1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 600139 inlägg · 6212 ämnen
« · 16166 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Linköping
Jag har inte sett Gone på länge har nån annan gjort det? :)

LHC verkar vara på gång, 3-1 mot MIF, tufft på Torsdag för TIK, även Gerhardsson verkar hitta rätt, avgjorde i Sudden mot DIF.

heh .. visst vill jag åka men de e lite bekymmer med att komma ner och hem .. supporterklubben fixar ev. en minibuss om det blir fullt i den så

actionleif: Åk du och bevaka Linköping, jag tar bevakning i Delfinen torsdagen efter.

slänger upp tråden igen .. Vad har hänt ?? är det INGEN som vill åka ?

Sv: Z:a
Här är Z:as grattistråd.

Sv: Hemsidan blöder...
Tyvärr, inte än.
Men jag vet att K.W är informerad om läget och att det jobbas på en lösning.
Jag vill gärna fortsätta, allt för den goda sakens skull, bara man satsar !
Ska bli intressant att se vad det "jobbas" på.

Sv: Hemsidan blöder...
Daniel L: Har du sett nåt svar från hemsidesansvarg ännu?

Jindrich är född den 21/6 ju!

Vad alla fyller år i Oktober!
några fler än d som redan är nämda?

Friskan: Nope... Robert Jindrich föddes den 14 oktober 1976...

Jimmy: Fyller inte Jindrich på sommaren?

Uppmärksammade under min vistelse på Lidingö i helgen att Henrik Zetterberg fått en väg uppkallad efter sig...

Det är en kort gatustump i Hersby strax öster om den centrala delen av Lidingö som bär namnet efter Timrå IK:s rödvita framgångsgestalt.

Sv: SUPPORTERMATCH
Smokey: Testa Blackstar, en brittisk webbutik som har det mesta (Är Du dessutom intresserad av gamla engelska serier som t.ex samtliga avsnitt av "Brideshead Revisited" eller "I vår herres hage"är detta en guldgruva..!). Har ej beställt av dem själv men kompisar som beställde "Jeeves & Wooster" fick dem utan bekymmer...

Pris: GBP 5,29 + porto

Sv: Brynäsresan den 27/10
Supp klubben har redan berättat det tidigare..

Jamen vad bra, då fick vi ju svar på det. Det går fort att få reda på saker ibland om man vill.

Ooops, var lite snabb där...

Slagskott finns exempelvis att köpa på www.melodyline.se

Smokey:

Redhat!!
Du verkar vet mer än oss.
Men då vi pratade med SJ så kunde dom inte tillmötesgå
vårat önskemål om att ordna en tågresa den 27/10.
Vi kommer att ordna bussar istället. För det är nog säkrast att
vara på annan ort den dagen då Bajen-fans kommer på besök
tilll IP i stan.

För mig är lördagen före nyårsafton ett bra datum. Då kan jag vara
i Medelpad. Nu är problemet att köpa nya skriskor. Dom andra åkte
i sopkorgen för en sådär 15 år sedan... Sporthandlaren här nere
säljer dock ut griller till kanonpris... Dom har en VSK-spelare som
jobbar där i affärn. Han tipsade mig om ett par supergriller som
kostat 3600KR (!!!!) Dom kunde jag få för 900pix. När jag berättade
om en eventuell supportermatch så var han nästan beredd att ge
privatlektioner. Men vem fan vill ha hjälp av en VSK-bandyspelare?

Någon som vet om det går att låna ihop lite skydd och sådant? Vad
behöver man? Sist jag lirade på tjärnen hemmavid så körde vi i
Gul&Blåjeans, benskydd, damasker och TITAN pro TITAN. Räcker
det?

Någon som vet var man kan få tag i filmen "Slagskott"?

Förmodligen blir det tåg efter vad jag hört.

Jag: Glöm inte Jindrich den 14:e o Hallin 17:e oktober heller...

20 blir 21 HIPP HIPP HURRA HURRA

Brynäsresan den 27/10
Är det någon som vet om det blir buss eller tåg till bortamatchen mot Brynäs den 27/10? Man hoppas ju på att det blir en sån där härligt underbar resa, som det var ifjol. (fast med Timråvinst förstås)

ActionLeif:
Det är därför jag har skrivit "preliminärt".

