1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 600336 inlägg · 6212 ämnen
« · 19515 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Fotboll
nyss hemkommen i från rambergsvallen..
och sett häcken- giffarna.. matchen var mindre bra
mycket sparka spring fotboll MEN jag fick ett ansikte
på GBs madde iallafall... som 2 av mina "bröder ifrån söder"
har nämt så tog BAJEN SM-GULD.. så just nu dricker jag en
stadig whiskey för att fira o börja ladda för en resa till hv land
på tisdag..

Bajen va namnet fotboll är vårt spel söder adressen å ingen kan ta fel .......
SM GULD !!

JAAAAAAAAAAA!!!!!!
SM GULD SM GULD SM GUUULD, SM GULD SM GULD SM GUUUULD!!!

Ni får ursäkta, men idag är det fotbollen som gäller!!

Sv: Bra uppspel!
MrMister>Du har bra blick för det här med spelet Mister...Men det måste ju slita oehört hårt på Lind i alla byten han är inne!Vi skulle ju haft en liknande spelare till som kan lägga fram och lugna ner spelet ibland med ispass som får motståndarna att se ut som koner eller hur!

Bra uppspel!
Tack TIK. Spelar ni som i matchen mot Brynäs så är jag inte orolig för fortsättningen. Igår SPELADE sig grabbarna in i motståndarzonen, och hade pucken under kontroll när de kom in. Ett helt annat spelupplägg än vid tidigare matcher då man bara givit bort pucken och försökt jaga tillbaka den. Många fina kombinationer och geniala uppspelspass i mitten (Micke Lind har verkligen öga för spelet). Fortsätt på detta vis!!

Sv: Vi måste våga ifrågasätta Peo Larsson...
1.De rouville ä bättre

2.håller me

3.håller me

4.vet ej

250kg kärlek: Ok, fixat. : - )

1) Där håller jag med...

2) Där håller jag med...

3) Spelare kan ju välja stt säga nej till att lägga oxå... Däremot så ser jag ingen idé i att Micke Lind får lägga hela tiden, eftersom han bara missar, måste väl finnas nån annan, samma gäller Matthiasson... Skulle jag själv välja 3 så skulle det vara Crippe, Hautamaa o Halvardsson... Nordgren, Zäta o Hallin som reservläggare som får lägga ibland...

4) Eftersom vi har tunn trupp så kan vi inte toppa varje gång vi får PP, Peo toppar endast vid 5 mot 3... Dessutom så måste Styf bli frisk så vi har någon framför kassen, Zäta så vi har nån som kan driva uppucken på egen hand... Dessutom får vi inte glömma bort att vi har ett mkt bra boxplay oxå...

Laken: Vi verkar vara ganska så överens du och jag??
Väntar bara att få bli polare med dig..

Vi måste våga ifrågasätta Peo Larsson...
Jo, jag står faktiskt för min rubrik. Flera matcher i rad har han nu tagit ytterst tvivelaktiga beslut.

1) Varför byttes inte De Rouville ut mot Freddan tidigare??? Bytet borde ha skett redan efter Linköpingsmatchen.

2) Varför tar han inte timeout oftare??? Exempelvis vid 2-1 reduceringen igår.

3) Varför kör han inte alltid med samma straffläggare??? Mitt förslag: Nordgren, Chrippe och Hallin.

4) Varför lyckas han aldrig få till power-play spelet???

Många frågor som kräver ett svar. Jag tror att laget, med Peo i spetsen, så småningom lyckas komma ur denna svacka, men frågorna har ändå sitt berättigande. Jag har fortfarande mitt förtroende kvar för Peo, dock är debatten oundviklig.

Sv: Omedveten femtekolonnare?
Smokey:
Vad vore livet utan egen liten täppa med egenodlade kryddor och örter,,,och hade man desutom bredband så skulle man nog hålla med vad många,inte säger

Friskan: Låter lite som Linköpingsvarning på den gossen.

Smokey: Jag känner mej stolt när jag bär Timrås matchtröja. Jag hade Z:a tröjan på mej uppe i Delfinen och bland många som kommenterade #20 tröjan fanns en Luleåsupporter i 10-12års åldern........han sa
......Du som är från Timrå får inte vara i våran hall.
......Jamen laget ni ska möta är ju också från Timrå.
......Ja dom får vara här, men ingen som hejar på dom får vara här.

