1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 602099 inlägg · 6213 ämnen
« · 40676 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Cassel
cassel fick en liten grabb. Skulle gissa på dryga halvmetern och 3- 3,5 kg

Sv: burväktare
Frella: Håller med om att Modo inte skapade lika många 2 mot 1 situationer, men nog hade Modo press stora delar av andra och tredje också och anledningen till att Timrå började att kriga och smälla på berodde väl på att Modo drog ner på tempot och då hängde vi med.
Det viktigaste är nog ändå vem som står i matcherna, det viktigaste är att LAGET inte rasar igenom periodvis under matcherna, man måste börja visa tålamod och inte tjurrusa framåt så fort man får ett mål i baken, en match avgörs inte i första perioden utan i tredje och det gäller att vara med då.

vad menar du?

Smokey: Om 18 år är TIK åter mogna för slutspel och då har Cassel junior uppnått myndig ålder. Är det en tjej, så finns gott om tid att etablera ett lag i damhockeyns finrum.

Turbo, vad ska det bli av dej

ja då det är lungt

jag vet väl att han bara skämtar eller?

Turbo: Men hallå, du får nog ta inläggen med lite ironi va =P

men du är ju inte riktigt klok du för f*n

turbo:logga ut sen loggar du in igen sen trycker du på status toppen

Frella är bättre än Freddan hade freddan stått hade dom loosat med 70-0

Redwhiteboy: Haha, jomenvisst =) Då får sållet ett helt nytt begrepp =P

kan nån hjälpa mig vart kollar man statustoppen?

är du dum eller?

hade freddan stått i supportermatchen så hade vi vunnit med 7-0 kan jag lova

visst var frella bra men hallå....

Frella: Dom kanske skulle ställa dej i målet eftersom du spelade mykket bättre än Freddan på supporter matchen

en hård och tuff match vill jag se ikväll

lobben: Visst Kapanen har 4,54 insläppta i snitt per match eller nåt liknande...Men jag håller ändå som en betydligt bättre målvakt än Freddan. Men jag har inte föringat Freddans senast insats senast mot MoDo tycker jag iaf, han klev in å gjorde bra ifrån sig, men sattes inte under samma press som Kapanen gjorde, dessutom att Timrå började kriga å smälla på i sargerna i varje närkamp gjorde att MoDo inte fick samma utrymme, det är nåt jag skulle vilja se ikväll mot Gnaget!

Sv: Supportermatchen
turbo: Prexis som du säjer

Dom kanske har klonat Cassel?

okej kanske inte en hel femmer men några tjejer tycker jag borde vara med i matchen så det blir rättvist.

En tjejfemma i vardera laget låter som en fin tanke, men det kanske inte går att fixa i praktiken. Sedan att sätta det som en regel tycker jag inte alls låter bra!

Jag vill tacka ALLA spelare i matchen ska ha ett jättetack för att de gjorde hela evenemanget verkligt, oavsett kön.

Har Cassel fått ''Dunka Bulle'' och blivit farsa grattis Cassel

ja undra vad Daniel har gjort ?? he he

Cassel
Cassel är nog inte med i kväll, han har nyss blivit pappa.

Grattis Daniel (Vi vet nog vad du gjort)

Älska Timrå

jo visst men har dom ingen ''Ladies Line'' så f-ser jag ihjäl dom hehe

ja det skulle vara roligt att se det,,,,,

Redwhite & turbo: Mats Edström skrev igår kväll bl a:
"Ingen hade varit gladare än jag om vi hade fått med några tjejer i laget men som sagt, den här gången blev det inga.
Till nästa match kan vi sikta på att ha en "ladies line" i vardera lag som bara matchas mot varandra, det skulle vara skitkul".

Så visst ser det hoppfullt ut.

