1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 600208 inlägg · 6212 ämnen
« · 19382 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Varför?
En straff?? Jag trodde han räddade tre straffar, fast jag kanske har fel...:-) Håller med dig, kom igen om tio omgångar, då får vi se åt vilket håll det lutar...

Norma Skrankenberg: Jag är ingen lallande fåne.

Sv: Censuren!?
NJB:

Åtminstone mot SSK var spelet bedrövligt(såg ej LHCmatchen), då blev det 2-4... TIK är inne i en svacka då har man oftast marginalerna mot sig... Ett TIK i form hade hållt den ledningen... Eller har du redan glömt förra matchen mot BIF o den mot DIF i början på serien...

Friskan:

Ja, men fortsätt då att leka lallande fåne du... Så får vi seriösa fans bekymra oss om nästa års kvalserie... Hejdå!

Norma jean Bell..
1 pinne är fortfarande bättre än ingen pinne..
kan inte vara så svårt att förstå?? jag som lallande
fåne ÄLSKAR att TIMRÅ IK får poäng 1,2,3 ALLA är
lika välkomna... det kan inte heller vara så svårt att
förstå?? jag är nyfiken på vad du hade hittat för fel om
vårat TIMRÅ IK hade vunnit idag?? för du är en av dom mest
NEGATIVA människorna som finns här inne på GB..

p.s
jämnförelsen var suvurän..

oj ska visst vara 3poäng... ännu värre :(

N J B: Åtminstone jag skulle vilja kalla det för formsvacka. Och du skriver "Det var ju nu vi skulle etablera oss på allvar och gå till slutspel". Måste ju säga det att det inte riktigt är för sent att jobba på det som inte har funkat de senaste matcherna målskyttet ska man väl ta som exempel då. Timrå tog en poäng mot Brynäs idag och det är inte dåligt även om det kanske skulle varit 3 poäng. Men dagens match var då verkligen ett fall framåt både för laget och för klacken. Härligt drag idag de två första perioderna, sen dog det i tredje sen Skarin hade bonkat sönder trumlädret. Våldsam kille det där.

Till sist N J B: Den där matchern mot LHC som du pratar om, den har jag då inte hört talats om. Blickar enbart framåt.

Jimmy:

Jag tycker att det är ett återkommande mönster. Timrå kan inte vinna. Visst var det katastrofalt illa förra veckan, men man måste kunna vinna om man nu är det bättre laget. Hur blir resultatet om Timrå gör en riktig skitmatch, tvåsiffrigt...? 2-0-ledning och ca sex minuter kvar, då ska man bara kunna grisa till sig tre poäng... Det här är bedrövligt! Kvalserien mot Leksand...

Vad "roliga" ni är alla supporters.........vi spelade kanonbra hockey i 55 min, Freddan räddade en straff, det var över 4000 som såg matchen, vi ligger bara ett lätt stenkast efter de övriga i tabellen.....skit på er dönickar.

Hälge: Det där handlar om ordval... 4 poäng på 6 matcher mot MIF, AIK, LHC, SSK, LHF o BIF är klart underkänt... vilket ordval man kallar det... O nu väntar Hv borta, MoDo hemma, BIF borta, VF hemma, DIF borta o FBK hemma innan SHG uppehållet... Bara att kämpa gärnet...

rödöga: Såna inlägg äter censuren till frukost.

NJB: läs ditt brev! Har jag rätt?

Sv: Tankar i motgång...
Kom för fan inte med rykten utan med fakta! Ingen , framförallt inte Timrå IK , tjänar på att någon sprider rykten om spelare som ska ha varit på krogen eller inte. Tänk på att den som sprider rykten undergräver förtroendet för det alla som älskar Timrå litar på , nämligen laget på isen. Det är dom som ska göra det och vår uppgift är att stötta , inte blint men med användande av vårt sunda förnuft.