Personliga påhopp ska inte accepteras. Du har helt rätt..men det var inte det jag skrev.. Censuren tuggar snart i sig en del inlägg hoppas jag. Mycket faller utanför ramen för Hockeysnacks regler. Om personen nu är den Timråit jag tror borde vissa ursäkter vara på sin plats. Annars är personen nå't katten släpat in.

dr Dängroth: Vassare? Personliga påhopp... Nervärdering av sådana
som använder matchtröja... Nej, Norma Jean Bell är bara något
tragiskt som katten släpat in.

gud: Ser ut som om jag missar Brynäs borta... Och då är jag fan
tvungen att försöka ta mig till Jönköping.
TIK-Bergslagen jobbar på seger mot HV.

Det kanske döljer sig en kändis bakom signaturen..som är lite vassare än vanligt..

Gå in på sökning under Gästbok.
Skriv in Norma Jean Bell på signatursökning.

Läs igenom alla inlägg som den signaturen skrivit.

Märkligt att inte fler inlägg blivit bortraderade...

Smokey..
visst känns det igen..vår vän norma!!
finns det en chans att den röda attack opel
har lust att ta en luftande sväng ner till jönköping??

Omedveten femtekolonnare?
Norma Jean Bell har en hel del Goldhillvarning.
Verkar dessutom lida av att inte bo plus/minus fyra kvarter från
Stureplan.
Annars håller jag med i allt som NJB inte säger.

Sv: Varför?
Man ska kanske inte lägga sig i Peo:s coachning eftersom han har lyckats ta Tik till ES. Det är styrka bara det. I bland känns det dock som att man vill lägga sig i och bestämma lite. Detta med spelet i numerärt överläge kan ju diskuteras, likaså möjligheten att ta en time- out och möjligheterna att byta back och kedjepar.
Detta är ngt som Peo inte gillar känns det som.
Men man ska nog inte lägga sig i, med tanke på det framgångsrika arbete Peo åstadkommit.

Men det känns bättre idag än det gjort den senaste tiden. Ladan igår visade prov på engagemang. till och med sitt gjorde "sitt "i att hjälpa. I går hade ingen på planen något att skylla på.

Det som förundrar är: Hur kunde man nästan säga nej till Casselståhl??? Sett under säsongen- Timrås i särklass bästa back!

250kg: Vi verkar överens om läget. En del lag har en tränare som främst ägnar sig åt träningen och en annan som driver laget framåt i matcherna. Är vi på väg mot något liknande?

Det blir kanske lugnt i gb idag, då många tänker följa fotbollens avgörande (?) omgång.

swen: Jag är beredd att hålla med ang freddans insats. Den var stabil, med många mkt kvalificerande räddningar. Timo var också bra, men han är en bra bit från fjolårssäsongens bländande spel.

Ett Timrå fyllt av fart ska inte spela på resultat utan ska fortsätta i samma takt som man börjat. Vi har inte de jätteduktiga backarna som kan hantera en totalt defensiv roll. Inte än i alla fall. (Jag väntar dock på Jindrich storspel)

Men man ser ljuset i alla fall. Igår var vi bättre i två och en halv period. Klart bättre!

Timrås sämsta egenskap är att inte ta spel i numerärt överläge på större allvar. Det får Peo ta på sig med ett allt för klent coachande!!

MEN: Nu kommer vi igen!

250kg: Ja, det är bara att inse, Timrå kan inte spela på resultatet lika bra som mer etablerade lag.

Ser klara likheter med LHC:s första år i elitserien. De radade upp tappade matcher, där de borde tagit en poäng per match i alla fall. Men vi har chansen att rätta till detta, frågan är vad som behöver göras. Mif satsade på att värva en forward - och förlorade igen. Gissar att de (också?) letar efter en trygg back.

Poängen mot Brynäs kan tillskrivas rutinerade Freddan, som rapporterats gjort många fina räddningar och Timo som fick högsta betyg i AB.

swen: Det var sättet i sig som åtminstone störde mig i går. Fattar inte hur man kan sluta spela när det återstår 10 minuter. En kassaskåpssäker seger var det, och skulle så blivit om man inte slutade att spela sista tio.