Är det Tägtström och Zetterström som ska spela idag?

jo man kan bara sitta och hoppas

som jag sa tidigare så får vi hoppas på regeln en tjejfemma i varje lag...

tror intejag heller om sundsvall inte har tjejer med nästa match ska jag F-sa ihjäl dom

det är ju inte säkert eller...

vi kommer nog aldrig få veta det...

tror säkert att tjejer ville vara med men att dom inte ville ha med dom

nja fega var dom väl inte eller?
det kanske inte ville vara med några tjejer och spela matchen..

det kan ju vara så också

Jo den regel skulle dom nog ta och skapa för att sundsvall var ju J-vligt fega

ja det kan dom ju göra vore en bra idé......

hoppas att dom som bestämmer inför matchen gör en regel så att båda lagen ställer upp med en tjejfemma som möter varandra..

tycker även att ALLA brudar som var med i supp matchen ska ha en jätte elogé....

turbolucidor: då får dom väl hämta tjejer ifrån lettland

Redwhite: ja det verkar så. men hoppas att dom tar med tjejer till returmatchen...

Sv: Försiktig optimism
rådbjer: håller med dig AIK är ett sånt där lag som kan spöa färjestad en match och sen få dyngstryk av linköping...
ojämna är aik

men ivkäll vinner vi annars är det definitivt KVALSERIEN.

Sundsvallarna har väl bara ett kön det var väl därför det bara va killar

Turbo: Som jag sagt tidigare så fattar jag inte hur vi kan ha loosat mot AIK, men ikväll ska dom få....... annars vet jag inte vad jag gör.

jag tror att timråspelarna kommer att vara heltända ikväll efter att fått vila några dagar...

hoppas att vissa spelare spelar betydligt bättre än dom har gjort...
vilka det är som spelat dåligt säger jag inte utan dom får ta och rycka upp sig betydligt...

Hälge: Hunger efter seger, vi måste vara dom mest utsvultna! O nu är festbordet dukat, hoppas vi tar för oss ordentligt! :)

rådbjer: Det pirrade i mig igår,men jag blev osäker om det var hunger...men nu förstår jag att det gällde matchen ikväll.

rådbjer: håller faktiskt med dig lite där.
det känns bra inför varje match men efter så går vi därifrån arga och förbannade över förlusten...
så åter igen så hoppas jag att vi vinner ikväll och får lite flyt med oss och kan vinna några matcher och ta ikapp lagen övanför..

Friskan: Du får nog ta med dig många utskrifter av lagfotot. Jag vet att jag vill ha en bild iaf...

Jag: Vissa försökte förmodligen att psyka dig under matchen. Det är absolut inget du ska ta åt dig utav. Glöm att det någonsin hände.
Jag har inte hört något nedlåtande om tjejer och hockey från någon under alla sk träningspass eller under matchen. Människor med fördomar är inget man ska bry sig om.

Försiktig optimism
Jag vet inte men inför varje match så har man en viss försiktig optimism, spec. nu med tanke på vårt utsatta läge.
Jag tror att vi ska göra vändningen vid varje match, o ändå så blir man lika besviken varje gång.
Men den här gången måste jag säga att tar vi inte den här chansen nu, med AIK, LHC o SSK o tar 3 vinster, då måste vi inse fakta, nämligen kvalserien.
Fast jag känner att nu vänder det! Jag har denna försiktiga optimism i kroppen o det pirrar lite extra, ikväll VÄNDER det!

jag längtar redan efter en returmatch här i ladan.
hoppas den kommer snart...

skulle gärna vilja se att sundsvallarna också har med några tjejer i deras lag så det blir lite jämnare.

Frella: Ja, är en jämnare standard att ha en räddningprocent på 80% så håller jag med, sedan är det löjligt att däga att Freddan är signifikativt med ett såll, det var i 3 matcher som vissa mål såg billiga ut, men innan dess var det ingen som klagade.
Om Modo bara spelade av matchen, så är väl det ett tecken på att vi inte har det speciellt bra på spelarsidan som inte lyckades skapa mer än vad vi gjorde.
Tycker det är svagt av dig att föringa Freddans insats, du tycks vara den enda som inte uppskattar den, men det måste ha kännts skönt för Freddan att få det stöd han fick av MODO-KLACKEN och det var stort att åka fram och tacka den efter matchen, men så verkar dom vara mer insatt i hockeyns grundregler än vissa andra.

..."vad som behövs: Fler Henrik Zetterberg"

kan man klona honom, som fåret Dolly ung.? hmm.. jag tror att Expressen har fel, det som skulle behövas är fler Pasi och fler Huss!

Dagens länktips... Om våra o andras "panikvärvningar"...

« · 40676 · »