlösa
o lugna när det är kvinnor runt oss...

Om hela den inbitna skaran gb-supportrar skulle följa sunt förnuft tänket då skulle INGEN skriva något. Ynkligt att kalla de flesta inlägg för sunt förnuft. Hur begåvad är man egentligen när man framför sina åsikter i detta 14:is forum? Dags att vakna, klockan går!!

Tänk
Hoppas att grabbarna i TIKs omklädningsrum tänker något mer possitivt inför nästa match än vissa i GBn,annars kommer detta att gå rakt åt helvete är jag rädd för!

gud: Jag tror inte nån av våra liemän är dam.

Sv: Andersson
Bobbo..
klart som korvspatt att TIMRÅ IK
nästa år är ett ELITSERIE LAG..

Red Devil..
att nivån är lite upp o ner
får vi skylla på den mänsliga
faktorn...dessa herrar o damer
som sköter censuren har som
vi alla andra..bra o mindre bra
dagar...

Lite uppskruvat läge bland supportrarna nu verkar det som. Vem f-- har inte blivit censurerad emellanåt. Inget att hetsa upp sig över. Tycker faktiskt att toleransnivån är mycket hög på den här GB:n jämfört med andra.

Sluta nu att tjafsa inbördes mellan supportrar. Satsa allt på att ge järnet för att stötta Timrå IK.

Man jag har för mig att vi har yttrandefrihet i Sverige rätta mig om jag har fel

Friskan: sunt förnuft!!! visst men vissa verkar ju vara otroligt rädda för att sanningen om årets TIK ska komma ut till allmänheten...

tycker det är väldigt låg nivå på censuren.

Gud: jag tror inte att tik klarar sig undan kvalserien men jag tror att de fortfarande spelar i elitserien nästa år eller hur. Jag tycker inte det borde gått så dåligt som det gjort för på papperet har vi ett ganska bra lag, vi har i allafall bra forwards

gud: reglerna följs ju inte så varför finns dom??? det är väl bättre det iså fall står att det som inte passar moderatorerna censureras...

Red Devils...
bara att kolla vad Friskan skrev..
det kommer man långt med...
jag själv har skrivit inlägg som
moderatorerna har tagit bort..
och så här efteråt så är jag glad
att dom gjorde det...

Bobbo..
äggröra..nää..just nu liknar
det pannkaka...men som den
optimist jag är så tror jag att
TIMRÅ IK klara av detta...

kolla för fan reglerna..
så ser ni vad som är lämpligt
att skriva..att det är skillnad på
moderatorerna är ju ganska klart..
alla är vi olika..regler är till för att
följas..

Sunt förnuft är en mycket bra regel.

Gud: jag håller faktiskt med dig, men du kan inte påstå att vi har elitseriens bästa backar =\ och vi har inte nångon målvakt utöver det vanliga så vad blir det av det, Äggröra?

håller med om att det är skandal. Tycker att man ska få skriva i stort sett vad man vill i GB. Borde finnas tydligare regler för vad som man får skriva och inte. som det är nu så är det mer personliga värderingar bland censuren som styr. Gör upp ett regelverk NU så man vet vad man kan skriva tykcer det är lite löjligt att censurera så fort det inte passar vissa.

Bobba..
det där är en svår fråga..
Hmm..är målisen bra så spelar
backarna säkert..är backarna bra
så spelar målisen säkert..Hmm..liknar
lite vem som kom först hönan eller ägget..

ja men hade vi haft bra backar hade det inte blvit tre skott på mål och inte två insläppta UTAN bra backar kan inte målvakten agera säkert

Vad är det för klåpare som huserar på denna sida? Att ta bort sannighetshaltiga inlägg utan förklaring!
Klubben vågar inte förstå sanningen. Snacka om falska kort!!!
Skandal var ordet !

Dom vill jag ha också, samt Yvan Corbin och Mike Millar.

Sv: Fall på knä inför universums härskare
Jesus: Att Jesus kunde knalla omkring på det däringa vattnet berodde väl på att det var fruset till is...

Hade spoljanson funnits redan på den tiden så hade nog den helige ande varit Rådbjer och Pontsius Pilatus matrialförvaltare.

Hämta hem sjöberg, klockare går bra i skellfteå också.
SJÖBERG

Tjänstefel
När Timrå värvade i år så hade de inte sett spelarna spela utan värvade spelar på rekommendationer vilket jag tycker är ett tjänstefel.