Denna match var ytterligare ett bevis på att det inte är slut förrän den där feta damen sjunger...
Jag är lite besviken på hur laget avslutade matchen.

RunarUp: En poäng borta mot Mif, HV71, Frölunda eller Färjestad värdesätter jag lite mer än en poäng hemma mot Brynäs. Kan det vara så att många i hemmapubliken bevittnat för många tappade matcher och därför ratar denna enpoängare? Undrar just hur det skulle låta om TIK plötsligt plockade betydligt fler poäng borta än hemma? Jag gissar att det skulle gnällas lika mycket, fastän TIK då klättrade i tabellen.

M Brunner: Ja, i min lilla värld är det skillnad på en poäng och noll poäng. Men du lever säkert i en mycket större och bättre värld där saker och ting ser lite annorlunda ut.

Timrå rockar ändå fetast!

Nu när den största besvikelsen lagt sig så är man ju iaf nöjd över trendbrottet och att TIK tar 1 pinne i dagens match, även om det skulle varit 3.

Timrå gör en fullgod insats och det är synd att det inte håller hela vägen, Wallin skulle naturligtvis fått ett av sina 3 skott i 5-3 i mål...

De saker jag inte kan släppa riktigt är att Matushkin åkte skridskor i ultra rapid och får ta på sig 2-1 reduceringen, Chrippe var inte sitt vanliga fartiga jag, många enkla misstag idag från hans sida. Straffskyttarna!! M.Lind har väl inte satt en straff på 1 år...snälla inga mer straffar från hans sida, likaså Matthiasson.

NU TAR VI HV!

Om man vill kan man ju kalla en förlust för ett trendbrott, men faktum är, att Timrå är ett skärrat lag utan ledargestalt på isen.
Det är därför man tappar 2 målsledningen. En riktig ledargestalt saknas i laguppställningen. Jag vet inte vad som skulle kännas värst, att Timrå får kvala eller att Challe får rätt.

NJB: Kul initialer förresten. Låter lite som ett pojkband. Trodde faktiskt pessimistkonsulterna hade sitt högsäte en bit längre norrut.

Tro fan att ingen kan vara nöjd med att tappa två poäng efter en tvåmålsledning med handfull minuter kvar att spela. Men det är ju defacto ett trendbrott att laget tar poäng och det kan väl inte vara kriminellt att glädjas över det!? Älla??

Dagens frågor.

Bakom adresserade initialer finns ju en mycket känd person. Mellan denna och en annan minst lika känd person lär följande samtal ha ägt rum enligt myten:

Kvinnan:
-Tänk om vi skulle få barn ihop och det skulle fått mitt utseende och ditt intellekt, vilket fantastiskt barn det skulle bli.
Mannens korta svar blev.
- Men tänk om det skulle bli tvärtom. Vilket öde!

Frågor:
1. Vem är kvinnan?
2. Vem är mannen?
3. Om denna gästboks NJB är detta hittills okända barn, vem fick rätt i sin profetia? Kvinnan eller mannen?

Timrå rockar alltid fetast!

Nårman: Du är ganska ung eftersom det är "jobbigt "att förflytta sej 18 km.......men inte tillräckligt jobbigt eftersom du gör det match efter match.

NJB: Börjar få svårt att respektera dig...

Friskan:

Jag vet var vår arena ligger och att det är jobbigt att ta sig dit och sedan hem igen. Tröjorna vore okej om örnen spolades, nu ser de mycket barnsliga ut. Laget gillar jag alltid! "Bulla", som är marknadsansvarig, borde ta och kamma sig. Att jobba är inte samma sak som att bo. S-vall är litet, men inte i jämförelse med Timrå...

Tant.tant,tant inte svårt att stava till............:)

Norman: Julgranar är snart en "innevara" hos de flesta familjer. Om du tycker alla är stil-lösa som har matchtröjor så får du tycka det..........men jag gillar vårt lag och deras tröjor.
Vårt lags arena ligger för övrigt i Sörberge men du är välkommen till den nästa match igen.....f.ö så jobbar jag i den "stora" staden S-vall.