Jimmy: Om vi tar 2 poäng då säger jag att vi vunnit på övertid/straffar,likaså om vi förlorat på övertid/straffar.
Vad jag menar är att om vi spelar 5 oavgjorda i följd,men förlorar i förlängning så känns det konstigt att säga att vi har 5 förluster när vi trots allt tagit poäng ?!
Hoppas ni fattar...

gud:

Man är inte särskilt smart om man känner sig nöjd med en poäng efter att ha lett med 2-0 med ca sex minuter kvar. Snarare är man en lallande fåne! Men resultat kanske inte spelar någon större roll i ditt liv? Du är så lycklig ändå... Löjlig jämförelse för övrigt!

okej, lägger mig ner ned och skärper till mig... tycker dock att det är synd att dessa rykten kommer upp, t o m före match. ryktet kommer inte från mig utan från ett yngre syskon (tjej i fjortisåldern, avundsjuk? kanske...) tappar i trovärdighet? förmodligen, men ingen eld utan rök eller vad man brukar säga, jag har ett par åsikter från män i min egen ålder (typ 30) som har egen erfarenhet i ämnet, och de instämmer delvis i kråksången... tycker dock att det är bra att laget kan stå upp så pass utan zäta på plan, tyder på styrka, vilket kommer att vara bra att ha längre fram i serien.

NJB: Du måste väl ändå tycka att vi är på väg i riktning, förra veckans matcher var ju katastrofalt dåliga...

Hälge:

Sex matcher utan vinst då... Inte mycket bättre... Jag är mycket besviken på det laget presterar... Det var ju nu vi skulle etablera oss på allvar och gå till slutspel... T ex 1-6 i Stångebro är ju direkt pinsamt!

Hälge..
tyvärr är det inte alla som är glad för en poäng..
Norma j b är en av dom... skulle peo släppa en
fis.. så skulle N J B anklaga honom för att släppa
en atombomb..

Hälge: Vad kallar du 2 poängare då... tänkte på den här hemmasviten det surrades förut...

N J B: Jag tycker det är fel att kalla 1 poängs matcher för förlust.
0 poäng är förlust för mig iaf.

rödöga..
du är en mycket sjuk människa...
Z har feber.. din kommentar.. den har vi hört förut..
i nästa andetag så skriver du att någon fått en smäll
på krogen.. OCH då säger jag så här.. HAR VI INTE HÖRT
DET FÖRUT.. så lägger du ner o skärper dig

Sv: Fotboll
Frasse:

Väl talat! Jag hoppas på samma sak som du! Ett **-**** för Bajen skulle vara en välkommen kick! 104 års väntan...

Varför?
Jag tycker att Timrå gjorde en kanon match idag med tanke på
förutsättningarna. Men det är en sak retar mig oerhört. Varför får
eller vill inte den spelare som har lagt in en straff i det här fallet
Per hallin ta den viktiga sudden straffen?.

Oden:

Jag är totalt ointresserad av S-vall HC. Jag bryr mig bara om Timrå IK. Jag framför bara kritik mot den flathet som tycks råda, medan många här snackar om "positivt tänkande" och att "det måste vända snart". Man får fan i mig tåla kritik! Detta var trots allt sjätte (6:e!) raka förlusten... Värdelöst!

Jag tycker det är skönt att höra att de kämpar på. Om de börjar hänga med huvet och ge upp - först då är det kört. Om de ligger i kan det fortfarande bli slutspel. Och ett kämpande Timrå finns det inget allsvenskt lag som slår om det skulle gå så illa att det blir kval. Ser fram mot bortamatcherna mot stockholmslagen.

Jovistt var han koncentrerad... Han hade ju ett jätteansvar nu när Zäta o Hautamaa inte kunde vara med... Kan oxå berätta att Lind var väldigt förbannad efter matchen... Han drämde klubban i sargen o såg mkt ut att vara mkt besviken...

Jimmy: Det har du rätt i,jag tänkte mer på att det var länge sen jag såg han så koncentrerad..

Hälge: Visst tekar Lind bra men det räcker inte att bara han vinner tekningar...

Jimmy: Zäta hade feber,tror jag...
Micke Lind var suverän på att teka idag tycker jag...
Källarsson var riktigt bra idag,Timo på G..ja,det kommer att gå bra det här..