SUPPORTERMATCH
OBS! INFO OM SUPPORTERMATCH OBS!

Preliminärt speldatum:

Söndagen den 30 december

Plats:

Gärdehov

Tid:

13:15

friskan: oj då, gud jag hade inte så stor koll som jag trodde, ja
minns bara dom från förra året eftersom min syrra fylle rår samma
dag som Pelle..... *dumstrut*

Sv: Supportermatchen
Okej .. ser i IFSH:s gästbok att ett Prel. datum är satt utan att jag och HH hört nånting iaallafall så är det satt till

Preliminärt speldatum:

Söndagen den 30 december

Plats: Gärdehov

Tid: 13:15

neeeej min stora favorit !! efter källarsson då .. Grattis Halvard !

Jag: Du glömde Halvardsson han fyllde den 5/10

Grattis Z !! .. givetvis så ska vi inte glömma lill gretzky heller =)

Men som sagt Grattis Zäta! =)

glömmer ni bort Crippe och Pelle så blir jag arg.
Crippe 21 år 13/10
Pelle 21 år 17/10

Grattis!!! 21 år va....

Sv: FLAGGTIFO PÅ LÖRDAG MOT SSK.
är det flagga med tillbehör?? det vill säga med pinne??

messa helst

tack

Skulle behöva ca 150 st som är 1.5 meter långa...

Sitter och väntar på att flaggorna skall komma med
postens företagspaket.
Är det förrsten någon som har känningar på
PVC-rör????
Isåfall skicka ett mess.

Sv: Började någon stans
Kul med en riktig nostalgitripp emellanåt. Känner igen mycket av det som beskrivs, och man tänker gärna tillbaks på den gamla goda tiden. Händer faktiskt än idag att man tar Orsaracern till rinken, men skall väl erkänna att det inte blir alltför många tripper per år. Träsargen har vi kvar på Löta så lite nostalgi finns ännu kvar. För tillfället är sargen ned monterad för ombyggnation på arenan och beräknas vara i drift lagom till årsskiftet. Också kul att vi i Nolby Hockey fick med 4 st killar i årets TV-Pucklag, en av killarna valde faktisk att fortsätta sin karriär i Timrå IK.

Sv: Började någon stans
HH: Dina berättelser borde tame 1000:an hamna i en bok. HH:s Häfte skulle kunna säljas i den nya fina Supporterkiosken.

Jag var också med på uterinkens tid. När storpojkarna åkte på sina halv-rörskridskor nere på älven, efter att först ha handskottat i 2 dagar. Jag var den som fick söka pucken i snödrivorna. Jag hade ju "bara" dubbelmedade skridskor.

Började någon stans
Inte utan at man börjar funderar, och drömmer sig bort till tider då man kunde ta Orsa Racern till rinken, och snällt parkera den vid sargen av äkta trä, och promenera in i en väl kyld omklädnings kur, ja det var kalt men samtidigt var det som gemytligt med, och höjdaren var om man kom så man fick byta om då STOR POJKAN, skulle byta, då var man kung, sitta och språka med dom då var man med liksom, och stolt visade man upp sin nya klubba , Uffes special, utan hok, gick själv och köpte den mins jag av en gubbe i föreningen, f-n vad stolt man var, min alldelens egna och nya klubba, som om jag mins rätt kostade fem kronor, då var man stor, och stor pojkarna lindade klubban åt en så man fick en liten plutt längst upp, sedan Farsgubben varit och sågat den i rätt längd,

Då var det bara att snöra påsig sina Gul blåa Jofa rör, men blåa trä skydd med den j-la bygeln som aldrig stämde från gång till gång, satt dom inte för löst så man gjorde en långrivare i skydden så de drev iväg till en annan planet, så satt dom så j-la hårt att man fick ha slägga att försöka få av sig dem,

Men av kom dom, och lite tufft jo man har ju sett hur Pojkan gjorde, var en viktig ritual detta, var f-n inte bara vräka sig ut på plan heller, Nä först ska man i höger hand hålla klubban för att med vänster hand ha i fickan krampackigt tag om pucken, som måste slängas ut samtidigt som man sätter högra skridskon på isen, nu j-lar var det viktigt att det vart rätt, hela min Hockey karriär hängde på hur skulle jag tuffast ta mej genom båsdörren,

Sedan var det en skit sak, in kom jag och sladdade runt på hela lädret, och skulle skuta höjdare, och ju mer jag tog i ju spektakulärare vart bakåt volterna, Mins vad lycklig jag var första gången man fick den över sargen och fick göra som dom andra springa i djupsnön och leta min puck,

Sv: En tanke
HH:
Ska du ha korv finns nu bara Töva, Liden, Matfors & Nolby kvar att besöka för en äkta hockeykorv.