Andersson
Tyvärr så är Andersson alldeles för dålig. Det är bara att inse att han håller inte elitserieklass.
Sen verkar det som många tycker att han är helt okej men det är bara att kolla på statistiken tre skott på mål två insläppta det är bedrövligt dåligt och håller inte i elitserien.

Sv: TIK-Supportrar
Octagon: Vilken anledning ska man annars ha ?, du är för bra för att få spela ?
Visst, Z har varit otroligt, det tycker faktiskt jag också, men visst tycker jag att han ibland överarbetar sina lägen, det ska som jag tycker göras så snyggt, istället för det enkla som kanske krävs för att det ska lossna i målskyttet, jag tycker att fokuseringen på målvaktssidan har varit alldeles för stor, men det är ju där som "misstagen" syns tydligast, medan helheten av en hockeymatch kan säga mycket annat.

Sv: Vad tror ni.....
Desperata tankar. Fan ändå, tänk om t ex pucken studsat rätt i hemmamöten med Brynäs och Aik och om siffrorna varit de omvända i Luleå (1-2 i st för 2-1). Då hade Bif varit 9:a 35 p, Tik 10:a med 32 p, Aik 11:a 32 p, Luleå 12:a med 29p. Nu kunde JUH iofs marginalerna ha varit mot oss ännu mer, men det är ändå inte mycket som skiljer från ett mindre prekärt läge...om om om så hade vi varit med, trots kasst lir...
Dessa jävla s k sexpoängsmatcher...Luleå nästa.

Tänkte också på att vi ungefär vid samma tid ifjol föll med 0-4 (och var, precis som igår, helt chanslösa) mot Dif...efter det hade vi en nästan ett års lång svit utan hemmaförlust...Repris? Nja...

Hmm...bah gå hem och gräva ner sig. Helg och imorgon bortamöte mot Fbk! Forza TIK!

Sv: Fall på knä inför universums härskare
Jag lever än idag och har gjort det ett tag härinne på Hockeysnack. Varför jag kunde gå på vattnet har att göra med min inställnig som människa, för jag är bara en vanlig människa av kött och blod, men kan ändå utföra stordåd... Halleluja fräls oss alla från ondo....

Den tyske fd landslagscoachen i fotboll Beri Vogts sa vid ett tillfälle följande: "Om jag bara Kunde gå på vattnet skulle mina kritiker säga att det är bara för att jag inte kan simma"...Undrar just vad mina (Jesus) kritiker säger om att jag kan gå vattnet? Kanske är det för att jag kan simma..?!

Och fall nu ner på edra bara knän inför hela universums härskare, TIMRÅ IK, för då skola ni bliva förlåtna.! TIMRÅ IK Går På Vattnet.....Alltid

lobben: Det borde vara svårt att motivera att bänka lagets bästa spelare och som spelar bäst match efter match för att han egentligen kan ännu bättre.

Tycker att en världsstjärna som Z borde man begära mer av, utnämningen bottnar säkert i hans fyra mål mot Finland i SHG

lobben: Z som du anser skall bänkas har blivit månadens spelare - se Supportersidan...

lobben: Jag tror att hela laget skulle iallafall spela med större självförtroeende om den sista utposten inte var så ojämn och darrig från en match till en annan, om man känner sig trygg med sin målvakt så skulle det göra mkt med laget, sen att det är för stora skillnader mellan vissa spelare är en annan historia, dvs. hålla elitserieklass eller ej eller kvalitet eller postorder om ni så vill.

Sen skall man komma ihåg att en så på förhand tunn trupp som Timrås drabbas extra hårt av skador på viktiga kuggar, Timrå är inte rutinerade nog eller har den uthållighet som krävs för att rulla runt på tre femmor, ifjol spelade vi större delen av säsongen på fyra vilket jag vill hävda är en av hemligheterna till fjolårets framgångar.......

linkan: Så du menar att Z skulle gjort fler mål med en annan målvakt ?, vem ska han få uppspelen ifrån då, målvakten ?, anledning till att forwards måste jobba så hårt i defensiven är att vi inte har tillräckligt bra backar, han är nog lika byxis när han ser att en egen back har pucken i egen zon.
JAg tror inte att Timrå vunnit någon av de matcherna du nämner, eftersom vår oförmåga att göra mål, gör alla motståndar målvakter till "väggar".

Linkan: Att Myllys sätter ett par puckar per säsong, hjälper inte långt. Men visst vore det kul att ha en sådan målvakt i TIK. Risken är att hans temperament skulle utnyttjas av motståndarna och sådana utvisningar har vi inte råd med. Undrar hur Kapanens temperament och stresstålighet är?

Jahg menar Derouville och egentligen

« · 34500 · »