Sv: Den mentala biten kan bli Timrås fall!
Det var positivt med poäng. Synd bara attt kaffebrännarna fick två till skänks(?) . Mentala biten ? Det är i alla fall positivt att TIK är med i matcherna . Normalt borde man klara att hålla en ledning hemma med några minuter kvar . Tycker definitivt att det är läge för en time-out när motsåndarna reducerat och det är fem minuter kvar. När man tappat en ledning och kommer till straffar så är man nog i ett mentalt underläge, så det är inte så underligt att det gick som det gick idag. Straffar är inte Timrås melodi , det har vi kunnat konstatera .Möjligen är det ett utryck för att självförtroendet inte är på topp. Och självförtroendet kommer genom segrar. Hursomhelst en poäng är första steget på en vandring uppåt. FORZA , Timrå.

Den enda tanke som har ett berättigande i motgång är: KÄMPA!!!

Sv: Målskyttar!
Dimman vore den rätta köpet nu!!!

tror även sjöberg skulle kunne göra under som läget är nu, men han har väl nytt kontrakt nu.

hoppas att #24 inte får slå någon mer straff denna säsong. satsa på crippe & nordgren.

annars så var det viktigt med en pinne i dag.

ELLÈ???

Sv: Fotboll
Frasse: Själv är det hockey i allmänhet och Timrå IK i synnerhet som fångar mitt intresse.
Dock vore det roligt för "Bajen" att få sitt efterlängtade guld.

Undra hur länge man kommer kunna använda denna tråd... Idag var iaf ett steg i rätt riktning om man jämför med SSK-matchen...

Förstår inte hur man kan klaga på Peos coachning... Tycker han sköter sig bra... Valet av Straffläggarna är jag lite missnöjd bara (hur resonerar man när man låter Lind lägga en straff varje gång, han missar ju jämt)... Taktiken med att täcka upp bra i mittzon o inte hela tiden bara tok köra offensivt fungerade lysnade i 50 minuter, sedan orkade man helt enkelt inte hela matchen, man ska komma ihåg att man tränar fortfarande för fullt mellan matcherna...

Mest positivt idag var Freddans målvaktsspel (förutom "tavlan" vid 1-2)... Peltomaa visade att åtminstone är på väg mot formen, 2-0 målet var underbart att skåda för ett Peltomaa-fan som en själv... Tyckte även att Henke passade bra som center, använd han istället för Simons sedan oxå... Crippe gjorde inte heller bort sig på den positionen, även om han inte vann så många tekningar... Ett plus i kanten även till Fagemo, Lind, Hallin, Cassel o Robban...

Det mest negativa var ju att man inte orkade hela matchen o tekandet, man måste vinna fler tekningar om man ska vinna, framförallt i PP o BP där det är xtra viktigt... Man är dock ursäktad tack vare att man i större delen av matchen bara hade en ordinarie center att tillgå... Sedan så måste man vara mer bestämd när man slår ur pucken ur egen zon... där slarvades det lite...

Allt som allt känns det trots allt att vi är på väg i rätt riktning... dessutom måste jag ge domarn några rader, har inte sett nån elitdomare sedan Grundström som varit så otroligt petig på utvisningar, han var dock lika petig åt bägge håll... Dag Olsson har en del o göra, man kan ju inte ha en domare som inte blåser på nåt en match o sedan denne man som blåste på allt... Ar själv för den senare metoden, tyckte spelet blev renare o ryggsäckshockeyn försvann...

PS: Nån som vet vad som hänt Zäta... Han skulle nog trivts ypperligt med denna domarnivå...

Fotboll
Nä nu är det färdigdeppat över kvällens förlust!
Nu börjar man uppladningen inför morgondagens batalj på söderstadion då BAJEN skall lira hem guldet!

Vet vi...?
Den enda jag hört att Timrå varit intresserad av hittills är Burakovsky. Schnabel saknar jag också, de dumma utvisningarna till trots.
Tänk den dag när man på hemsidan får läsa: "Starostenko och Schnabel förstärker Timrå"...

Oj då, nu vaknar nog Tgo till liv. :-)

Det luktar katt plank här...

"Är det slut?!" återigen en gammal highligt av Peo. Tyvärr har jag inte sett den själv.