Friskan:

Matchtröjor är för julgranar, Bobcats är för idioter. Norma Jean Bell är för smart för detta... Jag älskar Timrå IK, har stil och bekymrar mig över läget... För övrigt skulle jag aldrig kunna tänka mig att bosätta mig i Sörberge (brrrrr, lappsjuka!)... Nej, centrala Sundsvall - där går gränsen...!

Norman Jeans: Du kan inte sova????

håller med om att man sliter rätt hårt på vissa spelare, och peo säger ju själv att man ska varva ner vid 15:e omgången eller så och då kommer man att uppnå 100% (eller däröver) i snabbhet, vilket ju kommer att innebära en mer utvisningar för motståndarna... men ändå känns det rätt hårt när man skall behöva tappa matchen på fem minuter, det är ju ändå inte första gången man gör det, tänker på aik och ssk matcherna som ju också hade den tendensen, otur? kanske... den som överlever serien får se, hoppas att det är en övergående trend bara.

wallins rökare blir giftiga .. bara de hamnar på mål ..

alla till gävle ? hur många bussar ska de grejja

Friskan >> Jag tror oxå at det är han/hon är en avundsam Böbcät..

Visst blev man besviken idag med 1 pinne men med detta spelat så KOMMER det att ordna upp sig.

V.Vallins rökare i P.P idag gör att man får lite framtidstro på P.P-spelet

Alla till Gävle på lördag lr ??

rödöga: Det är svårt att svara på... Men som idag så blev man väldigt trött på slutet... Man gick runt på lite folk, o dessutom så tränar man fortfarande hårt mellan matcherna...

En annan teori är att man saknar en ny Huss eller Lindholm... En rutinerad lagpappa som tar tag i saker.. Hade hoppats på Peltomaa att ta över den rollen men har ju varit helt under isen tidigare i år... I dag visade han att han är på väg tillbaka till formen... Han visar en ruggig styrka när han trycker sig förbi brynäsarna vid 2-0 målet...

Norma Jeansbells: Sotis för att du ingen matchtröja äger? Eller är du ett litet kattskrälle?

Norma jeans ballerina..
nu får du väl för fan skärpa dig..
du kan komma när det är 10-15 omgångar kvar
o köra ditt negosnack.. då om vi ligger illa så kanske
jag också skriker på tränarbyte,sälj o köp någon ny
spelare.. du är inte i närheten att få kalla dig seriös
supporter.. och en fråga!! är det någon som är löjlig
så är det du.. ta nu en funderare på att bli lite seriös
så är du välkommen in gästboken du också

mmm... men kan ingen ge en vettig analys av varför timrå har problem med att hålla i den ledning man har? det är ju inte första gången denna säsong det händer att vi tappar matchen efter det att vi har haft övertaget...

Sv: Censuren!?
Nu klämmer jag min sissta grogg och hoppas att det finns dem (förutom Smokey) som inte tappar tron.

"Deth to falls metal"
(ManOwar)

"In glory we ride"
(ManOwar)

Cheers mates!!!

Friskan:

Skrankenberg!? Du kan inte stava...? Sitt du i din löjliga matchtröja och jubla över en poäng, så tar vi seriösa fans och bekymrar oss om framtiden...! God natt...

rödöga: Jag pratade om själva matchen.......inte tilläggstiden. Det trodde jag i min dumma enfald att hockeyfolk fattade.

gud:

Jag förstår nog mer än du. Men nu är det nogsnackat om hockey för i natt. Nu tänker jag bara på Bajen. Det onämnbara hägrar...

Jag har anmärkt på det färut och jag anmärker igen. de som klagar var säkert inte där. I. A. F. 70 % av dem som klagar. Håller med matchanalysissten att det fanns mycket possetivt. Timo vara bttre än på länge, är på G. TIK klarade sig bra utan "Z".
Henke Eriksson var ett ! på centerplatsen. Det kommmer gubbar och kärringar.
Håller med PeO att om vi mal på så komer målen & påängen.

"united we stand, united we never shall fall."
(Judas priest, -80)

LOVE PEACE AND ENTERTAINMENT
(Sgt.D -01)

friskan..
han/hon menar nog mig...

« · 19515 · »