Frella: Håller med om att Modo inte skapade lika många 2 mot 1 situationer, men nog hade Modo press stora delar av andra och tredje också och anledningen till att Timrå började att kriga och smälla på berodde väl på att Modo drog ner på tempot och då hängde vi med. Det viktigaste är nog ändå vem som står i matcherna, det viktigaste är att LAGET inte rasar igenom periodvis under matcherna, man måste börja visa tålamod och inte tjurrusa framåt så fort man får ett mål i baken, en match avgörs inte i första perioden utan i tredje och det gäller att vara med då.
Smokey: Om 18 år är TIK åter mogna för slutspel och då har Cassel junior uppnått myndig ålder. Är det en tjej, så finns gott om tid att etablera ett lag i damhockeyns finrum.
lobben: Visst Kapanen har 4,54 insläppta i snitt per match eller nåt liknande...Men jag håller ändå som en betydligt bättre målvakt än Freddan. Men jag har inte föringat Freddans senast insats senast mot MoDo tycker jag iaf, han klev in å gjorde bra ifrån sig, men sattes inte under samma press som Kapanen gjorde, dessutom att Timrå började kriga å smälla på i sargerna i varje närkamp gjorde att MoDo inte fick samma utrymme, det är nåt jag skulle vilja se ikväll mot Gnaget!
En tjejfemma i vardera laget låter som en fin tanke, men det kanske inte går att fixa i praktiken. Sedan att sätta det som en regel tycker jag inte alls låter bra!
Jag vill tacka ALLA spelare i matchen ska ha ett jättetack för att de gjorde hela evenemanget verkligt, oavsett kön.
Redwhite & turbo: Mats Edström skrev igår kväll bl a: "Ingen hade varit gladare än jag om vi hade fått med några tjejer i laget men som sagt, den här gången blev det inga. Till nästa match kan vi sikta på att ha en "ladies line" i vardera lag som bara matchas mot varandra, det skulle vara skitkul".
jag tror att timråspelarna kommer att vara heltända ikväll efter att fått vila några dagar...
hoppas att vissa spelare spelar betydligt bättre än dom har gjort... vilka det är som spelat dåligt säger jag inte utan dom får ta och rycka upp sig betydligt...
rådbjer: håller faktiskt med dig lite där. det känns bra inför varje match men efter så går vi därifrån arga och förbannade över förlusten... så åter igen så hoppas jag att vi vinner ikväll och får lite flyt med oss och kan vinna några matcher och ta ikapp lagen övanför..
Friskan: Du får nog ta med dig många utskrifter av lagfotot. Jag vet att jag vill ha en bild iaf...
Jag: Vissa försökte förmodligen att psyka dig under matchen. Det är absolut inget du ska ta åt dig utav. Glöm att det någonsin hände. Jag har inte hört något nedlåtande om tjejer och hockey från någon under alla sk träningspass eller under matchen. Människor med fördomar är inget man ska bry sig om.
Jag vet inte men inför varje match så har man en viss försiktig optimism, spec. nu med tanke på vårt utsatta läge. Jag tror att vi ska göra vändningen vid varje match, o ändå så blir man lika besviken varje gång. Men den här gången måste jag säga att tar vi inte den här chansen nu, med AIK, LHC o SSK o tar 3 vinster, då måste vi inse fakta, nämligen kvalserien. Fast jag känner att nu vänder det! Jag har denna försiktiga optimism i kroppen o det pirrar lite extra, ikväll VÄNDER det!
Frella: Ja, är en jämnare standard att ha en räddningprocent på 80% så håller jag med, sedan är det löjligt att däga att Freddan är signifikativt med ett såll, det var i 3 matcher som vissa mål såg billiga ut, men innan dess var det ingen som klagade. Om Modo bara spelade av matchen, så är väl det ett tecken på att vi inte har det speciellt bra på spelarsidan som inte lyckades skapa mer än vad vi gjorde. Tycker det är svagt av dig att föringa Freddans insats, du tycks vara den enda som inte uppskattar den, men det måste ha kännts skönt för Freddan att få det stöd han fick av MODO-KLACKEN och det var stort att åka fram och tacka den efter matchen, men så verkar dom vara mer insatt i hockeyns grundregler än vissa andra.