Censuren!?
Ser till min förvåning att just mitt inlägg från tidigare idag (efter matchen) blivit raderat. Det var ett ytterst seriöst och sansat inlägg, så man undrar ju varför i helvete det raderas!? Helt obegripligt...! Här sitter man och anstränger sig och skickar välskrivna inlägg... Skärpning!!!

skriv inget dumt nu....

Tack ! Inte helt logiskt. :)

höger...ursäkta

enkelt...klicka på gästbok till vänster.....välj ny tråd i rull listen

Hur f*n gör man för att skriva in ett eget inlägg med egen rubrik ???? !!!!!!

The King: Vad skulle du kolla på klockan för? Där brast du i koncentrationen och f*n vet om inte Peo gjorde det också? Vi får tänka som sprinters, de har blicken ett stycke bortom mållinjen. Minns när Peo sade "är det slut?" efter en gastkramande match förra säsongen. Då fanns koncentrationen. Vi måste vinna tillbaka den känslan när klockan är oväsentlig, bara domarns visselpipa betyder något.

Kanske resonerade grabbarna så här idag innan 2-1 målet: Matchen har ju allt, nej just det lite spänning saknas. Och så fick vi det, resten av historien kan vi.
Påminner om barnen, när de är två som leker och har jättekul. Så ringer de en till kompis, i tron att få 50% roligare, så spricker allt.

Det vet vi ju Laken att dom som har med det här att göra letar ju för fulla muggar efter en riktigt bra målgörare för laget ...Jag saknar ändå Schnabel i vissa matcher när han banade vägen för egna spelare i det deffenziva jobbet...Men man måste ju också erkänna att han var ju lite för tuff ibland så det renderade i dumma utvisningar för laget.Sen måste det ju bara vända snart för att det rinner iväg ganska snabbt nu,och det gäller att inte bli som Löven förra året fast där nere i botten av serien eller hur Laken!

jag tycker att vi gör en kanon match ikväll mot Brynäs, men ack ack hur i h-vete kan man låta dom slå in 2 mål på så kort tid. Kollade på klockan precis före 2-1 och tänkte "hoppas detta håller 3poäng och freddan får holla nollan".

Freddan höll tätt i 55min men sista fem gick åt skogen!!!!!Vad beror då detta på? Jag tyckte att vi stog stilla dom sista fem på matchen varför inte ge fult gärn hela tiden? Kanske har vi för dålig kondition vad vet jag?

Sen tycker jag att Wallin borde kunnat satt en kasse där när han pumpade på som f-n med slagga framför mål!!!

Men men det är bara att ta ny tag, HV borta på tisdag tror jag blir tufft, har inte några förväntningar alls tippar noll poäng i den matchen.... Men MoDo hemma bör vi ta och bryta denna svarta tränd som härjar för fullt...

Sen vill jag ge en extra hyllning till Timo som var jäkligt bra i ikväll, fast det syns att han inte kan gå för fullt...

Målskyttar!
Sitter här och funderar på om Timrå ändå inte skulle behöva inhandla en målskytt?
Vissa andra lag har ju redan öppnat plånboken:

Malmö - Robert Burakovsky.
Luleå - Shayne Toporowski.
Björklöven - Greg Parks.

Hade inte Parks kunna varit en bra förstärkning i Timrå? Att "Burra den äldre" valde Malmö var inte så särskilt förvånande.

Nu har jag uppdaterat spelarbetygen på min profil/mitt alias. Roligt att Robban (och även Peltomaa idag) börjar komma igång.
MATTHIASSON årets mest positiva överraskning hittills!
Simons en jätte besvikelse så här långt, dock finns det gott om tid till förbättring.

Sv: Men Peo Larsson!
Draget: "Tråkiga gammeltuggandedivan-Sjödin", vilken passande beskrivning... *Ler*
Det jag menade är att det bästa är om man kan fortsätta snurra runt i motståndarzonen, trots ledning. Då går tiden snabbt.
Dock får man som du skriver inte bli för ivriga i sin checkning när motståndarna har pucken.

« · 19382 · »