Du får vänta till efter nyår sedan kan jag garantera att det finns korv där på helgerna.

Slår ett slag för uteklubbarna som kämpar på i ständig uppförsbacke.

Sv: Sista chansen!
Tävlingen avgjord! Dängroth vinnare. Ärligt talat så visste inte tävlingsarrangören rätt svar, bara att Kevin O'Shea troligen inte var ensam kanadick i elitserien det året. Dock ska sägas att Kevins drygt 130 matcher i Buffalo och St Louis smäller klart högre än Motts sejour i California Seals.

Sista månskensrinken var naturligtvis Södertäljes. El Maco jublar hela helgen i Huljen...

Z:a
Grattis på födelsedagen.

Finns det hjärterum finns det stjärterum.................

Madde:
Kan du förklara dej, om människorna ska hålla sig borta från klacksektionen, vad ska vi ha där då???? Grisar och kor???

Nä håller med om korven, och det är Hallarnas fel då en äckta Hockey korv ska ätas i -20 grader och vara gasoluppvärmd, helst då stått och småputtra en halv eftermiddag så när man ska äta den ska lovika luddet fylla igen sprickorna i den, och Ketchupen och senapen ska blandas med istapparna i muchen,,

Tar upp tråden igen! Äre ingen som tänkt åka den långa vägen er till Linköping på torsdag härifrån Svall/Timrå? Jag och Actionleif är intresserad av att åka med, så om nån har/haft funderingar på att åka ner med bil så skicka ett Mess till mig eller Actionleif.

Lite intresse måste ju finnas tycker man.

Vad snällt av Dr. Dängroth att förklara det för mig. Så det är därför folk sätter sig på mina fötter under periodpauserna. Hockeykorven är inte så värst god heller... tänk om alla stod upp i pauserna, som man ska göra på ståplats, tänk hur många fler som kan ta sig upp då...
Det går inte att spärra av ett område en läktare. Låter en aning fjantigt! Men en klackare ska ju inte behöva åka till Timrå och stå och vänta vid entrén två timmar före match bara för att stå i klacken. Med tanke på de bussförbindelser som existerar är det orättvist. Bussen går en timme före nedsläpp från city, då ska man vara glad om man får se matchen över huvudtaget nästan.

Om den trevlige grannen tycker att man ska sänka rösten så förklarar man situationen enkelt för honom/henne. Till slut fattar de vinken.

Skulle vara ännu trevligare i ladan om människorna där gör som åskådarna på IP. Där håller de sig undan klacksektionen om de vill se matchen i lugn och ro. Man kan enkelt komma dit en halvtimme före avspark och inte oroa sig över att inte få stå i klacken.

Vad säger Svinen i stian Kalle ?
-HOIF HOIF svarade alltid Kalle.

Det är en oskriven lag Madde. Folk sätter sig vare sig det går eller inte, ska man upp eller ned från läktaren så kliver man på händer, fötter, huvuden och allt möjligt. Man har bråttom ned till korvkön eller vad det nu är, folket som stannar sätter sig snabbt. Summan brukar bli att det är minst lika trångt när folk har satt sig.
Som jag skrev tidigare tror jag inte på något strikt supporterområde vad gäller avspärrningar och dyl.
Däremot ska man inte behöva höra från grannen att man inte ska skrika, då har grannen ställt sig på fel plats. Ska man stå i klacken ska man komma tidigt till Isstadion.
Visst dras alla med när någon tar befälet sas. Timrå brukar ju ha den mest fanatiska publiken, det är ju vida omvittnat och skrivet om.
Minns förresten W/Ö Kalle, tänk om han fått vara med idag. Undrar vad han skulle säga.

Varför inte den där ministern......Friggebo som körde We shall owercome. Tänk er henne, i stället för andra sidan är ni klara ......
Vad flummigt.

« · 16166 · »